15 תשובות
זו החלטה שלך
היא לא יכולה להחליט בשבילך איפה תהיה אם לא טוב לך
תערב את ההורים שלך אם צריך
היא לא יכולה להחליט בשבילך איפה תהיה אם לא טוב לך
תערב את ההורים שלך אם צריך
שואל השאלה:
בגלל שפרשתי ממדעי המחשב היא אומרת שאני חייב להילחם על ה5 ופשוט לא באלי 5
בגלל שפרשתי ממדעי המחשב היא אומרת שאני חייב להילחם על ה5 ופשוט לא באלי 5
תסביר לה שרע לך שם וזה מתסכל אותך
היא פשוט לא יכולה להכריח אותך
היא פשוט לא יכולה להכריח אותך
מי שואל אותה??זו זכותך המלאה!
ואם קשה לך מאוד ב5 יחידות אז באמת עדיף שתרד ל4
4 יחידות במתמטיקה זה לא סוף העולם, זה עדיין די קשה
ואם קשה לך מאוד ב5 יחידות אז באמת עדיף שתרד ל4
4 יחידות במתמטיקה זה לא סוף העולם, זה עדיין די קשה
אם אתה יכול להשקיע יותר ולהישאר ב5 עדיף. אם כבר עשית הכל ולא הולך תגיד לה את זה
לא מאשרת? גם לי לא אישרו עד שהבאתי את ההורים שלי לדבר עם הסגנית ואישרו לי את זה מאוד יפה.
החלטה שלך, אבל היא צודקת.
זה שתעבור ל4 יחידות לא בהכרח תקבל 100, כן? אולי תקבל בכלל 70 בהתחשב בעובדה שהחומר יכול להיות שונה.
פשוט תתרגל את החומר ולך למורה פרטי או משהו, זה יפתח לך המון דלתות ותוכל לבחור בייסיקלי כל מקצוע שתרצה. לא חבל? לעלות ל5 זה קשה, ואתה כבר שם אז תנצל את זה.
זה שתעבור ל4 יחידות לא בהכרח תקבל 100, כן? אולי תקבל בכלל 70 בהתחשב בעובדה שהחומר יכול להיות שונה.
פשוט תתרגל את החומר ולך למורה פרטי או משהו, זה יפתח לך המון דלתות ותוכל לבחור בייסיקלי כל מקצוע שתרצה. לא חבל? לעלות ל5 זה קשה, ואתה כבר שם אז תנצל את זה.
יש אנשים שלא נולדו עם כישרון למתמטיקה, ו5 יחידות דורש הבנה וחשיבה מתמטית. בתור אחת שכל שבוע היה לה מורה פרטי והייתה על נכשלים עד שהחכימה לרדת ל4. חוץ מזה, 5 יחידות מתמטיקה "פותח לך דלתות" רק אם אתה רוצה מקצועות מחשבים כמו הייטק פיזיקה רפואה וכו, אם לא אז אין טעם 5.
ואיך את יודעת שהוא לא רוצה את זה?
חוץ מזה, תמיד אפשר פתאום להחליף עניין בתחום כלשהו, מה אם הוא ירצה באמצע החיים ללמוד רפואה?
חוץ מזה, בשביל להתקבל לאוניברסיטה צריך להלחם אם אתה ב4 יחידות, את אחותי לא קיבלו בהתחלה למרות שהבגרות שלה הייתה בממוצע 95 וציונים ממש טובים במתמטיקה ושאר המקצועות.
את לא יכולה לדעת מה תירצי ללמוד או במה תירצי לעבוד כשאת בתיכון, גם אם את בטוחה במיליון אחוז שזה המקום שלך. הכל יכול להשתנות ולא חסר סיפורים כאלה, ולא רק אצל נערים, אלה גם אנשים מבוגרים שפתאום התעניינו במשהו אחר. לא עדיף לפתוח עכשיו את כל הדלתות ופשוט שיהיו אצלך "בכיס" למידה ותרצי לשנות?
ובעבודות, גם אלה שלא דורשות כמעט מתמטיקה, יעדיפו לקבל מישהו ב5 לעומת מישהו ב4 גם אם הם טובים באותה מידה בעבודה הזאת.
חוץ מזה, תמיד אפשר פתאום להחליף עניין בתחום כלשהו, מה אם הוא ירצה באמצע החיים ללמוד רפואה?
חוץ מזה, בשביל להתקבל לאוניברסיטה צריך להלחם אם אתה ב4 יחידות, את אחותי לא קיבלו בהתחלה למרות שהבגרות שלה הייתה בממוצע 95 וציונים ממש טובים במתמטיקה ושאר המקצועות.
את לא יכולה לדעת מה תירצי ללמוד או במה תירצי לעבוד כשאת בתיכון, גם אם את בטוחה במיליון אחוז שזה המקום שלך. הכל יכול להשתנות ולא חסר סיפורים כאלה, ולא רק אצל נערים, אלה גם אנשים מבוגרים שפתאום התעניינו במשהו אחר. לא עדיף לפתוח עכשיו את כל הדלתות ופשוט שיהיו אצלך "בכיס" למידה ותרצי לשנות?
ובעבודות, גם אלה שלא דורשות כמעט מתמטיקה, יעדיפו לקבל מישהו ב5 לעומת מישהו ב4 גם אם הם טובים באותה מידה בעבודה הזאת.
עבודות שלא דורשות ידע במתמטיקה לא יהיה להם אכפת אם עשית 4 או 5 נטו כי זה לא קשור לאופי של העבודה, אם הוא ילך ללמוד אומנות נראלך מישהו יסתכל ויגיד וואלה הוא עשה 4 ולא 5 מעדיף מישהו שעשה 5? שטויות חחח באמת, גם אני בתיכון חשבתי ככה כמוך ואז הבנתי שזה לא עובד ככה. חוץ מזה שתמיד אפשר להשלים ל5 יחידות, אז...אם הוא יתחרט פתאום וירצה משהו אחר אז סבבה, אבל אם הוא רוצה ללמוד משו אחר בכלל למה להתעלל בעצמך נפשית, כל נכשל מוריד מהביטחון עצמי. אני רק מציעה לו להקשיב לעצמו ואם הוא מרגיש שזה לא ילך לו גם אחרי מורים פרטיים אז באמת לרדת ל4 וכמה שיותר מהר כדי שיספיק להשלים 2 שאלונים עם ציון טוב, אני ירדתי בכיתה יב ונאלצתי להשלים שאלון וללמוד לשאלון חדש בו זמנית
תתפלאי, אבל כן. ככה זה עובד, וזה עצוב. המון עבודות שלא דורשות מתמטיקה יעדיפו מישהו "טוב יותר" גם אם זה לא מועיל לעבודה. כי כשיבואו לבדוק את הרייטינג של העובדים והעבודה עצמה ואת מי מעסיק המעסיק, וואלה יסתכלו על הדברים האלה גם אם זה לא מעניין.
אני לא "בתיכון חשבתי ככה", זה מניסיון של אמא שלי, אחותי הגדולה ועוד המון אנשים. כמו שאמרתי, את אחותי לא קיבלו לאוניברסיטה בהתחלה למרות ש*הממוצע* שלה היה 95, שזה המון והיא הייתה ב5 אנגלית ו4 מתמטיקה.
תמיד אפשר להשלים, אבל האם שווה לבזבז זמן וכסף במקום לעבוד, או פשוט לשבת ולהשקיע עכשיו בזמן שנועד לזה ואז לחיות כמו שצריך?
נכשל לא מוריד מהביטחון העצמי אם אתה יודע שפעם הבאה תהיה מוכן יותר, שלזה גם נועדו מועדי ב.
גם אני חשבתי שאוי אוי אוי איזו מסכנה אני, אני לא חכמה ולא יכולה, זה קשה מדי ואני לא מסוגלת, הציונים לא עולים ואני לא משתפרת, ולמרות זאת אחרי *המון* שיעורים שגם ככה נמצאים שעה וחצי מהבית שלי, כל החופש למדתי, ובסוף הצלחתי להגיע למטרה. העניין הוא לא להתבכיין ולחשוב שאתה גרוע כי לא הצליח לך כמה פעמים, אני לא חושבת שזה אפשרי לא להבין אלה פשוט צריך למצוא את הדרך להבין ומישהו שיסביר בצורה שתעזור לך להבין. מן הסתם שאם תלכי למורה שלא מסביר טוב אז גם לא תביני.
אני לדוגמא לא מבינה כלום מהחומר שלנו באלקטרוניקה, 5 אנשים ניסו להסביר לי את הדבר הזה ולא הצליח, אז הלכתי שוב למורה שלי למתמטיקה (מהנדס) והוא הסביר לי יופי.
אני לא "בתיכון חשבתי ככה", זה מניסיון של אמא שלי, אחותי הגדולה ועוד המון אנשים. כמו שאמרתי, את אחותי לא קיבלו לאוניברסיטה בהתחלה למרות ש*הממוצע* שלה היה 95, שזה המון והיא הייתה ב5 אנגלית ו4 מתמטיקה.
תמיד אפשר להשלים, אבל האם שווה לבזבז זמן וכסף במקום לעבוד, או פשוט לשבת ולהשקיע עכשיו בזמן שנועד לזה ואז לחיות כמו שצריך?
נכשל לא מוריד מהביטחון העצמי אם אתה יודע שפעם הבאה תהיה מוכן יותר, שלזה גם נועדו מועדי ב.
גם אני חשבתי שאוי אוי אוי איזו מסכנה אני, אני לא חכמה ולא יכולה, זה קשה מדי ואני לא מסוגלת, הציונים לא עולים ואני לא משתפרת, ולמרות זאת אחרי *המון* שיעורים שגם ככה נמצאים שעה וחצי מהבית שלי, כל החופש למדתי, ובסוף הצלחתי להגיע למטרה. העניין הוא לא להתבכיין ולחשוב שאתה גרוע כי לא הצליח לך כמה פעמים, אני לא חושבת שזה אפשרי לא להבין אלה פשוט צריך למצוא את הדרך להבין ומישהו שיסביר בצורה שתעזור לך להבין. מן הסתם שאם תלכי למורה שלא מסביר טוב אז גם לא תביני.
אני לדוגמא לא מבינה כלום מהחומר שלנו באלקטרוניקה, 5 אנשים ניסו להסביר לי את הדבר הזה ולא הצליח, אז הלכתי שוב למורה שלי למתמטיקה (מהנדס) והוא הסביר לי יופי.
אז בואי אני אגיד לך שלמדתי כל יום ועשיתי כל יום שיעורים ולמדתי עם אנשים והייתי עם מורה פרטית ותגבורים אחד על אחד בבצפר, הייתי בתוכנית נחשון ומה לא עשיתי והמקסימום שקיבלתי בחומר של 806 זה 67 מה שלא מספיק טוב עבורי. ככה שזה לא רק קטע של גישה אלא גם יכולת וכישרון.
בנוגע לאחותך זה לא רלוונטי כי היא הלכה ללמוד רפואה, זה ידוע שללימודי רפואה צריך ציונים גבוהים ו5 בכל מה שחשוב (פיזיקה ומתמטיקה) מכיוון שהתחרות גבוהה.
בנוגע לאחותך זה לא רלוונטי כי היא הלכה ללמוד רפואה, זה ידוע שללימודי רפואה צריך ציונים גבוהים ו5 בכל מה שחשוב (פיזיקה ומתמטיקה) מכיוון שהתחרות גבוהה.
אחותי לא הלכה ללמוד רפואה, אחותי הלכה ללמוד מדעי המוח (שזה סוג של פסיכולוגיה סוציולוגיה וכאלה), מאיפה הבאת את זה שהיא הלכה ללמוד רפואה?
אז כמו שאמרתי, כנראה שלא מצאת את מי שיסביר לך מספיק טוב. את חושבת שאני לא הייתי במצב הזה? שאני לא הלכתי לתיגבורים ומורים פרטיים ולא נשארתי שעות בשביל ללמוד את הדברים האלה?
אין דבר כזה יכולת וכישרון, יש דבר כזה להתאמן על דברים, ואם באים בגישה של "אין לי כישרון" המקום הכי רחוק שתגיעי אליו זה 60 בבוחן חיבור.
אף אחד לא נולד עם כישרון, אנשים לומדים לעשות דברים ומחפשים את הדרך הנכונה להם ללמוד.
אולי הדרך שלך היא לא לשבת מול לוח או ללמוד המון זמן ברציפות בלי הפסקות וכאלה. לחלק עוזר ללמוד עם מוסיקה, או לחזור על תרגילים פעם ב.
כל עוד אין לך איזו מחלה או בעיה, יכולת יש לך.
אז כמו שאמרתי, כנראה שלא מצאת את מי שיסביר לך מספיק טוב. את חושבת שאני לא הייתי במצב הזה? שאני לא הלכתי לתיגבורים ומורים פרטיים ולא נשארתי שעות בשביל ללמוד את הדברים האלה?
אין דבר כזה יכולת וכישרון, יש דבר כזה להתאמן על דברים, ואם באים בגישה של "אין לי כישרון" המקום הכי רחוק שתגיעי אליו זה 60 בבוחן חיבור.
אף אחד לא נולד עם כישרון, אנשים לומדים לעשות דברים ומחפשים את הדרך הנכונה להם ללמוד.
אולי הדרך שלך היא לא לשבת מול לוח או ללמוד המון זמן ברציפות בלי הפסקות וכאלה. לחלק עוזר ללמוד עם מוסיקה, או לחזור על תרגילים פעם ב.
כל עוד אין לך איזו מחלה או בעיה, יכולת יש לך.
5 יחידות במתמטיקה דורש הבנה עמוקה במתמטיקה וחשיבה מסויימת שיוצאת מגדר ה"קופסא", יש אנשים שיש להם את זה ויש אנשים שאין להם את זה. מבחינתי אנשים שעושים פחות מ5 יחידות במתמטיקה הם לא עצלנים, זה פשוט לא המקצוע עבורם.
שורה תחתונה, נסכים שלא להסכים כי זה לא זז לשום מקום.
שורה תחתונה, נסכים שלא להסכים כי זה לא זז לשום מקום.
ברור שלא, רק צריך לדעת נוסחאות וצריך לזכור דברים. לא יבקשו ממך לחשוב מחוץ לקופסא בלימודים. את רק צריכה לדעת מתמטיקה.
באותו הנושא: