10 תשובות
שיבטלו אותה פשוט
D.N
מה לא? יש כל כך הרבה דברים שהם לא בסדר
חוק חינוך חובה
בגרויות רק על שנתיים במקום על שלוש
ויש עוד מלא ואין לי כוח לכתוב
שיתנו לתלמידים לבחור... שלא ישימו אותם במסגרת ויאללה תסתדרו... אני יודעת שאני לא ממש מובנת אבל יש לי מלא דברים שרצים לי בראש על זה ואני לא יודעת איך להסביר את זה
לפזר בגרויות.. שתהיה לבית ספר פחות השפעה על הציונים בבגרות ושיהיה תלוי יותר בציון האישי ופחות בהגעה לשיעורים ויחסים בין המורים לתלמידים
^תפרט..
אנונימי
לבטל את החוק חינוך חובה בגלל שיש תלמידים שפשוט לא רוצים ללמוד
במקום ללמד אותנו כל מיני שיט לעזור לנו לשפר את הזיכרון שלנו ואשכרה ללמוד משהו יעיל.
בסין ובהודו לדוגמא ילדים שם יכולים לחשב תרגילים שלרוב אנחנו עושים במחשבון בעזרת הידיים בחצי דקה.
צריך לשפר זיכרון, דימיון, זמן תגובה וכל זה..
בנוסף לזה להתייחס לבית ספר בתור פאקינג מסגרת כי זה לא מקום שהתלמידים אמורים לסבול בו
מוסיפה מקצועות מסוימים ומורידה אחרים
מעבירה התנדבות אישית לחטיבה במקום לתיכון
חובה לעשות לפחות x יחידות לימוד כמו שיש היום (x יהיה ערך שיקבעו ויראה כהקיף חומר מספק, אני חושב שהיום x = 21 אם אני לא טועה).
שיהיו פחות מקצועות חובה, שהחובות היחידות שיהיו יהיו דברים מאוד בסיסיים שחייבים לדעת בשביל לשרוד, וכל השאר יהיו מקצועות בחירה.
שניתן יהיה לבחור איזה מקצועות שבא לתלמיד והוא יצטרך לעמוד בדרישות של המקצוע כדי שיחשבו לו היחידות של המקצוע בבגרות.

שהחובה העיקרית תהיה בכמות הידע ולא תכתיב את סוג הידע (שיהיה נתון לבחירת התלמיד).


בנוגע למתמטיקה:

*שידרשו לדעת אותה בצורה מהותית גם אם זה על חשבון של כמות חומר*

אני רואה תופעה מזעזעת של תלמידים, גם 3 יחידות, שלומדים לגזור פונקציות אבל לא יודעים מה זה ישר ומה זה שיפוע... שלומדים טריגנומטריה או סדרות אבל לא הפנימו עד הסוף את חוק הפילוג או פתרון של משוואות או אפילו מה זו בכלל פונקציה. (גם ב5 אנשים לא תמיד יודעים)
זו תופעה לא הגיונית, זה חסר משמעות לחלוטין שתלמיד ילמד חומר מתקדם לפני שהוא הפנים חומר בסיסי.
לדעתי הרבה יותר חשוב שהוא יפנים ברמה גבוהה חומר מאוד מאוד בסיסי מאשר שידע לחרטט דברים בחומר מתקדם (שאין לו סיכוי להבין באמת כי אין לו בסיס בכלל).

מבחינתי שיפתחו 2 יחידות במתמטיקה ואפילו יחידה 1 במתמטיקה, אבל שילמדו את זה כמו שצריך!
מצידי לא צריך חדווא, לא צריך טריגו, לא צריך סדרות. אבל לפחות שאת הדברים הבסיסיים ידעו במאה אחוז. לדוגמא חוק הפילוג, משמעות ביצוע פעולת החילוק והחיסור, מושג ההופכי והנגדי. ואולי טיפה דברים שמכינים לשפה המתמטית כמו דיבור ברמה בסיסית על איך עובדים עם טענות.
ולא צריך הרבה יותר מזה!
ולדעתי אפשר טיפה להכניס קומבינטוריקה בסיסית, כמו למשל עקרון הכפל, עקרון הסכום, ובעיות מילוליות בסיסיות בהקשר הזה. ורק אז, אחרי קומבינטוריקה בסיסית, הסתברות בסיסית (עקרון הכפל, עקרון הסכום).

שתהיה שליטה מלאה בדברים האלה.
זה לא ייתכן שתלמידים פשוט לומדים חומר מתקדם מבלי להבין דברים כל כך בסיסיים.

ובנוגע ל5 יחידות:
לדעתי זה ממש חבל שהורידו את הנושא של אינדוקציה מתמטית. זה כלי מאוד חשוב במתמטיקה ופשוט חבל שזה לא שם.
לדעתי כדאי להוסיף גם שם דברים בסיסיים מסויימים על חשבון דברים מתקדמים שלומדים.
במיוחד להדרוש יותר הבנה של שפה מתמטית ריגורוזית. ללמד טיפה לוגיקה, טיפה תחשיב פסוקים. שזה יהיה נגיד על חשבון של טריגו במרחב או משהו... (כן קצת קשה לי לוותר על לדוגמא חדווא כי זה הכרחי למי שילמד פיזיקה בתיכון).

לתלמידי 5 יחידות אין הכנה מספיק טובה לאוניברסיטה!
תלמיד 5 יחידות מגיעה לאוניברסיטה ללא היכולת לדעת לקרוא מתמטיקה. הוא פשוט לא קיבל את הכלים ללמוד את השפה. (שאפשר להתחיל כמו שאמרתי מנושא בגנון של "לוגיקה ותחשיב פסוקים ותורת קבוצות בסיסיים מאוד", פשוט בשביל להשתמש בשפה יותר פורמלית בתרגילים)
תלמיד 5 יחידות פשוט נאלץ ללמוד את הדברים האלה תוך כדי וזה קושי מיותר.
אילו היו עובדים ב5 יחידות על הצגה של תרגילים בניסוחים שהם יותר מדוייקים ופורמליים, זה היה עוזר מאוד להכין תלמידים למתמטיקה של האוניברסיטה.