70 תשובות
אני מאמין ומה שכתוב פה באמת גרם לי לפקפק קצת בדת לא בגלל שאני חלש אופי או משהו אלא בגלל שיש באמת משמעות מאחורי מה שכתוב פה.
אנונימי
זה שהוא מושלם לא אומר שהוא לא רוצה שנהיה אנשים טובים אחד לשני ולא שנשמיד את העולם לא מצוות של לשמור שבת וכאלה יותר מצוות של כיבוד ועזרה
אנונימית
אני לא מאמינה באלוהים אבל אין ממש קשר בין מה שרשמת, "אלוהים" אומנם מושלם, אבל הוא רוצה שבני האדם ילכו בדרך הישר, למרות שאני אתאיסטית, הטענה לא ממש סותרת את הרצון של אל מסויים למען העם שלו.
שואל השאלה:
שוב, אם הוא מושלם הוא לא רוצה שום דבר, אז למה שהוא ירצה שתהיה איש טוב בכלל?
אם הוא מרגיש שעם ישראל צריך להתנהג בצורה מסוימת זה מראה על חוסר וזה מוביל לכך שהוא כבר לא מושלם, כאמור "פוגע באלוהותו".
לא נכון, אם אנחנו לא נתנהג על פי התורה, חס ושלום, -אז אנחנו נפגע, ולא ה', כך שהטענה שלך לא טענה. אלוקים מושלם, אנחנו לא.
שואל השאלה:
תוצאה,
אז מה שאתה טוען בעצם זה שלאלוהים אין צורך שתשמור ותקיים מצוות ואם אתה לא תקיים אותם זה לא יפגע בו בשום צורה אלא אך ורק בך?
אז למה שהוא בכלל יפגע בך אם לא תקיים אותם אם אינו מרגיש שום צורך בכך?
ולא ציינתי שאלוהים אינו מושלם, כל הטיעון פה מסתמך על זה.
אם לא הייתה סיבה לקיום מצוות ה' לא היה מצווה עלינו אותן.
יש מצוות שאפשר להבין את החשיבות שלהם כמו כיבוד הורים, איסור גילוי עריות או מנוחה בשבת ויש כאלה שקשה להבין.
לא מאמינה בהכרח בדת, אבל אני חושבת שאלוהים כמושלם יודע מהו אורח החיים המיטבי לאדם. משום שהוא יודע את האדם, הוא יודע שכדי שהם יפעלו בדרך הנכונה יש לחנך בצורה של עונשים בין היתר.
שואל השאלה:
כמובן שהוא יודע מהו אורח החיים המיטבי לאדם.
השאלה היא למה שהוא ירצה בכלל שהם ילכו בדרך הזאת? הרי הוא מושלם, הוא לא צריך כלום כך שלא אמורות להיות לו רצונות, הוא מעל הכל ויש לו הכל.
במידה ואכן יש לאלוהים רצונות כלשהם סימן שיש שם חוסר שיש להשלימו ואינו מושלם כפי שאלוהים מתואר.
למה שלא תלכי למדרשה?
כל דתי מגיע ולומד את החלקים האלה.
ה' לא צריך אותך.
ה' לא רוצה ממך.
אנחנו לא יודעים שום דבר לגבי מיהו ה' ומה רצונותיו. למעשה, אנחנו אפילו לא יכולים להגיד שלה' יש רצונות כי רצון הוא דבר שקיים בעולם המצומצם שלנו, בתודעה המצומצמת שלנו.
ה' לא עובד ולא יעבוד ככה, לא הגיוני שהוא יתקטן למושגים כאלה.
לפי הרמב"ם מטרת האדם היא לדעת את ה' בעולם.
הדרך היחידה שלנו להתקרב לזה היא לדעת רק את פעולותיו בעולם כי רק זה נוגע אלינו.
אנחנו לא יכולים לדעת את ה'. הבורא ברא אותנו במקום מצומצם ועם הבנה מצומצמת.
מה שאנחנו יודעים זה את פעולותיו, ואת תורתו.
מעבר לזה, וזה רק הגיוני, נשגב מבינתנו.
למה שהאל "ירצה" שנבין אותו בכלל? ודאי שהוא לא צריך אותנו.
אנונימי
"אז למה שהוא בכלל יפגע בך אם לא תקיים אותם אם אינו מרגיש שום צורך בכך?"
ה' חפץ שבריותיו יהיו מושלמים ומגיעים לידי השלימות ע"י קיום המצוות.
כשאדם, למשל, רוצה שלאחרים יהיה טוב ופועל למען זאת. האם זה בהכרח אומר שיש לו חסר במשהו?
הדמות אלוהים כל כך מושלמת שהיא נותנת לאחרים יותר ממה שאפשר, לכן הוא רוצה לעזור כמה שיותר לבני האדם שנבראו בצלמו.
אלוהים אכן מושלם אך מה איתנו? אף אחד מאיתנו לא מושלם וזה מה שאלוהים רוצה.. שכולם יהיו מושלמים.
איזה שטויות הוא רוצה שנעשה מצוות כדי להטיב לנו בעולם הבא למטרת העולם הבא אם כך למה הגעת הנה זאת התשובה
אלה שאומרים: "אלוהים מושלם אבל אנחנו לא לכן הוא רוצה שנלך בדרך הישר." אז למה מקריבים לו קורבנות?
זה טענה שיש בה הגיון לדעתי אבל לדעתי גם לא חסר ים של טענות אחרות ללמה הוא לא מושלם (אם הוא קיים, אני מאמין שלא)
בקשה לי אלייך, אל תנסי להסית פה מאמינים אוקיי? איש איש באמונתו יחיה
"איש איש באמונתו יחיה", אין דבר כזה, הפסוק אומר "וצדיק באמונתו יחיה" (חבקוק ב, ד), שזה אומר שהצדיק יחיה בזכות אמונתו בה' יתברך ואלה שלא - לא.
"מקריבים קורבנות כדי לכפר על חטאים"
ולא רק, יש קרבנות שבאים בנדבה, כגון קרבן שלמים. ע"י הקרבת הקרבן - אנחנו זוכים להתקרב לקב"ה, זה בשבילנו. יש גם קרבן תודה - זה הכרת הטוב לקב"ה, שאנחנו מצידינו לא אמורים להיות כפיי טובה לקב"ה.
^ זה הפך לביטוי בפני עצמו, אז המקור שלו לא רלוונטי
תוצאה... אתה מבין שדווקא העולם המתוקן יותר הוא זה שאין בו קורבנות...
אנונימי
הוא אבא שלנו
וכמו שאבא שלך רוצה שתעשי לו נחת ותלכי לפי מה שהוא רוצה ותתנהגי איך שהוא רוצה , זה לא אומר שהוא צריך אותך
זה אומר שהוא רוצה שתעשי לו טוב
כי זה עושה לה' טוב שהבנים שלו מקשיבים לו ועושים מה שהוא ביקש ורצה את מבינה? זה אותו הדבר.
אין פה שום קשר למושלם או לא.
"תוצאה... אתה מבין שדווקא העולם המתוקן יותר הוא זה שאין בו קורבנות..."
ממש לא, זה ממש חסר לנו. בלי הקרבת הקרבנות עבדות ה' יתברך שלנו לא שלימה. למה אתה חושב שבית המקדש צריך לחזור (זה יכול לקרות בכל רגע)?
למה? כדי להיות המקום שמקרב את כל העמים.
תלמד מעט רמב"ם זה לא קללה
אנונימי
^^אנונימי, ומה איתנו? למה אנחנו מתפללים בכל תפילת מוסף שנזכה להקריב את הקברבנות האמורים בתורה?
חלה טעות.
כול המצוות(לשמור שבת, חגים, בית כנסת או וואטאבר) אף אחד לא אמר שאלוהים אמר שנקיים אותם. רבנים המציאו את כול אילו.. מסיבה מאוד טובה בזמנה.. שכיום היא פחות רלוונטית... (שהיינו בגולה, מה שאיחד אותנו היו המצוות, בזכות המצוות, נשאר עם יהודי, כמובן שלא רק)

אם את רוצה "אלוהים רוצה שנקיים" כמה מצוות, שאילו יותר ערכים/מצוות בין אדם לחברו..
עשרת הדיברות, לא תרצח וכו'..

מסופר שמשה עלה להר סיני ואלוהים הביא לו את עשרת הדיברות, כמובן ששום דבר מזה לא קרה כפי שרשום, וכול זה נרשם בפשט(שפה של פשוטי העם אם את רוצה) בשפה פשוטה שכולם יוכלו להבין, לצערי דתיים ורבנים מספרים את הסיפורים כאילו הם באמת קרו כפי שרשום, אגדות וסיפורי מעשיות לילדים קטנים.. שחור ולבן, כוחות קסם.. ברור שאנשים הגיונים ונורמטיבים לא יאמינו לשטויות הללו.

יש אלוהים, או שאין אלוהים
כי כשאומרים אלוהים לא מדברים על עצם,
וכשאנחנו מאחלים שמשהו טוב יקרה, כחס ושלום בן אדם שהוא גוסס, ואנו רוצים שיחלים, ומקווים בכול ליבנו שהוא יחלים, ומתחננים על בריאותו, אנו מפנים את כול האנרגיה הזאת, הבקשה הזאת למשהו מסוים, במודע או שלא במודע, אנחנו מפנים את האנרגיה זאת(את הבקשה הזאת)
לכוח עליון, בלב שלנו, הרי כשאנו מדברים לעצמנו ומאחלים משהו זה כנראה ליקום, לאלוהים או למשהו מסוים לא משנה איך אתם קוראים לו-זה אלוהים. שבטים מסויימים שמים את האנרגיה הזאת בחפצים דוממים, ומאמינים למשל בבודהה, או בפרה, או בגשמים ורעמים..

אנשים שנחשבים לאתאיסטים מכוונים את האנרגיה הזאת ליקום, ומדברים על דבר שנקרא המפץ הגדול, שהכול קרא בעצמו, והתהליך הזה הוא אלוהים.. מה שקורה..

פשוט יותר קל להגיד אלוהים..
"שאלוהים יהיה איתך"
המוסלמים קוראים לו "אללה"

בתקווה שמישהו קרא עד לכאן^
לדעתי הטענה הפשוטה בכל דת היא הצניעות.
השאלה הזו מבחינת הדת מוטעת בעצמה, כי היא מאנישה את אלוהים, את בעצם טוענת שאלוהים יצטרך סיבה בשביל לחייב אותנו לעשות דברים, אבל סיבה היא מהלך רציונאלי שמיוחס לבני אדם.

אבל נגיד ויש סיבה, אלו דברים שקורים במוח של אלוהים, כמו שאת לא יכולה להבין משהו שלא חווית, נגיד עיוור לא יכול לדמיין מראות(כלומר נופים וכו', views ) לא כי המראות לא קיימים, כי הוא פשוט עיוור.
כך גם בנאדם בהשוואה לאל, האל יכול לראות דברים שהאדם לא, והסיבה ל-למה אלוהים יצר את בני אדם מורכבת מידי בשביל הבנת האדם, לא כי האל לא יכול להסביר, אלא המוח לא יכול להבין.

אלוהים יכול לגרום לאדם להבין, אבל אז הוא יתן בו בינה שלא ראויה לו, וזה נוגד את העיקרון של שונא מתנות יחיה.

מה זה בעצם אומר? סמכו על אלוהים, הוא יודע את הטוב ביותר מבחינתכם, וזה כן אומר שאלוהים לא מושלם, אגב, הוא לא מושלם גם על פי היהדות, הוא מאוזן, הוא הטוב ביותר, אבל זה לא אומר שאין בו רע, אלא שהוא מתעל את רע לכיוון הטוב, וזה כבר פילוסופיה יהודית למהו טוב ומהו רע.

אגב אני אתאיסט, פשוט השאלה עניינה אותי.
הוא רוצה שנילך בדרך שלו מה הבעיה??
כל הדברים שהוא נתן בתורה זה בשבילנו בשביל לבחון אותנו אם נעשה מה שהוא מבקש או לא
הוא מושלם כע אבל הוא רוצה שגם הילדים שלו יהיו מושלמים
מצוות זה לא בשביל אלוהים..
זה בשביל שיהיו לנו דרכים לקבל זכויות.
אז למה שאלוהים לא יתן לאדם זכויות בלי מצוות?^
כל הקטע שיהיה לך ניסיון...שתתאמץ על מנת להרוויח אותן ביושר.
אחרת, כל העולם הזה לא היה, והיינו כבר בעולם שכולו טוב
בלי ניסיונות, בלי קשיים, בלי רוע
פה, בעולם הזה אנחנו נבחנים, ולפי מה שאנחנו עושים, נקבל תגמול
תוצאה
הקרבנות היו במדבר ואחריו מפני שהיה אז יצר עבודה זרה והעם היה צריך להלחם בו באמצעות קרבנות.
היום אנחנו מתפללים ליצור את הקרבה לקב"ה כאילו העלינו קרבן, בבית המקדש בירושלים הבנויה בעולם ירא אלוקים.
אנונימי
כן, למה?
מה הבעיה פשוט לתת זכות לאדם בלי המאמץ לפני?
כל המטרה של הזכויות שנאסוף אותן בעצמנו, אם הוא נותן זכויות- אין טעם לזכויות
למה זו המטרה?
למה אלוהים יצר את העולם כך שאנחנו לא נעריך דברים אם לא נתאמץ כדי להשיג אותם?
הרי-הערכה היא מהלך של האדם, שאלוהים יצר.
ככה אני בדיוק אבל אני אוכל כשר, שומר שבת ומתפלל שלוש פעמים ביום (משתדל). אבל נגיד כל מיני מצוות קטנות כמו נטילת יידים או ברכת המזון אני לא עושה. ואת מה שאני עושה, אני עושה כי אני נהנה לעשות את זה, אני אוהב לשמור שבת זה כיף ואני אוהב להתפלל זה משחרר, לה' מגיע את התודה שלנו על כל הדברים שהוא עושה.
אנונימי
פרקליט השטן
"אז למה שאלוהים לא יתן לאדם זכויות בלי מצוות?"
- זה ידוע, הנשמה תתבייש לאכול לחם של בושה, וכלן ה' אותנו על המצוות שלא נתבייש לקבל את השכר, כי טרחנו עליהם.
ובכן, אלוהים יצר נשמות, למה הוא יצר אותן ככה?
אני מסכימה עם תוצאה
כן, למה הוא נוצר?
למה כלכם פשוט אומרים שללא מאמץ לא הייתה הערכה, זה ידוע לכל אדם שאי פעם הגיע משהו.
למה אלוהים יצר את העיקרון הזה?
פרקליט השטן
"ובכן, אלוהים יצר נשמות, למה הוא יצר אותן ככה?"
אלוקים יצר נשמות בעלות מידות טובות...
למה.
למה - מילת שאלה בעברית, המשמשת כבקשה לתיאור סיבה-בשבילך תוצאה.
למה אלוהים יצר אותן ככה.
לא מה קרה, אלא למה.
לא.
כי בתור בנאדם פסיכולוגית יש לי כבוד ואני לא ארצה לקחת משהו סתם.
זה לא עונה לי לשאלה, למה אלוהים יצר אותנו ככה?
זו שאלה כל כך פשוטה.
או שתודו שאתם לא יודעים לענות עליה, או שתענו עליה.
תפסיקו להגיד מה יקרה, תסבירו למה.
אז אתה לא יודע למה נוצרנו ככה, נכון?
הסיבה שה' עשה את הנשמה כזאת שתתבייש לאכול לחם של בושה, כי ה' רצה שהנשמה תהיה שלימה, בעלת מידות טובות ולא כזאת שיודעת רק לקבל בלי לתת.
ה' נשגב מבינתנו. הביא לנו את התורה וציוה לכל יהודי לקיים מה שבה בין אם מבינים בין לא.
ואגב, קל יותר לחשוב כמוך, שאז מותר לעשות כל מה שמיתחשק.
אני מציע שכל אחד יחשוב טוב ויהיה כנה עם עצמו ,ויסלק את המניעים שלו לחיים קלים מופקרים. אוהב אתכם.
אנונימי
ולמה הוא רוצה בזה?
הרי זה נחשב דבר טוב כי הוא יצר את בני האדם כך שזה יחשב דבר טוב, אבל אם הוא מגדיר את זה בתור דבר רע, אז בני האדם היו מתנהגים לזה כמו דבר רע.
אלוקים אכן מושלם, המצוות נועדו לנו, כדי לקיים את המטרה שלנו בעולם, שאנחנו נהיה אנשים טובים יותר.
זה שאנחנו מקיימים מצוות לא קשור לגדלות של אלוקים אלא לאיכות חיים שלנו.
מקווה שעניתי לך ;)
כדי שנזכה לחיי העולם הבא, בזכות עצמנו.
ואם לא נתאמץ להשיג אותם- זה יראה ויהיה כמובן מאליו.
טוב , אני אכן מכירה את החומר הזה , סחתיין על הבקיאות
ה' חד משמעית לא צריך שנקיים מצוות עבורו ..הוא בורא העולם את חושבת שקריטי לו אופן השחיטה שלנו?
לא , המצוות נועדו נטו עבורנו
א. שנבחר בו מרצוננו
ב. זה משפיע על אופי האדם (לדוגמא שחיטה, אדם שרוצה לאכול בשר צריך לעשות את זה במינימום כאב לבהמה כדי למגר את האכזריות שבו)
לכל אלו שנהיה להם ספקות בגלל השאלה הזו, ממליצה לכם תמיד כשאתם לא בטוחים בקשר לדבר מסוים לשאול אדם מוסמך שיידע לענות לך תשובה ובמידה והוא לא יודע שישאל רב/תלמיד חכם יותר ממנו.

עכשיו לשאלה, לאלוקים אין צורך בקיום המצוות שלנו. זה לא נאמר בשום מקום, תמיד אמרו לי ותמיד ידעתי שהמצוות הם אך ורק בשבילנו.
מצוות נועדו בשביל לתת לנו שכר, מצוות נועדו בשביל לחנך אותנו, מצוות נועדו ללמד אותנו לשלוט ביצרים שלנו וכו וכו, יש המון סוגי מצוות, כל מצווה והייעוד שלה, אין שום דבר סתם. הנושא של האמונה מאד מאד רחב ולכן אי אפשר להסביר על רגל אחת (או במקרה שלנו בתשובה אחת) את כל המטרה של המצוות.

הקב"ה טוב ושלם, מהות הטוב הוא להיטיב עם אחרים ולכן גם השם ברא אותנו, הוא מיטיב איתנו תמיד, למרות שזה לא נראה ככה לפעמים, אין לו צורך בנו, זה שהוא טוב ו"רוצה" כביכול להיטיב עם אחרים זה לא מוריד מהשלמות שלו בשום צורה.

ממליצה לך שואלת השאלה אחרי כל שאלה של הכוזרי לקרוא וללמוד גם את תשובותו של החבר כי הכוזרי זה ספר אמונה מדהיםם אז חבל לקחת רק את השאלות ולא את התשובות.

לסיכום, הקב"ה ברא אותנו משום שהוא טוב ושלם ומי שטוב ושלם רוצה להיטיב, לא מתוך פגם בו אלא כי ככה זה ולכן השם ברא אותנו והביא לנו את התורה ונתן לנו מצוות, כדי לעזור לנו להשלים את יעודנו.
זה לא נכון אם את לוקחת בחשבון שמה שהוא רוצה מגיע מהמקום של השלמות שלו ומה שהוא רוצה קשור למשהו שאנחנו צריכים ולא משהו שהוא בעצמו בהכרח צריך ואז אין שום בעיה בזה שהוא כן הציב ציפיות כלפינו.
המצוות הן בשבילנו. לא בשבילו.
המצוות מקדמות צדק, מוסר, שליטה ביצרים, איזון נפשי, יציבות חברתית, בריאות ועוד.
לפי דעתי
אלוהים יצר את העולם ואת בני האדם
בני האדם לא כמו אלוהים. אלוהים מושלם בני אדם לא.
הספרי קודש הם סיפור אהבה בין אלוהים לבני האדם, כל פעם אלוהים נתן לנו בני האדם וכל פעם אנחנו מרדנו בו (הסיפור הראשון הוא על אדם וחווה שאכלו מעץ הדעת), כאשר אלוהים בחר עם הוא מצא אותנו, עם ישראל, כאנשים רעים עם רמות מוסר נמוכות ומגעילות. ונתן לנו ראשית את לוחות הברית מה שהעלה את רמות המוסר (לא תגנוב, לא תנאף ועוד...)
בעצם הוא נתן הכל לטובתנו
ולא אלוהים, לא נתן מצוות הזויות כמו "לא לקרוע נייר טואלט בשבת" אלו מצוות מומצאות על ידי רבנים
לא קוראים לזה מצוות או מצוות מומצאות. קוראים לזה הלכה וזה מדבר על רמה שבו יצירה או מלאכה אמורים להתנהל בהתאם לפרשנות.
בניגוד למה שהרבה חושבים כל ההלכות והמצוות והדברים שלכאורה רבנים ממציאים כי משעמם להם שתדעו שבמעמד הר סיני קיבלנו שתי תורות, תורה שבכתב ותורה שבעל פה שבתורה שבעל פה יש את כל ההלכות.
חולה על מוזיקה
יש לך ביסוס לטענה מהכתוב בתנך לפחות?
זה נכון. העניין שיש הלכות שהגיעו עם הזמן בהתאם למצב שקרה ויש הלכות שניתנו באמת במעמד הר סיני .
אין שום פסוק שיגיד לך "והנה כתבתי לך את התנ"ך ואת ההסבר לתנ"ך" בגלל שזה נמסר בצורה בה האנשים של אותו זמן הבינו. אבל ברגע שאתה יודע שמשה תמיד היה נותן הוראות לקיום מצוות חלק מהעיקרון בתנ"ך זה שהוא לא טורח לכתוב כל דבר שלא רלוונטי למה שהוא מנסה להעביר. זה אומר שלא היה צורך לכתוב את הפרשנות למצווה בתוך התנ"ך אלא בזמן שמשה הסביר את הדברים זה הופרד כי מדובר ב-2 דברים שונים שאם הייתה מאחד אותם היה מפריע לקריאת התנ"ך שחלק ממנו לא קיום מצוות אלא 'פרד"ס' ולמידת מוסר. לכן הופרדו לשם נוחות ויעילות.
ודרך אגב ההיתר של רבנים לתת הלכות בהתאם לפסוק בספר שמות אם אני זוכר שאומר שיהיה תקופות שיגידו לעשות משהו אחד שבעבר נחשב כאסור ובתקופה אחרת יגידו ההפך. אני אחפש את הפסוק ואעתיק אותו.
טוב, כבר הקדימו אותי יפה מאוד ,
באמת חולת מוזיקה צודקת דיי כבר עם הנסיונות לקלקל את החינוך הטהור, אי אפשר להכשיל נערים לא מנוסים ולגרום לנו לבזבז המון זמן בהתקפות נגד ,יש להכל תשובות ולא פה מקומם, כנסו לאתר הדברות קבע פגישה או הרשם לסמינר ויסבירו לך הכל,


אבל תדמיינו את אלוקים קודם בריאת העולם יושב ומיטיב עם הנשמות והם נהנים ומתביישים ...

כך תכנן המתכנן תוכנית למיגור הבושה - ויצר עולם עם אדם ובו כוח בחירה ושכר, אבל גם עונש כי חלק אלוקה ממעל צריך לחזור לשם עם פלוסים ולא מלוכלך בדברים שלא עשה את רצונו יתברך...
כתוב בפוסקים שאלוקים הוא הטוב המושלם והוא רוצה להיטיב עם ברואיו , (ואין בכך שום חיסרון שהוא רוצה להיטיב.)

קחי עני למשל שזקוק לכסף לכלכל את ביתו, מה יותר טוב בשבילו איפה הוא ירגיש יותר בעל הבית וטוב עם עצמו -
אם תביאי לו כל חודש עשרים אלף שקל או שתביאי לו עבודה מסודרת נוחה וכפית (כן המצוות זה כיף מי שלא טעם לא יודע) עם משכורת של עשרים אלף? !
אז ברור שהוא ירגיש טוב יותר עם המשכורת שבה הוא טורח להשלים את עצמו ואת משכורתו, ומקבל אותה בזכות ולא בחסד...
הנמשל ברור,--- אלוקים נותן לנו תורה ומצוות שכתוב "וחי בהם "
שהם חיים טובים בעולם הזה ובבא, כתוב "רצה הקדוש ברוך הוא לזכות את ישראל - לפיכך הרבה להם תורה ומצוות וכו"
לכן ברא את העולם כמו שאמר פה
evil morty ( 'באמת השם יחזיר אותו בתשובה שלימה ויהיה אחד ממחזירי התשובה הגדולים בישראל, )
וברור שהוא עשה זאת על ידי האדם ונתן בו היגיון וכוח בחירה מוחלט ללא שום נטיה לפה או לשם כדי שיקבל שכרו ביושר
מוחלט.
הקושיה הגדולה :
למה את מסיתה ומדיחה ילדים קטנים שלא ממש מבינים למרות שענו לך יפה, אבל למה להרוס חינוך של ילדים ושההורים שלהם יצטערו על זה שהם ירדו מהדרך הנכונה, זו אכזריות לשמה הורים שהשקיעו את כל חייהם מגיל אפס בחינוך הילדים את בלא למצמץ מעיזה לערער את חינוכם, הפעם ענו לך פה יפה ויש פה תשובות מאוד מספקות, אבל מה היה אם לא וכמה שאלות כאלו יש -ואין בידיוק את האדם הנכון בזמן הנכון שיענה לאפיקורס ?!
תעשי מה שאת רוצה בחיים אבל אל תטיפי כפירה לנוער שחונך אחרת, אולי את ילדה חכמה ויודעת להביא מקורות ולדבר גבוהה גבוהה אבל
אני בטוח שאת לא בטוחה בדרכך במיליון אחוז אז מה אכפת לך מאחרים למה לערער על זה, אם הדתיים צודקים יהיה לך גהינום כפול כל הדורות שאת מחריבה ,גם אם יש אחוז אחד... למה להסתכן בזה?
ונכון - גם לשכנע ללמוד תורה לילדים קטנים בניגוד לירצון הוריהם זה לא מוסרי ולא חוקי, זה לא הגיל לא המקום ולא הזמן...

אז את זה שאלתי אותה בפרטי ואני מקווה שהיא מבינה ...
תשובות חולת המוזיקה - תשובות נכונות.
"נכון - גם להטיף תורה לילדים קטנים בניגוד לירצון הוריהם זה לא מוסרי ולא חוקי, זה לא הגיל לא המקום ולא הזמן... "
- מה הז ילדים קטנים? לפי החוק של המדינה (גיל 18)? אתה רוצה להגיד שאסור להחזיר בתשובה אנשים שהם מתחת לגיל 18 (למרות שהם חייבים במצוות כבר מגיל 13) רק בגלל שההורים שלהם אינם חפצים בכך ושזה "לא מוסרי"?
גיל קטן לפי התורה, אין מצווה ליכפות על אף אחד וגם לשכנע אותם בניגוד לירצון ההורים זה מביא מוחלוקת ואנטי, אפשר להסביר יפה להורים ולתאם.
את התכוונת לגיל קטן לפי התורה (גל המצוות) - זה בסדר. בכל אופן, יש דעות (עיין בטור עם פירוש של הבית יוסף ובית חדש באורח חיים, סימן שמג) שקטן שאוכל נבילות שאין בית דין מצווה להפרישו, אלא אביו מצווה להפרישו - זה דווקא בקטן שאינו הגיע לחינוך, אבל קטן שהגיע לחינוך - צריך להפרישו. זה דעת התוספות.
אוקיי אני שומע, השאלה היא האם בכוח או לדבר איתו, וחוץ מזה כשברור שזה יגרום ליותר אנטי ושהאב ירחיק לגמרי את בנו מתו"מ ומלימוד השיעורים, אז יצא שכרו בהפסדו, והוא רק התרחק יותר,
לכן צריך לפעול באהבה ובחכמה לקרב מתוך קירוב לבבות לאביהם שבשמיים,
אגב בשיעורים שנותנים לילדים - לא משכנעים אותם בגיל כזה על אמונה ואלוקות, סך הכל לומדים חומש גמרא משנה בוררה טיפה הלכות, וזה סך הכל דרך ארץ וסיפור היסטוריה ולקחים הטובים
לאדם בלי קשר לדת, והילדים שומעים ומכבדים יותר תהורים ונכנס בהם עדינות.
בס"ד
אכתוב כאן את מה שלי ידוע, קטנתי, ובאמת הרצון לעבוד את אלוקים צריך לנבוע מליבו של האדם, מתוך אהבת השם (:
ועכשיו לעניין-
נכון, אלוקים מושלם. הוא נתן לנו את המצוות ממש לא בשבילו, הוא לא צריך שנעשה לו טובה. הוא נתן לנו את המצוות בשבילנו,בשביל שלנו יהיה טוב. אדם שמאמין בקדוש ברוך הוא ירצה גם שיהיה לו קשר כלשהו עם ריבונו של עולם וכאן נכנס תפקיד המצוות. המצוות הן מעין חבל, חבל שבו אנחנו מחזיקים והוא מקשר אותנו ל ה' יתברך. אדם יתחיל לעשות מצוות ולא בהכרח ירגיש יותר קרוב לאלוקים, אבל עם הזמן שכבר עשיית המצוות תהפוך לחלק מחייו ותיטבע בו וידבק בעשייתן, לאט לאט הוא ירגיש את הקשר האמיתי שנרקם בינו לבין השם, הרי בעשיית המצוות אנחנו מפגינים מעין נאמנות לבורא עולם, בכך שאנחנו מקיימים את תורתו ואת צוו בעולם. ואפילו, על עשיית המצוות אנחנו מקבלים זכויות, שכר. אנחנו המרווחים היחידים כאן. ובאמת גם עשייתן יכולה לעדן את האדם בכך שיש בו את המודעות שממש מקיים את דבר השם(:
בייבילוק
"אגב בשיעורים שנותנים לילדים - לא משכנעים אותם בגיל כזה על אמונה ואלוקות, סך הכל לומדים חומש גמרא משנה בוררה טיפה הלכות, וזה סך הכל דרך ארץ וסיפור היסטוריה ולקחים הטובים
לאדם בלי קשר לדת, והילדים שומעים ומכבדים יותר תהורים ונכנס בהם עדינות"

אם מלמדים את התורה לא כדברי אלוקים חיים, אלא כסיפורים והיסטוריה - פה טמונה הבעיה. אתה יודע מה אומר הוזהר על אנשים כאלה? דברים קשיים מאוד. ממש כואב לשמוע שיש אנשים קבילו חינוך "דתי" וא "חרדים" ואין להם שום ידיעה לגבי ההוכחות למציאות ה' יתברך ולמתן התורה ע"י האלוקים. זה טעות לחשוב שרק חילוניים על מנת שיחזרו בתשובה - צריך להראות להם את ההוכחות האלה. כל יהודי אמור לדעת את ההוכחות למציאות ה' יתברך ולאמיתות התורה הקדושה.

נ.ב. תזכר בפסוק בו האב מצווה לספר לבנו על יציאת מצרים בליל הסדר ומה בדיוק כתוב בו. כלומר , באיזה מילים האב אמור להגיד לבנו את הסיפור על יציאת מצרים.