3 תשובות
כן
לא כל כך פשוט העניין עם המס. בד"כ אם עצמאי מנהל את הדברים נכון הוא ישלם פחות מס כי ישנן הוצאות המוכרות על ידי רשויות המס שניתן לקזז מההכנסות.
אצל שכיר הסכום הכולל (ברוטו) משפיע על אחוז המס שישלם בקיזוז נקודות זיכוי שיש לו כמו למשל היותו נשוי או ילדים עד גיל 18, הנקודות מפחיתות מעט את המס שישלם.
אצל שכיר הסכום הכולל (ברוטו) משפיע על אחוז המס שישלם בקיזוז נקודות זיכוי שיש לו כמו למשל היותו נשוי או ילדים עד גיל 18, הנקודות מפחיתות מעט את המס שישלם.
עצמאים משלמים מס על הרווח ויש מי שמתקזזים על מע"מ שהם גובים מול זה שהם משלמים-עוסק מורשה.הם משלמים עצמאית ביטוח לאומי.
באותו הנושא: