9 תשובות
שואל השאלה:
חכיי אני אצטט לך
חכיי אני אצטט לך
אנונימית
לכי לישון תעשי טובה
היא הייתה לא יהודיה, אבל זה לא רלוונטי לעלילה, כי הוא לא נכנס לא"י בעצמו, והילדים שלו לא גם כן.
שואל השאלה:
אודות האשה הכושית אשר לקח וכי כושית שמה והלא ציפורה שמה אלא מה כושית משונה בעורה אף ציפורה משונה במעשיה" (תלמוד בבלי, מסכת מועד קטן, דף ט"ז, עמוד ב')
רש"י מבאר שהייתה אישה יפה, ולכן נקראת כושית[1], כי:
"הכל מודים ביופייה כשם שהכל מודים בשחרותו של כושי
אודות האשה הכושית אשר לקח וכי כושית שמה והלא ציפורה שמה אלא מה כושית משונה בעורה אף ציפורה משונה במעשיה" (תלמוד בבלי, מסכת מועד קטן, דף ט"ז, עמוד ב')
רש"י מבאר שהייתה אישה יפה, ולכן נקראת כושית[1], כי:
"הכל מודים ביופייה כשם שהכל מודים בשחרותו של כושי
אנונימית
משה לקח אישה כושית ושמה ציפורה
אני מכירה את הסיפור.
כושית זה יפה, ציפורה באמת לא הייתה יהודיה, אבל את זה את יודעת שמספרים לך שהיא באה ממדיין, לא מהמילה כושית.
אני מכירה את הסיפור.
כושית זה יפה, ציפורה באמת לא הייתה יהודיה, אבל את זה את יודעת שמספרים לך שהיא באה ממדיין, לא מהמילה כושית.
שואל השאלה:
מפרשמפרש את הדברים כפשוטם ואומר כך[2]: "זו הכושית היא צפורה כי היא מדינית ומדינים הם ישמעאלים והם דרים באהלים וכן כתוב ירגזון יריעות ארץ מדין ובעבור חום השמש אין להם לבן כלל וצפורה היתה שחורה ודומה לכושית"
מפרשמפרש את הדברים כפשוטם ואומר כך[2]: "זו הכושית היא צפורה כי היא מדינית ומדינים הם ישמעאלים והם דרים באהלים וכן כתוב ירגזון יריעות ארץ מדין ובעבור חום השמש אין להם לבן כלל וצפורה היתה שחורה ודומה לכושית"
אנונימית
אני לא יודעת, בחיים לא ראיתי. את הפירוש הזה, תשאלי מחר את המורה שלך לתנך.
כושית בשפת התנך זה אומר יפה, לא גויה.
לא, לא ידעתי.
באותו הנושא: