56 תשובות
יש תרופות שמטפלות במחשבות שנוצרות עקב שנאה עצמית (בודקים ממה מגיע השנאה קודם) אבל אין כדור לזה (:
שואל השאלה:
^ חשבתי על זה
^ חשבתי על זה
שואל השאלה:
אבל אני אצטרך לעשן ירוק 24/7 או רק בהתפקי שנאה שקוראים לעתים תכופות
וזה יקר
אבל אני אצטרך לעשן ירוק 24/7 או רק בהתפקי שנאה שקוראים לעתים תכופות
וזה יקר
אהבה עצמית היא התרופה
פסיכולוג עשוי לעזור.
שואל השאלה:
אורה ושמחה
אה כן?
תודה לך
אורה ושמחה
אה כן?
תודה לך
אתה היית רציני או ציני? קשה פה להבחין פה בציניות או רצינות בתגובות לפעמים
אמונה. הכל מאת ה' יתברך שהור יודע את הכוחות שלך ולמה את מסוגל וכמה אתה מנצל את זה.
שואל השאלה:
אורה ושמחה
הייתי ציני
אורה ושמחה
הייתי ציני
שואל השאלה:
תוצאה
אתה בכלל לא בכיוון
אין קשר לאמונה
תוצאה
אתה בכלל לא בכיוון
אין קשר לאמונה
אוקי, אתה חושב שאתה לא רוצה לנסות אהבה עצמית ? כי זה יכול לעזור לך קצת, לגבי תוצאה אתה צודק, הוא די מעצבן פה, תקשיב תוכל להיות פחות ציני ? אני באמת מנסה לעזור לך, אתה יודע את זה , כן ? באמת שאם תשקול לנסות לאהוב את עצמך, לא תהיה לך שום אהבה עצמית, אתה מרגיש שתוכל לנסות את זה ? רק תשקול את זה, מה כבר יש לך להפסיד אם תנסה באמת לאהוב ולקבל את עצמך כמו שאתה? אתה לא רוצה להרגיש טוב יותר בלי לשנוא את עצמך כל יום מחדש ולהרגיש רע ממש ? וגם אני יודעת שתוצאה די לא מבין שלא צריך לדחוף פה דת ואמונה בשאלות כאלה
שואל השאלה:
אורה ושמחה
יש סיבה שהייתי ציני
ברור שאני רוצה לאהוב את עצמי
מה זאת אומרת לשקול לאהוב את עצמי?
זה לא עובד ככה
אורה ושמחה
יש סיבה שהייתי ציני
ברור שאני רוצה לאהוב את עצמי
מה זאת אומרת לשקול לאהוב את עצמי?
זה לא עובד ככה
דיימון סלבטור, למה לא קשור? בן אדם שהוא מאמין שהכל מאת ה' יתברך לא אמור לשנוא את עצמו.
אוקי, אתה חושב שזה לא עובד ככה ובקלות? אתה צודק, זה תהליך, אבל האם אתה מוכן לעבור את התהליך הזה? הכוונה הייתה אם אתה מוכן לשקול את זה שתנסה אהבה עצמית, אני יודעת, דיברתי בכללי, ברור שזה תהליך ויש דברים שצריכים עבודה עצמית בך, תכונות, אופי, חסרונות, וקבלה עצמית ועוד, לא התכוונתי שזה יהיה פשוט כל כך, אם זה היה באמת ככה, באמת היה אפשרי לעשות את זה בציק .כי לא כל דבר הוא קשור בדת ואמונה , וזה לא תמיד מתאים למצב ולאנשים. הסיבה לזה שאתה ציני קשורה למשהו שאתה חושב או מרגיש לגבי אהבה עצמית ושנאה עצמית ?
שואל השאלה:
תוצאה
אז להאשים את ה'?
תוצאה
אז להאשים את ה'?
שואל השאלה:
אורה ושמחה
לא מבין מה את מצפה ממני לעשות
אורה ושמחה
לא מבין מה את מצפה ממני לעשות
לא, לקבל את הכל באהבה, כי ה' לא עושה עוול לאף אחד.
שואל השאלה:
אני תוצאה של ההורים שלי
לא של ה'
אני תוצאה של ההורים שלי
לא של ה'
אני די רוצה שתנסה לאהוב את עצמך ותעבור את התהליך הזה ברצון שלך, שאתה רוצה, ואם אתה באמת רוצה להרגיש טוב, סימן שאולי אתה מוכן לנסות, עזוב אותו, תוצאה לא מבין שלא תמיד חייב להביא דברי תורה ודת לאתר של אנשים שאינם רוצים דת בחייהם , אם אתה לא רוצה להאמין ביהדות, אתה לא חייב, וזכותך לא להאמין .
שואל השאלה:
למה שאני אקבל את זה או יותר נכון אותי באהבה?
הוא לא "נגע" בי
למה שאני אקבל את זה או יותר נכון אותי באהבה?
הוא לא "נגע" בי
שואל השאלה:
אורה שומחה
ואם אני מוכן לנסות?
מה זה דורש ממני
אורה שומחה
ואם אני מוכן לנסות?
מה זה דורש ממני
התמדה, כוח רצון, אמונה ב עצמך, וללמוד על עצמך דברים חדשים, ועוד
שואל השאלה:
השנאה אצלי היא חיצונית
ויש התמדה
השנאה אצלי היא חיצונית
ויש התמדה
בנוגע לגוף שלך? אוקי זה טוב שאתה מוכן להתמיד, יש דברים בגוף שלך שאינך אוהב בדיוק ?
שואל השאלה:
וכי יש לי מטרה לחיים
ואל תחפור תוצאה
דת היא אולי המטרה שלך
וכמובן ששונא את עצמי בגלל דברים גנטיים שלא אוכל לשנות או לפחות כמעט ולא ומה שכן אני לא בטוח אם כן וזה מלחיץ
וכי יש לי מטרה לחיים
ואל תחפור תוצאה
דת היא אולי המטרה שלך
וכמובן ששונא את עצמי בגלל דברים גנטיים שלא אוכל לשנות או לפחות כמעט ולא ומה שכן אני לא בטוח אם כן וזה מלחיץ
שואל השאלה:
כן יש דברים בגוף שלי שאני לא אוהב
וגנטית יש פגמים
כן יש דברים בגוף שלי שאני לא אוהב
וגנטית יש פגמים
משהו בשיער,רגליים, ידיים, אף, חזה, וזה? אתה חושב שלא תוכל לשנות דברים גנטיים בך ומה שכן זה אינך בטוח אם זה באמת יכול וזה מלחיץ אותך ?
שואל השאלה:
לא מוכן לפרט
לא מוכן לפרט
אה, זה אישי מדי, מביך אותך לספר לי ?
שואל השאלה:
כן
ולא רואה סיבה להתעמק בזה ולהרגיש צער
ברגעים אלו ממש אני לא מרגיש נוראי
כן
ולא רואה סיבה להתעמק בזה ולהרגיש צער
ברגעים אלו ממש אני לא מרגיש נוראי
אוקי, אולי אתה רוצה לעשות משהו שכן יסב לך אושר ושמחה במקום להתעמק במה שמעציב אותך ?
"אני תוצאה של ההורים שלי
לא של ה'"
שכחת מי יצר אותך? ההורים שלך הם סה"כ השותפים של הקב"ה:
"תנו רבנן: שלשה שותפין יש באדם: הקב"ה' ואביו ואמו. אביו מזריע הלובן שממנו עצמות וגידים וצפרנים ומוח שבראשו ולובן שבעין, אמו מזרעת אודם שממנו עור ובשר ושערות ושחור שבעין והקב"ה נותן בו רוח ונשמה וקלסתר פנים וראיית העין ושמיעת האוזן ודבור פה והלוך רגלים ובינה והשכל, וכיון שהגיע זמנו להפטר מן העולם - הקב"ה נוטל חלקו וחלק אביו ואמו מניח לפניהם" (נידה לא ע"א).
לא של ה'"
שכחת מי יצר אותך? ההורים שלך הם סה"כ השותפים של הקב"ה:
"תנו רבנן: שלשה שותפין יש באדם: הקב"ה' ואביו ואמו. אביו מזריע הלובן שממנו עצמות וגידים וצפרנים ומוח שבראשו ולובן שבעין, אמו מזרעת אודם שממנו עור ובשר ושערות ושחור שבעין והקב"ה נותן בו רוח ונשמה וקלסתר פנים וראיית העין ושמיעת האוזן ודבור פה והלוך רגלים ובינה והשכל, וכיון שהגיע זמנו להפטר מן העולם - הקב"ה נוטל חלקו וחלק אביו ואמו מניח לפניהם" (נידה לא ע"א).
תוצאה, אולי חלאס עם זה עכשיו? זה לא מעניין אותו יהדות, הוא לא רוצה לשמוע על דת, למה אתה חייב לדחוף דת לאן שלא צריך ? מישהו ביקש ממך ?
אורה ושמחה
"תוצאה לא מבין שלא תמיד חייב להביא דברי תורה ודת לאתר של אנשים שאינם רוצים דת בחייהם".
האמת היא שאי אפשר לתת עזרה לאף אחד בשום תלחום מבלי שזה יהיה קשור לדת, כי בכל דבר ודבר יש דעת תורה. אם זה לא יהיה קשור לדת - מה זה יעזור לשואל השאלה, הרי ה' - הוא הכתובת לכל מה שאנחנו צריכים וחוץ מה' יתברך אף אחד לא יכול להושיע אותמו בכלום.
" אם אתה לא רוצה להאמין ביהדות, אתה לא חייב, וזכותך לא להאמין ."
-באיזה זכות את מציגה את האמונה ביהדות כאופציה ולא כחובה גמורה שמוטלת על כל יהודי? מאיפה לך את האומץ לתת ליגיטימציה לפריקת עול מלכות שמים, רחמנא ליצלן?
"תוצאה לא מבין שלא תמיד חייב להביא דברי תורה ודת לאתר של אנשים שאינם רוצים דת בחייהם".
האמת היא שאי אפשר לתת עזרה לאף אחד בשום תלחום מבלי שזה יהיה קשור לדת, כי בכל דבר ודבר יש דעת תורה. אם זה לא יהיה קשור לדת - מה זה יעזור לשואל השאלה, הרי ה' - הוא הכתובת לכל מה שאנחנו צריכים וחוץ מה' יתברך אף אחד לא יכול להושיע אותמו בכלום.
" אם אתה לא רוצה להאמין ביהדות, אתה לא חייב, וזכותך לא להאמין ."
-באיזה זכות את מציגה את האמונה ביהדות כאופציה ולא כחובה גמורה שמוטלת על כל יהודי? מאיפה לך את האומץ לתת ליגיטימציה לפריקת עול מלכות שמים, רחמנא ליצלן?
אוקי, ברור שתהיה חייב לגרור את זה ככה .. שיהיה לך יום נעים.
"למה אתה חייב לדחוף דת לאן שלא צריך?"
-בטח שצריך, יש דרך אחרת להפסיק עם השנאה עצמית?
"מישהו ביקש ממך?"
כתוב "סַפְּרוּ בַגּוֹיִם כְּבוֹדוֹ; בְּכָל הָעַמִּים, נִפְלְאוֹתָיו, (תהלים צו, ג) וכן "סַפְּרוּ בַגּוֹיִם, אֶת כְּבוֹדוֹ בְּכָל הָעַמִּים נִפְלְאֹתָיו" (דברי הימים א טז, כד), כלומר שאפילו בגויים צריך לספר על כבודו של הקב"ה, כל שכן בעם ישראל. זאת המטרה של עם ישראל - לפרסם את שמו של הקב"ה בעולם, כמו שנאמר "עַם זוּ יָצַרְתִּי לִי, תְּהִלָּתִי יְסַפֵּרוּ" (ישעיה מג, כא). בזכות זה הקב"ה בחר דווקא באברהם אבינו, עליו השלום, ולא בשן ועבר שהיו אז ראיש הישיבות, הם הם לימדו את התורה רק בתוך בית מדרשם, ואילו אברהם אבינו (עלשים השלום) פירסם את שמו של הקב"ה בכל העולם.
אם את מתביישת לעשות את זה - אז דוד המלך, עליו השלום, התפאר בגך שלא התבייש בזה, כמו שנאמר "וַאֲדַבְּרָה בְעֵדֹתֶיךָ נֶגֶד מְלָכִים וְלֹא אֵבוֹשׁ" (תהלים קיט, מו).
-בטח שצריך, יש דרך אחרת להפסיק עם השנאה עצמית?
"מישהו ביקש ממך?"
כתוב "סַפְּרוּ בַגּוֹיִם כְּבוֹדוֹ; בְּכָל הָעַמִּים, נִפְלְאוֹתָיו, (תהלים צו, ג) וכן "סַפְּרוּ בַגּוֹיִם, אֶת כְּבוֹדוֹ בְּכָל הָעַמִּים נִפְלְאֹתָיו" (דברי הימים א טז, כד), כלומר שאפילו בגויים צריך לספר על כבודו של הקב"ה, כל שכן בעם ישראל. זאת המטרה של עם ישראל - לפרסם את שמו של הקב"ה בעולם, כמו שנאמר "עַם זוּ יָצַרְתִּי לִי, תְּהִלָּתִי יְסַפֵּרוּ" (ישעיה מג, כא). בזכות זה הקב"ה בחר דווקא באברהם אבינו, עליו השלום, ולא בשן ועבר שהיו אז ראיש הישיבות, הם הם לימדו את התורה רק בתוך בית מדרשם, ואילו אברהם אבינו (עלשים השלום) פירסם את שמו של הקב"ה בכל העולם.
אם את מתביישת לעשות את זה - אז דוד המלך, עליו השלום, התפאר בגך שלא התבייש בזה, כמו שנאמר "וַאֲדַבְּרָה בְעֵדֹתֶיךָ נֶגֶד מְלָכִים וְלֹא אֵבוֹשׁ" (תהלים קיט, מו).
אה אל תטיף לי איך להאמין אם אינך יודע להתנהג בדרך ארץ ולהתחשב באנשים שאינם מאמינים . יש דרך אחרת . אתה לא מבין כלום בנושא דרך ארץ ולהתנהג בכבוד לאנשים אחרים. אפילו את הדבר הבסיסי ביהדות אתה שוכח
"אה אל תטיף לי איך להאמין"
-אם ההשקפה שלך לקויה - זה אשמתי? אם זה העניין הפרטי שלך בלבד, היה פחות מפריע לי, כי אם את רוצה להיות עקומה - אני לא יכול לעשות אותך ישרה בכוח, אבל ברגע שאת מציגה ככה את היהדות לעיני כל האתר - זה בהחלט פגיעה בכבוד שמים שהם יראו שיש פה "דתייה" שאומרת שאם לא רוצים להאמין ביהדות, חס ושלום, אז "לא חייבים" (כאילו שאין חובה להאמין בי"ג עיקרי האמונה, חס ושלום). וודאי שכתוצאה מקריאת תגובות הלא חכמות כאלו מצידך - הם ירגישו יותר חזקים בדרכם,
עובדה שיש פה "דתייה" שאומרת להם שזה "בסדר". הם לא מבינים שהתורה לא רואה את הדברים בצורהי שאותה "דתייה" מציגה. לפחות בזכות התגובות שלי הם לא יחיו באשליות שהם לא עושים משהו שהוא לא בסדר.
" אם אינך יודע להתנהג בדרך ארץ "
-איפה ראית אצלי "חוסר דרך ארץ"? ראית אותי משתמש בשפה מלוכלות, חס ושלום, או משנו כזה?
"ולהתחשב באנשים שאינם מאמינים"
-אין מה להתחשב בהם, פשוט צריך להוקיע אותם, כמו שכתב הרמב"ם, זה הכל: "וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" (הקדמת הרמב"ם לפירושו לפרק "חלק" במסכת סנהדרין).
"ולהתנהג בכבוד לאנשים אחרים."
אני מכבד את מי שצריך לכבד (קודם כל צריך לכבד את הקב"ה, שכבודו למעלה מכבודו של הנבראים ואת זה את שוכחת). וכן להפך, אני לא מכבד את מי שלא צריך לכבד (את הכופרים), כי אסור לכבד אותו, ומי שמכבד אותם גורם נזק לדת. הבאתי לך את דברי רבנו יונה שמסבירים את זה:
"והמכשולות הנמצאים בכבוד הרשעים, רבים וידועים, כי יש בכבודם:
1. חילול התורה והעבודה, והוא העוון המכלה מנפש ועד בשר.
2. והשנית, כי רבים נמשכים אחריהם ואוחזים מעשיהם.
3. והשלישית, כי המתחברים להם, אף על פי שאינם עושים כמעשיהם, מקבלים פורעניות כיוצא בהם, כאשר זכרנו כבר.
4. והרביעית, כי הם מכניעים כבוד אנשי אמת, ומבטלים העבודה. ואין הצלחה לכבוד הצדיקים זולתי אחרי השפלת כבודם, כמו שכתוב (משלי יד יא): "בית רשעים יישמד, ואוהל ישרים יפריח". ונאמר (משלי יא יא): "בברכת ישרים תרום קרת, ובפי רשעים תהרס" (שערי תשובה, חלק ג, סימנים קמט-קנב).
-אם ההשקפה שלך לקויה - זה אשמתי? אם זה העניין הפרטי שלך בלבד, היה פחות מפריע לי, כי אם את רוצה להיות עקומה - אני לא יכול לעשות אותך ישרה בכוח, אבל ברגע שאת מציגה ככה את היהדות לעיני כל האתר - זה בהחלט פגיעה בכבוד שמים שהם יראו שיש פה "דתייה" שאומרת שאם לא רוצים להאמין ביהדות, חס ושלום, אז "לא חייבים" (כאילו שאין חובה להאמין בי"ג עיקרי האמונה, חס ושלום). וודאי שכתוצאה מקריאת תגובות הלא חכמות כאלו מצידך - הם ירגישו יותר חזקים בדרכם,
עובדה שיש פה "דתייה" שאומרת להם שזה "בסדר". הם לא מבינים שהתורה לא רואה את הדברים בצורהי שאותה "דתייה" מציגה. לפחות בזכות התגובות שלי הם לא יחיו באשליות שהם לא עושים משהו שהוא לא בסדר.
" אם אינך יודע להתנהג בדרך ארץ "
-איפה ראית אצלי "חוסר דרך ארץ"? ראית אותי משתמש בשפה מלוכלות, חס ושלום, או משנו כזה?
"ולהתחשב באנשים שאינם מאמינים"
-אין מה להתחשב בהם, פשוט צריך להוקיע אותם, כמו שכתב הרמב"ם, זה הכל: "וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט" (הקדמת הרמב"ם לפירושו לפרק "חלק" במסכת סנהדרין).
"ולהתנהג בכבוד לאנשים אחרים."
אני מכבד את מי שצריך לכבד (קודם כל צריך לכבד את הקב"ה, שכבודו למעלה מכבודו של הנבראים ואת זה את שוכחת). וכן להפך, אני לא מכבד את מי שלא צריך לכבד (את הכופרים), כי אסור לכבד אותו, ומי שמכבד אותם גורם נזק לדת. הבאתי לך את דברי רבנו יונה שמסבירים את זה:
"והמכשולות הנמצאים בכבוד הרשעים, רבים וידועים, כי יש בכבודם:
1. חילול התורה והעבודה, והוא העוון המכלה מנפש ועד בשר.
2. והשנית, כי רבים נמשכים אחריהם ואוחזים מעשיהם.
3. והשלישית, כי המתחברים להם, אף על פי שאינם עושים כמעשיהם, מקבלים פורעניות כיוצא בהם, כאשר זכרנו כבר.
4. והרביעית, כי הם מכניעים כבוד אנשי אמת, ומבטלים העבודה. ואין הצלחה לכבוד הצדיקים זולתי אחרי השפלת כבודם, כמו שכתוב (משלי יד יא): "בית רשעים יישמד, ואוהל ישרים יפריח". ונאמר (משלי יא יא): "בברכת ישרים תרום קרת, ובפי רשעים תהרס" (שערי תשובה, חלק ג, סימנים קמט-קנב).
אוקי, תחשוב מה שאתה רוצה, כולנו פה יודעים שאתה לא בדיוק בסדר . לא אכפת לי. לא מעניין אותי . להתראות . רק שתבין וכל מי שתומך בך, שהוא, תוצאה לא אדם שצריכים להסכים אתו . כי הוא לא מכבד אף אדם ומבין שלא כולם רוצים בכלל שום דבר שהוא קשור לדת . ובכללי שאני הייתי בצד של שואל השאלה , הרי הוא לא ביקש ממנו דת או חזרה בתשובה ושידבר אתו על אלוקים וזה שהוא צריך להאמין , נכון שאם הוא יאמין מרצונו יהיה לו טוב, אבל שואל השאלה ביקש ממנו שינסה להחזיר אותו בתשובה? הוא רוצה להאמין ? הוא ביקש ממנו שיביא לו דברי דת בזמן שהוא צריך עזרה ותמיכה פה ? הוא דוחף לו דת במקום שלא צריך כרגע . הוא ישר התחיל עם האמונה פה ודי מעצבן פה אתאיסטים . זו עובדה ידועה .
אמנם אמונה באלוקים מחזקת , אבל היות וזו לא שאלה על להאמין באלוקים ושואל שאלה לא ביקש ממנו שיביא לו דברי דת ותורה במצבו , ושנאה שלו היא חיצונית לגבי גופו , ואמונה ביהדות לא מעניינת אותו אישית בחיים שלו, אין טעם לנסות לרוץ ישר להביא לו דת שאינו רוצה, יגידו לך כולם פה, כי 1, הוא לא ביקש ממנו לחזור בתשובה או שידבר אתו על דת, תשאל את שואל השאלה אם בראשו ובמחשבתו הוא ביקש ממנו ישר אמונה ביהדות , כי אני הייתי בקטע הזה, לא כולם חושבים שזה ישר הפתרון לחוסר אהבה עצמית . שהיא גם חיצונית, 2, האם תוצאה התחשב בדעתו של שואל השאלה שאמר לו שאינו חושב שדת תעזור לו כרגע ? אני מתארת לעצמי שהוא שואל השאלה הוא אתאיסט שאינו מאמין בדת ובתורה וכרגע טוב להיות לו חסר אמונה ואינו רוצה שום קשר לזה בחייו , כל עוד הוא לא ביקש משהו שקשור להאמין באלוקים וזה, אין טעם לומר לו תאמין באלוקים, אפילו אתאיסטים פה יודעים את זה . 3, הוא אמר לו בפירוש שזה לא הקטע שלו. תשאל את שואל השאלה, אם הוא בכלל רצה שידבר אתו על דת ואמונה עכשיו ?
שואל השאלה:
תוצאה
אני קורא את מה שכתבת עם כיפה על הראש ואני מתבייש
היהדות שלך היא לא היהדות שלי ועצוב לי שלכיוון הזה לקחת את זה
אורה ושמחה אני איתך בעניין הזה
תוצאה
אני קורא את מה שכתבת עם כיפה על הראש ואני מתבייש
היהדות שלך היא לא היהדות שלי ועצוב לי שלכיוון הזה לקחת את זה
אורה ושמחה אני איתך בעניין הזה
בבקשה , רואה ? הוא לא מאמין ואינו רוצה שום דבר על דת , ברור שזה לא היהדות שלך, כי הדת שלנו אינו רודפת אחרי מי שלא רוצים אותה, אנו לא צריכים לרדוף אחרי אנשים שלא רוצים להאמין. שוב תוצאה מגזים עם הדת יותר מדי, אפילו הדתיים פה חושבים שאתה טועה ולא בדרך הנכונה, והנה משהו למחשבה, אתאיסטים, לא רוצים שום דבר שהוא קשור לדת, ואנו לא אמורים ללכת אחריהם כל הזמן ולדרוש מהם אמונה בכוח, את זה הנצרות עשתה בעבר וגם עושה האסלם הקיצוני, אנו לא רודפים אחריהם ושוכחים שיש לנו כבוד עצמי, את מי שכן רוצה ומבקש דת, נביא לו , מי שלא, לא יעזור לנו לרדוף אחריו ולטעון שיאמין, אם זה לא ברצון שלהם, אז זה לא יעזור לנו לבקש. ואתה כרגיל אטום , הם לעומתך בני אדם טובים בדיוק כמונו
"היהדות שלך היא לא היהדות שלי ועצוב לי שלכיוון הזה לקחת את זה"
- היהדות - היא כפי שהיא נמסרה למשה בסיני: בין בתורה שבכתב, בין בתורה שבעל פה. מה שחולק על התורה - פשוט פנים ואופן לא יכול להיקרא בשם "יהדות". אני לא לקחתי אתזה לשום כיוון, אני סה"כ הצגתי את היהדות כפי שהיא באמת ואיך שעלינו להאמין בה באמת. זה שיש פה אנשים שמעוותים את היהדות - זה עיבה שלהם והם יתנו את הדין על ההקלה בכבדות שמים, רחמנא ליצלן.
- היהדות - היא כפי שהיא נמסרה למשה בסיני: בין בתורה שבכתב, בין בתורה שבעל פה. מה שחולק על התורה - פשוט פנים ואופן לא יכול להיקרא בשם "יהדות". אני לא לקחתי אתזה לשום כיוון, אני סה"כ הצגתי את היהדות כפי שהיא באמת ואיך שעלינו להאמין בה באמת. זה שיש פה אנשים שמעוותים את היהדות - זה עיבה שלהם והם יתנו את הדין על ההקלה בכבדות שמים, רחמנא ליצלן.
אתה מציג אותה בצורה שלילית , ואינך מבין שאתה מרחיק אותם מהיהדות עוד יותר, לא מספיק שהם רחוקים ממנה , עכשיו הם יהיו עוד יותר רחוקים מיהדות בגלל שמה שיעבור להם בראש, אם זו היהדות שהדתיים וחרדים מאמינים בה, אז אני לא רוצה להאמין בה בכלל , אתה עושה שם רע ליהדות
שואל השאלה:
אתה זה שאמר לאדם אין את זכות הבחירה
מה גם שבלי שום קשר לשאלה
אתה מוזמן לענות או לעוף לי מהשאלה
אתה זה שאמר לאדם אין את זכות הבחירה
מה גם שבלי שום קשר לשאלה
אתה מוזמן לענות או לעוף לי מהשאלה
מסכימה ומחזקת את שואל השאלה
"הם לעומתך בני אדם טובים בדיוק כמונו"
את נורמלית?! אם הם היו בני האדם טובים - הם לא היו כופרים. את עוברת על איסור חנופה עכשיו - אם את לא יודעת. את מציגה את הכפירה כדבר שבכלל לא אמור להבדיל ביננו לבינם ואסור שזה יהיה ככה. אסור להגיד על רשעים (כל שכן על הכופרים , שהם בדרגה הרבה יותר פחותה מהם) שהם "אנשים טובים", רבנו יונה וספר "אורחות צדיקים" כתבו את זה במפורש.
נ.ב. מי אין בו יראת שמים - אינו ראוי לתואר "אדם", כפי שנאמר " סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע: אֶת הָאֱלֹהִים - יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו - שְׁמוֹר, כִּי זֶה - כָּל הָאָדָם" (קהלת יב, יג), כלומר דווקא "זה" (יראת אלוקים ושמירת המצוות) עושים מן האדם "אדם" ומי שאינו לו את "זה" (יראת אלוקים ושמירת המצוות) - אינו ראוי לתואר "אדם".
את נורמלית?! אם הם היו בני האדם טובים - הם לא היו כופרים. את עוברת על איסור חנופה עכשיו - אם את לא יודעת. את מציגה את הכפירה כדבר שבכלל לא אמור להבדיל ביננו לבינם ואסור שזה יהיה ככה. אסור להגיד על רשעים (כל שכן על הכופרים , שהם בדרגה הרבה יותר פחותה מהם) שהם "אנשים טובים", רבנו יונה וספר "אורחות צדיקים" כתבו את זה במפורש.
נ.ב. מי אין בו יראת שמים - אינו ראוי לתואר "אדם", כפי שנאמר " סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע: אֶת הָאֱלֹהִים - יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו - שְׁמוֹר, כִּי זֶה - כָּל הָאָדָם" (קהלת יב, יג), כלומר דווקא "זה" (יראת אלוקים ושמירת המצוות) עושים מן האדם "אדם" ומי שאינו לו את "זה" (יראת אלוקים ושמירת המצוות) - אינו ראוי לתואר "אדם".
"אני מתארת לעצמי שהוא שואל השאלה הוא אתאיסט שאינו מאמין בדת ובתורה וכרגע טוב להיות לו חסר אמונה ואינו רוצה שום קשר לזה בחייו "
-אם הוא אתאסיט - אז צריך לתת לו כבוד על כך? ממש לו, להפך. אין שום סיבה שיהיה לו טוב, רק מי שמחובר לה' - טוב לו וכל השאר זה דמיונות.
-אם הוא אתאסיט - אז צריך לתת לו כבוד על כך? ממש לו, להפך. אין שום סיבה שיהיה לו טוב, רק מי שמחובר לה' - טוב לו וכל השאר זה דמיונות.
שואל השאלה:
אני בטוח שיש אטאיסטים שטוב להם ואין שום קשר בין שמחה לאמונה
אני בטוח שיש אטאיסטים שטוב להם ואין שום קשר בין שמחה לאמונה
תסניף.... המבין יבין
אפשר גם להזריק
צודק לחלוטין, שואל השאלה
"אתה מציג אותה בצורה שלילית"
ממש לא, אני מצייג א תהיהדות כפי שהיא ואני תמיד מביא ראיות למה שאני אומר.
"אם זו היהדות שהדתיים וחרדים מאמינים בה, אז אני לא רוצה להאמין בה בכלל"
- היהדות - זה מה שנמסר לנו בין בתורה שבכתב, ביו בתורה שבעל פה בלי קשר למה שדתיים מסוימים מאמינים ומי שלא יאמין בזה (יהודי) - יהיה בגינהם לדורי דורות (ראש השנה יז עמוד א). אם יש מישהו שחושב שכדאי לו להיות שם (ממש לא חכם לחשוב ככה) - בעיה לו. אנחנו לא אמורים להציג לו את התורה שצורה לא אמיתית בשביל אותו אחד שבשביל שהיא תצמא חן בעיניו. התורה אמורה למצא חן בעיני האדם שפי שהיא, אנחנו אמורים להתאים את עצמנו לתורה הקדושה ולא את התורה הקדושה אלינו.
ממש לא, אני מצייג א תהיהדות כפי שהיא ואני תמיד מביא ראיות למה שאני אומר.
"אם זו היהדות שהדתיים וחרדים מאמינים בה, אז אני לא רוצה להאמין בה בכלל"
- היהדות - זה מה שנמסר לנו בין בתורה שבכתב, ביו בתורה שבעל פה בלי קשר למה שדתיים מסוימים מאמינים ומי שלא יאמין בזה (יהודי) - יהיה בגינהם לדורי דורות (ראש השנה יז עמוד א). אם יש מישהו שחושב שכדאי לו להיות שם (ממש לא חכם לחשוב ככה) - בעיה לו. אנחנו לא אמורים להציג לו את התורה שצורה לא אמיתית בשביל אותו אחד שבשביל שהיא תצמא חן בעיניו. התורה אמורה למצא חן בעיני האדם שפי שהיא, אנחנו אמורים להתאים את עצמנו לתורה הקדושה ולא את התורה הקדושה אלינו.
לשואל השאלה- ממה שאני שמעתי מפסיכולוגים, יש כל-מיני דרכים שיכולות לעזור לך להפסיק לשנוא את עצמך/לאהוב את עצמך.
בד"כ אנחנו שונאים את עצמנו בגלל שאנחנו חושבים שאנחנו לא טובים מספיק, לא ראויים, דברים בסגנון. זאת אומרת, יש רף כלשהו שאנחנו לא עוברים או שאין לנו מספיק דברים חיוביים שאנחנו יכולים לאהוב את עצמנו עבורם.
אבל מסתבר שאצל כמעט כולנו יש דווקא נקודות טובות רבות, גם אם אנחנו לא הכי אוהבים לחשוב עליהן. יש לך כישרון מסוים? תעריך את עצמך עליו. נכון, יכול להיות שיש אנשים שיש להם אותו כישרון ויש כאלו שאולי עושים את זה טוב יותר, אבל גם אתה יודע לעשות, וזה משהו טוב בך, בין אם זה לנגן על חצוצרה ובין אם זה להיות פרו רצח בדיאבלו 3. אולי יש לך יכולת הקשבה טובה? אולי אמפתיה? או ראש ספרותי? בני-אדם הם יצורים מאוד מורכבים ואני מאמין שאין עוד מישהו בעולם הזה עם אותן תכונות בדיוק כמוך, אותם כשרונות בדיוק כמוך, ואותן מחשבות בדיוק כמוך. אז כן, אנחנו ייחודיים, כמו ציור מיוחד. אף ציור לא אמור להיות מושלם ואין בדיוק גדרים למושלם, כל ציור מבטא משהו שונה ומורכב מצבעים שונים וכל הרעיון זה הגיוון וזה שיש המון ציורים שונים שאפשר ליהנות מהם.
זה נכון שאנחנו לא 100%, אבל האמת היא שאף-אחד לא 100%, ואף-אחד גם לא צריך לצפות מעצמו להיות 100%. אתה יכול לצפות מעצמך להיות 80%, או 70%, או אפילו 30% אם זה משהו שאתה יודע בעצמך שזה לא התחום שלך. דימוי עצמי נמוך בד"כ כרוך גם בהלקאה עצמית של "אני צריך להיות טוב יותר" או "אני לא עושה מספיק" או "אני לא טוב מספיק", אבל האמת היא שיכול מאוד להיות שה"מספיק" הזה נמצא הרבה יותר נמוך מאשר מה שאנחנו חושבים, אין חובה להגיע לחלל. אם נהיה יותר מציאותיים (וגם ננסה לפעול כדי להגשים את היעדים המציאותיים שלנו) זה יכול להשפיע לטובה על הדימוי העצמי.
להיכנס למערכת יחסים זוגית יכול להשפיע מאוד לטובה על הדימוי העצמי בהרבה מקרים (עם בן הזוג הנכון כמובן). זאת לא ערובה אבל זה כן יכול לנפץ אשליות כמו "אף-אחד לעולם לא יאהב אותי" ו"אני חסר ערך". זה עלול לקחת זמן, אבל זאת גם דרך.
אתה יכול להתחיל לאהוב את עצמך יותר אם תמצא משמעות, זה יכול להיות משמעות דתית רוחנית וזה יכול להיות גם דבר פשוט יותר, כמו התנדבות. לי אישית התנדבות במשטרה השפיעה לטובה על הביטחון והדימוי העצמי. התחושה שאתה עושה משהו משמעותי וטוב יכולה בהחלט להעלות מהערך שלך (ביחס לאם אתה יושב בבית ולא עושה כלום).
כן יש קשר בין אמונה לשמחה. היא לא הכרחית כדי להיות שמח, אבל אמונה במשהו, בדת, בהשקפת עולם מסוימת, באלים של אסגרד או במשנה הבודהיסטית כן יכולה לקדם אותנו לעבר השמחה.
---
בעניין אחר, לתוצאה- שמע, אני גם בן-אדם מאמין, אני גם חושב שצריך לספר את גדולתו של ה' ולקרב אנשים ליהדות ולתקן עולם במלכות שדי, אבל אני חושב שהגישה שלך היא לא משהו. אם אתה מנסה לספר את גדולתו של ה', אז אתה צריך לשאול את עצמך האם זה באמת ירבה בכבוד ה' או לא.
אם אני אתחיל לחפור לאתאיסט על-כמה שהוא כופר ושהדרך שלו לא בסדר, אני מרבה כבוד ה' בעולם? או שאני עושה הפוך? מה אתה חושב? "האמת והשלום אהבו" "צדק ושלום נשקו". הצדק והאמת לא יכולים לבוא בלי שלום, בלי דרכי נועם, בלי התייחסות יפה אחד לשני. צדק לא בא בהתלהמות ובתלונות, הוא בשיח בוגר ורגוע.
מה שאמרו חז"ל לגבי זה שצריך להוקיע את הרשעים נכון לגבי התקופה שלהם, שרוב עם ישראל ב"ה היה מקפיד על מצווה קלה כבחמורה והיה כוח להוקעת הרשעים. זה באמת היה מעורר אותם לחזור בתשובה. כתוב שמשרבו הנואפים (אם אני לא טועה) ביטלו את מי סוטה כי כבר לא הייתה להם משמעות, הם לא היו משפיעים.
אני הייתי מציע לך ללמוד קצת כתבי הרב קוק, ללמוד איך צריך להתייחס לכל התהליכים של עם ישראל, לאנשים שלא מאמינים, מה צריך לחשוב עליהם, למה הם כאלו מבחינת המהלך האלוהי. ברור, דרכם לא דרכנו, התרבות המערבית וכל מה שלא מחובר לקדושה לא חלק מאיתנו ונחשב לסיטרא אחרא (כידוע כל מה שלא קדוש אוטומטית הוא סיטרא אחרא, לא בקטע של רוע וה' ירחם אלא הגדרתית).
וחוץ-מזה, אתה לא יודע חשבונות שמיים. אף-אחד לא יודע חשבונות שמיים. איוב היה צדיק ובכל-זאת ספג ייסורים שאנחנו לא יכולים לתאר, ואין לנו תשובה לכך, כך שזה מאוד יומרני לומר שכל מי שלא מניח תפילין ולומד דף היומי מקומו בגיהנם לנצח.
בד"כ אנחנו שונאים את עצמנו בגלל שאנחנו חושבים שאנחנו לא טובים מספיק, לא ראויים, דברים בסגנון. זאת אומרת, יש רף כלשהו שאנחנו לא עוברים או שאין לנו מספיק דברים חיוביים שאנחנו יכולים לאהוב את עצמנו עבורם.
אבל מסתבר שאצל כמעט כולנו יש דווקא נקודות טובות רבות, גם אם אנחנו לא הכי אוהבים לחשוב עליהן. יש לך כישרון מסוים? תעריך את עצמך עליו. נכון, יכול להיות שיש אנשים שיש להם אותו כישרון ויש כאלו שאולי עושים את זה טוב יותר, אבל גם אתה יודע לעשות, וזה משהו טוב בך, בין אם זה לנגן על חצוצרה ובין אם זה להיות פרו רצח בדיאבלו 3. אולי יש לך יכולת הקשבה טובה? אולי אמפתיה? או ראש ספרותי? בני-אדם הם יצורים מאוד מורכבים ואני מאמין שאין עוד מישהו בעולם הזה עם אותן תכונות בדיוק כמוך, אותם כשרונות בדיוק כמוך, ואותן מחשבות בדיוק כמוך. אז כן, אנחנו ייחודיים, כמו ציור מיוחד. אף ציור לא אמור להיות מושלם ואין בדיוק גדרים למושלם, כל ציור מבטא משהו שונה ומורכב מצבעים שונים וכל הרעיון זה הגיוון וזה שיש המון ציורים שונים שאפשר ליהנות מהם.
זה נכון שאנחנו לא 100%, אבל האמת היא שאף-אחד לא 100%, ואף-אחד גם לא צריך לצפות מעצמו להיות 100%. אתה יכול לצפות מעצמך להיות 80%, או 70%, או אפילו 30% אם זה משהו שאתה יודע בעצמך שזה לא התחום שלך. דימוי עצמי נמוך בד"כ כרוך גם בהלקאה עצמית של "אני צריך להיות טוב יותר" או "אני לא עושה מספיק" או "אני לא טוב מספיק", אבל האמת היא שיכול מאוד להיות שה"מספיק" הזה נמצא הרבה יותר נמוך מאשר מה שאנחנו חושבים, אין חובה להגיע לחלל. אם נהיה יותר מציאותיים (וגם ננסה לפעול כדי להגשים את היעדים המציאותיים שלנו) זה יכול להשפיע לטובה על הדימוי העצמי.
להיכנס למערכת יחסים זוגית יכול להשפיע מאוד לטובה על הדימוי העצמי בהרבה מקרים (עם בן הזוג הנכון כמובן). זאת לא ערובה אבל זה כן יכול לנפץ אשליות כמו "אף-אחד לעולם לא יאהב אותי" ו"אני חסר ערך". זה עלול לקחת זמן, אבל זאת גם דרך.
אתה יכול להתחיל לאהוב את עצמך יותר אם תמצא משמעות, זה יכול להיות משמעות דתית רוחנית וזה יכול להיות גם דבר פשוט יותר, כמו התנדבות. לי אישית התנדבות במשטרה השפיעה לטובה על הביטחון והדימוי העצמי. התחושה שאתה עושה משהו משמעותי וטוב יכולה בהחלט להעלות מהערך שלך (ביחס לאם אתה יושב בבית ולא עושה כלום).
כן יש קשר בין אמונה לשמחה. היא לא הכרחית כדי להיות שמח, אבל אמונה במשהו, בדת, בהשקפת עולם מסוימת, באלים של אסגרד או במשנה הבודהיסטית כן יכולה לקדם אותנו לעבר השמחה.
---
בעניין אחר, לתוצאה- שמע, אני גם בן-אדם מאמין, אני גם חושב שצריך לספר את גדולתו של ה' ולקרב אנשים ליהדות ולתקן עולם במלכות שדי, אבל אני חושב שהגישה שלך היא לא משהו. אם אתה מנסה לספר את גדולתו של ה', אז אתה צריך לשאול את עצמך האם זה באמת ירבה בכבוד ה' או לא.
אם אני אתחיל לחפור לאתאיסט על-כמה שהוא כופר ושהדרך שלו לא בסדר, אני מרבה כבוד ה' בעולם? או שאני עושה הפוך? מה אתה חושב? "האמת והשלום אהבו" "צדק ושלום נשקו". הצדק והאמת לא יכולים לבוא בלי שלום, בלי דרכי נועם, בלי התייחסות יפה אחד לשני. צדק לא בא בהתלהמות ובתלונות, הוא בשיח בוגר ורגוע.
מה שאמרו חז"ל לגבי זה שצריך להוקיע את הרשעים נכון לגבי התקופה שלהם, שרוב עם ישראל ב"ה היה מקפיד על מצווה קלה כבחמורה והיה כוח להוקעת הרשעים. זה באמת היה מעורר אותם לחזור בתשובה. כתוב שמשרבו הנואפים (אם אני לא טועה) ביטלו את מי סוטה כי כבר לא הייתה להם משמעות, הם לא היו משפיעים.
אני הייתי מציע לך ללמוד קצת כתבי הרב קוק, ללמוד איך צריך להתייחס לכל התהליכים של עם ישראל, לאנשים שלא מאמינים, מה צריך לחשוב עליהם, למה הם כאלו מבחינת המהלך האלוהי. ברור, דרכם לא דרכנו, התרבות המערבית וכל מה שלא מחובר לקדושה לא חלק מאיתנו ונחשב לסיטרא אחרא (כידוע כל מה שלא קדוש אוטומטית הוא סיטרא אחרא, לא בקטע של רוע וה' ירחם אלא הגדרתית).
וחוץ-מזה, אתה לא יודע חשבונות שמיים. אף-אחד לא יודע חשבונות שמיים. איוב היה צדיק ובכל-זאת ספג ייסורים שאנחנו לא יכולים לתאר, ואין לנו תשובה לכך, כך שזה מאוד יומרני לומר שכל מי שלא מניח תפילין ולומד דף היומי מקומו בגיהנם לנצח.
שואל השאלה:
תודה רבה לך
תודה רבה לך
כן, הנפש שלך צריכה להיות בריאה..
ואמונה מאוד מרגיעה את הנפש, מאמינים שהכל לטובה והכל יהיה בסדר, אין אדם הנוגע במוכן לחברו,הכל מאת ה' וכו'
אלה דברים שמאוד משפיעים על הנפש
ואמונה מאוד מרגיעה את הנפש, מאמינים שהכל לטובה והכל יהיה בסדר, אין אדם הנוגע במוכן לחברו,הכל מאת ה' וכו'
אלה דברים שמאוד משפיעים על הנפש