46 תשובות
כי אני לא אוהב אותם
אנונימי
שואל השאלה:
^ אנונימי, למה אתה אומר את זה באופן כללי? תגיד שאתה לא אוהב את הנאמנים שמחקו לך משהו שלא היה מוצדק (במידה והיה דבר כזה). לא צריך להוציא שם רע על כל הנאמנים של האתר בגלל זה, ובפרט שיש ביניהם אנשים אוהבי ה' עם מידות טובות. אם אתה שונא הנאמנים באופן כללי - זו שנאת חינם.
^ אנונימי, למה אתה אומר את זה באופן כללי? תגיד שאתה לא אוהב את הנאמנים שמחקו לך משהו שלא היה מוצדק (במידה והיה דבר כזה). לא צריך להוציא שם רע על כל הנאמנים של האתר בגלל זה, ובפרט שיש ביניהם אנשים אוהבי ה' עם מידות טובות. אם אתה שונא הנאמנים באופן כללי - זו שנאת חינם.
תודה תוצאה, נחמד לשמוע זאת אחריי מנת יתר של עלבונות :)
אבל אני לא אוהב את כל הנאמנים שואל השאלה.
אנונימי
צדיק בסדום. תודה מעריכים משתמשים כמוך 3>
שואל השאלה:
אנונימי, אז יש לך בעיה רצינית, כמו שאמרתי מקודם. בגלל שנאת חינם נחרב בית המקדש (יומא ט ע"ב) ועד שלא נתקן את זה - לא תבוא הגאולה. בגלל זה נאמר "כל דור שאינו נבנה בימיו מעלין עליו כאילו הוא החריבו" (תלמוד ירושלמי, יומא, פרק א, הלכה א). אתה יודע למה זה ככה? כי אם היינו באותו דור - הוא גם היה נחרב. אתה רוצה לתקן את המצב ולהביא את העם לגאולה או לא?
אנונימי, אז יש לך בעיה רצינית, כמו שאמרתי מקודם. בגלל שנאת חינם נחרב בית המקדש (יומא ט ע"ב) ועד שלא נתקן את זה - לא תבוא הגאולה. בגלל זה נאמר "כל דור שאינו נבנה בימיו מעלין עליו כאילו הוא החריבו" (תלמוד ירושלמי, יומא, פרק א, הלכה א). אתה יודע למה זה ככה? כי אם היינו באותו דור - הוא גם היה נחרב. אתה רוצה לתקן את המצב ולהביא את העם לגאולה או לא?
לא אחי
אנונימי
תקשיב, אני לא יודעת מי מוחק לי אבל מוחקים לי דברים על ימין ועל שמאל ומורידים כל שנייה אמינות. אז סלח לי שאני לא אוהבת את כל הנאמנים בהכללה.
אנונימית
מה קשור אוהבי אלוהים?^
ונראה לי שאתה צודק חלקית ..או שלא.. אבל לא יכלתי להתעלם מהשורה האחרונה
אמונה לא קובעת אם האדם הוא טוב או לא!!
ונראה לי שאתה צודק חלקית ..או שלא.. אבל לא יכלתי להתעלם מהשורה האחרונה
אמונה לא קובעת אם האדם הוא טוב או לא!!
אני גם כן לא שונאת את הנאמנים.
והאמת, די מצחיק ש*אתה* מטיף לאנשים על שנאת חינם, האדם שחושב שה"כופרים" האתאיסטים יותר גרועים מרוצחים והם צריכים למות.
והאמת, די מצחיק ש*אתה* מטיף לאנשים על שנאת חינם, האדם שחושב שה"כופרים" האתאיסטים יותר גרועים מרוצחים והם צריכים למות.
שואל השאלה:
~taurus~, אנשים שאוהבים את אלוקים לא אמורים לעשות עוול לאף אחד, אם הם באמת אוהבי אלוקים. הם יודעים שאלוקים שונא את זה.
~taurus~, אנשים שאוהבים את אלוקים לא אמורים לעשות עוול לאף אחד, אם הם באמת אוהבי אלוקים. הם יודעים שאלוקים שונא את זה.
שואל השאלה:
אנונימית, אם את לא יודעת מי מוחק לך - זה לא סיבה לשנוא את כולם. אם המחיקה נראית לך לא מוצדקת - תדוני על זה עם נאמן בכיר או ב"צור קשר".
אנונימית, אם את לא יודעת מי מוחק לך - זה לא סיבה לשנוא את כולם. אם המחיקה נראית לך לא מוצדקת - תדוני על זה עם נאמן בכיר או ב"צור קשר".
שואל השאלה:
❤killua chan, כיהודי שומר תורה ומצוות אני, בהחלט הגד שנאת חינם (לפי מה שמוגדר ש"שנאת חינם"). הבאתי מקורות (הדברים ידועים) עד כמה זה עוון חמור. זה לא סותר את העובדה שהכופרים יותר גרועים מהרוצחים ובאמת ללא דברי החזון איש (ביורה דעה, סימן ב, טז) היה צריך להרוג אותם, אלא החזון איש כתב שבדורנו זה יעשה נזק ולא יביא לתיקון, לכן דין זה אינו נוהג היום. חידוש מופלא, שהרי עד החזון אטיש כתב מה שהוא כתב - היה ברור שזה מה שצריך לעשות לכופרים, כי ככה כתוב בכל ספרי הפוסקים שהיו לפניו. בכל אופן, בגלל שהחזון איש היה גדול הדור ואדם גדול - קיבלו את דעתו, למרות הקישיות שיש שם על מה שכתב.
❤killua chan, כיהודי שומר תורה ומצוות אני, בהחלט הגד שנאת חינם (לפי מה שמוגדר ש"שנאת חינם"). הבאתי מקורות (הדברים ידועים) עד כמה זה עוון חמור. זה לא סותר את העובדה שהכופרים יותר גרועים מהרוצחים ובאמת ללא דברי החזון איש (ביורה דעה, סימן ב, טז) היה צריך להרוג אותם, אלא החזון איש כתב שבדורנו זה יעשה נזק ולא יביא לתיקון, לכן דין זה אינו נוהג היום. חידוש מופלא, שהרי עד החזון אטיש כתב מה שהוא כתב - היה ברור שזה מה שצריך לעשות לכופרים, כי ככה כתוב בכל ספרי הפוסקים שהיו לפניו. בכל אופן, בגלל שהחזון איש היה גדול הדור ואדם גדול - קיבלו את דעתו, למרות הקישיות שיש שם על מה שכתב.
אבל אני לא אוהב את כולם שואל השאלה מה הבעיה בזה
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי, אם אתה לא מבין עד כמה זה חמור שנאת חינם - אז אתה באמת בבעיה. זה שקול נגד העבירות החמורות ביותר: מקדש שני שהיו עוסקין בתורה ובמצות וגמילות חסדים מפני מה חרב? מפני שהיתה בו שנאת חנם, ללמדך ששקולה שנאת חנם כנגד שלש עבירות ע"ז גלוי עריות ושפיכות דמים" (יומא ט עמוד ב).
אנונימי, אם אתה לא מבין עד כמה זה חמור שנאת חינם - אז אתה באמת בבעיה. זה שקול נגד העבירות החמורות ביותר: מקדש שני שהיו עוסקין בתורה ובמצות וגמילות חסדים מפני מה חרב? מפני שהיתה בו שנאת חנם, ללמדך ששקולה שנאת חנם כנגד שלש עבירות ע"ז גלוי עריות ושפיכות דמים" (יומא ט עמוד ב).
קצת קשה להאמין למישהו ששונא את כל ה"כופרים" ורושם "אם אתה שונא הנאמנים באופן כללי - זו שנאת חינם."
אנונימית
"זה מה שבן אדם נורמלי בן 33 עושה בחיים? תתעסק בעניינים שלך"
את בעצם אומרת לו להתעסק בעניינים שלו אבל את נדחפת לו לחיים.
אני מאמין שגם מתי שנשאלות שאלות בהכללה, עדיין לא מתכוונים לכל הנאמנים, אלא לחלק מכובד מהם.
את בעצם אומרת לו להתעסק בעניינים שלו אבל את נדחפת לו לחיים.
אני מאמין שגם מתי שנשאלות שאלות בהכללה, עדיין לא מתכוונים לכל הנאמנים, אלא לחלק מכובד מהם.
שואל השאלה:
אנונימית, אני שונא דברים מעוותים, ביניהם הוצאת שם רע ושנאנת חינם.
אנונימית, אני שונא דברים מעוותים, ביניהם הוצאת שם רע ושנאנת חינם.
זה שאתה שונא אותם ומשפיל אותם (מצווה לא?- אתה אמרת) זה שנאת חינם
אנונימית
תראה. הנאמנים באתר לרוב הם לא טובים. בגלל הסיבה הפשוטה שאין פה בדיקה על הנאמנים והם יכולים לעשות מה שבא להם. אז גם האלו שטובים לא רואים אותם כי הרוב פשוט לא. ככה זה כבר שנים
שואל השאלה:
אנונימית, אם זאת מצוה - אז זה לא שנאת חינם, כי זה זה באמת צריך לעשות להם וזה לא על חינם. שנאת חינם - היא שנאה ללא היתר הילכתי, ולכן היא נקראת "שנאת חינם", כלומר שאין סיבה שמתירה לשנוא את אותו אדם. במקרה של הכופרים את לא יכולה להגיד את זה, כי זה שהם כופרים - זה ממש סיבה טובה לשנוא אותם.
אנונימית, אם זאת מצוה - אז זה לא שנאת חינם, כי זה זה באמת צריך לעשות להם וזה לא על חינם. שנאת חינם - היא שנאה ללא היתר הילכתי, ולכן היא נקראת "שנאת חינם", כלומר שאין סיבה שמתירה לשנוא את אותו אדם. במקרה של הכופרים את לא יכולה להגיד את זה, כי זה שהם כופרים - זה ממש סיבה טובה לשנוא אותם.
מצחיק לדעת שאתה אוהב נאמנים ורושם בביו(?) שלך שהם רק מוחקים לך תשובות (בקיצור- שונא אותם רק במילים יפות יותר)
כמה כיף לראות נאמנים בשאלה אחת(:
כמה כיף לראות נאמנים בשאלה אחת(:
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית, אני לא אוהב את כל הנאמנים (שלא תפרשו אותי לא נכון: לא אמרתי שאני לא אוהב שום נאמן, אלא שלא את כולם אני כן אוהב), אבל לא חסר נאמנים שכן צריך לאהוב אותם הם אנשים מדהימים. אני רציתי לפרסם את אלה שלא ועצוב המערכת תומכת באותם מחיקות. זה עדיין לא אומר שאני צריך לשנוא את כל הנאמנים בשביל זה ופרט שיש כאלה שלא מסכימים את אותם מחיקות, ברוך ה'.
אנונימית, אני לא אוהב את כל הנאמנים (שלא תפרשו אותי לא נכון: לא אמרתי שאני לא אוהב שום נאמן, אלא שלא את כולם אני כן אוהב), אבל לא חסר נאמנים שכן צריך לאהוב אותם הם אנשים מדהימים. אני רציתי לפרסם את אלה שלא ועצוב המערכת תומכת באותם מחיקות. זה עדיין לא אומר שאני צריך לשנוא את כל הנאמנים בשביל זה ופרט שיש כאלה שלא מסכימים את אותם מחיקות, ברוך ה'.
אני מאוד אוהב את הנאמנים.
תוצאה. אתה אומר שלהיות אתאיסט זה יותר גרוע מרוצח. אתה אומר שאתה שונא אתאיסטים. זאת שנאת חינם. אז אל תגיד שאתה נגד שנאת חינם.
צודק !!!
מתנצל, אבל רוב התשובות פה לא ענו על השאלה, אלא רק הביעו תודה לתוצאה, ואלו היו נאמנים, דבר שהיה אמור להימחק, לא? הרי זה לא עונה על השאלה.
אני כן אוהב נאמנים, אבל אנשים לא אוהבים כי הם גורמים להם להרגיש תחושת הפסד, וקל לנו יותר להכליל מאשר להיות ספציפים.
אני כן אוהב נאמנים, אבל אנשים לא אוהבים כי הם גורמים להם להרגיש תחושת הפסד, וקל לנו יותר להכליל מאשר להיות ספציפים.
שואל השאלה:
ekko2, חבל לסטוט מהנושא של הדיון (הכללת הנאמנים).
בכל אופן, בתגובה שלמעלה הסברתי מה זה שנאת חינם (שנאה שהיא אסורה). שנאה של מצוה לא יכולה להיות שנאת חינם, כי יש סיבה וחיוב לשנוא את הכופרים.
ekko2, חבל לסטוט מהנושא של הדיון (הכללת הנאמנים).
בכל אופן, בתגובה שלמעלה הסברתי מה זה שנאת חינם (שנאה שהיא אסורה). שנאה של מצוה לא יכולה להיות שנאת חינם, כי יש סיבה וחיוב לשנוא את הכופרים.
מסכים עם ekko2.
אנונימי
שואל השאלה:
פרקליט השטן, כנראה שיש אמת בדבריך.
פרקליט השטן, כנראה שיש אמת בדבריך.
פרקליט השטן. התשובות הגיבו לנושא השאלה ששואל השאלה הגיב. וניתן חדבר על הנושא עם שואל השאלה. לכן לא צריך למחוק את התשובות.
^אם אני הייתי רושמת את זה כמשתמשת רגילה, היו מוחקים לי את התשובה ומורידים אמינות.
התשובות לא ענו על השאלה.
תוצאה שאל למה להכליל את הנאמנים? שיש כאלה עם מידות טובות
והנאמנים בתגובה רשמו תודה מעריכים משתמשים כמוך
לדעתי? אין קשר
התשובות לא ענו על השאלה.
תוצאה שאל למה להכליל את הנאמנים? שיש כאלה עם מידות טובות
והנאמנים בתגובה רשמו תודה מעריכים משתמשים כמוך
לדעתי? אין קשר
אנונימית
מקובל, תודה על ההסבר/תיקון, אקו2.
חנפן
שואל השאלה:
חתיך_אש_מגיל-6, ממש לא, נאמנים שהם לא בסדר או אומרים דברים מעוותים אני ממש לא מחניף להם.
חתיך_אש_מגיל-6, ממש לא, נאמנים שהם לא בסדר או אומרים דברים מעוותים אני ממש לא מחניף להם.
תודה רבה לך
תוצאה
זה בגלל ש90% מהנאמנים מתנהגים נוראי למשתמשים כאן
כמובן שלא כולם, אני מכירה כמה ממש חמודים
אבל השאר חיים בסרט קשה
זה בגלל ש90% מהנאמנים מתנהגים נוראי למשתמשים כאן
כמובן שלא כולם, אני מכירה כמה ממש חמודים
אבל השאר חיים בסרט קשה
מסכימה שלא צריך לשנוא את כל הנאמנים בכלליות, אבל באמת שהשורה האחרונה מיותרת ולא קשורה.
בחייאת, למה גם כשאתה כותב שאלות עם טענות טובות אתה חייב להטיף בנוגע לדת?
בחייאת, למה גם כשאתה כותב שאלות עם טענות טובות אתה חייב להטיף בנוגע לדת?
צודק
לא צריך להכליל יש כאלה שסתם מורידים על שטיות ויש כאלה
שעוזרים לאתר
לא צריך להכליל יש כאלה שסתם מורידים על שטיות ויש כאלה
שעוזרים לאתר
דבר ראשון יש כמה נאמנים שמחקו לי מלא שאלות ותשובות על כלום באמת לא הבנתי למה ופניתי לנאמן בכיר ממש והוא החזיר והכל יש כאלה ויש כאלה.
דבר שני יש פה מלא נאמנים שבאמת עזרו לי ככשאלתי משהו או שסתם רציתי לפרוק והבינו אותי,והיה לי גם חבר נאמן.
ורובם לא מכלילים את כולם כמוחקים למישהו שאלה הוא מרגיש עצבני ומאשים את הנאמנים זה לא אומר באמת התכוון להכליל את כולם.
דבר שני יש פה מלא נאמנים שבאמת עזרו לי ככשאלתי משהו או שסתם רציתי לפרוק והבינו אותי,והיה לי גם חבר נאמן.
ורובם לא מכלילים את כולם כמוחקים למישהו שאלה הוא מרגיש עצבני ומאשים את הנאמנים זה לא אומר באמת התכוון להכליל את כולם.
אנחנו לא יודעים מי באמת סתם מוחק ומי לא. בגלל זה אנחנו מכלילים
שואל השאלה מה אתה מחרטט לי עם התורה מה אכפת לי גאולה חא גאולה לא אוהב נאמנים וזהו שחרר לי מהחיים
אנונימי
שואל השאלה:
אמי לקד|פרח?בשבילי?כמה רומנטי!, כי בכל תחום שהאדם מתעסק בו (גם בדברי חול) הוא אמור לדעת את הקב"ה ולחשוב מה רצונו בעניין זה ועל זה נאמר "בְּכָל דְּרָכֶיךָ דָעֵהוּ וְהוּא יְיַשֵּׁר אֹרְחֹתֶיךָ" (משלי ג, ו).
אמי לקד|פרח?בשבילי?כמה רומנטי!, כי בכל תחום שהאדם מתעסק בו (גם בדברי חול) הוא אמור לדעת את הקב"ה ולחשוב מה רצונו בעניין זה ועל זה נאמר "בְּכָל דְּרָכֶיךָ דָעֵהוּ וְהוּא יְיַשֵּׁר אֹרְחֹתֶיךָ" (משלי ג, ו).
פשוט דיי לחטט באמונות של אנשים אחרים.
שואל השאלה:
אמי לקד|פרח?בשבילי?כמה רומנטי!, את לא יכולה להגיד לא להזכיר את שמו של הקב"ה (כמובן, לא את השמות שאסור לומר אותם). זה שיש לך עם זה בעיה - זה בעיה שלך (רצינית), האמת היא כואב. אני כבר לא מדבר על כך שהסיבה העיקרית ששאלתי את השאלה הזאת היא בגלל יש פה נאמנים מאמינים ואוהבי ה', אז ברגע שמדברים נגד הנאמנים בצורה מכלילה - אז אותם דברי גנאי באים גם עליהם (שלא בצדק). למה שאני אעריך אנשים שלא יראי שמים?
אמי לקד|פרח?בשבילי?כמה רומנטי!, את לא יכולה להגיד לא להזכיר את שמו של הקב"ה (כמובן, לא את השמות שאסור לומר אותם). זה שיש לך עם זה בעיה - זה בעיה שלך (רצינית), האמת היא כואב. אני כבר לא מדבר על כך שהסיבה העיקרית ששאלתי את השאלה הזאת היא בגלל יש פה נאמנים מאמינים ואוהבי ה', אז ברגע שמדברים נגד הנאמנים בצורה מכלילה - אז אותם דברי גנאי באים גם עליהם (שלא בצדק). למה שאני אעריך אנשים שלא יראי שמים?