9 תשובות
לפי הדת היהודית צדיק ורע לו רשע וטוב לו
הצדיקים מכפרים על החטאים בעולם הזה כדי שהם יעלו לעולם הבא נקיים, את הסבל הם עוברים בעולם הזה ובעולם הבא מקבלים תמורה למעשים הטובים שלהם
הרשעים טוב להם בעולם הזה כי הם לא יגיעו לעולם הבא. יש יותר מדי על מה לכפר, אם הם ינסו לכפר ה' יתן להם אבל הם רשעים מסיבה. אומרים שאדם שהיה לו טוב במשך 40 ימים רצוף בלי דבר אחד קטן ששיבש לו את סדר היום או הציק לו הוא רשע ואין לו עולם הבא.
הצדיקים מכפרים על החטאים בעולם הזה כדי שהם יעלו לעולם הבא נקיים, את הסבל הם עוברים בעולם הזה ובעולם הבא מקבלים תמורה למעשים הטובים שלהם
הרשעים טוב להם בעולם הזה כי הם לא יגיעו לעולם הבא. יש יותר מדי על מה לכפר, אם הם ינסו לכפר ה' יתן להם אבל הם רשעים מסיבה. אומרים שאדם שהיה לו טוב במשך 40 ימים רצוף בלי דבר אחד קטן ששיבש לו את סדר היום או הציק לו הוא רשע ואין לו עולם הבא.
אנונימית
בין שאר הדברים שכתבו יש גם את האפשרות שאותו אדם לא באמת מקיים את כל הדברים כמו שצריך. למשל - האם הוא "טוב מדי" ? הדת אומרת "ואהבת רעך כמוך" היא לא אומרת "תתן בלי לחשוב על עצמך גם" אז זה תלוי מי האדם שאת מדברת אליו וזה יכול להיות כמה אפשרות שבשביל להגיד מה היא נצטרך לדעת יותר.
הכל לטובה ובואי זה כמו שאמרת נסתרות דרכי ...
משה רבינו זעק את השאלה הזו ולא נענה.
תשובה מפורטת על הייסורים ותכליתם ביהדות:
תשובה מפורטת על הייסורים ותכליתם ביהדות:
צדיק ורע לו, רשע וטוב לו.
הביטוי הזה מתאר את המצב, אבל לא עונה על השאלה.
ובאמת, מה שלא יהיה לצדיקים טוב ולרשעים רע? אם מישהו צדיק, למה שלא יהיה לו טוב גם בעולם הזה וגם בעולם הבא?
פעם הדתות היו מבטיחות שיהיה טוב בעולם הזה למי שיקיים אותן. ואז זה לא קרה, והמציאו את העולם הבא כדי לעודד את המאמינים.
הביטוי הזה מתאר את המצב, אבל לא עונה על השאלה.
ובאמת, מה שלא יהיה לצדיקים טוב ולרשעים רע? אם מישהו צדיק, למה שלא יהיה לו טוב גם בעולם הזה וגם בעולם הבא?
פעם הדתות היו מבטיחות שיהיה טוב בעולם הזה למי שיקיים אותן. ואז זה לא קרה, והמציאו את העולם הבא כדי לעודד את המאמינים.
^התנ"ך מלא בשאלת צדיק ורע לו, ובכל זאת אין בו אזכור בכלל לעולם הבא.
אל תשקר
אל תשקר
אנונימי
^ איוב זעק את השאלה הזו בספר שלם, וכשאלוהים התגלה אליו בסוף המסר שלו הוא שהנושא הזה נשגב מהבנה אנושית.
לטענתך היה הכי מתבקש שיכתב שם משהו על הפיצוי בעולם הבא, אבל זה לא מוזכר בכלל.
לטענתך היה הכי מתבקש שיכתב שם משהו על הפיצוי בעולם הבא, אבל זה לא מוזכר בכלל.
אכן, רעיון העולם הבא (ובו שכר ועונש) הומצא אחרי התנ"ך.
רעיון העולם הבא היה רווח מאוד באותם ימים, ולכן נראה שעמדת התנ"ך מדחיקה אותו במודע.
לטעון שהדבר פשוט לא הומצא בימיו זה פשטני מאוד..
לטעון שהדבר פשוט לא הומצא בימיו זה פשטני מאוד..