32 תשובות
לפעמים עדיף לעשות הפלה
מאשר לתת לילד לחיות בחיים ותנאים לא טובים.
אסור מן התורה.. החלטה שלה אם זה אכפת לה
בבקשה תדמיין שאתה בהריון, תהליך קשה ביותר, שבוסופו יש קטע אפילו קשה יותר, הילידה. תחשוב שאישה בהריון צריכה לסבול בהריון, בלידה, ואחרי הלידה לטפל כל החיים בילד שמעולם לא רצתה. לכל אישה יש זכות לעשות את זה. תנסה אתה לעשות את זה ונראה. אני לא אומרת שאני בעד, אבל גם לא נגד.
וגם יש אנשים רוצחים שהם לא אישה בהריון, לך תאשים אותם.
אתה רוצה שאני אתחיל לשאול אותך כמה חטאים אנשים עושים שרשומים בתורה?
מצטערת אבל זה רק מראה שזה בולשיט ובסופו של יום אנשים עושים רק מה שנוח ומתאים להם
זה לא נכון, לפי פרשני המקרא המילה "באדם" פירושה בציבור או מול עדים. אם יש סיכון ליולדת הפלה מותרת שלא דוחים נפש מפני נפש. לגבי איסור רציחה נחלקו הפוסקים מתי חל האיסור גם על עובר.
שואל השאלה:
לתגובה הראשונה, זה רצח ועוד איך רצח. תגיד תודה שאמא שלך לא הפילה אותך.

תגובה שנייה, לא עדיף לרצוח ולא כלום, לא מתאים אפשר לתת את הילד לאימוץ, לאף אחד אין את הזכות לקחת לו את החיים שלו!

לדמיין? אל תעשי שטויות אז לא תיכנסי להריון! בא לך פינוקים יש צעצועים היום תקני לך אחד וזהו. אל תעשי שטויות, תהפכי את עצמך לסיפוק תאוות של הגבר ואז גם תיכנסי להריון ותרצחי את העובר!

תתחילי לשאול כמה שאלות על חטאים, זה לא אומר שזה בסדר שעושים חטאים אחרים גם. וזה עוד יותר לא בסדר שרוצחים תינוק בכלל בלי לשאול אותו. את זה אי אפשר להחזיר יותר, החיים של הילד המת הזה נגמרו, בידי מי? בידי ההורים שלו!

איפה בדיוק כתוב שהמילה "באדם" זה מול עדים? מאיפה המצאת את זה? תביא מקור! תסתכל רש"י על הפסוק בתורה ותראה ש"האדם באדם" אלה עוברים במעיי אימם!
אנונימי
איך אתה רוצה בדיוק שהיא תשאל את התינוק ? ואולי היא לא עשתה שטויות? אולי זה בטעות? זה עדיין יכול לקרות. ולפעמים הן נשים מסכנות שהבעל עוזב אותן או החבר ואין להן מה לעשות עם התינוק ואיך לטפל בו. אולי אין להן מספיק כסף. אולי הן נשים בנות 15 שלא מבינות מה הן עושות בכלל ואז הן מבינות שנדפקו להן החיים?
שואל יקר, רש"י מפרש כמו שכתבתי (וכן אבן-עזרא והאונקלוס), ואילו את דבריך הוא לא מזכיר כלל.
שואל השאלה:
כן ברור, בטעות היא הורידה את הבגדים ואמרה לאותו גבר "תעשה מה שאתה רוצה, זה מה שאני שווה". ואז היא נכנסה להריון והייתה צריכה לרצוח את הילד.

אין טעות בדברים האלה!!! מי שנכנסה להריון בטעות או בכוונה עליה להביא את הילד ואם היא לא רוצה לגדל אותו שתיתן אותו לאימוץ. יש פה מישהי מהאתר שדיברתי איתה ורצו להפיל אותה בעבר ואמא שלה בסוף החליטה ברגע האחרון להשאיר אותה. והיא מדהימה אותה אחת, לא משנה מה הכינוי שלה!
אנונימי
אולי האמצעי מניעה לא בדיוק עבדו, זה קורה אתה יודע. מדגישה את היודע, אתה גבר מה אתה בכלל מבין בללדת
שואל השאלה:
שים לב דף 3. זה כן מופיע ברש"י, בדקתי.
אנונימי
שואל השאלה:
זה שאותה אחת בכלל עושה מעשה כזה גם גבר שהוא לא בעלה רק מראה שהיא מפקירה את הגוף שלה לגמריי, זה ממש מראה מי היא. עכשיו נגיד וכבר קרה, מה אכפת ומה זה משנה מה עבד או לא עבד? יש תינוק כרגע ואסור לרצוח אותו!!!
אנונימי
מותר לה, עובדה שהיא עושה את זה :)
רש"י בפירושו לתורה לא כתב את זה, וגם בעלון המצורף בקישור לא טענו כך.
שואל השאלה:
מותר לה לרצוח? תדעי שאותו תינוק ידון אותה בעולם הבא. ואז תראי בדיוק מה יתירו לו לעשות לה.

הושענא, האם נשמע מדבריך שהפלה זה בסדר? אני עדיין מחפש את הרש"י. יכול להיות שהיה מפרש אחר. בכל אופן פתח בבקשה זוהר הקדוש ותראה מה העונש ומה החומרה של מעשה הפלה או של מי ששוכב בלי חתונה ומוציא ז"ל.
אנונימי
מה הקשר הוז"ל?
וחוץ מזה, לא אמרתי שהפלה זה בסדר, חלילה, אך בנסיבות מסוימות הדבר מותר.
טוב יאללה יש לי היום לקום בשלוש וחצי בבוקר, שתדע לך ש i dare you להתקע כל החיים שלך עם תינוק שלא רצית בהצלחה נסיך
שואל השאלה:
כידוע נצטוו בני נח בשבע מצוות כלליות שנקראות "שבע מצוות בני נח". אחת משבע המצוות הללו היא המצווה שלא לרצוח, והעונש שקצבה התורה לרוצח הוא מיתה. כפי שנאמר לנח לאחר שיצא מהתיבה (בראשית ט, ו): "שופך דם האדם באדם דמו ישפך, כי בצלם אלהים עשה את האדם". ודרש רבי ישמעאל, שגם מי שהורג עובר חייב מיתה, שנאמר: "שופך דם האדם 'באדם' דמו ישפך", ואיזהו אדם שבאדם, זהו עובר. ועל פי זה פסק הרמב"ם, שגוי שהרג עובר, חייב מיתה (מלכים ט, ד).

דעה נוספת סוברת שאיסור הפלה נלמד בקל וחומר מאיסור הוצאת זרע לבטלה, שאם על השחתת זרע לבטלה ישנו איסור חמור, קל וחומר שאסור להמית עובר שכבר התחיל להתפתח (מובא בחוות יאיר ל"א).
אנונימי
מי אני שאקשה על החוות יאיר, ואומנם משמשת במוך מותר לכתחילה במקום סכנה, ולדעת הרבה מהראשונים אפילו לפני תשמיש, ולא הזכירו הוז"ל, ומשו"ה נראה שלא שייך באשה דין הוז"ל במקום סכנה.
שואל השאלה:
פתח זוהר הקדוש ותבדוק מה החומרה של ז"ל, זה רצח ממש על הפסוק "ידיכם דמים מלאו". ופסוקים נוספים, פתח בבקשה יוטיוב, כתוב "זרע לבטלה" ובדוק לגבי הנושא מהזוהר הקדוש.
אנונימי
ברעיון בתכלס אסור.. אבל יש מקרים שמותר.
תשאל רב או משהו אני לא יודעת יותר ממה שרשמתי פה.
שואל יקר, אני לא מבין אבל למה זה קשור, עם כל חומרת איסור הוז"ל, שהוא לרוב השיטות דרבנן, ולפי ר"י החסיד עדיף לעבור עליו מאשר איסורים אחרים כמו נידה ואשת איש (להרחבה ראה: עזר מקודש כה ו-עו), וג"כ הוא לא קשור לאישה כמו שהראיתי מדין משמשת במוך (במקום סכנה).
הוז"ל זה דבר שצריך להלחם בו ולהתענות למי שחטא ולנסות לכפר וזה דבר מאוד חמור
^אבל מה הקשר לנדון דידן
שואל השאלה:
בוקר טוב, עניתי לתגובה שהייתה קודם שטענה על אמצעי מניעה וטעויות, אז הכנסתי גם את הנושא הזה.
אנונימי
שואל השאלה:
יפה כל הכבוד. והיום לצערנו בנות הולכות ורוצחות את העובר שלהן. רוצחות את הילד/ה שלהם בתוך הבטן! אין יותר אכזריות ורוע מזה.
אנונימי
טוב. איזה אכזריות.
שואל השאלה:
יש יותר אכזרי מאמא שרוצחת את הילד שלה?
אנונימי
לא ילד, עובר.
שואל השאלה:
עובר, אוקיי... עובר זה דבר חי.
אנונימי
עובכ זה דבר חי שעוד לא חי די כבר להתווכח
שואל השאלה:
זה דבר חי, לא קשור ללהתווכח או לא, חי זה חי ולבוא ולבטל אותו זה רצח!
אנונימי