26 תשובות
מי שנותן מינוסים לאדם ללא קשר לתוכן של התשובה שלו הוא ילדותי.
אני לא ממש חושבת שיש משמעות למינוסים, זה די טיפשי לייחס לזה חשיבות במיוחד בתשובות שמבוססות על דעה אישית ולכן מי שמוצא לנכון להביא מינוסים על שנאה כלפי משתמש מצטייר כילדותי בעיניי.
אם התוכן של התשובה לא מוצא חן בעיני
משתמש מסויים, לגיטימי שיתן מינוס.
אני לא ממש חושבת שיש משמעות למינוסים, זה די טיפשי לייחס לזה חשיבות במיוחד בתשובות שמבוססות על דעה אישית ולכן מי שמוצא לנכון להביא מינוסים על שנאה כלפי משתמש מצטייר כילדותי בעיניי.
אם התוכן של התשובה לא מוצא חן בעיני
משתמש מסויים, לגיטימי שיתן מינוס.
שואל השאלה:
❤aviaburomi❤, אם זה דעתו - למה רק דווקא לאותו אחד?
❤aviaburomi❤, אם זה דעתו - למה רק דווקא לאותו אחד?
צודקת אבל מזה משנה? מה נותן לו המינוס? לי נגיד תמיד יש מינוסים, לא אכפת לי
כי ככה הוא רצה, אני לא יכולה להכנס לראש של אותו אחד
וואו תוצאה נתן לי פרח איזה חלום חח :)
אנונימי
שואל השאלה:
?why are we here, כי אני מתייחס לתשובה ולא למשתמש (גם אם אני שונא אותו והשנאה הזאת צודקת מבחינה הילכתית). זה מה שבאתי להבהיר בשאלה. לצערי, יש משתמשים שפועלים אחרת...
נ.ב. אתה היית פועל גם בצורה כזאת?
?why are we here, כי אני מתייחס לתשובה ולא למשתמש (גם אם אני שונא אותו והשנאה הזאת צודקת מבחינה הילכתית). זה מה שבאתי להבהיר בשאלה. לצערי, יש משתמשים שפועלים אחרת...
נ.ב. אתה היית פועל גם בצורה כזאת?
אין מה לעשות, נצטרך להתמודד עם זה חבר יקר.
וכן, הייתי פועל בצורה כזו - גם כתבתי בתשובה הראשונה שלי^ למעלה.
שואל השאלה:
^לא, להיות חבר של כופר (כל עוד הוא כופר) אני וודאי לא מוכן, כמו שנאמר "חָבֵר אָנִי לְכָל אֲשֶׁר יְרֵאוּךָ וּלְשֹׁמְרֵי פִּקּוּדֶיךָ" (תהילים קיט, סג), כלומר שיש להיות חבר של של אנשים יראי שמים ושומרי המצוות, אבל זה כבר חורג מהנושא של השאלה.
^לא, להיות חבר של כופר (כל עוד הוא כופר) אני וודאי לא מוכן, כמו שנאמר "חָבֵר אָנִי לְכָל אֲשֶׁר יְרֵאוּךָ וּלְשֹׁמְרֵי פִּקּוּדֶיךָ" (תהילים קיט, סג), כלומר שיש להיות חבר של של אנשים יראי שמים ושומרי המצוות, אבל זה כבר חורג מהנושא של השאלה.
חחח טוב לא חבר, אז אח.
סתם אני צוחק.
סתם אני צוחק.
תוצאה היקר,
איך זה שאתה חבר שלי אם אני כופרת?
איך זה שאתה חבר שלי אם אני כופרת?
שואל השאלה:
גם לא אח, כי הוא יצא מכלל ישראל (הקדמת הרמב"ם לפירושו בפרק "חלק" במסכת סנהדרין)
גם לא אח, כי הוא יצא מכלל ישראל (הקדמת הרמב"ם לפירושו בפרק "חלק" במסכת סנהדרין)
אבל תוצאה חשבתי שאנחנו החברים הכי טוביםם.
שואל השאלה:
hated, אני ממש לא חבר שלך ואני בכלל לא מוכן לכך שתהיה לי בת חברה, חס ושלום (מטעמי צניעות).
hated, אני ממש לא חבר שלך ואני בכלל לא מוכן לכך שתהיה לי בת חברה, חס ושלום (מטעמי צניעות).
השיחות שלנו בפרטי מוכיחות את זה, חבל להכחיש.
אדושם רואה הכל יתברך.
אדושם רואה הכל יתברך.
שואל השאלה:
?why are we here, לא שייך, אבל לא נדון על זה כאן.
?why are we here, לא שייך, אבל לא נדון על זה כאן.
טוב, לא אספר לאף אחד.
שואל השאלה:
hated, אני עשיתי טעות מסוימת (חשבתי שעשית תשובה למרות שלא הייתי אמור לחשוב ככה), אבל מעולם לא הצעתי לך חברות, חס ושלום. אני שומר על הצניעות וכותב לבנות רק במקום הכרח ולא מאריך איתן בשיחה, חס ושלום...
hated, אני עשיתי טעות מסוימת (חשבתי שעשית תשובה למרות שלא הייתי אמור לחשוב ככה), אבל מעולם לא הצעתי לך חברות, חס ושלום. אני שומר על הצניעות וכותב לבנות רק במקום הכרח ולא מאריך איתן בשיחה, חס ושלום...
שואל השאלה:
?why are we here, אי אפשר להסתיר כלום מאת ה' יתברך, אבל לא נדון על זה כאן.
?why are we here, אי אפשר להסתיר כלום מאת ה' יתברך, אבל לא נדון על זה כאן.
טוב צודק אתה טעית, זה לא שזה היה בכוונה (חס ושלום), בטח שלא תיכננת לדבר עם לסבית (חס ושלום).
תוצאה אל תדאג צחקתי במה שאמרתי, הכל טוב :)
אמרת פה שני דברים שונים. לתת מינוס למישהו בגלל שנאה למשתמש זה דבר אחד אבל לתת מינוס למישהו בגלל צורת ההגשה של הדעה שלו זה דבר אחר לחלוטין. לתת מינוס למשתמש בלי קשר לשאלה אלא כי פשוט אני לא אוהבת אותו זה מגוחך בעיניי ואני אישית לא עושה את זה ואני לא ממש מבינה למה לעשות את זה ומה זה מקדם. לעומת זאת אם זה בגלל צורת ההגשה אז מאוד תלוי, לפעמים איך שמנסחים תשובה עושה הבדל מאוד מאוד משמעותי. אפשר לכתוב את אותה התשובה באופן מאוד בהיר ונגיש ולעומת זאת באופן מאוד מעורפל פוגעני ומזלזל. אני אישית הייתי עושה מינוס לתגובה מעורפלת פוגענית ומזלזלת גם אם חלק ממנה נכון בעיניי כי אני לא חושבת שיש מקום לתשובות כאלה בדיונים פה ובכלל. בדגש על הפוגענית והמזלזלת ..
שואל השאלה:
יש כאן אנשים (אפילו מאמינים) שאינם אוהבים שמציגים את חובת שמירת המצוות (וזה באמת חובה) כחובה מחייבת ונותנים מינוסים לאותה תשובה, אבל אם מישהו יתן סיבות צדדיות (רווחים) למה כדאי לו לשמור מצוה כזאת או אחרת - יקבל פלוסים. אני לא מדבר כרגע על הזלזול ופגיעה, אבל למה לתת מינוס למי שמציג את החיוב של שמירת מצוה כזאת או אחרת מפני שזאת הלכה מחייבת ופלוסים רק מסיבות אחרות? אנחנו באמת לא אמורים לקיים את התורה רק כי ככה באנו לנו או שנרוויח דבר כזה או אחר. אנחנו אמורים לקיים את התורה, כי זה מה שה' יתברך צוה שנעשה.
יש כאן אנשים (אפילו מאמינים) שאינם אוהבים שמציגים את חובת שמירת המצוות (וזה באמת חובה) כחובה מחייבת ונותנים מינוסים לאותה תשובה, אבל אם מישהו יתן סיבות צדדיות (רווחים) למה כדאי לו לשמור מצוה כזאת או אחרת - יקבל פלוסים. אני לא מדבר כרגע על הזלזול ופגיעה, אבל למה לתת מינוס למי שמציג את החיוב של שמירת מצוה כזאת או אחרת מפני שזאת הלכה מחייבת ופלוסים רק מסיבות אחרות? אנחנו באמת לא אמורים לקיים את התורה רק כי ככה באנו לנו או שנרוויח דבר כזה או אחר. אנחנו אמורים לקיים את התורה, כי זה מה שה' יתברך צוה שנעשה.
מסכים חלקית, כן.
אבל תכלס למי אכפת.. אני תמיד כשאני עונה על שאלה, אני בא מוכן לזה שיש מצב שאקבל מינוסים, ויש מצב שלא - אולי אפילו פלוסים, לא כזה משנה.
גם אני חושב שזה מאוד תלוי בהרבה דברים, זה למה אמרתי "חלקית".
- למשל, בזמן שהתגובות נכתבו, יכול להיות שאנשים שונים נכנסו לשאלה בזמנים שונים מה שהשפיע על המינוסים והפלוסים..
- גם לפעמים נראה כאילו מישהו ממש העתיק תשובה אחרת שקיבלה פלוסים ואני משער שיש אנשים שמתעצבנים על זה או משהו.
- ובכללי יכולות להיות הרבה סיבות ללמה עשו לך מינוסים יותר מלו.
וגם, שמע - אם אני רואה שאתה כותב תשובה כמו שצריך, אעשה לך פלוס.
אבל תכלס למי אכפת.. אני תמיד כשאני עונה על שאלה, אני בא מוכן לזה שיש מצב שאקבל מינוסים, ויש מצב שלא - אולי אפילו פלוסים, לא כזה משנה.
גם אני חושב שזה מאוד תלוי בהרבה דברים, זה למה אמרתי "חלקית".
- למשל, בזמן שהתגובות נכתבו, יכול להיות שאנשים שונים נכנסו לשאלה בזמנים שונים מה שהשפיע על המינוסים והפלוסים..
- גם לפעמים נראה כאילו מישהו ממש העתיק תשובה אחרת שקיבלה פלוסים ואני משער שיש אנשים שמתעצבנים על זה או משהו.
- ובכללי יכולות להיות הרבה סיבות ללמה עשו לך מינוסים יותר מלו.
וגם, שמע - אם אני רואה שאתה כותב תשובה כמו שצריך, אעשה לך פלוס.
כן אבל זכותו של כל אדם להביא מינוס למי שבא לו כי זו דעתו
אוקיי הבנתי מה אתה אומר, למען האמת המקרה הזה הוא לא רק הגשה שונה אלא גם טיעון שונה. הסיבה שאנחנו עושים דברים זה עניין בפני עצמו וגם אם שנינו פועלים באותה הדרך אני יכולה לא להסכים עם הדרך שאתה פועל בה ובמקרים מסויימים גם אני אתן מינוס על זה למי שפועל מסיבות שאני לא מאמינה בהן.
בוא נגיד שאם השאלה היא- "מה אתם עושים כדי להתקדם בחיים" ואחד עונה "מתאמן הרבה בפסנתר כי אני חולם להיות פסנתרן" והשני אומר "מתאמן הרבה בפסנתר כי אמא שלי מכריחה אותי" שניהם בעצם עושים אותו דבר אבל לתשובה הראשונה אתן פלוס ולשניה הייתי עושה מינוס כי אני לא מסכימה עם זה שלהקדיש את החיים למשהו שמכריחים אותך זה דבר שמקדם בחיים. כלומר זה מקדם אבל לא באופן שאני מאמינה שנכון...
בוא נגיד שאם השאלה היא- "מה אתם עושים כדי להתקדם בחיים" ואחד עונה "מתאמן הרבה בפסנתר כי אני חולם להיות פסנתרן" והשני אומר "מתאמן הרבה בפסנתר כי אמא שלי מכריחה אותי" שניהם בעצם עושים אותו דבר אבל לתשובה הראשונה אתן פלוס ולשניה הייתי עושה מינוס כי אני לא מסכימה עם זה שלהקדיש את החיים למשהו שמכריחים אותך זה דבר שמקדם בחיים. כלומר זה מקדם אבל לא באופן שאני מאמינה שנכון...