17 תשובות
אני חוששת טיפה מהעריכה ומכל מה שבא אחר כך.
אנונימית
שואל השאלה:
למה את חוששת אם אפשר לדעת ?
למה את חוששת אם אפשר לדעת ?
שואל השאלה:
שאלה דפוקה סורי.
שאלה דפוקה סורי.
שואל השאלה:
לגבי הנ"ל את לא צריכה לחשוש מדברים כאלה.
אם את באמת עושה זאת בשביל עצמך אז זה היה מושלם ולא משנה מה אחרים אומרים.
לגבי הנ"ל את לא צריכה לחשוש מדברים כאלה.
אם את באמת עושה זאת בשביל עצמך אז זה היה מושלם ולא משנה מה אחרים אומרים.
כי פעם אחרונה שניסיתי לערוך נטשתי את הסיפור באמצע.
שואל השאלה:
למה ?
את לא אהבת איך שזה נראה ?
או
מישהו אמר לך שזה לא טוב וכדי לעזוב את זה?
למה ?
את לא אהבת איך שזה נראה ?
או
מישהו אמר לך שזה לא טוב וכדי לעזוב את זה?
היה מבולגן מדי והייתי בתקופה לחוצה
שואל השאלה:
עכשיו התקופה נגמרה ?
עכשיו התקופה נגמרה ?
עדיין לא.
רק עוד איזה שבועיים.
רק עוד איזה שבועיים.
שואל השאלה:
עצה שלי :
תעברי את השבועים האלה ואחרי זה נסי שוב לשבת ולערוך אם אז לא תצליחי לערוך את יכולה לשלוח בפרטי את הקישור לסיפור ואני אגיד מה אפשר לעשות.
עצה שלי :
תעברי את השבועים האלה ואחרי זה נסי שוב לשבת ולערוך אם אז לא תצליחי לערוך את יכולה לשלוח בפרטי את הקישור לסיפור ואני אגיד מה אפשר לעשות.
אה. אוקיי.
שואל השאלה:
בהצלחה!!
בהצלחה!!
הכוונה שאתה נותן עצות או שכולם יכולים לתת? אם כולם יכולים לתת אז יש לי כמה נהדרות:
1) אל תלחצו על הסיפור שלכם. הדברים הכי מעניינים באים טבעי. השם הכי מתאים לדמות הוא השם הראשון או השני שעולה לכם בדרך כלל.
2) מותר לכם להכניס דמות עם תכונה או מאפיין מסויים סתם כי אתם יכולים בלי הרבה משמעות מאחורי זה (לדוגמא להטבית, ג'ינג'ית, כהת עור, עיוורת, רוסית, פירומנית וכו'. כמו שבמציאות יש כל מיני סוגי אנשים וכל פעם פוגשים אנשים שונים במקרה, אפשר להכניס לסיפור דמות כזאת בלי סיבה, סתם כי אפשר. לא צריך לחשוב על זה יותר מידי).
3) אם אתם מפחדים להתחיל, תכתבו מהאמצע או מהפלוט טוויסט. יותר קל להתחיל ככה.
4) אל תתאמצו לגרום לטיוטה להישמע טוב. תכתבו את העלילה באיזה מילים שבא לכם. תתקינו אחרכך.
5) בשלבי העריכה, תכניסו תיאורים מכל 5 החושים. ראייה, שמיעה, מישוש, ריח וטעם. אם אין לדמות שמתמקדים בה את אחד מהם, אפשר לציין שהדמות האחרות מגיבות בצורה מסויימת למשהו שהדמות שמתמקדים בה לא מבינה למה, לדוגמא אם הדמות הראשית עיוורת, לציין שכולם משתתקים מהיופי של הנוף מפסגת ההר שהם טיפסו עליו והדמות הראשית א מבינה מה קורה ואולי גם מרגישה בצד, אבל היא מתלהבת מבריח של האוויר הנקי.
6) לא צריך דיאלוגים כדי להפוך סיפור למעניין. אתם לא כותבים תסריט, אל תשכחו שעד כמה שהדיאלוג או המונולוג תורם לסיפור, זה עדיין סיפור.
7) אם אין לכם השראה, אל תכתבו בכוח. אם אתם בכל זאת רוצים לכתוב, תחפשו סרטוני טיפים לכתיבה או שתקראו משהו (אפשר גם לחפש writing promts).
8) אל תתנו לרעיון חולף להעלם. תרשמו אותו. אתם תשכחו אותו בסוף. ובאותו נושא, חלומות הם אחלה השראה לפעמים.
9) מדי פעם תבנו דמויות אקראיות. אז אם אתם צריכים לסיפור כלשהו איזושהי דמות יהיה לכם קל למצוא. ומותר למחזר דמויות, זה אפילו מגניב לפעמים אם אנשים שקראו כמה סיפורים שלכם שמים לב לזה. ואפילו יותר מגניב אם אתם יוצרים לכם יקום קטן משלכם.
10) אל תפחדו לערוך ולשכתב. לפעמים לכתוב מחדש סיפור שלם משפר אותו וגם מעורר בכם עוד השראה.
1) אל תלחצו על הסיפור שלכם. הדברים הכי מעניינים באים טבעי. השם הכי מתאים לדמות הוא השם הראשון או השני שעולה לכם בדרך כלל.
2) מותר לכם להכניס דמות עם תכונה או מאפיין מסויים סתם כי אתם יכולים בלי הרבה משמעות מאחורי זה (לדוגמא להטבית, ג'ינג'ית, כהת עור, עיוורת, רוסית, פירומנית וכו'. כמו שבמציאות יש כל מיני סוגי אנשים וכל פעם פוגשים אנשים שונים במקרה, אפשר להכניס לסיפור דמות כזאת בלי סיבה, סתם כי אפשר. לא צריך לחשוב על זה יותר מידי).
3) אם אתם מפחדים להתחיל, תכתבו מהאמצע או מהפלוט טוויסט. יותר קל להתחיל ככה.
4) אל תתאמצו לגרום לטיוטה להישמע טוב. תכתבו את העלילה באיזה מילים שבא לכם. תתקינו אחרכך.
5) בשלבי העריכה, תכניסו תיאורים מכל 5 החושים. ראייה, שמיעה, מישוש, ריח וטעם. אם אין לדמות שמתמקדים בה את אחד מהם, אפשר לציין שהדמות האחרות מגיבות בצורה מסויימת למשהו שהדמות שמתמקדים בה לא מבינה למה, לדוגמא אם הדמות הראשית עיוורת, לציין שכולם משתתקים מהיופי של הנוף מפסגת ההר שהם טיפסו עליו והדמות הראשית א מבינה מה קורה ואולי גם מרגישה בצד, אבל היא מתלהבת מבריח של האוויר הנקי.
6) לא צריך דיאלוגים כדי להפוך סיפור למעניין. אתם לא כותבים תסריט, אל תשכחו שעד כמה שהדיאלוג או המונולוג תורם לסיפור, זה עדיין סיפור.
7) אם אין לכם השראה, אל תכתבו בכוח. אם אתם בכל זאת רוצים לכתוב, תחפשו סרטוני טיפים לכתיבה או שתקראו משהו (אפשר גם לחפש writing promts).
8) אל תתנו לרעיון חולף להעלם. תרשמו אותו. אתם תשכחו אותו בסוף. ובאותו נושא, חלומות הם אחלה השראה לפעמים.
9) מדי פעם תבנו דמויות אקראיות. אז אם אתם צריכים לסיפור כלשהו איזושהי דמות יהיה לכם קל למצוא. ומותר למחזר דמויות, זה אפילו מגניב לפעמים אם אנשים שקראו כמה סיפורים שלכם שמים לב לזה. ואפילו יותר מגניב אם אתם יוצרים לכם יקום קטן משלכם.
10) אל תפחדו לערוך ולשכתב. לפעמים לכתוב מחדש סיפור שלם משפר אותו וגם מעורר בכם עוד השראה.
אני אוהבת לבנות דמויות אקראיות. זה כיף.
שואל השאלה:
^לשאלתך כן אפשר גם לתת ואף זה מאוד יפה שנתת רשימה של כלים למקרים כאלה.
^לשאלתך כן אפשר גם לתת ואף זה מאוד יפה שנתת רשימה של כלים למקרים כאלה.
אני לא אוהבת לקרוא לזה כללים, אלו עצות. אין לאמנות חוקים, יש רק המלצות שאני יכולה לתת לדברים שהייתי רוצה שייעצו לי.
שואל השאלה:
^רק בשביל הנקודה רשמתי כלים.
^רק בשביל הנקודה רשמתי כלים.
באותו הנושא: