11 תשובות
שכל אחד יעשה מה שטוב לו
הממ.. אכן מה שאתה אומר נכון ובגדול אמור לי להיות אכפת..אני מניחה
אבל אין לי את הרגש החם והקנאות הזו לה' שממש אכפת לי כשיהודי אקראי חוטא וכו...לא כמו המצופה לפחות
אבל בגדול..כן.
אבל אין לי את הרגש החם והקנאות הזו לה' שממש אכפת לי כשיהודי אקראי חוטא וכו...לא כמו המצופה לפחות
אבל בגדול..כן.
שואל השאלה:
- +, ברור שטוב - זה תורה, כמו שנאמר "כִּי לֶקַח טוֹב נָתַתִּי לָכֶם; תּוֹרָתִי, אַל תַּעֲזֹבוּ" (משלי ד, ב).
- +, ברור שטוב - זה תורה, כמו שנאמר "כִּי לֶקַח טוֹב נָתַתִּי לָכֶם; תּוֹרָתִי, אַל תַּעֲזֹבוּ" (משלי ד, ב).
ברור שזה חשוב לי.
וליוני, אתה יודע שבתוך, שגם אתה מסכים לעובדה שהוא ממקור אלוהי, כתוב מפורש: "ועשית ככל אשר *יורוך*''? ז''א שהקב''ה מפורש נותן כוח לגדולי ומנהיגי הדור לפרש את התורה ולתקן תקנות שנצרכות?
ואני בטוח שגם אתה מאמין שהקב''ה, שהוא כל יכול, לא היה נותן כזאת אופציה בתוך התורה, שח''ו יפרשו אותה בטעות...
וליוני, אתה יודע שבתוך, שגם אתה מסכים לעובדה שהוא ממקור אלוהי, כתוב מפורש: "ועשית ככל אשר *יורוך*''? ז''א שהקב''ה מפורש נותן כוח לגדולי ומנהיגי הדור לפרש את התורה ולתקן תקנות שנצרכות?
ואני בטוח שגם אתה מאמין שהקב''ה, שהוא כל יכול, לא היה נותן כזאת אופציה בתוך התורה, שח''ו יפרשו אותה בטעות...
שואל השאלה:
יוני256, שהקב"ה נתן לנו את התורה - הוא נתן לנו גם את פירושה. חז"ל בשום פנים ואופן לא פירשו את התנ"ך ככל העולה על רוחם "סתם ככה".
" וא"ר לוי בר חמא: "אמר ר' שמעון בן לקיש: "מאי דכתיב (שמות כד, יב) "ואתנה לך את לוחות האבן והתורה והמצוה אשר כתבתי להורותם"? - "לוחות" - אלו עשרת הדברות, "תורה" - זה מקרא, "והמצוה" - זו משנה, "אשר כתבתי" - אלו נביאים וכתובים, "להורותם" - זה גמרא, מלמד שכולם נתנו למשה מסיני, (ברכות ה עמוד א).
"ואמר ר' חייא בר אבא: א"ר יוחנן: מאי דכתיב (דברים ט, י) "ועליהם ככל הדברים אשר דבר ה' עמכם בהר"? - מלמד שהראהו הקב"ה למשה דקדוקי תורה ודקדוקי סופרים ומה שהסופרים עתידין לחדש" (מגילה יט עמוד ב).
"אמר רבי יצחק מה שהנביאים עתידים להתנבאות בכל דור ודור קבלו מהר סיני שכן משה אומר להם לישראל (דברים כט, יד) "כי את אשר ישנו פה עמנו עומד היום ואת אשר איננו פה עמנו היום". "עמנו עומד היום" אין כתיב כאן, אלא "עמנו היום" - אלו הנשמות העתידות להבראות שאין בהם ממש שלא נאמרה בהם עמידה שאע"פ שלא היו באותה שעה כל אחד ואחד קבל את שלו, וכה"א (מלאכי א, א) "משא דבר ה' אל ישראל ביד מלאכי" - "בימי מלאכי", לא נאמר אלא "ביד מלאכי" שכבר היתה הנבואה בידו מהר סיני ועד אותה שעה לא נתנה לו רשות להתנבאות, וכן ישעיה אמר (ישעיה מח, טז) "מעת היותה שם אני" - אמר ישעיה: מיום שנתנה תורה בסיני - שם הייתי וקבלתי את הנבואה הזאת, אלא ועתה אלהים שלחני ורוחו עד עכשיו לא ניתן לו רשות להתנבאות ולא כל הנביאים בלבד קבלו מסיני נבואתן, אלא אף החכמים העומדים בכל דור ודור כל אחד ואחד קבל את שלו מסיני" (שמות רבה כח, ו).
נ.ב. לגבי התנ"ך, השם תנ"ך עצמו הוא לא אלוקי, אבל מה שנכנס לתוך התנ"ך שדווקא הנבואות שהיו לדורות: "הרבה נביאים עמדו להם לישראל - כפלים כיוצאי מצרים, אלא נבואה שהוצרכה לדורות - נכתבה, ושלא הוצרכה - לא נכתבה, (מגילה יד עמוד א).
יוני256, שהקב"ה נתן לנו את התורה - הוא נתן לנו גם את פירושה. חז"ל בשום פנים ואופן לא פירשו את התנ"ך ככל העולה על רוחם "סתם ככה".
" וא"ר לוי בר חמא: "אמר ר' שמעון בן לקיש: "מאי דכתיב (שמות כד, יב) "ואתנה לך את לוחות האבן והתורה והמצוה אשר כתבתי להורותם"? - "לוחות" - אלו עשרת הדברות, "תורה" - זה מקרא, "והמצוה" - זו משנה, "אשר כתבתי" - אלו נביאים וכתובים, "להורותם" - זה גמרא, מלמד שכולם נתנו למשה מסיני, (ברכות ה עמוד א).
"ואמר ר' חייא בר אבא: א"ר יוחנן: מאי דכתיב (דברים ט, י) "ועליהם ככל הדברים אשר דבר ה' עמכם בהר"? - מלמד שהראהו הקב"ה למשה דקדוקי תורה ודקדוקי סופרים ומה שהסופרים עתידין לחדש" (מגילה יט עמוד ב).
"אמר רבי יצחק מה שהנביאים עתידים להתנבאות בכל דור ודור קבלו מהר סיני שכן משה אומר להם לישראל (דברים כט, יד) "כי את אשר ישנו פה עמנו עומד היום ואת אשר איננו פה עמנו היום". "עמנו עומד היום" אין כתיב כאן, אלא "עמנו היום" - אלו הנשמות העתידות להבראות שאין בהם ממש שלא נאמרה בהם עמידה שאע"פ שלא היו באותה שעה כל אחד ואחד קבל את שלו, וכה"א (מלאכי א, א) "משא דבר ה' אל ישראל ביד מלאכי" - "בימי מלאכי", לא נאמר אלא "ביד מלאכי" שכבר היתה הנבואה בידו מהר סיני ועד אותה שעה לא נתנה לו רשות להתנבאות, וכן ישעיה אמר (ישעיה מח, טז) "מעת היותה שם אני" - אמר ישעיה: מיום שנתנה תורה בסיני - שם הייתי וקבלתי את הנבואה הזאת, אלא ועתה אלהים שלחני ורוחו עד עכשיו לא ניתן לו רשות להתנבאות ולא כל הנביאים בלבד קבלו מסיני נבואתן, אלא אף החכמים העומדים בכל דור ודור כל אחד ואחד קבל את שלו מסיני" (שמות רבה כח, ו).
נ.ב. לגבי התנ"ך, השם תנ"ך עצמו הוא לא אלוקי, אבל מה שנכנס לתוך התנ"ך שדווקא הנבואות שהיו לדורות: "הרבה נביאים עמדו להם לישראל - כפלים כיוצאי מצרים, אלא נבואה שהוצרכה לדורות - נכתבה, ושלא הוצרכה - לא נכתבה, (מגילה יד עמוד א).
אני חושב שברור שהרבנים ביהדות והוראות שלהם הם אמת לאמיתה.
שמעת פעם על המושג 'סמיכה'?
הקב''ה הרי נתן אפשרות מפורשת (כמו שהזכרתי ) לקודמים להם בשלשלת הדורות בצורה ישירה, להוסיף, לפרש ולגדור את ההלכה...
שמעת פעם על המושג 'סמיכה'?
הקב''ה הרי נתן אפשרות מפורשת (כמו שהזכרתי ) לקודמים להם בשלשלת הדורות בצורה ישירה, להוסיף, לפרש ולגדור את ההלכה...
אמרתי לך...('סמיכה' תברר באינטרנט).
וברור שהם נחשבים שליחים. הם נלחמו וקינאו לה' ו לתורה יותר מכל זרם אחר (שאתה בפשטות, מתייחס אליו. )
ואין שום דרך אחרת ,מלבד התורה , להביא את הגאולה...
וברור שהם נחשבים שליחים. הם נלחמו וקינאו לה' ו לתורה יותר מכל זרם אחר (שאתה בפשטות, מתייחס אליו. )
ואין שום דרך אחרת ,מלבד התורה , להביא את הגאולה...
אני שמח לשמוע שקראת, חבל שלא לעומק.
ה'יהדות' היא בעצם דרך החיים לפי תורת ישראל. קשה לי להבין למה אתה כל הזמן מפריד ביניהם. היא לא 'נוצרה בשביל הגולה'. גם לפני נהגו את רוב (היות וכן היו תקנות שבאו יותר מאוחר ) מה שנוהגים היום. הבונוס הוא, שהיום זה כתוב וברור יותר בזכות אלפי המפרשים שביארו את זה על פי הבנתם (שהיתה חדה בצורה בלתי נתפסת לעומתנו ).
ה'יהדות' היא בעצם דרך החיים לפי תורת ישראל. קשה לי להבין למה אתה כל הזמן מפריד ביניהם. היא לא 'נוצרה בשביל הגולה'. גם לפני נהגו את רוב (היות וכן היו תקנות שבאו יותר מאוחר ) מה שנוהגים היום. הבונוס הוא, שהיום זה כתוב וברור יותר בזכות אלפי המפרשים שביארו את זה על פי הבנתם (שהיתה חדה בצורה בלתי נתפסת לעומתנו ).
שואל השאלה:
מה קשור "גולה"?
מה קשור "גולה"?
שואל השאלה:
יוני256, "מבחינת היהדות אין זה משנה אם אתה גר בארץ או בחו"ל,"
-לא נכון: " ת"ר :לעולם ידור אדם בא"י אפי' בעיר שרובה עובדי כוכבים, ואל ידור בחו"ל ואפילו בעיר שרובה ישראל, שכל הדר בארץ ישראל דומה כמי שיש לו אלוה וכל הדר בחוצה לארץ דומה כמי שאין לו אלוה שנא' (ויקרא כה, לח) "לתת לכם את ארץ כנען להיות לכם לאלהים". וכל שאינו דר בארץ אין לו אלוה? אלא לומר לך כל הדר בחו"ל כאילו עובד עבודת כוכבים, וכן בדוד הוא אומר (שמואל א כו, יט) "כי גרשוני היום מהסתפח בנחלת ה' לאמר לך עבוד אלהים אחרים" - וכי מי אמר לו לדוד לך עבוד אלהים אחרים? - אלא לומר לך כל הדר בחו"ל - כאילו עובד עבודת כוכבים" (כתובות קי עמוד ב).
יוני256, "מבחינת היהדות אין זה משנה אם אתה גר בארץ או בחו"ל,"
-לא נכון: " ת"ר :לעולם ידור אדם בא"י אפי' בעיר שרובה עובדי כוכבים, ואל ידור בחו"ל ואפילו בעיר שרובה ישראל, שכל הדר בארץ ישראל דומה כמי שיש לו אלוה וכל הדר בחוצה לארץ דומה כמי שאין לו אלוה שנא' (ויקרא כה, לח) "לתת לכם את ארץ כנען להיות לכם לאלהים". וכל שאינו דר בארץ אין לו אלוה? אלא לומר לך כל הדר בחו"ל כאילו עובד עבודת כוכבים, וכן בדוד הוא אומר (שמואל א כו, יט) "כי גרשוני היום מהסתפח בנחלת ה' לאמר לך עבוד אלהים אחרים" - וכי מי אמר לו לדוד לך עבוד אלהים אחרים? - אלא לומר לך כל הדר בחו"ל - כאילו עובד עבודת כוכבים" (כתובות קי עמוד ב).
כן, אל יש דרך להחזיר בתשובה.