14 תשובות
שואל השאלה:
angelofdeath, אבל אתה לא יכול להשוות את הכפירה לשאר החסרונות שציינת בהמשך דבריך כאילו שמדובר שחיסרון שניתן למחול עליו. פה מדובר בכבוד ה' שאינו ניתן למחילה, חלילה.
נ.ב. מה עם אהבת ה'? חלק מאהבת ה' - זה לשנוא את שונאיו ומי שפועל הפוך - מספיד את האהבה לה', כמו שמובא בספר "חובות הלבבות", שער אהבת ה', פרק ה': "אבל מפסידי האהבה באלהים רבים מאד. מהם שיקצר האדם בהקדמות אשר תתילד מהם האהבה בבורא יתעלה. ומהם מפסידי ההקדמות אשר הקדמנו לבארם בספר הזה ואינני צריך לשנותם שלא יארך הענין. ומהם השנאה באוהביו והאהבה בשונאיו כמ"ש (ישעיה ה) מצדיקי רשע ואמר (משלי יז) מצדיק רשע ומרשיע צדיק. ואמר (שם כח) עוזבי תורה יהללו רשע. ואמר (שם כד) אומר לרשע צדיק אתה".
אני אישית מאמין באלוהים אבל לא בכל הספרים והתנך ולא יודע מה
שואל השאלה:
angelofdeath, אם אתה כזה - אז גם אתה נקרא אפיקורוס, כי אפילו מי שכופר בדבר אחד מן התורה (בין בתורה שבכתב ובין בתורה שבעל פה) נקרא "אפיקורוס". התורה היא דברי אלוקים חיים וקיבלנו אתה מסיני במעמד של עם שלם שבו כל העם שמע את קולו של אלוקים.
אני לא מאמין בתורה אני מאמין באלוהים אז אני גם לא מאמין במה שרשמת עכשיו ואתה לא תגיד לי עכשיו עם אני כופר או לא זה אלוהים יגיד לי שאני יהיה למעלה תודה.
שואל השאלה:
angelofdeath, אבל אני אמור לתת היחס הראוי לכופרים למי שמוגדר כופר על פי התורה, שזה רצון ה'. זה בכלל לא תלוי לא ברצון שלך ולא לרצון שלי, אלא זה הדין שצריך לעשות אותו. ביום הדין אתה גם תשמע את זה (לאפיקורסים אין חלק לעולם הבא כמבואר בנסנהדרין צ ע"א והם יורדים לגינהם לדרוי דורות כמבואר בראש ההשנה יז ע"א).
כל איש באמונתו יחייה שתחרר ממני אחי
יותר נכון איש איש באמונתו יחייה*
שואל השאלה:
לא זה ולא זה, כי אין דבר כזה. יש פסוק שאומר "וצדיק באמונתו יחיה: (חבקוק ב, ד) שפירושו שהצדיק יחיה בזכות אמונתו בה' (בניגוד לאלאה שלא מאמינים, חלילה). אין רשות לאף אחד לעוות את הפסוק הזה. יש לנו י"ג עיקרי האמונה שכל יהודי חייב להאמין בהם.
אז אני לא מאמין בה מה תעשה תהרוג אותי?
שואל השאלה:
עיקרונית, באמת היה צריך להרוג אנשים כאלו, אלא שהחזון איש (יורה דעה, סימן ב, סעיף קטן טז) כתב למה לא לעשות את זה בזמננו:
"ונראה דאין דין מורידין אלא בזמן שהשגחתו גלויה כמו בזמן שהיו נסים מצויין ומשמשת בת קול וצדיקי הדור תחת השגחה פרטית הנראית לעין כל. והכופרין אז הם בנליזות מיוחדת בהטיית היצר לתאוות מיוחדות והפקרות, ואז היה ביעור רשעים גדרו של עולם, שהכל ידעו כי הדחת הדור מביא פורעניות לעולם ומביא דבר וחרב ורעב בעולם. אבל בזמן ההעלם שנכרתה שנכרתה האמונה מן דלת העם, אין במעשה הורדה גדר הפרצה אלא הוספת הפרצה, שיהיה בעיניהם כמעשה השחתה ואלימות ח"ו. וכיוון שכל עצמנו לתקן, אין הדין נוהג בשעה שאין בו תיקון, ועלינו להחזירם בעבותות אהבה ולעמידם בקרן אורה במה שידינו מגעת".
אז בוא תהרוג אותי אחי מה אתה רוצה?
אני אישית כשאני באמת אוהב לא מעניין עם הבת זוג שלי תאמין או לא תאמין או עם היא שמנה או עם היא לא יפה או עם היא גובהה או נמוכה אז כן
צודק, גם אני לא מבינה את העניין בשום צורה שהיא.
איך אפשר להיות עם בן זוג שלא מאמין?!זו דרך חיים שונה לגמרי.
שואל השאלה:
באר מים חיים
(ז) חשש איסור רכילות. והיינו אפילו אם הצד השני אינו שואלו בענין זה.

(ח) הפרטים הנל. ומפני שהקלקול יותר מצוי בענינים אלו לכן אחזרם כאן בהדיא ובמעט תוספות.

א. שיתברר אצלו מתחלה כי דבר זה הוא בכלל חולי הגוף, לאפוקי אם הוא רק חלוש בטבעו (כענין שאמרו קצירי ומריעי רבנן) אינו בכלל חולי.

ב. שלא יגדיל את ענין המחלה יותר ממה שהיא.

ג. שיכוין לתועלת המחותן, ולא מצד שנאת החתן. ובזה הפרט נכלל עוד ענין אחד, שיתבונן מתחלה אם תבוא תועלת מדיבורו, לאפוקי אם הוא משער שלא ישמע לו וישתדך עמו. ודבר זה מצוי מאוד בעניני השידוך כאשר כתבנו לעיל בכלל ט' בבמ' ח סק ד'.

(ט) צריך. ובזה אין צריך שום פרט, דפרט הראשון שיתבונן אם הוא ענין רע, פשוט דאינו שייך בזה. ופרט השני שלא יגדיל את העולה יותר ממה שהיא, גכ אינו שייך בזה, דאפילו אם יש בו חו מעט מן המעט מזה גכ יצא מכלל עמיתך. אך צריך ליזהר, שאם הוא בעצמו אינו יודע מזה דבר, רק שמע, שלא יאמר שהוא יודע בעצמו בו אפיקורסות, דהלא אפילו הוא בעצמו אינו מותר רק לחוש לו ולאחריני, ואיך יאמר שהוא יודע בעצמו. ופרט הג' שיכוין לתועלת, ופרט הד' אם יכול לסבב בעצה אחרת, גכ אינו שייך בזה, וכנל בחלק א' בכלל ח' סה עיש.