17 תשובות
ככה משרד החינוך מתנהל לצערנו
מערכת החינוך, תכירי.
אצלנו זה ב - טוב, כמעט טוב, כמעט טוב מאוד טוב מאוד ומצויין
שאלה טובה...
ציונים זה לא הכל בחיים.
ככה זה, איך את רוצה שזה יעבוד?
צריך איזושהי שיטה לסנן אנשים שיותר מתאימים לקבלה לאוניברסיטה, את לא חושבת ?
שואל השאלה:
האוניברסיטה לא יכולה להסתכל על הערכה מילולית? היא לא יכולה להסתכל ולראות על ההשקעה של התלמיד והערכה של מורים ומחנכים? שיהיה ציון מספרי שהוא הממוצע של הציונים במבחנים נטו, וליד זה שיהיה כתוב "מחסיר לעתים רחוקות/קרובות", "תפקוד מלא/חלקי בשיעורים", "הפרעות התנהגות מרובות/מועטות" וכו'? זה כל כך מסובך?
אני גם נגד מבחנים אבל לפחות שיפרידו בין מבחנים ל"תפקוד"
אנונימית
את יכולה להתאמץ מאוד ולא להחסיר ואני מבינה מה את אומרת וגם אני לא סובלת מבחנים, אבל בסופו של דבר מה שאת נותנת במבחן התוצאה זה כן משנה, את לא תעסיקי מישהו שנורא נורא משתדל אבל לא יודע איך לעשות את העבודה נכון ?
ואז הערכה מילולית תהפוך לאותה סקאלה כמו ציון מספרי. חוץ מזה, אין שום בעיה בסקאלה המספרית. תפקוד בשיעור להתנהגות יפה זה יפה, אבל האוניברסיטה מחפשת תלמידים טובים לא רק אנשים טובים.
שואל השאלה:
מה הקשר בין כמה מידע בהיסטוריה זכרתי ברגע המבחן לבין אם אני אהיה טובה בעבודה שלי? ואיך זה מראה אם אני תלמידה טובה או לא?
אנונימית
זה כבר משהו אחר
כי זה מגדיר כמה את טובה בלזכור דברים, בלהתכונן לדברים. אם מישהו בול אותו דבר כמוך רק שהוא בעל יכולת טובה יותר לזכור מידע, הוא לא טוב ממך?
שואל השאלה:
אבל הם לא יודעים אם הוא בול אותו הדבר כמוני בדברים אחרים, אכפת להם רק מהציוד המספרי. זה מה שאני אומרת
אנונימית
יש המון סקאלות של ציונים, יש מקצועות שונים ורבים. מתמטיקה מראה יכולת קוגניטיבית והתמדה, אנגלית זה ציון על שפות, היסטוריה זיכרון, ספורט על יכולת ומוטיבציה.
שואל השאלה:
אבל יש כל כך הרבה השפעות שונות על הציון במקצועות האלה חוץ ממה שהם מראים
אנונימית
ברור שאכפת להם מה הציון המספרי, זה יכול לומר עלייך הרבה יותר ממה שאת חושבת.
באותו הנושא: