12 תשובות
מילוליות או משוואות עם נעלמים?
שואל השאלה:
לא מילולית עם נעלמים
לא מילולית עם נעלמים
אנונימית
נעלם או שניים?
שואל השאלה:
אחד
אחד
אנונימית
שלב ראשון זה חיבור האיקסים לשלב שני זה העברת אגפים.
ולאחר מכן בידוד האיקס על ידי חילוק.
שואל השאלה:
...אפשר ביותר ברור?
...אפשר ביותר ברור?
אנונימית
שואל השאלה:
איך מחברים את האיקסים?
ואיך מעבירים אגפים?
איך מחברים את האיקסים?
ואיך מעבירים אגפים?
אנונימית
תחברי את האיקסים ואת המספרים, לאחר מכן תעבירי את האיקסים לצד אחד ואת המספרים לצד שני.
שני איקס פלוס שלוש איקס...
1) את צריכה לדעת לזהות את סדר פעולות החשבון.
2) את צריכה להכיר את חוק הפילוג.
3) את צריכה טיפה יצירתיות לפעמים, לא חייב הרבה.
1)
דוגמאות:
איזה סוג ביטוי זה: 1 + 2*3 + 4 + 5*7*8
זה סכום, כי החיבור נעשה בסוף.
זהו הסכום של ארבעה איברים: 1, המכפלה של 3 ו2, 4, ומכפלה עם 3 איברים..
מה עם זה: (1+2) * 3 * (4+5)
זוהי מכפלה של שלושה איברים: הראשון הוא הסכום של 1 ו2, השני הוא 3, השלישי הוא סכום של 4 ו5.
ומה עם זה: (1+2) * 4 + 12
זהו סכום של שני איברים: הראשון הוא המכפלה של שני איברים(הסכום של 1 ו2, 4), השני הוא 12.
אז דבר ראשון, כל ביטוי שאת רואה את צריכה לדעת לראות כמין עץ של ביטויים, לדעת לתאר איזה סוג ביטוי זה. כאשר סוג הביטוי הוא הפעולה שמתבצעת אחרונה.
זה קריטי על מנת לדעת לפתור משוואות.
כדי לדעת לפתור משוואות את צריכה לדעת סדר פעולות חשבון...
את צריכה לדעת לקרוא משוואות!
(פה בתרגילים לא כתבתי נעלמים/פרמטרים כי סטיפס לא נותן לעשות את זה בצורה נוחה, אבל אותו עקרון עובד גם עבור נעלמים ופרמטרים)
2)
חוק הפילוג הוא זה שמקשר בין חיבור לכפל: (a+b)*c=(a*c)+(b*c)
אם יש לנו 2 עוגות והביאו לנו 7 עוגות, אז עכשיו יש לנו 9 עוגות.
אם יש לנו 20 פירמידות והורידו מאיתנו 3 פירמידות, אז עכשיו יש לנו 17 פירמידות.
עד כמה ששתי הדוגמאות האחרונות נראות מגוחכות וברורות מאיליו, מדובר בשימוש בחוק הפילוג.
כאשר אנחנו עובדים עם מספרים אז במקום חפצים, נכתוב מספר:
אם יש לנו 5 7ים, והביאו לנו עוד 4 7ים, אז עכשיו יהיו לנו 9 7ים.
ובצורה של ביטוי: (7*5)+(7*4)=7*(5+4)=7*9
וזה בדיוק אותו כלל.
אם אנחנו סוכמים חפצים:
3 עגבניות ועוד 10 עגבניות זה 13 עגבניות.
ככה אנחנו יכולים לסכום ביטויים(גם אם הם מפחידים ומורכבים):
3 * (x^2+12/y) * 13 = (x^2+12/y) * 10 + (x^2+12/y)
עיקרון בסיסי זה הוא אחד מאבני הבניין החשובים של פתרון משוואות.
3)
זה תלוי בתרגיל ומפתחים את זה עם תרגול וטיפה חשיבה מחוץ לקופסא.
כשאת רואה תרגיל, קודם תסתכלי עליו לכמה רגעים, תנסי לראות מה מעניין בו, מה לא מעניין בו, לראות עם איזה אובייקט את עובדת ולנסות לדמיין אותו.
לאחר מכן רק אחרי שהרגשת שאת טיפה מכירה את מה שמולך, אז תתחילי לחשוב על מה שמבקשים ממך.
2) את צריכה להכיר את חוק הפילוג.
3) את צריכה טיפה יצירתיות לפעמים, לא חייב הרבה.
1)
דוגמאות:
איזה סוג ביטוי זה: 1 + 2*3 + 4 + 5*7*8
זה סכום, כי החיבור נעשה בסוף.
זהו הסכום של ארבעה איברים: 1, המכפלה של 3 ו2, 4, ומכפלה עם 3 איברים..
מה עם זה: (1+2) * 3 * (4+5)
זוהי מכפלה של שלושה איברים: הראשון הוא הסכום של 1 ו2, השני הוא 3, השלישי הוא סכום של 4 ו5.
ומה עם זה: (1+2) * 4 + 12
זהו סכום של שני איברים: הראשון הוא המכפלה של שני איברים(הסכום של 1 ו2, 4), השני הוא 12.
אז דבר ראשון, כל ביטוי שאת רואה את צריכה לדעת לראות כמין עץ של ביטויים, לדעת לתאר איזה סוג ביטוי זה. כאשר סוג הביטוי הוא הפעולה שמתבצעת אחרונה.
זה קריטי על מנת לדעת לפתור משוואות.
כדי לדעת לפתור משוואות את צריכה לדעת סדר פעולות חשבון...
את צריכה לדעת לקרוא משוואות!
(פה בתרגילים לא כתבתי נעלמים/פרמטרים כי סטיפס לא נותן לעשות את זה בצורה נוחה, אבל אותו עקרון עובד גם עבור נעלמים ופרמטרים)
2)
חוק הפילוג הוא זה שמקשר בין חיבור לכפל: (a+b)*c=(a*c)+(b*c)
אם יש לנו 2 עוגות והביאו לנו 7 עוגות, אז עכשיו יש לנו 9 עוגות.
אם יש לנו 20 פירמידות והורידו מאיתנו 3 פירמידות, אז עכשיו יש לנו 17 פירמידות.
עד כמה ששתי הדוגמאות האחרונות נראות מגוחכות וברורות מאיליו, מדובר בשימוש בחוק הפילוג.
כאשר אנחנו עובדים עם מספרים אז במקום חפצים, נכתוב מספר:
אם יש לנו 5 7ים, והביאו לנו עוד 4 7ים, אז עכשיו יהיו לנו 9 7ים.
ובצורה של ביטוי: (7*5)+(7*4)=7*(5+4)=7*9
וזה בדיוק אותו כלל.
אם אנחנו סוכמים חפצים:
3 עגבניות ועוד 10 עגבניות זה 13 עגבניות.
ככה אנחנו יכולים לסכום ביטויים(גם אם הם מפחידים ומורכבים):
3 * (x^2+12/y) * 13 = (x^2+12/y) * 10 + (x^2+12/y)
עיקרון בסיסי זה הוא אחד מאבני הבניין החשובים של פתרון משוואות.
3)
זה תלוי בתרגיל ומפתחים את זה עם תרגול וטיפה חשיבה מחוץ לקופסא.
כשאת רואה תרגיל, קודם תסתכלי עליו לכמה רגעים, תנסי לראות מה מעניין בו, מה לא מעניין בו, לראות עם איזה אובייקט את עובדת ולנסות לדמיין אותו.
לאחר מכן רק אחרי שהרגשת שאת טיפה מכירה את מה שמולך, אז תתחילי לחשוב על מה שמבקשים ממך.
תתני תרגיל לדוגמא ונפתור אותו ונסביר
באותו הנושא: