4 תשובות
האם זוהי הפעם הראשונה שאתה נוהג או שכבר למדת על גיר אוטו'?
אם נהגת כבר אז הגיר מתחלף כל 20 30 קמש...
0-20-40-60-80-100
אני בטוח שתמצא את הנושא בגוגל או בספר התאוריה.. כל מקום שקשור לנושא..
אם נהגת כבר אז הגיר מתחלף כל 20 30 קמש...
0-20-40-60-80-100
אני בטוח שתמצא את הנושא בגוגל או בספר התאוריה.. כל מקום שקשור לנושא..
אנונימי
אם אתה שואל שאלה זו אזי לטובתך, לחסכון בדלק ובאחזקה של הרכב גש למורה לנהיגה, קבל שעור או שניים כי אחרת אתה יוצר לך בעיות בלבד
שואל השאלה:
כרגיל התשובות של מומחי סטיפס אינם מלאות ואפילו תמוהות
במספר, מיקומן מתחת להגה.
1. דוושת הגז: הדוושה הימנית, תפקידה הוא הגברת מהירות הרכב. מופעלת על ידי רגל ימין בלבד. 2. דוושת הבלם (בלועזית ברקס): הדוושה האמצעית, במכונית עם הילוכים אוטומטיים שמאלית. תפקידה הוא בלימת הרכב. מופעלת על ידי רגל ימין בלבד. בלימה ברגל שמאל אסורה ומסוכנת!. 3. דוושת המצמד (בלועזית קלאצ'): הדוושה השמאלית, במכונית עם הילוכים אוטומטיים הדוושה אינה קיימת. משתתפת בפעולות: העברת הילוך, גלישה, והאטה. מופעלת על ידי רגל שמאל בלבד. לחיצה על דוושת המצמד, מנתקת את המנוע מן הגלגלים, ובכך הופכת את הרכב למעין 'עגלה'. כלומר, הגלגלים נעים בחופשיות במידה והרכב נע ממקומו מחמת תנאי הכביש או צד שלישי. 3. דוושת המנוחה הדוושה השמאלית ביותר, ליד המצמד. תימצא ברכב אוטומטי בין הבלם לדלת. תפקידה: תמיכת גוף הנהג על ידי שרירי הרגל השמאלית, החזקים משרירי הגב. שימוש בדוושה מסייע בשליטה קלה ונכונה ברכב בעת בלימה חריפה, או סיבוב מהיר או חד, וכן מונע כאבי גב או טלטול גוף הנהג והישענות על ההגה או הדוושות, ופגיעה בתפעולן. זוהי דוושה ויש להניח את רגל שמאל עליה כל עוד היא אינה מתפעלת את המצמד, ואף יש להפעיל עליה לחץ קל על הרגל בעת סיבוב חד או מהיר, ובזמן בלימה חזקה.
(עריכה) תיבת ההילוכים
שולטת על הקשר בין הגלגלים למנוע ע"י גלגלי שיניים.
ברוב הרכבים ישנם 7 הילוכים, לכל הילוך יש גלגל שיניים בגודל שונה שקובע יחס מסויים בין סיבובי המנוע לסיבובי הגלגלים וכך אפשר לקבוע את מהירות הרכב וכיוון תנועתו.
בכל רגע נתון, יש רק הילוך אחד פעיל.
ידית ההילוכים בעזרתה נקבע ההילוך הנוכחי, ממוקמת מימין הנהג, ומופעלת ע"י יד ימין בלבד.
ההילוכים:
הילוך 1: הגלגלים מסתובבים קדימה, "מספק מקסימום כוח ומינימום מהירות". הילוך 5: הגלגלים מסתובבים קדימה, "מספק מינימום "כוח" ומקסימום מהירות". (נרצה כוח, במצבים כמו: התחלת הנסיעה/ התחפרות..) הילוכים 2,3,4: דרגות ביניים בין הילוך 1 ו-5. הילוך reverse: הגלגלים מסתובבים לאחור. הילוך neutral (הילוך סרק): יוצא דופן, מאחר וקיים בו נתק בין המנוע לגלגלים. וסיבוב המנוע לא משפיע על הגלגלים (אך אין זה אומר בהכרח כי הרכב לא נע). עפ"י החוק אין לנסוע תוך שילוב הילוך סרק! פעולת החלפת הילוך מתבצעת כך:
1. עוזבים את הגז, ובו זמנית לוחצים על המצמד עם רגל שמאל עד הסוף. 2. מעבירים עם יד ימין להילוך המבוקש, תוך המשך הלחיצה על המצמד. 3. משחררים את המצמד בהדרגה תוך לחיצה עדינה על דוושת הגז. כל זאת נעשה ללא ניתוק קשר עין עם הכביש. ניתן לדעת מתי להחליף הילוך, על פי: 1. רעש המנוע/ מד הסל"ד (סיבובי מנוע לדקה), רעש רב מלמד כי יש להעלות הילוך. 2. עפ"י הטבלה הבאה, שמציינת מהו ההילוך המתאים למהירות הנוכחית של הרכב.
מהירות רכב
הילוך
0-25
1
15-40
2
30-60
3
50-80
4
70+
5
שימו לב! במידה והנכם במורד (ירידה), לחיצה על המצמד תגרור 'בריחה' של הרכב קדימה ללא שליטת המנוע. מצב זה מסוכן ביותר למי שאינו מיומן בנהיגה.
המהירויות בטבלה חופפות במקצת. הקטעים החופפים הינן קטעים אפורים בהם ההילוך נתון לשיקולו של הנהג, עפ"י הסל"ד. שימו לב, הסינכרוניזציה שבין דוושות הגז והמצמד הינה עדינה ובמידה והיא מופרת, מנוע הרכב יכבה.
(עריכה) בלם
כרגיל התשובות של מומחי סטיפס אינם מלאות ואפילו תמוהות
במספר, מיקומן מתחת להגה.
1. דוושת הגז: הדוושה הימנית, תפקידה הוא הגברת מהירות הרכב. מופעלת על ידי רגל ימין בלבד. 2. דוושת הבלם (בלועזית ברקס): הדוושה האמצעית, במכונית עם הילוכים אוטומטיים שמאלית. תפקידה הוא בלימת הרכב. מופעלת על ידי רגל ימין בלבד. בלימה ברגל שמאל אסורה ומסוכנת!. 3. דוושת המצמד (בלועזית קלאצ'): הדוושה השמאלית, במכונית עם הילוכים אוטומטיים הדוושה אינה קיימת. משתתפת בפעולות: העברת הילוך, גלישה, והאטה. מופעלת על ידי רגל שמאל בלבד. לחיצה על דוושת המצמד, מנתקת את המנוע מן הגלגלים, ובכך הופכת את הרכב למעין 'עגלה'. כלומר, הגלגלים נעים בחופשיות במידה והרכב נע ממקומו מחמת תנאי הכביש או צד שלישי. 3. דוושת המנוחה הדוושה השמאלית ביותר, ליד המצמד. תימצא ברכב אוטומטי בין הבלם לדלת. תפקידה: תמיכת גוף הנהג על ידי שרירי הרגל השמאלית, החזקים משרירי הגב. שימוש בדוושה מסייע בשליטה קלה ונכונה ברכב בעת בלימה חריפה, או סיבוב מהיר או חד, וכן מונע כאבי גב או טלטול גוף הנהג והישענות על ההגה או הדוושות, ופגיעה בתפעולן. זוהי דוושה ויש להניח את רגל שמאל עליה כל עוד היא אינה מתפעלת את המצמד, ואף יש להפעיל עליה לחץ קל על הרגל בעת סיבוב חד או מהיר, ובזמן בלימה חזקה.
(עריכה) תיבת ההילוכים
שולטת על הקשר בין הגלגלים למנוע ע"י גלגלי שיניים.
ברוב הרכבים ישנם 7 הילוכים, לכל הילוך יש גלגל שיניים בגודל שונה שקובע יחס מסויים בין סיבובי המנוע לסיבובי הגלגלים וכך אפשר לקבוע את מהירות הרכב וכיוון תנועתו.
בכל רגע נתון, יש רק הילוך אחד פעיל.
ידית ההילוכים בעזרתה נקבע ההילוך הנוכחי, ממוקמת מימין הנהג, ומופעלת ע"י יד ימין בלבד.
ההילוכים:
הילוך 1: הגלגלים מסתובבים קדימה, "מספק מקסימום כוח ומינימום מהירות". הילוך 5: הגלגלים מסתובבים קדימה, "מספק מינימום "כוח" ומקסימום מהירות". (נרצה כוח, במצבים כמו: התחלת הנסיעה/ התחפרות..) הילוכים 2,3,4: דרגות ביניים בין הילוך 1 ו-5. הילוך reverse: הגלגלים מסתובבים לאחור. הילוך neutral (הילוך סרק): יוצא דופן, מאחר וקיים בו נתק בין המנוע לגלגלים. וסיבוב המנוע לא משפיע על הגלגלים (אך אין זה אומר בהכרח כי הרכב לא נע). עפ"י החוק אין לנסוע תוך שילוב הילוך סרק! פעולת החלפת הילוך מתבצעת כך:
1. עוזבים את הגז, ובו זמנית לוחצים על המצמד עם רגל שמאל עד הסוף. 2. מעבירים עם יד ימין להילוך המבוקש, תוך המשך הלחיצה על המצמד. 3. משחררים את המצמד בהדרגה תוך לחיצה עדינה על דוושת הגז. כל זאת נעשה ללא ניתוק קשר עין עם הכביש. ניתן לדעת מתי להחליף הילוך, על פי: 1. רעש המנוע/ מד הסל"ד (סיבובי מנוע לדקה), רעש רב מלמד כי יש להעלות הילוך. 2. עפ"י הטבלה הבאה, שמציינת מהו ההילוך המתאים למהירות הנוכחית של הרכב.
מהירות רכב
הילוך
0-25
1
15-40
2
30-60
3
50-80
4
70+
5
שימו לב! במידה והנכם במורד (ירידה), לחיצה על המצמד תגרור 'בריחה' של הרכב קדימה ללא שליטת המנוע. מצב זה מסוכן ביותר למי שאינו מיומן בנהיגה.
המהירויות בטבלה חופפות במקצת. הקטעים החופפים הינן קטעים אפורים בהם ההילוך נתון לשיקולו של הנהג, עפ"י הסל"ד. שימו לב, הסינכרוניזציה שבין דוושות הגז והמצמד הינה עדינה ובמידה והיא מופרת, מנוע הרכב יכבה.
(עריכה) בלם
אנונימי
בקצרה- יש 2 אפשרויות/שיטות.
1. לפי יצרן - מהירות נסיעה כפי שציינו קודמי וכן בדוק בהוראות יצרן אצל המוסך
2. לפי רגש - כשאתה מרגיש שהמנוע מתחיל להתאמץ/לצווח זה הזמן להחליף הילוך (או להוריד-כשהמנוע "מצלצל" או משמיע קולות כמו כשמגרגרים)
תהנה מחוויית נהיגה אמיתית בגיר רגיל.