36 תשובות
כי זה בולשיט שהמציאו
(?)
אולי אני לא מאמין בתנ"ך...?
שואל השאלה:
חצי משוגעת אבל זה כל הקסם, daudi baldr, זה משהו שקרה לכל עם ישראל...
כי התנך זה המצאות של בני אדם(?)
אנונימי
^צודק
אנונימי
שואל השאלה:
אתם חושבים שזה נורמלי לא להאמין במה שקרה לכל עם ישראל? איך זה נכנס לעם ישראל אם לא שזה אמת? (ובפרט שמרכדי הייה מסנהדרין ומגילת אסתר נכתבה ברוח הקודש ויש שם רמזים וסודות נפלאים).
כי מגילת אסתר לא הייתה באמת
זה למה
אנונימי
שואל השאלה:
the big lebowski, זה שיש המון כופרים - זה לא נותן להם שום ליגיטימציה להית מה שהם, כי זה קשר רשעים "וקשר רשעים אינו מן המנין" (סנהדרין כו עמוד א). גם אני נמאס לי להסביר (אבל אני עושה את זה) - שלא מדובר באלוקים הבלעדי שלי, אלא באלוקים של כל העולם שחוץ ממנו אין שום אלוקים. גם הסברתי שאין מה לכבד את הכופרים, להפך - אסור לכבד אותם ומצוה להשפיל אותם והבאתי לכך מקורות. אני גם עשיתי את זה בפועל בקראתי לך "חוצפן" לעיני כל האתר כדי להראות לך ולכלולם שאני באמת עושה את זה ובשביל שתתבזה, כי זה מה שמגיע לך. אתה רוצה לחייב אותי לעשות את מה שאסור לי לעשות ? (לכבד את הכופרים). זה לא יקרה.
תפסיק לזלזל ככה בשואה
תינוקות שרק נולדו נשרפו
ילדים קטנים פשוט מתו מגז רעיל
הם חתכו אנשים מבוגרים
השתמשו בעפר הגופות שלהם כדי להכין סבון
הרעיבו אותם למוות ועוד.
די כבר לזלזל בשואה ככה
אנונימי
שואל השאלה:
^^^אנונימי, אתה שפוי? איך זה נכנס לעם ישראל אם לא שכל זה קרה באמת? אם זה לא היה קורה באמת -היהודים לא היו מקבלים את זה, כי היו אומרים שכל זה לא קרה.
תוצאה
בטח שזה לא קרה כמו שכל התורה לא קרתה
אנונימי
שואל השאלה:
nohacksjustbug, איפה ראית אותי מזלזל בשואה?
אם כבר, תראה במי באמת מזלזלים (גם אתה): בה' יתברך ובתורתו הקדושה ובמצוותיו וזה, משום מה לא מפריע, לך. לעומת זאת, לגבי השואה לא תמצא אצלי שום זלזול, מטרת השאלה להסביר שלכל דבר יש שורש רוחני שצריך לטפל בו ומגילת אסתר - זאת דוגמא ממש טובה להמחשה. מה זה קשור לזלזול?
להצדיק את השואה זה מאוד מזלזל
אבל מאוד מאוד מזלזל
אנונימי
שואל השאלה:
xnamax, הבאתי הסבר למה חייב ליותר שורש רוחני לכל דבר ובפרט לשואה (לא חסר סיבות). את רוצה לחלוק על הקב"ה?
שואל השאלה:
nohacksjustbug, לא, צריך לקבל את הדין באהבה. ואם כבר - אז להפך - לחלוק על הקב"ה - זה כי מזלזל שיש.
שואל השאלה:
^בהחלט כן, אם היית לומדת את התורה - היית יודע את זה.
שואל השאלה:
xnamax, וודאי שאני אמור להצדיק את זה, בשביל זה אומרים את "צידוק הדין" וזאת אחת הסיבות לאמירת הקדיש - להלל את הקב"ה - גם אם הוא ממית את האנשים הקרובים לנו.
תוצאה
תתביש לך
סבא רבא שלי ז"ל
היה ניצול שואה
וכל פעם שאתה אומר דברים כאלה
על השואה גורמים לי לסבל שאי אפשר לתאר
תתביש לך פשוט תתביש
השואה זה היה הדבר הכי נוראי שאי פעם קרה
איך איך אפשר להצדיק כזה דבר?
אנונימי
שואל השאלה:
the big lebowski, מה זה משנה מה יגיד ניצול שואה? לכל יהודי המאמין אמור להיות ברור של מקרנו - הן גזירת אל עליון, אביא את דברי הרמב"ן בסוף פרשת "בא" עד כמה חשוב להאמין בזה:

" שאין לאדם חלק בתורת משה רבינו עד שנאמין בכל דברינו ומקרינו שכלם נסים אין בהם טבע ומנהגו של עולם בין ברבים בין ביחיד, אלא אם יעשה המצות - יצליחנו שכרו, ואם יעבור עליהם - יכריתנו ענשו הכל בגזרת עליון כאשר הזכרתי כבר (בראשית יז, א) (ולעיל ו ב) ויתפרסמו הנסים הנסתרים בענין הרבים כאשר יבא ביעודי התורה בענין הברכות והקללות כמו שאמר הכתוב (דברים כט, יג) "ואמרו כל הגוים על מה עשה ה' ככה לארץ הזאת?" ואמרו "על אשר עזבו את ברית ה' אלהי אבותם", שיתפרסם הדבר לכל האומות שהוא מאת ה' בעונשם ואמר בקיום "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך" ועוד אפרש זה בעזרת השם (ויקרא כו יא) (הרמב"ן על שמות יג, טז).

תגיד לי אם זה לא מתאים לשואה?
שואל השאלה:
xnamax, אני לא יודע על איזה רבנים את מדברת, אני יודע שלגדולי ישראל (בין אלה שהיו לפני השואה, שהזהירו על השואה, ביו לגדולי ישראל שחיו אחרי השואה) יש הסבר לשואה ודבר ברור הוא שאם קורה דבר כזה - אז קודם כל צריך לחפש את העוונות (ולא היה חסר) לפני שמחפשים איזה סיבה נעלמת, עיין ברמב"ם, הלכות תעניות, פרק א, הלכות א-ב.
שואל השאלה:
nohacksjustbug,
"שואה זה היה הדבר הכי נוראי שאי פעם קרה"
- איך החלטת שדווקא השואה - שזה הדבר הכי הנוראי שקרה? מה עם המבול שהקב"ה מחק את כל היקום חוץ ומנח ומשפחתו? אמה עם זה שבמצרים המצריים שחטו את התינוקות של היהודים ועשו להם עוד דברים כאלה או אחרים? מה עם זה בזמן מכת החושך מתו 80% מעם ישראל (בגלל שלא רצו לתת ממצרים)? מה עם חורבןבית המקדש שגם שם נטבחו רבים מעם ישראל ובפרט הרוגי ביתר? אתה יודע שהיה נהרות של דם של יהודים שנשחטו על יד נבוזראדן רב טבחים: "אמר רבי חייא בר אבין אמר רבי יהושע בן קרחה סח לי זקן אחד מאנשי ירושלים בבקעה זו הרג נבוזראדן רב טבחים מאתים ואחת עשרה רבוא ובירושלים הרג תשעים וארבע רבוא על אבן אחת עד שהלך דמן ונגע בדמו של זכריה לקיים מה שנאמר (הושע ד) ודמים בדמים נגעו (גיטין נז ע"ב)? רבוא=10,000 , מה שאומר שבבקעה הוא הרג 2110000 ובירושלים 940000. למה נתפסת דווקא על השואה?

"איך איך אפשר להצדיק כזה דבר?"
-פשוט מאוד, הקב"ה יודע את מה שהוא עושה ומי שאומר שזה לא היה צודק משמים - חולק על הקב"ה.
שואל השאלה:
xnamax,
"אתה לא תוכל לכפות יהדות על אנשים שלא מאמינים, זה יותר גרוע מכל דבר אחר."
-מאיפה לך "ההלכה" הזאת שקבעת? שולחן ערוך של נשים? במקום לצאת נגד הכופרים (שזה באמת דבר הכי דרוע שיש) - את יוצאת עלי?

"תלמד לקבל דעות של אחרים, יהודי,נוצרי,מוסלמי וכל דת ואדם אחר."
-דעות כוזבות לא מקבלים, דעות כוזבות מוקיעין אותן ובפרט אם הן נאמרות ע"י יהודי.
תוצאה - נתקלתי בתשובות/שאלות שלך כמה פעמים באתר. הדעות שלך מאד קיצוניות, ונראה שאתה חושב שכל דרך אחרת היא פסולה ואין לה זכות קיום.

אבל אם אני אענה לך רגע באותו כיוון חשיבה, אתה נורא קיצוני מבחינת דת, עם זאת אתה בסטיפס ומשתמש באינטרנט. בתור אחת ממקום חרדי אני יודעת שזה נחשב אחד הדברים החמורים, ומותר להשתמש באינטרנט ברמה מוגבלת ורק עם אישור מרב שזה לצרכי עבודה. יש לך עבודה שמצריכה את סטיפס? לא נראה לי. אתה כופר! שמעת על המשפט "הפוסל במומו פוסל"?

אל תבינו לא נכון - אין לי זכות להתערב בבחירות של אנשים, ולא ממש אכפת לי מה "תוצאה" עושה בחייו וכמה הוא חוטא, אבל בתור אחד שמרשה לעצמו להתנהג בצורה כזו, ולקרא לאנשים כופרים רק כי הדרך שלהם שונה... בקיצור "תוצאה" על פי היהדות שימוש באינטרנט הוא חמור מאד ולפי זה אתה כופר, ואז אתה יורד על אחרים שהם כופרים.
אנונימית
שואל השאלה:
^ אנונימית, אמנם כל התגובה שלך בגלל לנוגעת לעצם השאלה, אבל אני אענה לך (אם רצית להעביר לי איזה מסר בלי קשר לשאלה - למה לא שלחת לי הודעה?).

קצת על עצמי: אני מכבד כל דעה כל עוד היא יכולה ללכת בקנה אחד עם התורה ועובדה שאני מתייחס בכבוד לאנשים שונים מזרמים השונים (כשרים) ביהדות. לדעות שחולקות על י"ג עיקרי האמונה - וודאי שאין להן זכות קיום.

לגבי איסור האינטרנט: את צודקת שזה נחשב לאחד האיסורים החמורים ביותר (יהרג ואל יעבור), אבל את לא ביררת אצלי מה הסיבה שלי לכך שאני נמצא כאן וישר קראת לי "כופר" כאילו אני חולק על עיקרי האמונה, חס ושלום.

בכל אופן שתדעי, שכופר - זה מי שחולק על עיקרי האמונה ולא מי שנכשל בעבירות כאלה או אחרות.
שואל השאלה:
אתה ידעת מה אמרו גדולי ישראל 20 לפני השואה?
https://www.arachim.org/articledetail.asp?articleid=13954
שואל השאלה:
xnamax, תהיי בריאה, באמת! אני לא יודע מה היית עושה במצב שלי, אבל לעצמך אתה מרשה לגלוש גם בשבת קודש. אני זוכר שלפני שנה שעדיין לא גמרת את תהליך הגיור שלך, אבל הכרזת שאת הולך להיות יהודיה, אבל לא תשמרי את כל מצוות, אלא תהיי "מסורתית" (כאילו שיש יש זרם כשר ביהדות שנקרא "מסורתי"). וודאי שהתחלה לא התכוונת לשמור את השבת כמו צריך. אבל תדעי לך, שאם המתגייר לא מתכוון לקבל על עצמו את את כל המצוות (כולל דברי סופרים) - הגיור שלו לא תופס (עייני בשולחן ערוך, יורה דעה, סימן רסח, עברי היטב על הסימן הזה). מה שכן, לבית דין בטח אמרת שאת מתכוונת לשמור את כל המצוות (עובדה שכך יעצת פה למישהו להגיד את זה בבית הדין).
שקראתי את זה - זה לא עשה לי טוב שהולך להיות פה יהודיה לא אמיתית שיכולים להיכשל בה, אבל לא העזתי ליצור איתך קשר (ובפרט שאז הייתי משתמש ממש חדש), מה שכן אני כיבדתי את אמנותך באלוקים יתברך והיה תמוה לי שאם את כל כך מאמינה - למה את רוצה לעשות משהו שיכול להכשיל את עמו. בכל אופן, מעולם לא דיברתי איתך בפרטי.
בתקופה האחרונה גם את החלטת לתקן אותי בנושאים מסוימים (כאילו שאת בקיאה בהם יותר ממני), למרות שהבתי ראיות די ברורות מהתורה שהדין עמי ומה שאת יודעת - גם אני יודע וזה ממש לא אמור לסתור את ההלכות שכתבתי כאן עם ציון המקורות שלהם. בכל אופן, גם על זה וויתרתי לך ואף פעם לא כתבתי משהו אישי נגדך. אתה יודעת למה? כי לא רציתי לפגוע במישהי שמאמינה באלוקים.
בשאלה הזאת את עברת את הגבול ואפילו קראת לי "כופר" מבלי לחשוב על שום אפשרות על לדון אותי לכף זכות (אבל ביחס לפורקי עול ולכופרים שיש כאן - את משום מה מצליחה לדון אותם לכף זכות. מעניין למה.) ומבלי להבין שלא כל מי שנכשל באיסור כזה או אחר הוא "כופר", כי אחרת תגידי שכמעט על כל העם שהם כופרים וזהו. כופר שמי שחולק על הדת, לא מי שנכשל בעבירות כאלה או אחרות, עייני בדברי הרמב"ם בהקדמת פירושו לפרק "חלק" במסכת סנהדרין) למה את חושבת שלכל אדם אחר שנמצא באתר הזה - שיש לו סיבות יותר מוצדקת לכך מאשר לי?

לגבי הגלישה הלא מסוננת: אני מודיע לך שאני כן התקנתי את החסימות (שמנועות כניסה לאתר לא צנועים) ויש לי חוסם פרסומות ותמונות וגם פה אני ב"סטיפס בטוח"
למעשה פעם ראשונה שאני מגיב לך בצורה כל כך ביקורתית, אבל מה לעשות שגם את לא מתחשבת בי, לא מנסה לדון אותי לכף זכות (אבל את אחרים כן), אלא נותנת לי הגדרות כאלה או אחרות לעיני על האתר. את פשוט לא השארת לי ברירה.
שואל השאלה:
דוגמא חיה לנסיון "לתקן" אותי (כאילו מצאת "טעות" בדברי התורה אשר כתבתי, חס ושלום): מה קשור עכשיו דרך ארץ? זה סוגיא שקשורה לדרך ארץ? השאלה נוגעת שורשת הרוחני של השואה והיא מוכיחה שהשואה יכלה גם לא להתרחש כשם שהיא לא התרחשה בזמן מרדכי ואסתר, כי שם בסוף העם שמעו למרדגי ואסתר ועשו תשובה.
שואל השאלה:
השאלה מזמן זזה מנושא שלה...
תוצאה מה שענית לי על המבול וזה
אז ממש לא זה לא היה נורא בשיט וגם לא קרה תאמין לי שהשואה נוראה מזה בהרבה זה פאקינג היה כמו צונאמי השואה זה הרבה יותר נוראי
אנונימי
חוץ מזה שום דבר בתנך לא באמת קרה
אנונימי
התנך הוא שקר אחד גדול
אנונימי
שואל השאלה:
nohacksjustbug, מוחה בך! אם אתה מדבר ככה - סימן שאתה השקרן הגדול (מכחיש דברי אלוקים חיים). בכל אופן, במבול הקב"ה שטף את כל היקום חוץ מנח שמשפחתו. זה לא דבר "נורא"?
נ.ב. אם אתה מתייחס ככה לעובדות הכואבות שמובאות בתנ"ך - באיזה זכות אתה בא למישהו בתלונה שהוא מזלזל בשואה (אני לא)? אתה מזלזל בתנ"ך שזה דברי אלוקים חיים ואין זלזול יותר גרוע מזה.
זלזול בשואה יותר גרוע
אנונימי
שואל השאלה:
the big lebowski, למה אני גורם? שהשאלה תזוז מהנושא? ממש לא. אנשים שנכנסים לשאלה הם אלה שכותבים תגובות לא קשורות (כמוך שאתה נכנס לכל שאלה שקושרה לדת וצועקת שם על "הכפייה הדתית". מי ביקש ממך לעשות את זה?).
שואל השאלה:
nohacksjustbug, אם בשביל כבוד של בשר ודם יותר חמור מכבוד שמים - אז אין לך שום פרופורציות במינון הנכון במתן כבוד. קודם כל, כולנו חייבים בכבוד שמים, אחר בכבדום של אחרים (במידה ואותם אחרים ראויים בכלל לכבוד). זה דבר בסיסי. למה? כי הקב"ה - הוא מלך העולם ואין אף אחד למעלה ממנו וכולנו חייבים בכבודו, כי הוא ברא את כולנו.
שואל השאלה:
מי אתה שתקבע שאין לי את הזכות להפוך את היהודים לשומרי תורה ומצוות כפי שהם אמורים להיות מעצם היותם יהודים? זה רצון ה'! מי אתה שתגיד "לא"?
אתה ידע למה ה' נתן לנו את הארץ הזאת? על מנת שנקיים את מצוותיו. אתה לא עושה את זה? אז אין לך מה לעשות פה.

בנוגע לכבוד: אני, בהחלט, נותן כבוד למי שצריך לתת כבוד ולא נותן כבוד למי שלא צריך לתת אותו (בשערי תשובה, חלק ג, סימנים קמח-קנב מוסבר למה זה חושב לכבד את הצדיקים וכן למה אסור לכבד את הרשעים וכן למה צריך להשפיל אותם). ומי אתה שתדרוש כבוד - אם אתה לא נותן כבוד לאלוקים ולתורתו?