15 תשובות
כן.
וואו ימלכה
כפרה עליך
גם אותי דירדרו
לא כזה ... למה לכפות על מישהו סגנון? וגם מטאל זה לא הכוס תה שלי.
שואל השאלה:
לא הכרחתי אותו, אמרתי לו שרמיקס אחד שהוא אוהב מבוסס על שיר מטאל ואז הוא התחיל לאהוב מטאל ולבקש ממני להכיר לו שירים.
לא הכרחתי אותו, אמרתי לו שרמיקס אחד שהוא אוהב מבוסס על שיר מטאל ואז הוא התחיל לאהוב מטאל ולבקש ממני להכיר לו שירים.
אנונימית
אז טכנית, הוא דרדר את עצמו למטאל... רק נתת לו שירים!
איך אפשר להתדרדר למטאל? מתדרדרים לפאנק. מטאל זה לא לשרוף צמיגים או משהו
לא יכולים להתדרדר למטאל. מתדרדרים לפופ (:
תלוי איזה? פופ של ה80 זה מהמם.
ופופ זה כבר לא אישיו בשנות ה20' של המאה ה21, הבעיה שלנו היא טראפ וראפ.
ופופ זה כבר לא אישיו בשנות ה20' של המאה ה21, הבעיה שלנו היא טראפ וראפ.
של 80' זה מושלם. אבל אני לא רואה שינוי בעשור האחרון בתרבות הפופ מאז שג'סטין ביבר השתמש באינטרנט בשביל לזכות ופרסום.. לא היו שינויים מהפכניים כלשהם מאז.
תכלס אנחנו ב20'
ההפקה המוזיקלית של פופ יותר טןבה ויותר מושפעת ממוזיקה אלקטרונית אי פעם, אז אפילו שמבחינת המילים הפופ על הפנים אי אפשר להגיד שהוא גרוע ולא יותר איכותי ומושקע (לא בהכרח יותר טוב) מאי פעם.
גם אי אפשר להגיד שאין מהפכות מוזיקליות בעשור האחרון , הרבה יותר אנשים מאי פעם שןמעים מוזיקה בזכות האינטרנט והסמארטפונים , והרבה יותר אנשים יוצרים מוזיקה בגלל שעכשיו זה אפשרי לכל אחד להכין שיר בכמה ימים ברמה שפעם היה אפשר להשיג רק באולפן אחרי כמה חודשים , האופציה בכלל לצור מוזיקה וללמוד על מוזיקה נגישה יותר מאי פעם ועכשיו לא צריך חברת תקליטים או אף אחד בשביל שמישהו ישמע אותך ותתפרסם וכל אחד יכול בעצמו לפרסם את המוזיקה שלו ולהגיע לאנשים בכל רחבי העולם ולהתפרנס מזה בכבוד בסופו של דבר .
ובגלל כל הדברים האלה אנחנו רואים הרבה יותר מוזיקאים, הרבה יותר מוזיקה והרבה יותר התפתחות בכל הזאנרים ואני לא חושב שהיה עשור יותר משמעותי מבחינה מוזיקלית אי פעם למין האנושי.
גם אי אפשר להגיד שאין מהפכות מוזיקליות בעשור האחרון , הרבה יותר אנשים מאי פעם שןמעים מוזיקה בזכות האינטרנט והסמארטפונים , והרבה יותר אנשים יוצרים מוזיקה בגלל שעכשיו זה אפשרי לכל אחד להכין שיר בכמה ימים ברמה שפעם היה אפשר להשיג רק באולפן אחרי כמה חודשים , האופציה בכלל לצור מוזיקה וללמוד על מוזיקה נגישה יותר מאי פעם ועכשיו לא צריך חברת תקליטים או אף אחד בשביל שמישהו ישמע אותך ותתפרסם וכל אחד יכול בעצמו לפרסם את המוזיקה שלו ולהגיע לאנשים בכל רחבי העולם ולהתפרנס מזה בכבוד בסופו של דבר .
ובגלל כל הדברים האלה אנחנו רואים הרבה יותר מוזיקאים, הרבה יותר מוזיקה והרבה יותר התפתחות בכל הזאנרים ואני לא חושב שהיה עשור יותר משמעותי מבחינה מוזיקלית אי פעם למין האנושי.
לא דיברתי על המילים. דיברתי על הלחן וצורת בניית השירים. איכותי ומושקע מאי פעם? אפשר להשוות בין מייקל ג'קסון ודפש מוד לאיזשהו אמן מהיום?
דיברתי על מהפכות בעולם הפופ בלבד בעשור האחרון והן היו רק מהפכות בהיקף ההפצה של המוזיקה ורווח אומנים.
כיום הכסף הוא הדבר היחיד שמנהל את התעשייה והשמות החמים היום את הפופ בכלל לא עושים בעצמם את השירים שלהם. אמן יכול ליצור 40 אלבומים מצליחים ושתהיה לו קריירה של 60 שנה אבל אם הוא לא עושה מוזיקה שתתאים לבעלי האולפנים ולתחנות הרדיו אז הוא ירוויח לא יותר מזמר או זמרת שהמוזיקה שלהם נועדה להרוויח כסף. עד כדי כך המצב במוזיקה משובש היום.
יוצרים מוזיקה? רוב האנשים שמשתמשים במסגרות האלו עושים את זה בשביל הפרסום ואור הזרקורים ולא המוזיקה. לרובם אין ידע מוזיקה להלחין! הם רק מחפשים מנגינה קאצ'ית שתיתקע לאנשים בראש ושיר רפפטיבי כדי שיהיה קליט.
יש סיבה למה היה כל כך קשה בעבר להיכנס לתוך התעשייה הזאת והיא בשביל לא לתת לכל אחד ש"חושב" שיש לו את הקול אבל אין לו מושג מה הוא עושה איתו. לא כל אחד צריך להתפרסם וזאת הסיבה למה לא כל אחד מצליח.
מוזיקה אמיתית לא עושים בשביל כסף. עושים אותה בשביל הנשמה. ולצערי אנשים לא קולטים את זה בכלל היום.
אין שום התפתחות כרגע. רק שמות חדשים. התקופה שעשתה למוזיקה רק טוב כנראה הייתה בין ה70' ל90'. אז עוד היה נשמה למוזיקה. פיתחו רוק כמו שפיתחו ג'אז, כמו שפיתחו מטאל, כמו שפיתחו בלוז, כמו שפיתחו פופ, וכמו שפיתחו אלקטרוני, כמו שפיתחו מוזיקה.
היום בסופו של דבר הציבור שומע רק את מה שטרנדי והשאיר מאחור את כל אומן שלא הסכים להפוך את התוכן שלו לפחות נשמה ויותר לקהל הכללי.
דיברתי על מהפכות בעולם הפופ בלבד בעשור האחרון והן היו רק מהפכות בהיקף ההפצה של המוזיקה ורווח אומנים.
כיום הכסף הוא הדבר היחיד שמנהל את התעשייה והשמות החמים היום את הפופ בכלל לא עושים בעצמם את השירים שלהם. אמן יכול ליצור 40 אלבומים מצליחים ושתהיה לו קריירה של 60 שנה אבל אם הוא לא עושה מוזיקה שתתאים לבעלי האולפנים ולתחנות הרדיו אז הוא ירוויח לא יותר מזמר או זמרת שהמוזיקה שלהם נועדה להרוויח כסף. עד כדי כך המצב במוזיקה משובש היום.
יוצרים מוזיקה? רוב האנשים שמשתמשים במסגרות האלו עושים את זה בשביל הפרסום ואור הזרקורים ולא המוזיקה. לרובם אין ידע מוזיקה להלחין! הם רק מחפשים מנגינה קאצ'ית שתיתקע לאנשים בראש ושיר רפפטיבי כדי שיהיה קליט.
יש סיבה למה היה כל כך קשה בעבר להיכנס לתוך התעשייה הזאת והיא בשביל לא לתת לכל אחד ש"חושב" שיש לו את הקול אבל אין לו מושג מה הוא עושה איתו. לא כל אחד צריך להתפרסם וזאת הסיבה למה לא כל אחד מצליח.
מוזיקה אמיתית לא עושים בשביל כסף. עושים אותה בשביל הנשמה. ולצערי אנשים לא קולטים את זה בכלל היום.
אין שום התפתחות כרגע. רק שמות חדשים. התקופה שעשתה למוזיקה רק טוב כנראה הייתה בין ה70' ל90'. אז עוד היה נשמה למוזיקה. פיתחו רוק כמו שפיתחו ג'אז, כמו שפיתחו מטאל, כמו שפיתחו בלוז, כמו שפיתחו פופ, וכמו שפיתחו אלקטרוני, כמו שפיתחו מוזיקה.
היום בסופו של דבר הציבור שומע רק את מה שטרנדי והשאיר מאחור את כל אומן שלא הסכים להפוך את התוכן שלו לפחות נשמה ויותר לקהל הכללי.
כל מה שרשמת לא כזה קשור למה שרשמתי.. מסכים איתך שלא כל אחד צריך להיות זמר ויש מן הסתם לנגישות הזאת ליצירת מוזיקה גם צדדים רעים אבל בגלל שיש כלכך הרבה אנשים שמתעסקים במוזיקה פשוט כל הזאנרים מתפתחים בקצב מטורף.
כסף לדעתי בדיוק באותה רמה כמו פעם הניע אנשים לצור מוזיקה ההבדל הוא שהיום יש הרבה יותר "industry plants", אנשים בלי רקע מוזיקלי שלייבל\סוכנות דוגמנות או גוף גדול לוקח אותם ושותל אותם כאלו הם מוזיקאים אמיתיים ושולט עליהם לגמרי ובתמורה הם מקבלים הרבה פרסום וכסף ופשוט נדחפים למיינסטרים משום מקום, זה קורה הרבה יותר בגלל שהרבה יותר קל לעשות את זה וזה עובר בצורה הרבה יותר אמינה מפעם
אבל דברים כאלה קורים בעיקר בפופ וזה עדיין גם בפופ וגם בכל שאר הזאנרים לא רק "שמות חדשים" , האינטרנט והמחשב נותן כל כך הרבה עוצמה למוזיקאים לצור דברים שפשוט לא היו אפשריים וגם אם היו היית צריך להיות מיליונר בשביל להרשות לעצמך אותם , הרבה יותר קל בזכות המחשב והאינטרנט לעבוד עם עוד אנשים על מוזיקה מכל רחבי העולם , אתה יכול ללמוד הכל מהמיטה שלך בחינם בכלום זמן יחסית ללפני 20 שנים ואנחנו לא יכולים לראות פסיק מהשינויים שמחשב ואינטרנט הביאו לנו בעשור האחרון בעולם המוזיקה, לא היה עשור יותר מפותח ומגוון מוזיקלית מהעשור הזה .
כסף לדעתי בדיוק באותה רמה כמו פעם הניע אנשים לצור מוזיקה ההבדל הוא שהיום יש הרבה יותר "industry plants", אנשים בלי רקע מוזיקלי שלייבל\סוכנות דוגמנות או גוף גדול לוקח אותם ושותל אותם כאלו הם מוזיקאים אמיתיים ושולט עליהם לגמרי ובתמורה הם מקבלים הרבה פרסום וכסף ופשוט נדחפים למיינסטרים משום מקום, זה קורה הרבה יותר בגלל שהרבה יותר קל לעשות את זה וזה עובר בצורה הרבה יותר אמינה מפעם
אבל דברים כאלה קורים בעיקר בפופ וזה עדיין גם בפופ וגם בכל שאר הזאנרים לא רק "שמות חדשים" , האינטרנט והמחשב נותן כל כך הרבה עוצמה למוזיקאים לצור דברים שפשוט לא היו אפשריים וגם אם היו היית צריך להיות מיליונר בשביל להרשות לעצמך אותם , הרבה יותר קל בזכות המחשב והאינטרנט לעבוד עם עוד אנשים על מוזיקה מכל רחבי העולם , אתה יכול ללמוד הכל מהמיטה שלך בחינם בכלום זמן יחסית ללפני 20 שנים ואנחנו לא יכולים לראות פסיק מהשינויים שמחשב ואינטרנט הביאו לנו בעשור האחרון בעולם המוזיקה, לא היה עשור יותר מפותח ומגוון מוזיקלית מהעשור הזה .
באותו הנושא: