11 תשובות
אני חי בעולם של המאה ה-21
שואל השאלה:
keshetbehanan, הקב"ה נתן לנו את החוקים לכל הדורות...
הקב"ה שלך או הקב"ה של הנוצרים?
שואל השאלה:
keshetbehanan, שאלת שאלה לא חכמה בעליל. הקב"ה הוא אחד ואין עוד מלבדו. גם הנוצרים מאמינים בו, מה שכן הם משתפים שם שמים ודבר אחר. בכל אופן, זה לא קשור אלינו (היהודים).
ואיך אתה יודע שהחוקים שהוא נתן לך הם הנכונים?
ולא אלו שנכתבו בברית החדשה או הקוראן?
שואל השאלה:
keshetbehanan, שאלה גם לא הכי חכמה. התורה ניתנה במעמד של כל ישראל שבו הם שמעו (כל עם ישראל) קולו של אלוקים. הברית החדשה זה עיוות שמנסה לבסס את עצמו על התנ"ך שבאה אחר אלפי שנים וזה והיא לא נכתבה בזמן שכל העם שמעעו את קולו של אלוקים. הקוראן זה גם עיוות שבא עוד יותר מאוחר וגם הוא נכתב לא בזמן שכל העם שמעו את קולו של אלוקים. אם ניתן לסתור את הברית החדשה (בהחלט כן) ע"י התורה - זה אומר שאין משמעות לברית החדשה כי היא מציגה את עצמה כמתבססת על התנ"ך, כך שאם היא חולקת עליו או מעוותת אותו - היא בבעיה ולא התנ"ך, חס ושלום. לגבי הקוראן: מה נראה הגיוני: להאמין למקור שניתן במעמד של עם שלם בו (כל עם ישראל) שמעו את קולו של אלוקים או לחיקוי שבא אחרי אלפי שנים שלא בזמן התגלות האלוקים לכל העם?
שואל השאלה:
life on mars, קראת את השאלה? לא מדובר בשאלה על דעות אישיות, מדובר בחוקים של הקב"ה שהם, כמובן, לטובתנו (ע"י הקב"ה יתן לנו את השכר על קיומן ולא נתבייש לקבל את זה, כי טרחנו עליהם) . כמובן, שי מצוות שיש את הרווחים מקיומן כבר בעולם הזה.
לחוק יש הוכחות שצריך לעשות אותו. חוקים של בורא עולם הם חוקים אך יש בחירה חופשית והשכר והעונש לא בעולם הזה, לפחות לא באופן ישיר. לכן, חוקי ה' לא כל כך יכולים להיות מוגדרים כחוקים כמו חוקים שהם כפייה. זה לא בדיוק כפייה הרי יש בחירה חופשית!
שואל השאלה:
צעיף,
1.יש מצוות מסוימות שיש להם השלכות גם לעולם הזה וגם העונש לעובר עליהם.
2. שמצב הרוחני של הדור היה מאפשר - בית דין היה מקיים את הדין "כופין אותו עד שיאמר "רוצה אני"" (משנה, ערכין, פרק ה, משנה ו ועוד מקורות).
1. זה לא באופן ישיר. אני מחללת שבת לא נופלת עליי אבן מהשמיים, אם כך היה קיה לא היתה בחירה חופשית כלל וכלל.
2. כיום לא כופים ודיברת על היום.
כי חלק מהחוקים גורמים לסבל. רצח גורם לסבל? כן. הוא גורם לסבל, וזאת הסיבה שאף אחד לא קורא לזה כפיה דתית, למרות שלא לרצוח זה גם חלק מהחוקים של התורה. אבל תחבורה ציבורית בשבת לא באמת תפגע באף אחד. זאת הסיבה שקוראים לזה שאין תחבורה ציבורית בשבת כפיה דתית.