15 תשובות
גם אני שואלת את אותו הדבר..
נכון, יש כאלה שמחמירים ולא מסכימים פאה. כל אחת והדרך שלה.. אומרים שאפשר פאה אבל שלא תפתה יותר מידי.
כי רק לבעל מותר לראות תשיער האימיתי אבל בעיני זה סתם דפוק! עם ככה אז שיגזרו תשיערר
לפי ההלכה אם הכיסוי מכסה את השיער הטבעי אז זה בסדר... יש גם רבנים שפסקו שזה עדיף מכיסוי בד...
וגם לדעתי פאה זה יותר יפה.
וגם לדעתי פאה זה יותר יפה.
יש הרבה דברים ביהדות שהם לא הגיוניים, אבל אנשים עדיין ממשיכים לעשות אותם..
הנה מידע מתוך ויקיפדיה: הגמרא במסכת כתובות (1) מביאה מדרש הלכה על הפסוק "ופרע את ראש האשה" (במדבר ה, 18) שנאמר לגבי סוטה, שלומד מציווי מיוחד לפרוע את ראש האישה הסוטה לפני השקייתה, שיש חובת כיסוי הראש לאשה מהתורה. אולם לא הוגדרו מה המשמעות או הגודל של כיסוי זה, ועל פי הגמרא די בכיסוי חלקי ('אפילו קלתה שפיר דמי') כדי לצאת ידי חובת ציווי התורה.
באותו מקום מונה הגמרא בין הנשים שאיבדו את הזכות לתשלום הכתובה בעת גירושיהן את הנשים ההולכות ברשות הרבים ללא כיסוי ראש, ובכך עוברות על 'דת משה', כמו גם את הנשים ההולכות בכיסוי ראש בלתי מספק ובכך עוברות על 'דת יהודית', כלומר חורגות ממנהג הצניעות היהודית המקובל, מנהג צניעות שעל פניו אין מקורו בחיוב מהתורה, אלא לפי המקובל בין בנות ישראל.
במסכת ברכות (ברכות כד א) דנה הגמרא באיסור אמירת דברים שבקדושה, כגון קריאת שמע, כנגד מראות פיזיים שונים שעלולים לגרום להרהור עבירה או בזמן שמיעת קול אשה. בין השאר מוזכר שם בקצרה 'שער באישה ערווה'. דין זה הינו אף כלפי בעל האישה. רש"י במקום (ד"ה 'לאשתו ולק"ש') מפרש ששיעור גילוי שער האישה שכנגדו אין לומר דברים שבקדושה הוא טפח.
(עריכה) דינים ומנהגיםישנם דעות ומנהגים שונים בין הקהילות היהודיות הדתיות השונות בעניין רמת כיסוי הנדרשת של שיער האישה על ידי כיסוי הראש, וגודל השיער שניתן להשאיר מחוץ לכיסוי הראש. יש מנהג שעל פיו מותר לגלות שתי אצבעות מהשיער, ויש המחמירות ומכסות את כל השיער ללא השארת אף שערה גלויה. בציבור החרדי ובעיקר בציבור החסידי, יש שמגלחות כליל את שיער ראשן לאחר נישואיהם, כחומרה יתירה, על מנת שלא יצאו שערות מהכיסוי, היות שקשה מאוד לכסות את השיער עם מטפחת.
על פי שורת הדין, גם נשים שהיו נשואות בעבר חייבות בכיסוי ראש. אולם מפאת הצורך של גרושות ואלמנות צעירות להתחתן מחדש, יש רבנים שהתירו לנשים אלו ללכת ללא כיסוי ראש, וכך אכן נוהגות רוב הגרושות והאלמנות בציבור הדתי לאומי (2).
באופן עקרוני אסור לגבר ללמוד תורה, לקרוא קריאת שמע או לומר שאר דברים שבקדושה כנגד שיער גלוי של אשה, כמו נגד מראות לא צנועים. אולם במשך השנים, באזורים שונים, היו נשים שלא נהגו לכסות ראשן, ובהתאם לכך היו פוסקים שקבעו שאין איסור לקרוא קריאת שמע כנגד שיער של אישה (3) (4). הייתה אף דעת מיעוט שכיום אין חובה לאשה לכסות את ראשה כלל (5).
(עריכה) כיסוי ראש לרווקותבעבר, במיוחד אצל יהדות צפון אפריקה, המזרח התיכון ותימן נהגו הרווקות לשים כיסוי ראש, אך כיום אין כמעט הנוהגים כך.
ישנה מחלוקת בין הפוסקים לגבי כיסוי ראש לרווקות בעת תפילה ולימוד תורה. רוב הפוסקים האשכנזיים מצאו סיבות שלא לדרוש מרווקות כיסוי ראש, אולם יש מהפוסקים הספרדיים אשר דורשים מבנות לכסות את ראשן בעת תפילה, אמירת ברכות ולימוד תורה.
(עריכה) פאה נכריתשימוש בפאה נכרית ככיסוי ראש מעורר מחלוקת הלכתית. ישנן דעות הסוברות כי פאה נוכחית שווה לכיסוי ראש רגיל, בעוד דעות אחרות רואות בפאה פתרון מעולה העדיף על כיסויי ראש אחרים, ודעות אחרות רואות בפאה דבר שאינו יכול לשמש כלל ככיסוי ראש.
אישה נשואה עם פאה נכרית הנחשבת כצנועה (דרוש מקור) (עריכה) הדעה המתירהלפי הדעה המתירה, הפאה היא פתרון הלכתי טוב לכיסוי ראש האישה, ומותר לנשים לחבוש פאה. כשיטה זו סוברים הרמ"א (6), המשנה ברורה (7), הרב משה פיינשטיין (8), החזון איש (שסבר שלפעמים יש בפאה יתרון) (9). הרבי מליובאוויטש (דרוש מקור) (שהעדיף באופן מוחלט את הפאה הנכרית על המטפחת), ועוד רבנים ספרדיים, כמו הרב בן ציון אבא שאול, הרב שלום משאש, רבה של יהדות מרוקו (10) והרב יוסף קאפח (11).
לדעה זו נמצאו סימוכין בדברי המשנה במסכת שבת: "יוצאה אשה בכבול ובפאה נכרית לחצר" (אך לא לרשות הרבים (שבת), עקב גזירה כללית על הוצאת תכשיטי נשים לרשות הרבים). השלטי הגיבורים דייק מכאן כי דווקא בשבת אסורה האשה לצאת בפאה נכרית לרשות הרבים, אך ביום חול הייתה מותרת.
מדברי ראשונים רבים עולה כי הפאה הנוכרית המוזכרת במשנה לא שימשה רק ככיסוי אלא גם כתכשיט, ועל כן אין מניעה לשיטה זו שהפאה תהיה הדורה ויפה (12) (13).
(עריכה) הדעה האוסרתהדעה המנוגדת טוענת שהפאה אינה יכולה לשמש ככיסוי ראש שכן היא דומה למדי לשיער הטבעי, סיבה הפוסלת את הפאה מלשמש ככיסוי ראש על פי דעה זו. בשיטה זו מחזיק הרב עובדיה יוסף, ואחרים.
על הראיה שהובאה ממסכת שבת הם משיבים, כי הפאה הנכרית עליה מדברת המשנה היא פאה כזו שהיה ניכר בבירור שלא מדובר בשער טבעי, בניגוד לפאה נוכרית מודרנית שנראית כמו שיער טבעי. להסבר זה נמצאו סימוכין בדברי התוספות (14).
אך כאמור, ישנם גם כן גדולי ישראל אחרים המתירים ואף מחייבים עניין זה, כגון הרבי מליובאוויטש שמעודד שיטה זו (של פאה נכרית) בכל התוקף, ושולל את הדיעה שמדובר בשיער שאינו טבעי (סינתטי).
(עריכה) המנהג כיוםלמעשה, ברוב הציבור החרדי ליטאי וחסידויות חרדיות שמקורן מפולין ובלארוס (כגון חסידות גור, חסידות חב"ד) נוהגות הנשים ללכת עם פאה נכרית. בחסידויות החרדיות שמוצאן מהונגריה (כגון חסידות בעלז, חסידות סאטמר) ורומניה, נוהגות הנשים לחבוש על הפאה כובע. בקהילות העדה החרדית, ישנו רוב מוחלט של נשים שחובשות מטפחות לכיסוי ראשן. כך נוהגות גם הנשים בציבור החרדי לאומי.
בציבור הדתי לאומי האשכנזי חבישת הפאה הנכרית נפוצה בין נשים מבוגרות, ונדירה בקרב נשים צעירות. ככל הנראה אין למאפיין זה קשר למחלוקת ההלכתית, אלא לשיקולי אופנה. בציבור הספרדי לעומת זאת, גם הנשים המבוגרות מכסות את ראשן במטפחת.
בציבור החרדי הספרדי, נפוצה התופעה של חבישת פאה נכרית. (15). הדבר נובע מכך שרוב ראשי הישיבות הספרדיות מטיפים לתלמידיהם ללכת עם פאה (16), בהתאם לפסק ההלכה של הרב שלום משאש והרב בן ציון אבא שאול, וכמחצית מבחורי הישיבות הספרדיים לומדים בישיבות אשכנזיות, המתנגדות לפסקיו של הרב עובדיה יוסף.
על רקע המחלוקת קיימים גורמים הפועלים למען הפסקת השימוש בפאה נכרית, כך בכמה ערוצי קודש מקדישים חלק ניכר מהשידורים על מנת לעודד נשים לעבור מפאה נכרית לכיסוי ראש אחר (17), וכן מופצים פשקווילים רבים באזורים חרדיים המתריעים על האיסור שיש, לדעתם של אותם גורמים, בחבישת פאות.
אירוע מפורסם שנקשר בעניין הפאות הנוכריות אירע בשנת ה'תשס"ד (2004), אז נפוצה ידיעה בקרב הציבור החרדי ששיער הפאות הנכריות מגיע בחלקו מהודו, שם מתן השיער הוא חלק מטקסי עבודה זרה, דבר שמביא לאיסור השימוש ("איסור הנאה") באותן פאות שמקורם מהודו. בתקופה זו הורו רבים על איסור חבישת אותן פאות שנחשדו שמוצאן מהודו, ובקרב הציבור התפשטה תופעה של שריפת פאות, עקב כך ש"עבודה זרה טעונה שריפה". כתוצאה מכך קיים כיום פיקוח על שיווק הפאות על מנת לוודא שמקורן לא בשיער עבודה זרה (18).
אישה נשואה עם פאה נכרית מודרנית (עריכה) פאות מודרניותיש פוסקי הלכה בדורינו שסייגו את ההיתר, וטענו כי פאה נכרית במראה סולידי (תסרוקת מוקפדת וקצרה) מותרת, בעוד פאה נוכרית במראה טבעי "מודרני" (תסרוקת פרועה וארוכה), אסורה בשימוש. בדעה זו מחזיקים הרב שמואל הלוי וואזנר והרב יוסף שלום אלישיב. נימוקיהם הם בעיקר משום שאשה אסורה למשוך תשומת לב יתרה, והיות שפאה במראה פרוע, או בנפח בולט, עלולה למשוך תשומת לב יתרה, יש לאוסרה בדומה לאיסור לבישת "בגד אדום". הדברים באו לידי ביטוי בתקנון שנוסח ע"י בית דין "משמר התורה" (19). עם זאת, הרב משה שטרנבוך הביע את דעתו שקשה לנסח תקנונים בענין זה (20).
אולם ישנם פוסקים שסברו אחרת, ביניהם הרב שלום משאש, שכתב כי "לא אסרו חכמים לאשה שתתייפה כל מה שתוכל, רק שיהיה בהיתר, ועל האנשים לשמור עצמם שלא יביטו בהם" (21), והרב יצחק עבאדי, שכתב כי "בוודאי שלא יעלה על הדעת לומר לאשה ללבוש מה שפחות יפה, וכל אשה עם הטעם שלה, והרי כל בנות ישראל בנות מלכים הן וראויות הן לאיצטלה היפה ביותר" (22), ועוד מהפוסקים הקדמונים (23).
מקווה שהבנת.
באותו מקום מונה הגמרא בין הנשים שאיבדו את הזכות לתשלום הכתובה בעת גירושיהן את הנשים ההולכות ברשות הרבים ללא כיסוי ראש, ובכך עוברות על 'דת משה', כמו גם את הנשים ההולכות בכיסוי ראש בלתי מספק ובכך עוברות על 'דת יהודית', כלומר חורגות ממנהג הצניעות היהודית המקובל, מנהג צניעות שעל פניו אין מקורו בחיוב מהתורה, אלא לפי המקובל בין בנות ישראל.
במסכת ברכות (ברכות כד א) דנה הגמרא באיסור אמירת דברים שבקדושה, כגון קריאת שמע, כנגד מראות פיזיים שונים שעלולים לגרום להרהור עבירה או בזמן שמיעת קול אשה. בין השאר מוזכר שם בקצרה 'שער באישה ערווה'. דין זה הינו אף כלפי בעל האישה. רש"י במקום (ד"ה 'לאשתו ולק"ש') מפרש ששיעור גילוי שער האישה שכנגדו אין לומר דברים שבקדושה הוא טפח.
(עריכה) דינים ומנהגיםישנם דעות ומנהגים שונים בין הקהילות היהודיות הדתיות השונות בעניין רמת כיסוי הנדרשת של שיער האישה על ידי כיסוי הראש, וגודל השיער שניתן להשאיר מחוץ לכיסוי הראש. יש מנהג שעל פיו מותר לגלות שתי אצבעות מהשיער, ויש המחמירות ומכסות את כל השיער ללא השארת אף שערה גלויה. בציבור החרדי ובעיקר בציבור החסידי, יש שמגלחות כליל את שיער ראשן לאחר נישואיהם, כחומרה יתירה, על מנת שלא יצאו שערות מהכיסוי, היות שקשה מאוד לכסות את השיער עם מטפחת.
על פי שורת הדין, גם נשים שהיו נשואות בעבר חייבות בכיסוי ראש. אולם מפאת הצורך של גרושות ואלמנות צעירות להתחתן מחדש, יש רבנים שהתירו לנשים אלו ללכת ללא כיסוי ראש, וכך אכן נוהגות רוב הגרושות והאלמנות בציבור הדתי לאומי (2).
באופן עקרוני אסור לגבר ללמוד תורה, לקרוא קריאת שמע או לומר שאר דברים שבקדושה כנגד שיער גלוי של אשה, כמו נגד מראות לא צנועים. אולם במשך השנים, באזורים שונים, היו נשים שלא נהגו לכסות ראשן, ובהתאם לכך היו פוסקים שקבעו שאין איסור לקרוא קריאת שמע כנגד שיער של אישה (3) (4). הייתה אף דעת מיעוט שכיום אין חובה לאשה לכסות את ראשה כלל (5).
(עריכה) כיסוי ראש לרווקותבעבר, במיוחד אצל יהדות צפון אפריקה, המזרח התיכון ותימן נהגו הרווקות לשים כיסוי ראש, אך כיום אין כמעט הנוהגים כך.
ישנה מחלוקת בין הפוסקים לגבי כיסוי ראש לרווקות בעת תפילה ולימוד תורה. רוב הפוסקים האשכנזיים מצאו סיבות שלא לדרוש מרווקות כיסוי ראש, אולם יש מהפוסקים הספרדיים אשר דורשים מבנות לכסות את ראשן בעת תפילה, אמירת ברכות ולימוד תורה.
(עריכה) פאה נכריתשימוש בפאה נכרית ככיסוי ראש מעורר מחלוקת הלכתית. ישנן דעות הסוברות כי פאה נוכחית שווה לכיסוי ראש רגיל, בעוד דעות אחרות רואות בפאה פתרון מעולה העדיף על כיסויי ראש אחרים, ודעות אחרות רואות בפאה דבר שאינו יכול לשמש כלל ככיסוי ראש.
אישה נשואה עם פאה נכרית הנחשבת כצנועה (דרוש מקור) (עריכה) הדעה המתירהלפי הדעה המתירה, הפאה היא פתרון הלכתי טוב לכיסוי ראש האישה, ומותר לנשים לחבוש פאה. כשיטה זו סוברים הרמ"א (6), המשנה ברורה (7), הרב משה פיינשטיין (8), החזון איש (שסבר שלפעמים יש בפאה יתרון) (9). הרבי מליובאוויטש (דרוש מקור) (שהעדיף באופן מוחלט את הפאה הנכרית על המטפחת), ועוד רבנים ספרדיים, כמו הרב בן ציון אבא שאול, הרב שלום משאש, רבה של יהדות מרוקו (10) והרב יוסף קאפח (11).
לדעה זו נמצאו סימוכין בדברי המשנה במסכת שבת: "יוצאה אשה בכבול ובפאה נכרית לחצר" (אך לא לרשות הרבים (שבת), עקב גזירה כללית על הוצאת תכשיטי נשים לרשות הרבים). השלטי הגיבורים דייק מכאן כי דווקא בשבת אסורה האשה לצאת בפאה נכרית לרשות הרבים, אך ביום חול הייתה מותרת.
מדברי ראשונים רבים עולה כי הפאה הנוכרית המוזכרת במשנה לא שימשה רק ככיסוי אלא גם כתכשיט, ועל כן אין מניעה לשיטה זו שהפאה תהיה הדורה ויפה (12) (13).
(עריכה) הדעה האוסרתהדעה המנוגדת טוענת שהפאה אינה יכולה לשמש ככיסוי ראש שכן היא דומה למדי לשיער הטבעי, סיבה הפוסלת את הפאה מלשמש ככיסוי ראש על פי דעה זו. בשיטה זו מחזיק הרב עובדיה יוסף, ואחרים.
על הראיה שהובאה ממסכת שבת הם משיבים, כי הפאה הנכרית עליה מדברת המשנה היא פאה כזו שהיה ניכר בבירור שלא מדובר בשער טבעי, בניגוד לפאה נוכרית מודרנית שנראית כמו שיער טבעי. להסבר זה נמצאו סימוכין בדברי התוספות (14).
אך כאמור, ישנם גם כן גדולי ישראל אחרים המתירים ואף מחייבים עניין זה, כגון הרבי מליובאוויטש שמעודד שיטה זו (של פאה נכרית) בכל התוקף, ושולל את הדיעה שמדובר בשיער שאינו טבעי (סינתטי).
(עריכה) המנהג כיוםלמעשה, ברוב הציבור החרדי ליטאי וחסידויות חרדיות שמקורן מפולין ובלארוס (כגון חסידות גור, חסידות חב"ד) נוהגות הנשים ללכת עם פאה נכרית. בחסידויות החרדיות שמוצאן מהונגריה (כגון חסידות בעלז, חסידות סאטמר) ורומניה, נוהגות הנשים לחבוש על הפאה כובע. בקהילות העדה החרדית, ישנו רוב מוחלט של נשים שחובשות מטפחות לכיסוי ראשן. כך נוהגות גם הנשים בציבור החרדי לאומי.
בציבור הדתי לאומי האשכנזי חבישת הפאה הנכרית נפוצה בין נשים מבוגרות, ונדירה בקרב נשים צעירות. ככל הנראה אין למאפיין זה קשר למחלוקת ההלכתית, אלא לשיקולי אופנה. בציבור הספרדי לעומת זאת, גם הנשים המבוגרות מכסות את ראשן במטפחת.
בציבור החרדי הספרדי, נפוצה התופעה של חבישת פאה נכרית. (15). הדבר נובע מכך שרוב ראשי הישיבות הספרדיות מטיפים לתלמידיהם ללכת עם פאה (16), בהתאם לפסק ההלכה של הרב שלום משאש והרב בן ציון אבא שאול, וכמחצית מבחורי הישיבות הספרדיים לומדים בישיבות אשכנזיות, המתנגדות לפסקיו של הרב עובדיה יוסף.
על רקע המחלוקת קיימים גורמים הפועלים למען הפסקת השימוש בפאה נכרית, כך בכמה ערוצי קודש מקדישים חלק ניכר מהשידורים על מנת לעודד נשים לעבור מפאה נכרית לכיסוי ראש אחר (17), וכן מופצים פשקווילים רבים באזורים חרדיים המתריעים על האיסור שיש, לדעתם של אותם גורמים, בחבישת פאות.
אירוע מפורסם שנקשר בעניין הפאות הנוכריות אירע בשנת ה'תשס"ד (2004), אז נפוצה ידיעה בקרב הציבור החרדי ששיער הפאות הנכריות מגיע בחלקו מהודו, שם מתן השיער הוא חלק מטקסי עבודה זרה, דבר שמביא לאיסור השימוש ("איסור הנאה") באותן פאות שמקורם מהודו. בתקופה זו הורו רבים על איסור חבישת אותן פאות שנחשדו שמוצאן מהודו, ובקרב הציבור התפשטה תופעה של שריפת פאות, עקב כך ש"עבודה זרה טעונה שריפה". כתוצאה מכך קיים כיום פיקוח על שיווק הפאות על מנת לוודא שמקורן לא בשיער עבודה זרה (18).
אישה נשואה עם פאה נכרית מודרנית (עריכה) פאות מודרניותיש פוסקי הלכה בדורינו שסייגו את ההיתר, וטענו כי פאה נכרית במראה סולידי (תסרוקת מוקפדת וקצרה) מותרת, בעוד פאה נוכרית במראה טבעי "מודרני" (תסרוקת פרועה וארוכה), אסורה בשימוש. בדעה זו מחזיקים הרב שמואל הלוי וואזנר והרב יוסף שלום אלישיב. נימוקיהם הם בעיקר משום שאשה אסורה למשוך תשומת לב יתרה, והיות שפאה במראה פרוע, או בנפח בולט, עלולה למשוך תשומת לב יתרה, יש לאוסרה בדומה לאיסור לבישת "בגד אדום". הדברים באו לידי ביטוי בתקנון שנוסח ע"י בית דין "משמר התורה" (19). עם זאת, הרב משה שטרנבוך הביע את דעתו שקשה לנסח תקנונים בענין זה (20).
אולם ישנם פוסקים שסברו אחרת, ביניהם הרב שלום משאש, שכתב כי "לא אסרו חכמים לאשה שתתייפה כל מה שתוכל, רק שיהיה בהיתר, ועל האנשים לשמור עצמם שלא יביטו בהם" (21), והרב יצחק עבאדי, שכתב כי "בוודאי שלא יעלה על הדעת לומר לאשה ללבוש מה שפחות יפה, וכל אשה עם הטעם שלה, והרי כל בנות ישראל בנות מלכים הן וראויות הן לאיצטלה היפה ביותר" (22), ועוד מהפוסקים הקדמונים (23).
מקווה שהבנת.
אנונימית 88 (זאת אני)
זה לא קשור לפיתוי וליופי, את יכולה לראות שזקנה בת 90 נשואה בכיסוי ראש ולעומת זאת בת 18 שעדיין לא התחתנה לא חייבת בכיסוי ראש.
השם ירחם על כל מי שהיא ספרדיה ושמה פאה או אשכנזיה שהולכת עם פאות ארוכות או קאסטם.
אני משתגעת איזה צביעות זו לשים פאה.
ועוד לחשוב שבנאדם דתי מחפש את האמת, מחפש רוחניות- בסוף כולו צביעות אחת גדולה.
מחמירים באמאמא של ההלכות אבל הולכות לי כמו דוגמניות.
תיהי דוגמנית בבית, מה את מכשילה אחרים?
ממש בושה. פשוט בושה. במצב הזה עדיף להיות חילוני- ואמיתי, לא צבוע,
מאשר "דתייה" שמחמירה בהכל ואת הצניעות מפקירה לעיני כל!
פשוט בושה!
ועוד לחשוב שבנאדם דתי מחפש את האמת, מחפש רוחניות- בסוף כולו צביעות אחת גדולה.
מחמירים באמאמא של ההלכות אבל הולכות לי כמו דוגמניות.
תיהי דוגמנית בבית, מה את מכשילה אחרים?
ממש בושה. פשוט בושה. במצב הזה עדיף להיות חילוני- ואמיתי, לא צבוע,
מאשר "דתייה" שמחמירה בהכל ואת הצניעות מפקירה לעיני כל!
פשוט בושה!
ל nicolelaz
רוב אלו שהולכות עם פאה הן בציבורים מסוימים כולם בלי שיער כבר... (גזרו..
רוב אלו שהולכות עם פאה הן בציבורים מסוימים כולם בלי שיער כבר... (גזרו..
ל גנן גידל חיטה אני חסומה
יש הרבה רבנים שאומרים שמותר
ולא 2 3..
יש הרבה רבנים שאומרים שמותר
ולא 2 3..
כיסוי ראש זה כן מהתורה. תפתחי במדבר פרק ה פסוק יח שם מסופר איך הכהן פרע את המטפחת מראש האשה שנחשדה שהיתה עם גבר אחר "אשה סוטה שסטתה מעל בעלה".
זוהי כן מצווה מהתורה.
ובכלל צניעות זה הכי הכי, אחותי.
-----------------------------------------------------------------------------------------
בלי שאלות ובלי צורך להזדהות, יש לי קו פתוח לגברים ביום א, ה 22:45-00:00 ב 077-4002093 לשאלות, עזרה, הקשבה, הלכה ואמונה.
לנשים/בנות במייל בלבד [email protected] גם גברים/בנים יכולים לפנות במייל.
"אין על בורא עולם בעולם"
ר' עוז
רוב הפוסקים מתירים. חלק קטן מאוד אוסרים.
הסיבה היא "גזירת הכתוב". ככה התורה קבעה.
לרווקה מותר- לנשואה אסור.
פאה היא הכיסוי הטוב ביותר.
צניעות = כיסוי מלא של השיער.
גם חשוב לאשה להיות יפה בעיני בעלה.
הסירטונים ביוטיוב ערוכים או שקריים.
חפשו בגוגל.
מצרף לכם קישורים.
הסיבה היא "גזירת הכתוב". ככה התורה קבעה.
לרווקה מותר- לנשואה אסור.
פאה היא הכיסוי הטוב ביותר.
צניעות = כיסוי מלא של השיער.
גם חשוב לאשה להיות יפה בעיני בעלה.
הסירטונים ביוטיוב ערוכים או שקריים.
חפשו בגוגל.
מצרף לכם קישורים.
דוד