10 תשובות
הולכים לפי הדת של האמא בתורה
על פי החוק בישראל לא
הוא לא יהודי ולא נוצרי
הוא יכול להיות מה שהוא בוחר להיות, בסופו של דבר הרי דת זה הכול קיים רק בדמיון האנושי..
לא
על פי המקרא היחס המשפחתי הולך אחר האב.
וזאת הסיבה שאמו של אברהם אינה מוזכרת במקרא כפי שנשים רבות אינן מוזכרות במקרא.

היהדות המקראית מדגישה לאורך כל הדרך את האב כממשיך היהדות ולא האם. הכתוב מדגיש: 'ויתילדו על משפחותם לבית אבותם' (במדבר, א; 18). לעובדה זו לא צריך ראייה משום שכל הקורא בתנ"ך ימצא אך ורק יחוס בין אב לילדיו ואילו האם , על פי רוב, אינה מוזכרת כלל. ראה למשל את יחוסו של דוד המלך:

"וְאֵֶה לְדת ָרֶץ ֶרֶץ הלִיד אֶת חֶצְרן: וְחֶצְרן הלִיד אֶת רָם וְרָם הלִיד אֶת עִַינָדָב:

וְעִַינָדָב הלִיד אֶת נַחְן וְנַחְן הלִיד אֶת ַלְמָה: וְַלְמן הלִיד אֶת ֹעַז בֹעַז הלִיד אֶת עבֵד: וְעֹבֵד הלִיד אֶת ָי וְַי הלִיד אֶת ָוִד" (רות, ד). [ובועז הרי נשא את רות המואביה.]

ואם תמשיך את שושלת דוד תמצא שדוד נשא את מעכה בת תלמי מלך גשור וממנה נולד אבשלום (שמואל ב, ג; 3), וכך רבים במקרא.

אלא שחז"ל מטעמים השמורים להם, לזמנם ומקומם, החליטו לשנות את המצב וקבעו ש"יהדותו" של הנולד תיקבע על פי האם בניגוד למקרא. אך כדי שחז"ל לא יתפסו כמכחשי המקרא הפעילו את כוח "המדרש" שיטת פרשנות-מדרשית העוקרת ומבטלת את פשוטו של מקרא.

אז בדורות מאוחרים יותר חל שינוי כפי שחלו שינויים רבים ויחס המשפחה הולך אחר האם. וכדי לא להראות כמפרים את הכתוב בתורה הלכו ודרשו דרשה מפוקפקת: "וְלֹא תִתְחֵַן ָם [שבעת עמי הגויים] ְִךָ לֹא תִֵן לִבְנ בִ לֹא תִַח לִבְנֶךָ:ִי יָסִיר אֶת ִנְךָ מֵחֲרַי וְעָבְד אֱלֹהִים אֲחֵרִים וְחָרָה ף יְקֹוָק ָכֶם וְהְִמִידְךָ מַהֵר" (דברים פרק ז; 3-4)

ודרשו חכמים למה ציין הכתוב דוקא "יסיר את בנך" ולא בתך , משמע דווקא כשהבן נושא נכרית, נמצאת "הסרה", כלומר ניתוק היחס מהמשפחה הישראלית: " א"ר יוחנן משום ר"ש בן יוחי, דאמר קרא: כי יסיר את בנך מאחרי, בנך הבא מישראלית קרוי בנך, ואין בנך הבא מן העובדת כוכבים קרוי בנך אלא בנה" (קידושין סח ע"ב)

דיון בנושא זה נמצא במדרש : יעקב איש כפר נבוראי הורה בצור: מותר למול בנה של עבודת כוכבים בשבת כשהאב הוא ישראלי:'ויתילדו על משפחותם לבית אבותם' (במדבר, א; 18)משפחת אב קרויה משפחה משפחת אם אינה קרויה משפחה' , אמר לו רבי חגי לא הורית טוב דכתיב (עזרא י;3) 'ועתה נכרת ברית לאלהינו להוציא כל נשים והנולד ' . השיבו ר' יעקב , שאין מביאים ראייה מעזרא אלא מן התורה. השיבו ר' חגי שזה מן התורה מתוך דרשתו המפוקפקת של רבי שמעון בן יוחאי כי יסיר את בנך מאחרי, בנך הבא מישראלית קרוי בנך ואין בנך הבא מן עובדת כוכבים קרוי בנך. (בראשית רבה (וילנא) פרשה ז).
אין קשר. היחוס הוא באמת על פי האב (בתוך עם ישראל), אבל קודם כל צריך שאמא תהיה יהודיה. אי אפשר פתאום להגיד שהיהדות נקבעת על פי האמא אם עד עכשיו זה לא היה ככה. למה שהעם יקבל כזה חידוש?
זה לא חידוש, זו החזרת עטרה ליושנה..
בזמן התנך זה היה כן נחשב יהודי, בכול התורה נספרת רק שולשלת האבות.
בתקופה מאוחרת יותר הבינו חכמי ישראל שזה טפשי, כי הרי אי אפשר באמת לדעת מי האבא, אז הם שינו את זה שזה ילך רק לפי האמא.
מי שלא מאמין שיבדוק את העובדות בעצמו.