27 תשובות
כל היהודיםם
אנונימי
גם אלה וגם אלה עם דרכון אירופאי חוחוחו
אנונימי
רק צדיקים ישארו..
4 מיליארד מהעולם ימותו.
4 מיליארד מהעולם ימותו.
אנונימית
אמריקה תתבע בים.. כך בנבואות
אנונימית
אמריקה לא תטבע בים שומן צף
אנונימי
רק אלוהים יודע, אף אדם לא יכול לנחש איזה אנשים יינצלו.
נכון רק ה׳ יודע
כולם ינצלו כי כל היהודים צדיקים
בתנ"ך כתוב: "ועמך כולם צדיקים"
כמה חילונים מתו על המדינה הזאת? כמה נשרפו בטנקים או נפלו בשבי ומתו בעינויים אכזרים.
בתנ"ך כתוב: "ועמך כולם צדיקים"
כמה חילונים מתו על המדינה הזאת? כמה נשרפו בטנקים או נפלו בשבי ומתו בעינויים אכזרים.
רגע! עם אני חילונית- כאילו- אני מאמינה את ה' והכל אבל לא שומרת שבת וזה.. אבל אני כן מדליקה נרות וכן אוכלת כשר ושומרת את החגים פשוט לא דתייה וכזה אז אני יהרג במלחמה?! ):?
חח אנונימי הרגת...
אף אחד לא יכול להגיד לך אם את תמותי במלחמה נו באמת תפסיקו כבר
אנונימי
שואל השאלה:
זהו שגם אני כזו אז אני לא יודעת מה יהיה
זהו שגם אני כזו אז אני לא יודעת מה יהיה
אנונימית שהכתבה תגובה לאופק
אף אחד לא יודע מה יהיה אתם לא מבינים!?! אי אפשר לחזות את העתית וגם אם כן זה ממש נחשב כחטא על פי התנ"ך
אנונימי
תפסיקו להפחיד תנו לאנשים לחיות...
לפי היהדות, כולנו צדיקים ולכן כולנו ננצל (כל היהודים)..
-:)-
-:)-
רק צדיקים גמורים ישארו.. רוב היהודים ימותו לצערנו..
מי שחזר בתשובה, הוא ינצל..
ממליצה לראות את זה:
אם תרצי עוד, תשלחי לי בקשה בפרטי
מי שחזר בתשובה, הוא ינצל..
ממליצה לראות את זה:
אם תרצי עוד, תשלחי לי בקשה בפרטי
אתם מלחיצים...
אם תהיה מלחמה או לא, אף אחד לא יכול לדעת.. גם לא ספר!
תפסיקו לכתוב דברים כאלה, זה פוגע..
אם תהיה מלחמה או לא, אף אחד לא יכול לדעת.. גם לא ספר!
תפסיקו לכתוב דברים כאלה, זה פוגע..
מי שאומר שכל היהודים צדיקים טועה... אלה שלא ישמרו שבת לא יקומו בתחיית המתים... למה? כי שבת היא הלב. ואי אפשר לקום בלי לב.
מי שלא נתן צדקה, יקום בלי יד..
דרך אגב אנחנו באחרית הימים.. אומרים שבזמן הקרוב ביותר ביותר ביותר יבוא משיח צדקנו.
מי שלא נתן צדקה, יקום בלי יד..
דרך אגב אנחנו באחרית הימים.. אומרים שבזמן הקרוב ביותר ביותר ביותר יבוא משיח צדקנו.
אנונימית
מאמייה עוד פעם את עם אמנון הזה?! אני אפילו לא יכנס לזה אני יאמין בה' לפי דרכי שלי ולא באיזה "רב" לזה קוראים עבודת אלילים, במקום להלל רב תהללו את ה'!
אנונימי
חלאס עם הרב אמנון הזה חפרתם כבר יופטביומט!
למה מי הוא?!
הוא אליהו הנביא הקדוש?!
יחזקאל?!
לא!
סתם מישהו שמנסה להחזיר בתשובה וכלום לא יותר מזה!
למה מי הוא?!
הוא אליהו הנביא הקדוש?!
יחזקאל?!
לא!
סתם מישהו שמנסה להחזיר בתשובה וכלום לא יותר מזה!
אין תשובות ברורות.
אבל לפי אחת הדיעות, בתקופת הגאולה העם היהודי ייתחלק לשני מחנות ברורים: מאמינים וכופרים (אתאיסטים, עובדי אלילים וכד').
המאמינים ייזכו לגאולה והשאר ייקבלו "עונש" למירוק הנשמה ואז ייזכו להצטרף לשאר עם ישראל
אבל לפי אחת הדיעות, בתקופת הגאולה העם היהודי ייתחלק לשני מחנות ברורים: מאמינים וכופרים (אתאיסטים, עובדי אלילים וכד').
המאמינים ייזכו לגאולה והשאר ייקבלו "עונש" למירוק הנשמה ואז ייזכו להצטרף לשאר עם ישראל
אנונימי
רק הצדיקים..
שאלו את החפץ חיים מה יהיה בגוג ומגוג, והוא אמר שיהיו 3 מלחמות גוג ומגוג..
1. גוג ומגוג - מלחמת העולם הראשונה
2. גוג ומגוג - השואה
3. גוג ומגוג האחרונה- שזה בקרוב ביותר
שאלו אותו מה יהיה, אמר להם שמלחמת העולם הראשונה תיהיה איומה, אבל לאומת מלחמת העולם השניה היא תיהיה משחק ילדים...
שאלו אותו מה יהיה השניה? אמר להם תיהיה שואה איומה אבל לאומת מלחמת העולם השלישית היא תיהיה משחק ילדים..
שאלו את החפץ חיים מה יהיה בגוג ומגוג, והוא אמר שיהיו 3 מלחמות גוג ומגוג..
1. גוג ומגוג - מלחמת העולם הראשונה
2. גוג ומגוג - השואה
3. גוג ומגוג האחרונה- שזה בקרוב ביותר
שאלו אותו מה יהיה, אמר להם שמלחמת העולם הראשונה תיהיה איומה, אבל לאומת מלחמת העולם השניה היא תיהיה משחק ילדים...
שאלו אותו מה יהיה השניה? אמר להם תיהיה שואה איומה אבל לאומת מלחמת העולם השלישית היא תיהיה משחק ילדים..
אנונימית
חלק א'
נבואה ראשונה: קיבוץ גלויות
ספר ירמיה - פרק לא
ו) כִּי-כֹה אָמַר יְהוָה רָנּוּ לְיַעֲקֹב שִׂמְחָה וְצַהֲלוּ בְּרֹאשׁ הַגּוֹיִם הַשְׁמִיעוּ הַלְלוּ וְאִמְרוּ הוֹשַׁע יְהוָה אֶת-עַמְּךָ אֵת שְׁאֵרִית יִשְׂרָאֵל.
ז) הִנְנִי מֵבִיא אוֹתָם מֵאֶרֶץ צָפוֹן וְקִבַּצְתִּים מִיַּרְכְּתֵי-אָרֶץבָּם עִוֵּר וּפִסֵּחַ הָרָה וְיֹלֶדֶת יַחְדָּו קָהָל גָּדוֹל יָשׁוּבוּ הֵנָּה.
ח) בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל-נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי-הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא.
נתבונן בפסוק ז':
"וקיבצתים מירכתי ארץ" - מתואר כאן הבטחתו של הקב"ה שיקבץ את העם היהודי מירכתי ארץ (מקצוות העולם), כפי שידוע לנו אם רק נסתכל אחד על השני ונראה איך כל אחד שונה בצבעו ובעדתו, מרוקאים, תימנים, עירקים, אשכנזים ועוד הרבה.
הקב"ה עמד בהבטחה ואכן קיבץ אותנו מהרבה ארצות שונות ואפילו רחוקות.
"בם עור ופיסח הרה ויולדת יחדיו, קהל גדול ישובו הנה" -
נבהיר את משמעות המילים קודם:
בם - בהם, בניהם
עור - עיוור
פיסח - נכה, קטוע רגליים
הרה - אשה בהריון
יולדת - אישה שילדה, אישה שבאה ללדת, אישה הנמצאת בלידה, כורעת ללדת
(ניתן לבדוק את הפירושים שלי לפי המילון - http://milon.walla.co.il/ )
ניגש כעת למשמעות הפסוק - בניהם, בין העולם לארץ יהיו: עיוור, נכה, אישה בהריון, אישה שילדה ממש עכשיו.
מה משותף לכל האנשים האלו? כולם בעלי מוגבלויות מסויימים, הרי בזמן שהיה חיי ירמיה איך היו עולים לארץ?
בעזרת חמורים, עולים על חמור, הולכים כמה ימים או חודשים עד שמגיעים.
אז למה ירמיה התכוון? שאישה הרה תרכב על חמור על ארץ ישראל?
שקטוע רגליים ירכב על חמור?!?
לא, הוא רק אמור שלעתיד לבוא ה' ידאג שהם יוכלו להגיע לארץ ישראל, ופתאום היום כשהטכנולוגיה התפתחה ורואים את העלייה לארץ,
מי מגיע? רק אנשים בריאים? ממש לא, היום כשיש תעופה אווירית אפילו קטוע רגליים יכול ללא בעיה לעלות לארץ, גם אישה יולדת וגם אישה שעכשיו ילדה.
הרב זמיר מספר שדיבר עם אישה זקנה אחת שעלתה מתימן כשהייתה בהריון, היא מספרת לו כך:
"אמרו לי עכשיו צריך לעלות למטוס, עולים לארץ ישראל, אמרתי להם "איך אני אעלה? אני בחודש תשיעי! אני עומדת ללדת בכל רגע! "
אמרו לי - אין ברירה כולם עולים, אם את לא רוצה אז אין ברירה תשארי פה.."
האישה עלתה למטוס בתור אישה הרה, ירדה בתור אישה יולדת!
אבל בעצם היא לא ידעה שהיא מגשימה נבואה שהקב"ה אמר לנו מראש בנבואות ירמיה!
וכפי הכתוב "... קהל גדול ישובו הנה", גם זה התקיים, הרי שלא הגיעו מעט אנשים בעלייה אלא המון עולים.
הקב"ה אכן עמד בהבטחתו והעלה לארץ מכל סוגי האנשים גם הבריאים וגם לא בריאים
נתבונן בפסוק ח':
"... בדרך ישר לא יכשלו בה..." - ירמיה מנבא שיגיעו לארץ ישראל בדרך ישרה
פעם נניח לפני 200-300 שנה, היה יכול ילד לבוא לסבא שלו ולשאול אותו "סבא איך יכול להיות שיעלו לארץ בדרך ישרה? הרי גם אם ירכבו על חמורים או על מרכבות, או אפילו אם ישוטו בספינות, כל דרך היא מפותלת עם הרים גבעות ועמקים, אז איך יביא אותם ה' בדרך ישרה?!? "
במקרה הטוב, הסבא היה מחייך לילד ואומר לו "אם ה' הבטיח ה' יקיים, תסמוך עליו"
במקרה הרע, הסבא היה מחטיף לו סתירה על זה שהוא מטיל ספק בהבטחות של הקב"ה
כיום אנו יודעים שהמציאו את התעופה האווירית, שזה התיאור הכי מדוייק ל - "דרך ישר, לא יכשלו בה "
אכן הקב"ה עמד בהבטחה והביא אותנו בדרך ישרה.
נבואה שניה: יהודים בירושלים
ספר ירמיה - פרק לג
י) כֹּה אָמַר יְהוָה עוֹד יִשָּׁמַע בַּמָּקוֹם-הַזֶּה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים חָרֵב הוּא מֵאֵין אָדָם וּמֵאֵין בְּהֵמָה בְּעָרֵי יְהוּדָה וּבְחֻצוֹת יְרוּשָׁלִַם הַנְשַׁמּוֹת מֵאֵין אָדָם וּמֵאֵין יוֹשֵׁב וּמֵאֵין בְּהֵמָה.
יא) קוֹל שָׂשׂוֹן וְקוֹל שִׂמְחָה קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה קוֹל אֹמְרִים הוֹדוּ אֶת-יְהוָה צְבָאוֹת כִּי-טוֹב יְהוָה כִּי-לְעוֹלָם חַסְדּוֹ מְבִאִים תּוֹדָה בֵּית יְהוָה כִּי-אָשִׁיב אֶת-שְׁבוּת-הָאָרֶץ כְּבָרִאשֹׁנָה אָמַר יְהוָה.
נתבונן בפסוק י':
"... עוד ישמע במקום הזה אשר אתם אומרים חָרֵב הוא מאין אדם ומאין בהמה בערי יהודה ובחוצות ירושלים..." - כאן מתחיל החלק הראשון של הבטחת הקב"ה, הוא אומר על ירושלים, עוד תראו! למרות שנראה כעת שערי יהודי וחוצות ירושלים הכל חורבה, אין אדם ואין בהמה למרות זאת (המשך בפסוק הבא).
נתבונן בפסוק יא':
"קול ששון וקול שמחה קול חתן וקול כלה..." - למרות כל זה אתם עוד תראו שעוד יהיו חתונות בירושלים, עוד יהיו חגיגות ושמחה גדולה!
"... קול אומרים הודו את ה' צבאות כי טוב ה' כי לעולם חסדו..." - עוד יודו לה' בירושלים ויתפללו אליו
"... כי אשיב את שבות הארץ כבראשונה..." - כמו שבהתחלה ירושלים פרחה בזמן בית המקדש לפני הגלות, כך אשיב את עם ישראל לארץ ישראל בראשונה.
לפני שנעמוד על הדברים נוסיף הבטחות נוספות של הקב"ה:
ספר זכריה- פרק ח
ד) כֹּה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת עֹד יֵשְׁבוּ זְקֵנִים וּזְקֵנוֹת בִּרְחֹבוֹת יְרוּשָׁלִָם וְאִישׁ מִשְׁעַנְתּוֹ בְּיָדוֹ מֵרֹב יָמִים.
ה) וּרְחֹבוֹת הָעִיר יִמָּלְאוּ יְלָדִים וִילָדוֹת מְשַׂחֲקִים בִּרְחֹבֹתֶיהָ.
נתבונן בפסוק ד':
"... עוד ישובו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים..." - ברחובות ירושלים נראה זקנים וזקנות (בתקופה שעדיין ללא עלו לישראל ולא בנו את בית המקדש נאמרו הדברים)
נתבונן בפסוק ה':
"ורחובות העיר ימלאו ילדים וילדות משחקים ברחובותיה" - ילדים וילדות ישחקו ברחובות ירושלים
ועכשיו מתעוררת השאלה, ירושלים לא פרחה ושגשגה כל השנים האלו? גם כשעם ישראל היה בגלות? לא היתה פה שמחה לא היו חתונות של יהודים בירושלים?
התשובה היא לא, ירושלים היתה שוממה, כמעט לא היו פה יהודים בכלל אז איך יכלו הנביאים להבטיח דברים כאלו? על סמך מה הם לוקחים כזה סיכון שהנבואה תתגשם או לא תתגשם?!
בנוסף יש מכתב
הרמב"ן (רבי משה בר נחמן) היה חיי לפני 700 שנה,
הוא בא לירושלים כשהיתה חרבה, הוא כותב למשפחתו בחו"ל:
"מה אגיד לכם על ירושלים?
"חיפשתי מניין של יהודים ואין בכל ירושלים
מצאתי רק צבאי אחד ושני בניו"
אתם מבינים מה זה אומר?
אלה היו היהודים בירושלים, צבאי ושני בניו - 4 אנשים, אין אפילו מניין!
אז איך יכול להיות שיתקיימו הנבואות? קול ששון וקול שמחה?
אין אפילו כלה אחת בירושלים איך תהיה חתונה? איך יהיו ילדים? איך זה ייתכן?
מי שקרא את הנבואות לפני כמה מאות שנים לא האמין שזה יכול להיות בכלל
היום הקב"ה מגשים את הנבואה לנגד ענינו!
נבואה שלישית: פריחה ושגשוג באדמת ישראל
כאשר הקב"ה מצווה אותנו במצוות הוא גם הבטיח מה יקרה אם לא נקיים את המצוות, איזה עונשים ואיזה אסונות יקרו לעם ישראל,
ניתן לראות זאת בפסוקים הבאים, מפסוק יד' עם פסוק לא', אלו כל הצרות והעונשים שיהיו לעם ישראל כאשר יפרו את הברית עם הקב"ה.
אתם לא חייבים לקרוא עכשיו את כל הפסוקים הנ"ל.
ספר ויקרא - פרק כו
יד וְאִם-לֹא תִשְׁמְעוּ לִי וְלֹא תַעֲשׂוּ אֵת כָּל-הַמִּצְות הָאֵלֶּה. טו וְאִם-בְּחֻקֹּתַי תִּמְאָסוּ וְאִם אֶת-מִשְׁפָּטַי תִּגְעַל נַפְשְׁכֶם לְבִלְתִּי עֲשׂוֹת אֶת-כָּל-מִצְותַי לְהַפְרְכֶם אֶת-בְּרִיתִי. טז אַף-אֲנִי אֶעֱשֶׂה-זֹּאת לָכֶם וְהִפְקַדְתִּי עֲלֵיכֶם בֶּהָלָה אֶת-הַשַּׁחֶפֶת וְאֶת-הַקַּדַּחַת מְכַלּוֹת עֵינַיִם וּמְדִיבֹת נָפֶשׁ וּזְרַעְתֶּם לָרִיק זַרְעֲכֶם וַאֲכָלֻהוּ אֹיְבֵיכֶם. יז וְנָתַתִּי פָנַי בָּכֶם וְנִגַּפְתֶּם לִפְנֵי אֹיְבֵיכֶם וְרָדוּ בָכֶם שֹׂנְאֵיכֶם וְנַסְתֶּם וְאֵין-רֹדֵף אֶתְכֶם. יח וְאִם-עַד-אֵלֶּה לֹא תִשְׁמְעוּ לִי וְיָסַפְתִּי לְיַסְּרָה אֶתְכֶם שֶׁבַע עַל-חַטֹּאתֵיכֶם. יט וְשָׁבַרְתִּי אֶת-גְּאוֹן עֻזְּכֶם וְנָתַתִּי אֶת-שְׁמֵיכֶם כַּבַּרְזֶל וְאֶת-אַרְצְכֶם כַּנְּחֻשָׁה. כ וְתַם לָרִיק כֹּחֲכֶם וְלֹא-תִתֵּן אַרְצְכֶם אֶת-יְבוּלָהּ וְעֵץ הָאָרֶץ לֹא יִתֵּן פִּרְיוֹ. כא וְאִם-תֵּלְכוּ עִמִּי קֶרִי וְלֹא תֹאבוּ לִשְׁמֹעַ לִי וְיָסַפְתִּי עֲלֵיכֶם מַכָּה שֶׁבַע כְּחַטֹּאתֵיכֶם. כב וְהִשְׁלַחְתִּי בָכֶם אֶת-חַיַּת הַשָּׂדֶה וְשִׁכְּלָה אֶתְכֶם וְהִכְרִיתָה אֶת-בְּהֶמְתְּכֶם וְהִמְעִיטָה אֶתְכֶם וְנָשַׁמּוּ דַּרְכֵיכֶם. כג וְאִם-בְּאֵלֶּה לֹא תִוָּסְרוּ לִי וַהֲלַכְתֶּם עִמִּי קֶרִי. כד וְהָלַכְתִּי אַף-אֲנִי עִמָּכֶם בְּקֶרִי וְהִכֵּיתִי אֶתְכֶם גַּם-אָנִי שֶׁבַע עַל-חַטֹּאתֵיכֶם. כה וְהֵבֵאתִי עֲלֵיכֶם חֶרֶב נֹקֶמֶת נְקַם-בְּרִית וְנֶאֱסַפְתֶּם אֶל-עָרֵיכֶם וְשִׁלַּחְתִּי דֶבֶר בְּתוֹכְכֶם וְנִתַּתֶּם בְּיַד-אוֹיֵב. כו בְּשִׁבְרִי לָכֶם מַטֵּה-לֶחֶם וְאָפוּ עֶשֶׂר נָשִׁים לַחְמְכֶם בְּתַנּוּר אֶחָד וְהֵשִׁיבוּ לַחְמְכֶם בַּמִּשְׁקָל וַאֲכַלְתֶּם וְלֹא תִשְׂבָּעוּ. (ס) כז וְאִם-בְּזֹאת לֹא תִשְׁמְעוּ לִי וַהֲלַכְתֶּם עִמִּי בְּקֶרִי. כח וְהָלַכְתִּי עִמָּכֶם בַּחֲמַת-קֶרִי וְיִסַּרְתִּי אֶתְכֶם אַף-אָנִי שֶׁבַע עַל-חַטֹּאתֵיכֶם. כט וַאֲכַלְתֶּם בְּשַׂר בְּנֵיכֶם וּבְשַׂר בְּנֹתֵיכֶם תֹּאכֵלוּ. ל וְהִשְׁמַדְתִּי אֶת-בָּמֹתֵיכֶם וְהִכְרַתִּי אֶת-חַמָּנֵיכֶם וְנָתַתִּי אֶת-פִּגְרֵיכֶם עַל-פִּגְרֵי גִּלּוּלֵיכֶם וְגָעֲלָה נַפְשִׁי אֶתְכֶם. לא וְנָתַתִּי אֶת-עָרֵיכֶם חָרְבָּה וַהֲשִׁמּוֹתִי אֶת-מִקְדְּשֵׁיכֶם וְלֹא אָרִיחַ בְּרֵיחַ נִיחֹחֲכֶם.
פתאום אחרי כל הקללות והעונשים מגיע פסוק קצת מוזר, שנראה כמו נחמה בשבילנו, פסוק לב' ופסוק לג':
לב) וַהֲשִׁמֹּתִי אֲנִי אֶת-הָאָרֶץ וְשָׁמְמוּ עָלֶיהָ אֹיְבֵיכֶם הַיֹּשְׁבִים בָּהּ.
לג) וְאֶתְכֶם אֱזָרֶה בַגּוֹיִם וַהֲרִיקֹתִי אַחֲרֵיכֶם חָרֶב וְהָיְתָה אַרְצְכֶם שְׁמָמָה וְעָרֵיכֶם יִהְיוּ חָרְבָּה.
נתבונן בפסוקים לב', לג':
"והשימותי אני את הארץ ושממו עליה אויבכם היושבים בה.. והיתה ארצכם שממה..." - הקב"ה מודיע לנו שכאשר יוציא אותנו לגלות הוא יהפוך את הארץ לשממה, ואף אחד לא יצליח לאחוז בה ולטפח אותה ולא לגדל בה פירות וליהנות מאדמתה.
למה בעצם הקב"ה אומר לנו את זה?
תדמיינו ילד שיש לו חדר משלו עם כל המשחקים שלו, מחשב טלויזיה וכו'
הילד עשה מעשה נורא, והאבא מעניש את הילד, הוא מוציא אותו מהחדר ושם אותו בחדר אורחים, חדר ריק בלי משחקים, בקיצור לא כיף שם.
ואז הילד שואל את האבא "אבא מה אתה עושה עם החדר שלי? אתה נותן אותו למישהו? מישהו יהנה מהמשחקים שלי? "
אז האבא אומר "לא, אני נועל אותו ואף אחד לא יהנה מהחדר ומהמשחקים, והחדר יחכה לך עד שתהיה ילד טוב ותחזור אליו"
אותו הדבר כאן, הקב"ה שומר לנו את הארץ שלנו, היא תהיה שממה ואף אחד לא יקצור ויהנה מפרותיה, אף אחד לא יצליח להפריח בה פירות וירקות, כי היא מחכה לבניה (עם ישראל) שיחזרו אליה, ואז היא תיפתח מחדש.
למעשה נוצרות כאן שתי נבואות
האחת - כשנצא לגלות, הארץ תהיה שממה ואף אחד לא יצליח לגדל בה פירות וירקות באדמתה.
השניה - כאשר נחזור מהגלות, הארץ תפרח ותשגשג ויהיו בה פירות וירקות מוצלחים.
הנבואה הראשונה
התגשמה לגמריי, מי שמכיר את ההיסטוריה ויודע כמה ביצות היו פה בארץ וכמה מחלות,
הרגשה זו מתחזקת בנוסף כאשר אנו נזכרים מה היה מצבה של הארץ לפני שנים לא רבות כל כך.
במשך אלפי שנים שממה הארץ, כפי שמספר מארק טווין שביקר בארץ ישראל בשנת 1867 למניינם:
"ארץ שממה שאדמתה עשירה למדי אלא שכולה עולה שמיר ושית-מרחב דומם ואבל. יש כאן עזובה שאפילו
הדמיון אינו יכול להעניק לה תפארת חיים ומעש... בשום מקום כמעט לא היה עץ ולא שיח. אפילו הזית והצבר,
אותם ידידים נאמנים של אדמה -זיבורית, כמעט נטשו את הארץ... ארץ ישראל יושבת בשק ואפר. מרחף עליה
כישופה של קללה ששדפה את שדותיה ואסרה את תעצומות כוחה באזיקים. ארץ ישראל שוממה וחסוכת
חמדה. ארץ ישראל שוב אינה שייכת לעולם המעשה הזה. קודש היא לשירה ולמסורת, ארץ חלומות"
רק ש-מרק טווין לא ידע דבר אחד, זה לא כישוף ולא קללה, זה מה שהבטיח הקב"ה מראש שיקרה לארץ כאשר נפר את הברית איתו, ואכן קיים.
הנבואה השנייה
מתגשמת לנגד עניינו, כולנו עדים לפריחה ולשגשוג המדהים בארץ, ענק החלקאות פורח בלי היכר, אנו מוכרים לכל העולם פירות וירקות,
אני אישית גר ליד כמה מושבים ואני רואה כמה שפעם פורח.
ללא ספק הקב"ה הגשים את הבטחתו, הארץ פורחת ומשגשגת, יש פירות וירקות בשפע.
יש קשר לתקופת אחרית הימים
יש לנו סימן מובהק שאנו נמצאים בתקופת אחרית הימים, שאנו קרובים מאוד מאוד לקץ, כך כתוב בתלמוד במסכת סנהדרין דף צח עמוד א':
"... ואמר רבי אבא אין לך קץ מגולה מזה שנאמר (יחזקאל לו, ח) ואתם הרי ישראל ענפכם תתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל וגו'..."
כלומר, אין סימן יותר מגולה (מובהק) שאנחנו באחרית הימים מהסימן שארץ ישראל תפרח ותשגשג.
ולפי שהסברנו את הנבואה השניה שאכן התגשמה, אנו יודעים שאנו נמצאים בדור שבו יש סיכוי גדול שיבוא המשיח.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
מקורות:
פירושים בעזרת מילון - http://milon.walla.co.il/
ציטוטים ממאגר ספרות קודש - http://kodesh.snunit.k12.il/i/tr/t0101.htm/
וגם מ-ויקיציטוט
בנוסף והכי חשוב - מהרב זמיר כהן
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
עד כאן חלק ראשון, התעייפתי אחרי כתיבה של כמה שעות
לכבודו של בורא עולם
קריאה מהנה
נבואה ראשונה: קיבוץ גלויות
ספר ירמיה - פרק לא
ו) כִּי-כֹה אָמַר יְהוָה רָנּוּ לְיַעֲקֹב שִׂמְחָה וְצַהֲלוּ בְּרֹאשׁ הַגּוֹיִם הַשְׁמִיעוּ הַלְלוּ וְאִמְרוּ הוֹשַׁע יְהוָה אֶת-עַמְּךָ אֵת שְׁאֵרִית יִשְׂרָאֵל.
ז) הִנְנִי מֵבִיא אוֹתָם מֵאֶרֶץ צָפוֹן וְקִבַּצְתִּים מִיַּרְכְּתֵי-אָרֶץבָּם עִוֵּר וּפִסֵּחַ הָרָה וְיֹלֶדֶת יַחְדָּו קָהָל גָּדוֹל יָשׁוּבוּ הֵנָּה.
ח) בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל-נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי-הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא.
נתבונן בפסוק ז':
"וקיבצתים מירכתי ארץ" - מתואר כאן הבטחתו של הקב"ה שיקבץ את העם היהודי מירכתי ארץ (מקצוות העולם), כפי שידוע לנו אם רק נסתכל אחד על השני ונראה איך כל אחד שונה בצבעו ובעדתו, מרוקאים, תימנים, עירקים, אשכנזים ועוד הרבה.
הקב"ה עמד בהבטחה ואכן קיבץ אותנו מהרבה ארצות שונות ואפילו רחוקות.
"בם עור ופיסח הרה ויולדת יחדיו, קהל גדול ישובו הנה" -
נבהיר את משמעות המילים קודם:
בם - בהם, בניהם
עור - עיוור
פיסח - נכה, קטוע רגליים
הרה - אשה בהריון
יולדת - אישה שילדה, אישה שבאה ללדת, אישה הנמצאת בלידה, כורעת ללדת
(ניתן לבדוק את הפירושים שלי לפי המילון - http://milon.walla.co.il/ )
ניגש כעת למשמעות הפסוק - בניהם, בין העולם לארץ יהיו: עיוור, נכה, אישה בהריון, אישה שילדה ממש עכשיו.
מה משותף לכל האנשים האלו? כולם בעלי מוגבלויות מסויימים, הרי בזמן שהיה חיי ירמיה איך היו עולים לארץ?
בעזרת חמורים, עולים על חמור, הולכים כמה ימים או חודשים עד שמגיעים.
אז למה ירמיה התכוון? שאישה הרה תרכב על חמור על ארץ ישראל?
שקטוע רגליים ירכב על חמור?!?
לא, הוא רק אמור שלעתיד לבוא ה' ידאג שהם יוכלו להגיע לארץ ישראל, ופתאום היום כשהטכנולוגיה התפתחה ורואים את העלייה לארץ,
מי מגיע? רק אנשים בריאים? ממש לא, היום כשיש תעופה אווירית אפילו קטוע רגליים יכול ללא בעיה לעלות לארץ, גם אישה יולדת וגם אישה שעכשיו ילדה.
הרב זמיר מספר שדיבר עם אישה זקנה אחת שעלתה מתימן כשהייתה בהריון, היא מספרת לו כך:
"אמרו לי עכשיו צריך לעלות למטוס, עולים לארץ ישראל, אמרתי להם "איך אני אעלה? אני בחודש תשיעי! אני עומדת ללדת בכל רגע! "
אמרו לי - אין ברירה כולם עולים, אם את לא רוצה אז אין ברירה תשארי פה.."
האישה עלתה למטוס בתור אישה הרה, ירדה בתור אישה יולדת!
אבל בעצם היא לא ידעה שהיא מגשימה נבואה שהקב"ה אמר לנו מראש בנבואות ירמיה!
וכפי הכתוב "... קהל גדול ישובו הנה", גם זה התקיים, הרי שלא הגיעו מעט אנשים בעלייה אלא המון עולים.
הקב"ה אכן עמד בהבטחתו והעלה לארץ מכל סוגי האנשים גם הבריאים וגם לא בריאים
נתבונן בפסוק ח':
"... בדרך ישר לא יכשלו בה..." - ירמיה מנבא שיגיעו לארץ ישראל בדרך ישרה
פעם נניח לפני 200-300 שנה, היה יכול ילד לבוא לסבא שלו ולשאול אותו "סבא איך יכול להיות שיעלו לארץ בדרך ישרה? הרי גם אם ירכבו על חמורים או על מרכבות, או אפילו אם ישוטו בספינות, כל דרך היא מפותלת עם הרים גבעות ועמקים, אז איך יביא אותם ה' בדרך ישרה?!? "
במקרה הטוב, הסבא היה מחייך לילד ואומר לו "אם ה' הבטיח ה' יקיים, תסמוך עליו"
במקרה הרע, הסבא היה מחטיף לו סתירה על זה שהוא מטיל ספק בהבטחות של הקב"ה
כיום אנו יודעים שהמציאו את התעופה האווירית, שזה התיאור הכי מדוייק ל - "דרך ישר, לא יכשלו בה "
אכן הקב"ה עמד בהבטחה והביא אותנו בדרך ישרה.
נבואה שניה: יהודים בירושלים
ספר ירמיה - פרק לג
י) כֹּה אָמַר יְהוָה עוֹד יִשָּׁמַע בַּמָּקוֹם-הַזֶּה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים חָרֵב הוּא מֵאֵין אָדָם וּמֵאֵין בְּהֵמָה בְּעָרֵי יְהוּדָה וּבְחֻצוֹת יְרוּשָׁלִַם הַנְשַׁמּוֹת מֵאֵין אָדָם וּמֵאֵין יוֹשֵׁב וּמֵאֵין בְּהֵמָה.
יא) קוֹל שָׂשׂוֹן וְקוֹל שִׂמְחָה קוֹל חָתָן וְקוֹל כַּלָּה קוֹל אֹמְרִים הוֹדוּ אֶת-יְהוָה צְבָאוֹת כִּי-טוֹב יְהוָה כִּי-לְעוֹלָם חַסְדּוֹ מְבִאִים תּוֹדָה בֵּית יְהוָה כִּי-אָשִׁיב אֶת-שְׁבוּת-הָאָרֶץ כְּבָרִאשֹׁנָה אָמַר יְהוָה.
נתבונן בפסוק י':
"... עוד ישמע במקום הזה אשר אתם אומרים חָרֵב הוא מאין אדם ומאין בהמה בערי יהודה ובחוצות ירושלים..." - כאן מתחיל החלק הראשון של הבטחת הקב"ה, הוא אומר על ירושלים, עוד תראו! למרות שנראה כעת שערי יהודי וחוצות ירושלים הכל חורבה, אין אדם ואין בהמה למרות זאת (המשך בפסוק הבא).
נתבונן בפסוק יא':
"קול ששון וקול שמחה קול חתן וקול כלה..." - למרות כל זה אתם עוד תראו שעוד יהיו חתונות בירושלים, עוד יהיו חגיגות ושמחה גדולה!
"... קול אומרים הודו את ה' צבאות כי טוב ה' כי לעולם חסדו..." - עוד יודו לה' בירושלים ויתפללו אליו
"... כי אשיב את שבות הארץ כבראשונה..." - כמו שבהתחלה ירושלים פרחה בזמן בית המקדש לפני הגלות, כך אשיב את עם ישראל לארץ ישראל בראשונה.
לפני שנעמוד על הדברים נוסיף הבטחות נוספות של הקב"ה:
ספר זכריה- פרק ח
ד) כֹּה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת עֹד יֵשְׁבוּ זְקֵנִים וּזְקֵנוֹת בִּרְחֹבוֹת יְרוּשָׁלִָם וְאִישׁ מִשְׁעַנְתּוֹ בְּיָדוֹ מֵרֹב יָמִים.
ה) וּרְחֹבוֹת הָעִיר יִמָּלְאוּ יְלָדִים וִילָדוֹת מְשַׂחֲקִים בִּרְחֹבֹתֶיהָ.
נתבונן בפסוק ד':
"... עוד ישובו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים..." - ברחובות ירושלים נראה זקנים וזקנות (בתקופה שעדיין ללא עלו לישראל ולא בנו את בית המקדש נאמרו הדברים)
נתבונן בפסוק ה':
"ורחובות העיר ימלאו ילדים וילדות משחקים ברחובותיה" - ילדים וילדות ישחקו ברחובות ירושלים
ועכשיו מתעוררת השאלה, ירושלים לא פרחה ושגשגה כל השנים האלו? גם כשעם ישראל היה בגלות? לא היתה פה שמחה לא היו חתונות של יהודים בירושלים?
התשובה היא לא, ירושלים היתה שוממה, כמעט לא היו פה יהודים בכלל אז איך יכלו הנביאים להבטיח דברים כאלו? על סמך מה הם לוקחים כזה סיכון שהנבואה תתגשם או לא תתגשם?!
בנוסף יש מכתב
הרמב"ן (רבי משה בר נחמן) היה חיי לפני 700 שנה,
הוא בא לירושלים כשהיתה חרבה, הוא כותב למשפחתו בחו"ל:
"מה אגיד לכם על ירושלים?
"חיפשתי מניין של יהודים ואין בכל ירושלים
מצאתי רק צבאי אחד ושני בניו"
אתם מבינים מה זה אומר?
אלה היו היהודים בירושלים, צבאי ושני בניו - 4 אנשים, אין אפילו מניין!
אז איך יכול להיות שיתקיימו הנבואות? קול ששון וקול שמחה?
אין אפילו כלה אחת בירושלים איך תהיה חתונה? איך יהיו ילדים? איך זה ייתכן?
מי שקרא את הנבואות לפני כמה מאות שנים לא האמין שזה יכול להיות בכלל
היום הקב"ה מגשים את הנבואה לנגד ענינו!
נבואה שלישית: פריחה ושגשוג באדמת ישראל
כאשר הקב"ה מצווה אותנו במצוות הוא גם הבטיח מה יקרה אם לא נקיים את המצוות, איזה עונשים ואיזה אסונות יקרו לעם ישראל,
ניתן לראות זאת בפסוקים הבאים, מפסוק יד' עם פסוק לא', אלו כל הצרות והעונשים שיהיו לעם ישראל כאשר יפרו את הברית עם הקב"ה.
אתם לא חייבים לקרוא עכשיו את כל הפסוקים הנ"ל.
ספר ויקרא - פרק כו
יד וְאִם-לֹא תִשְׁמְעוּ לִי וְלֹא תַעֲשׂוּ אֵת כָּל-הַמִּצְות הָאֵלֶּה. טו וְאִם-בְּחֻקֹּתַי תִּמְאָסוּ וְאִם אֶת-מִשְׁפָּטַי תִּגְעַל נַפְשְׁכֶם לְבִלְתִּי עֲשׂוֹת אֶת-כָּל-מִצְותַי לְהַפְרְכֶם אֶת-בְּרִיתִי. טז אַף-אֲנִי אֶעֱשֶׂה-זֹּאת לָכֶם וְהִפְקַדְתִּי עֲלֵיכֶם בֶּהָלָה אֶת-הַשַּׁחֶפֶת וְאֶת-הַקַּדַּחַת מְכַלּוֹת עֵינַיִם וּמְדִיבֹת נָפֶשׁ וּזְרַעְתֶּם לָרִיק זַרְעֲכֶם וַאֲכָלֻהוּ אֹיְבֵיכֶם. יז וְנָתַתִּי פָנַי בָּכֶם וְנִגַּפְתֶּם לִפְנֵי אֹיְבֵיכֶם וְרָדוּ בָכֶם שֹׂנְאֵיכֶם וְנַסְתֶּם וְאֵין-רֹדֵף אֶתְכֶם. יח וְאִם-עַד-אֵלֶּה לֹא תִשְׁמְעוּ לִי וְיָסַפְתִּי לְיַסְּרָה אֶתְכֶם שֶׁבַע עַל-חַטֹּאתֵיכֶם. יט וְשָׁבַרְתִּי אֶת-גְּאוֹן עֻזְּכֶם וְנָתַתִּי אֶת-שְׁמֵיכֶם כַּבַּרְזֶל וְאֶת-אַרְצְכֶם כַּנְּחֻשָׁה. כ וְתַם לָרִיק כֹּחֲכֶם וְלֹא-תִתֵּן אַרְצְכֶם אֶת-יְבוּלָהּ וְעֵץ הָאָרֶץ לֹא יִתֵּן פִּרְיוֹ. כא וְאִם-תֵּלְכוּ עִמִּי קֶרִי וְלֹא תֹאבוּ לִשְׁמֹעַ לִי וְיָסַפְתִּי עֲלֵיכֶם מַכָּה שֶׁבַע כְּחַטֹּאתֵיכֶם. כב וְהִשְׁלַחְתִּי בָכֶם אֶת-חַיַּת הַשָּׂדֶה וְשִׁכְּלָה אֶתְכֶם וְהִכְרִיתָה אֶת-בְּהֶמְתְּכֶם וְהִמְעִיטָה אֶתְכֶם וְנָשַׁמּוּ דַּרְכֵיכֶם. כג וְאִם-בְּאֵלֶּה לֹא תִוָּסְרוּ לִי וַהֲלַכְתֶּם עִמִּי קֶרִי. כד וְהָלַכְתִּי אַף-אֲנִי עִמָּכֶם בְּקֶרִי וְהִכֵּיתִי אֶתְכֶם גַּם-אָנִי שֶׁבַע עַל-חַטֹּאתֵיכֶם. כה וְהֵבֵאתִי עֲלֵיכֶם חֶרֶב נֹקֶמֶת נְקַם-בְּרִית וְנֶאֱסַפְתֶּם אֶל-עָרֵיכֶם וְשִׁלַּחְתִּי דֶבֶר בְּתוֹכְכֶם וְנִתַּתֶּם בְּיַד-אוֹיֵב. כו בְּשִׁבְרִי לָכֶם מַטֵּה-לֶחֶם וְאָפוּ עֶשֶׂר נָשִׁים לַחְמְכֶם בְּתַנּוּר אֶחָד וְהֵשִׁיבוּ לַחְמְכֶם בַּמִּשְׁקָל וַאֲכַלְתֶּם וְלֹא תִשְׂבָּעוּ. (ס) כז וְאִם-בְּזֹאת לֹא תִשְׁמְעוּ לִי וַהֲלַכְתֶּם עִמִּי בְּקֶרִי. כח וְהָלַכְתִּי עִמָּכֶם בַּחֲמַת-קֶרִי וְיִסַּרְתִּי אֶתְכֶם אַף-אָנִי שֶׁבַע עַל-חַטֹּאתֵיכֶם. כט וַאֲכַלְתֶּם בְּשַׂר בְּנֵיכֶם וּבְשַׂר בְּנֹתֵיכֶם תֹּאכֵלוּ. ל וְהִשְׁמַדְתִּי אֶת-בָּמֹתֵיכֶם וְהִכְרַתִּי אֶת-חַמָּנֵיכֶם וְנָתַתִּי אֶת-פִּגְרֵיכֶם עַל-פִּגְרֵי גִּלּוּלֵיכֶם וְגָעֲלָה נַפְשִׁי אֶתְכֶם. לא וְנָתַתִּי אֶת-עָרֵיכֶם חָרְבָּה וַהֲשִׁמּוֹתִי אֶת-מִקְדְּשֵׁיכֶם וְלֹא אָרִיחַ בְּרֵיחַ נִיחֹחֲכֶם.
פתאום אחרי כל הקללות והעונשים מגיע פסוק קצת מוזר, שנראה כמו נחמה בשבילנו, פסוק לב' ופסוק לג':
לב) וַהֲשִׁמֹּתִי אֲנִי אֶת-הָאָרֶץ וְשָׁמְמוּ עָלֶיהָ אֹיְבֵיכֶם הַיֹּשְׁבִים בָּהּ.
לג) וְאֶתְכֶם אֱזָרֶה בַגּוֹיִם וַהֲרִיקֹתִי אַחֲרֵיכֶם חָרֶב וְהָיְתָה אַרְצְכֶם שְׁמָמָה וְעָרֵיכֶם יִהְיוּ חָרְבָּה.
נתבונן בפסוקים לב', לג':
"והשימותי אני את הארץ ושממו עליה אויבכם היושבים בה.. והיתה ארצכם שממה..." - הקב"ה מודיע לנו שכאשר יוציא אותנו לגלות הוא יהפוך את הארץ לשממה, ואף אחד לא יצליח לאחוז בה ולטפח אותה ולא לגדל בה פירות וליהנות מאדמתה.
למה בעצם הקב"ה אומר לנו את זה?
תדמיינו ילד שיש לו חדר משלו עם כל המשחקים שלו, מחשב טלויזיה וכו'
הילד עשה מעשה נורא, והאבא מעניש את הילד, הוא מוציא אותו מהחדר ושם אותו בחדר אורחים, חדר ריק בלי משחקים, בקיצור לא כיף שם.
ואז הילד שואל את האבא "אבא מה אתה עושה עם החדר שלי? אתה נותן אותו למישהו? מישהו יהנה מהמשחקים שלי? "
אז האבא אומר "לא, אני נועל אותו ואף אחד לא יהנה מהחדר ומהמשחקים, והחדר יחכה לך עד שתהיה ילד טוב ותחזור אליו"
אותו הדבר כאן, הקב"ה שומר לנו את הארץ שלנו, היא תהיה שממה ואף אחד לא יקצור ויהנה מפרותיה, אף אחד לא יצליח להפריח בה פירות וירקות, כי היא מחכה לבניה (עם ישראל) שיחזרו אליה, ואז היא תיפתח מחדש.
למעשה נוצרות כאן שתי נבואות
האחת - כשנצא לגלות, הארץ תהיה שממה ואף אחד לא יצליח לגדל בה פירות וירקות באדמתה.
השניה - כאשר נחזור מהגלות, הארץ תפרח ותשגשג ויהיו בה פירות וירקות מוצלחים.
הנבואה הראשונה
התגשמה לגמריי, מי שמכיר את ההיסטוריה ויודע כמה ביצות היו פה בארץ וכמה מחלות,
הרגשה זו מתחזקת בנוסף כאשר אנו נזכרים מה היה מצבה של הארץ לפני שנים לא רבות כל כך.
במשך אלפי שנים שממה הארץ, כפי שמספר מארק טווין שביקר בארץ ישראל בשנת 1867 למניינם:
"ארץ שממה שאדמתה עשירה למדי אלא שכולה עולה שמיר ושית-מרחב דומם ואבל. יש כאן עזובה שאפילו
הדמיון אינו יכול להעניק לה תפארת חיים ומעש... בשום מקום כמעט לא היה עץ ולא שיח. אפילו הזית והצבר,
אותם ידידים נאמנים של אדמה -זיבורית, כמעט נטשו את הארץ... ארץ ישראל יושבת בשק ואפר. מרחף עליה
כישופה של קללה ששדפה את שדותיה ואסרה את תעצומות כוחה באזיקים. ארץ ישראל שוממה וחסוכת
חמדה. ארץ ישראל שוב אינה שייכת לעולם המעשה הזה. קודש היא לשירה ולמסורת, ארץ חלומות"
רק ש-מרק טווין לא ידע דבר אחד, זה לא כישוף ולא קללה, זה מה שהבטיח הקב"ה מראש שיקרה לארץ כאשר נפר את הברית איתו, ואכן קיים.
הנבואה השנייה
מתגשמת לנגד עניינו, כולנו עדים לפריחה ולשגשוג המדהים בארץ, ענק החלקאות פורח בלי היכר, אנו מוכרים לכל העולם פירות וירקות,
אני אישית גר ליד כמה מושבים ואני רואה כמה שפעם פורח.
ללא ספק הקב"ה הגשים את הבטחתו, הארץ פורחת ומשגשגת, יש פירות וירקות בשפע.
יש קשר לתקופת אחרית הימים
יש לנו סימן מובהק שאנו נמצאים בתקופת אחרית הימים, שאנו קרובים מאוד מאוד לקץ, כך כתוב בתלמוד במסכת סנהדרין דף צח עמוד א':
"... ואמר רבי אבא אין לך קץ מגולה מזה שנאמר (יחזקאל לו, ח) ואתם הרי ישראל ענפכם תתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל וגו'..."
כלומר, אין סימן יותר מגולה (מובהק) שאנחנו באחרית הימים מהסימן שארץ ישראל תפרח ותשגשג.
ולפי שהסברנו את הנבואה השניה שאכן התגשמה, אנו יודעים שאנו נמצאים בדור שבו יש סיכוי גדול שיבוא המשיח.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
מקורות:
פירושים בעזרת מילון - http://milon.walla.co.il/
ציטוטים ממאגר ספרות קודש - http://kodesh.snunit.k12.il/i/tr/t0101.htm/
וגם מ-ויקיציטוט
בנוסף והכי חשוב - מהרב זמיר כהן
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
עד כאן חלק ראשון, התעייפתי אחרי כתיבה של כמה שעות
לכבודו של בורא עולם
קריאה מהנה
אנונימית
אבל אוליי מספיק להפחיד? אדם לא אמור לדעת מתי הוא יצו ואיך.. המוות יטריד אותו כל הזמן זה דברים שלא צריך לדעת בכלל
אנונימי
רק הצדיקים ישארו..
שאלו את הבן איש חי מתי נדע שהמשיח קרוב?
אמר להם הבן איש חי: שתראו בנות ישראל הולכות חצי ערומות עם חצי בגד אז תדעו שהמשיח קרוב.
שאלו את הבן איש חי מתי נדע שהמשיח קרוב?
אמר להם הבן איש חי: שתראו בנות ישראל הולכות חצי ערומות עם חצי בגד אז תדעו שהמשיח קרוב.
אנונימית
כל מי שמאמין בה' בכל ליבו, לאו דווקא מקיים את כל המצוות, כל אדם שמתלבש צנוע ולא מתנהג כמו חסר אלוהים יינצל.
לאו דווקא מישהו עם כובע מטופש וחליפה שחורה שצורח כל היום שיקסע.
לאו דווקא מישהו עם כובע מטופש וחליפה שחורה שצורח כל היום שיקסע.
שלום וברכה,
מי שינצל במלחמות זה רק אלו ששמעו לה' יתברך,
עשו מצוות שמרו את התורה, (מה שה' רצה מאיתנו) זה אלו ינצלו מהמלחמה.
אבל מי שעושה מה שבא לו בחיים, מעגונים וכו' איך יכול שינצל?
אני צרפתי לך קישור לשאול את הרב + וידאו על המלחמה שהרב מסביר, סרט מדהים...
מי שינצל במלחמות זה רק אלו ששמעו לה' יתברך,
עשו מצוות שמרו את התורה, (מה שה' רצה מאיתנו) זה אלו ינצלו מהמלחמה.
אבל מי שעושה מה שבא לו בחיים, מעגונים וכו' איך יכול שינצל?
אני צרפתי לך קישור לשאול את הרב + וידאו על המלחמה שהרב מסביר, סרט מדהים...