38 תשובות
כנל..
כל בן אדם נורמלי שונא את זה
כן גם אני
כנל:/
כנל
זה אני?
יש כמה אנשים באתר שמתנשאים עלינו ומנסים להרצות לי איך לחיות. אמרו לי שזה שהם לא מכבדים אותנו לא פותר אותנו מלכבד אותם. איך אנשים יכולים לחשוב שהם יותר טובים מאיתנו למרות/בגלל שהם אפילו אין להם חיים משלהם? אני מתעב אותם. את ממש לא היחידה.
לכפירה יש הגדרה (מה שנגד י"ג עיקרי האמונה שכל יהודי ח י י ב להאמין בהם).
אם הוא קורא "כופרים" למי שבאמת מוגדר ככופר - אז זה לא בסדר לשנוא אותו, זה - שנאת חינם.
"חמישה הן הנקראין מינים: האומר שאין שם אלוה, ואין לעולם מנהיג; והאומר שיש שם מנהיג, אבל הם שניים או יתר; והאומר שיש שם ריבון אחד, אלא שהוא גוף ובעל תמונה; וכן האומר שאינו לבדו ראשון וצור לכול; וכן העובד אלוה זולתו, כדי להיות מליץ בינו ובין ריבון העולמים. כל אחד מחמישה אלו מין.
שלושה הן הנקראין אפיקורוסים: האומר שאין שם נבואה כלל, ואין שם מדע שמגיע מהבורא ללב בני האדם; והמכחיש נבואתו של משה רבנו; והאומר שאין הבורא יודע מעשה בני האדם. כל אחד משלושה אלו אפיקורוס
שלושה הן הכופרים בתורה: האומר שאין התורה מעם ה', אפילו פסוק אחד, אפילו תיבה אחת--אם אמר משה אמרו מפי עצמו, הרי זה כופר בתורה; וכן הכופר בפירושה, והיא תורה שבעל פה, והכחיש מגידיה, כגון צדוק ובייתוס; והאומר שהבורא החליף מצוה זו במצוה אחרת, וכבר בטלה תורה זו, אף על פי שהיא הייתה מעם ה', כגון הנוצריים וההגריים. כל אחד משלושה אלו כופר בתורה" (משנה תורה, הלכות תשובה, פרק ג, הלכות ז-ח).
לשאלה: סביר להניח שאת לא יחידה, אבל תלוי במקרה כפי שציינתי בתחילת התשובה. זה שיש אנשים שמסכימים איתך - זה לא אומר שאת צודקת.
אם הוא קורא "כופרים" למי שבאמת מוגדר ככופר - אז זה לא בסדר לשנוא אותו, זה - שנאת חינם.
"חמישה הן הנקראין מינים: האומר שאין שם אלוה, ואין לעולם מנהיג; והאומר שיש שם מנהיג, אבל הם שניים או יתר; והאומר שיש שם ריבון אחד, אלא שהוא גוף ובעל תמונה; וכן האומר שאינו לבדו ראשון וצור לכול; וכן העובד אלוה זולתו, כדי להיות מליץ בינו ובין ריבון העולמים. כל אחד מחמישה אלו מין.
שלושה הן הנקראין אפיקורוסים: האומר שאין שם נבואה כלל, ואין שם מדע שמגיע מהבורא ללב בני האדם; והמכחיש נבואתו של משה רבנו; והאומר שאין הבורא יודע מעשה בני האדם. כל אחד משלושה אלו אפיקורוס
שלושה הן הכופרים בתורה: האומר שאין התורה מעם ה', אפילו פסוק אחד, אפילו תיבה אחת--אם אמר משה אמרו מפי עצמו, הרי זה כופר בתורה; וכן הכופר בפירושה, והיא תורה שבעל פה, והכחיש מגידיה, כגון צדוק ובייתוס; והאומר שהבורא החליף מצוה זו במצוה אחרת, וכבר בטלה תורה זו, אף על פי שהיא הייתה מעם ה', כגון הנוצריים וההגריים. כל אחד משלושה אלו כופר בתורה" (משנה תורה, הלכות תשובה, פרק ג, הלכות ז-ח).
לשאלה: סביר להניח שאת לא יחידה, אבל תלוי במקרה כפי שציינתי בתחילת התשובה. זה שיש אנשים שמסכימים איתך - זה לא אומר שאת צודקת.
ממש לא. משיח באמת אמור להיות מבית דוד, מה שאומר שאמו לא אמורה להיות בתולה.
תשובה קצרה מהרמב"ם למה אותו איש לא המשיח (יש כל כך הרבה ספרים על זה).
"אף ישוע הנוצרי שדימה שיהיה משיח, ונהרג בבית דין--כבר נתנבא בו דנייאל, שנאמר "ובני פריצי עמך, יינשאו להעמיד חזון--ונכשלו" (דנייאל יא,יד). וכי יש מכשול גדול מזה: שכל הנביאים דיברו שהמשיח גואל ישראל ומושיעם, ומקבץ נדחיהם ומחזק מצוותן; וזה גרם לאבד ישראל בחרב, ולפזר שאריתם ולהשפילם, ולהחליף התורה, ולהטעות רוב העולם לעבוד אלוה מבלעדי ה'" (משנה תורה, הלכות מלכים ומלחמות, פרק יא, הלכה ד).
תשובה קצרה מהרמב"ם למה אותו איש לא המשיח (יש כל כך הרבה ספרים על זה).
"אף ישוע הנוצרי שדימה שיהיה משיח, ונהרג בבית דין--כבר נתנבא בו דנייאל, שנאמר "ובני פריצי עמך, יינשאו להעמיד חזון--ונכשלו" (דנייאל יא,יד). וכי יש מכשול גדול מזה: שכל הנביאים דיברו שהמשיח גואל ישראל ומושיעם, ומקבץ נדחיהם ומחזק מצוותן; וזה גרם לאבד ישראל בחרב, ולפזר שאריתם ולהשפילם, ולהחליף התורה, ולהטעות רוב העולם לעבוד אלוה מבלעדי ה'" (משנה תורה, הלכות מלכים ומלחמות, פרק יא, הלכה ד).
אני יותר מרחם עליהם מאשר שונא אותם.
יהיה אפילו ילדותי מצדי לשנוא, זו מילה די גדולה.
הם בורים, זה הכל.
יהיה אפילו ילדותי מצדי לשנוא, זו מילה די גדולה.
הם בורים, זה הכל.
אני רק אומר שהשילובים של הנוירונים והdna של בן אדם הופכים אותו ליחודי. זה מה שגורם לנו להיות יקרי ערך. אבל חלק גדול מהם מקריבים את היחודיות הזאת בשביל לעקוב אחרי נורמות או חוקים. אני לא סובל את המראה של זה, אבל אין לי את הזכות להעיר על זה. מה שאפילו יותר מכעיס אותי אלו אנשים שמנסים לכפות את זה עלי בטענה שהם יותר טובים ממני רק בגלל שהם איבדו את האישיות שלהם, ואני כן מעיר על זה אם לא שמתם לב. מצטער, אני לא זומבי, ואתם לא תיקחו לי את המוח.
אמרתי שזה איום? סהכ אמרתי שאני מפחד מה"קטילה" שלך.
אתה רמזת שאמרתי שאתה מאיים, אז אתה זה שסילף..
בכל מקרה כל עוד אין לך מה להוסיף לשאלה - אל תענה זה סתם מוכיח את טענתי בתשובה הראשונה.
לשאלה - גם אני, כי הם בורים וילדותיים.
אתה רמזת שאמרתי שאתה מאיים, אז אתה זה שסילף..
בכל מקרה כל עוד אין לך מה להוסיף לשאלה - אל תענה זה סתם מוכיח את טענתי בתשובה הראשונה.
לשאלה - גם אני, כי הם בורים וילדותיים.
"
"הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְהוָה אֶשְׂנָא "
זה מפורש בתנך לשנוא את אויבי ה'(אבל את המעשים עצמם או התאולוגיה הרקובה שלכם) שלא תעיזו לקחת את המעשים ליידים, מי שעושה ככה מי שלא יהיה הוא אויב ה'."
לשואלת השאלה, גם אני לא ממש אוהב את התופעה.
אותם האנשים שקוראים לאתאיסטים כופרים, הרבה פעמים מחזיקים השקפת עולם דומה לבחור הזה.
זה עצוב שאנשים הולכים אחרי חוקים שאומרים להם איך לחשוב ואיך להרגיש. ועוד קוראים לשנאה.
אין שום חוק במדינה דמוקרטית שמכבדת זכויות אדם שאומר לאנשים איך מותר להם לחשוב או להרגיש.
מדינה אחת לדוגמא שאני לא אופתע אם יהיו בה חוקים כאלה זה צפון קוריאה.
לדעתי זה עצוב. וזה באמת תופעה מטרידה.
"הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְהוָה אֶשְׂנָא "
זה מפורש בתנך לשנוא את אויבי ה'(אבל את המעשים עצמם או התאולוגיה הרקובה שלכם) שלא תעיזו לקחת את המעשים ליידים, מי שעושה ככה מי שלא יהיה הוא אויב ה'."
לשואלת השאלה, גם אני לא ממש אוהב את התופעה.
אותם האנשים שקוראים לאתאיסטים כופרים, הרבה פעמים מחזיקים השקפת עולם דומה לבחור הזה.
זה עצוב שאנשים הולכים אחרי חוקים שאומרים להם איך לחשוב ואיך להרגיש. ועוד קוראים לשנאה.
אין שום חוק במדינה דמוקרטית שמכבדת זכויות אדם שאומר לאנשים איך מותר להם לחשוב או להרגיש.
מדינה אחת לדוגמא שאני לא אופתע אם יהיו בה חוקים כאלה זה צפון קוריאה.
לדעתי זה עצוב. וזה באמת תופעה מטרידה.
(just (nothing, אם הקב"ה צוה אותנו על זה - סימן שאנחנו יכולים לעמוד בזה וזה מה שאמור להיות.
מילא אם המאמינים היו רק שונאים את הכופרים ותו לא, זה עוד היה איכשהו נסבל.
אבל זה הרי הרבה יותר חמור מזה, הם הרי מאמינים שמצווה גדולה להרוג כופרים כפי שכתב הרמב"ם בהלכות ממרים פרק ג כפי שניתן לראות בקישור המצורף.
זה מזעזע לגמרי..
אבל זה הרי הרבה יותר חמור מזה, הם הרי מאמינים שמצווה גדולה להרוג כופרים כפי שכתב הרמב"ם בהלכות ממרים פרק ג כפי שניתן לראות בקישור המצורף.
זה מזעזע לגמרי..
dani42, יש מצוה להרוג את הכורפים בתנאים מסוימים כשאר זה יבין לתיקון של הדור וזה בכלל לא מזעזע.
היום, על פי החזון איש (יורה דעה, סימן ב, טז) לא עושים את זה, כי זה יביא נזק ולא תיקון. אז על מה אתה מתלונן?
היום, על פי החזון איש (יורה דעה, סימן ב, טז) לא עושים את זה, כי זה יביא נזק ולא תיקון. אז על מה אתה מתלונן?
אז להרוג כופרים בעינך זה עקרונית בכלל לא מזעזע?! משום מה אני לא מופתע.
אז לא עושים את זה כיום ישירות רק כי מפחדים שזה יביא נזק, אבל לא כי זה לא מוסרי, מבחינה מוסרית זה בעיני חכמי ישראל הרי בסדר.
אבל בעקיפין הרי עדיין מצווה להרוג כי אם אף אחד לא ישים לב זה בסדר?
כלומר אם עברת ליד כופר שנפל לבור אתה לא תציל אותו, רק תגיד שאתה הולך להביא סולם ותיעלם, נכון?
אז לא עושים את זה כיום ישירות רק כי מפחדים שזה יביא נזק, אבל לא כי זה לא מוסרי, מבחינה מוסרית זה בעיני חכמי ישראל הרי בסדר.
אבל בעקיפין הרי עדיין מצווה להרוג כי אם אף אחד לא ישים לב זה בסדר?
כלומר אם עברת ליד כופר שנפל לבור אתה לא תציל אותו, רק תגיד שאתה הולך להביא סולם ותיעלם, נכון?
עקרונית, זה וודאי לא מזעזע. את הרע צריך לבער.מה זה "לא מוסרי"? לאמוסרי - זה ללכת נגד ה' יתברך.
לשאלה אחרונה, למה שאני אציל את מי שמזיק לעולם? אם אני יכול לברוח מבלי שישימו לב- זה באמת מה שצריך לעשות.
לשאלה אחרונה, למה שאני אציל את מי שמזיק לעולם? אם אני יכול לברוח מבלי שישימו לב- זה באמת מה שצריך לעשות.
כלומר בעיניך זה לגיטימי לחלוטין להרוג אדם רק כי דעתו או אמונתו שונה משלך?
dani42, זה לא ליגיטימי להרוג את מי שאמונתו (שיש לאותו אמונה זכות קיום) שונה משלי, אבל ליגיטימי להרוג את מי שכופר בי"ג עיקרי האמונה. מה שבתוך ה-70 הפנים של התורה - אמונה ליגיטימית ואני לא מחייב את אף אחד להאמין כמוני ,אם יש באותו עניין דעת תורה אחרת.
כלומר לגיטימי בעינייך להרוג כול מי שהאמונה שלו לא לגיטימית בעינייך,
והאמונה שלך רק היא זאת שקובעת איזו אמונה לגיטימית ואיזו לא?
והאמונה שלך רק היא זאת שקובעת איזו אמונה לגיטימית ואיזו לא?
dani42, בתורה יש י"ג עיקרים והיא קובעת מה ליגיטמי ומה לא. למה שזה יהיה בסדר לחלוק על האלוקים מבלי להיענש על כך? כל מלך המוציא להורג את מי שמורד במלכותו.
כלומר מבחינתך האמונה שלך בתורה היא האמונה היחידה שלגיטימית בעולם, כול השאר טועים, וגם מגיע להם להיענש על זה? ואפילו עד כדי הוצאה להורג?
dani42, את הגויים שים בצד. וגם את התינוקת שנבו שים בצד.
למה, כי גויים זה סוג ב של אנשים?
dani42, הגויים לא מצווים על התורה, אבל הם מצווים על 7 מצוות בני נח לקיים אותן בגלל שכך כתוב בתורה.
זה לא עניין של סוג. פשוט רק עם ישראל הסכים לקבל את התורה.
זה לא עניין של סוג. פשוט רק עם ישראל הסכים לקבל את התורה.
אז האמונה שלך קובעת גם לגויים מה לעשות גם אם הם לא מאמינים באמונה שלך.
ומה קורה לגוי שעובר על אחת מהשבע מצוות שאתה מאמין שהוא צריך לשמור, גם בסדר להרוג אותו חס ושלום לדעתך..נכון?
(וזה חוץ מכול העניין שביהדות מתייחיסם לגויים כאנשים נחותים, כפי שמפורט בלינק המצורף.)
ומה קורה לגוי שעובר על אחת מהשבע מצוות שאתה מאמין שהוא צריך לשמור, גם בסדר להרוג אותו חס ושלום לדעתך..נכון?
(וזה חוץ מכול העניין שביהדות מתייחיסם לגויים כאנשים נחותים, כפי שמפורט בלינק המצורף.)
dani42, אתה יודע למה? כי הקב"ה הוא ברא את כל העולם וכל מי שנמצא בעולם - הוא ברייתו.
לגבי להרוג את הגויים שעוברים על 7 מצוות בני נח זה רק שידינו תקיפה. אם ידינו לא תקיפה- אסור להרוג אותם מפני דרכי שלום. עיין במשנה תורה, הלכות עבודה זרה, פרק י.
לגבי להרוג את הגויים שעוברים על 7 מצוות בני נח זה רק שידינו תקיפה. אם ידינו לא תקיפה- אסור להרוג אותם מפני דרכי שלום. עיין במשנה תורה, הלכות עבודה זרה, פרק י.
כלומר שוב יש בעיות טכניות שבגללם לא עושים את זה כרגע, אבל מבחינה עקרונית זה מה שצריך לעשות?
אז גם התירוץ שלך שלא עושים את זה כי יש בעיות טכניות שהסנהדרים לא נמצאת, אבל אם היא תשוב להיות אז זה יהיה הכול בסדר להתנהג כך..
אז התורה לא צודקת לדעתך כשהיא מצווה להרוג?
kakarot, אם המצב הרוחני של הדור מאפשר - למה לא? הלכה - זה הלכה ויש בכל הסרת מכשול מרבים.
kakarot, זה נכון (עיין במסכת מכות, דף ז עמוד א).
אבל בשביל להרוג כופר - לא צריך סנהדרין, אלא כל אדם יכול להרוג אותו. בלי דים והתראה. עיין ברמב"ם, משנה תורה, הלכות ממרים, פרק ג, הלכות א-ב.
אבל בשביל להרוג כופר - לא צריך סנהדרין, אלא כל אדם יכול להרוג אותו. בלי דים והתראה. עיין ברמב"ם, משנה תורה, הלכות ממרים, פרק ג, הלכות א-ב.
זאת רמה של צדקנות שעוד לא ראיתי. כמו לייט יאגאמי רק שהוא רחוק, רחוק, כל כך רחוק מלהיות גאון.
ושאין לו ספר או מחברת חוץ מספרות "קודש".
זה אכן הרמבם כתב.. לא איזה רב לא ידוע.
לא הוא. "תוצאה".
kakarot, דרך אגב, ראיתי בספרים ומאמרים של כמה רבנים שגם גוי נוצרי או מוסלמי יכול לזכות לגן עדן. סביר להניח שהם התכוונו לנוצרים ולמוסימם אשר אינם חפצים לגרום להידוים להמיר את תדם ויאנם רוצים להרע להם.