26 תשובות
לפי מה שאני יודעת הגענו לפה בשביל לעשות חטאים ואחכ לסבול בעוהב
תסביר את השאלה שוב
לא הבנתי
לא הבנתי
אנונימית
הוא רוצה שכל אחד יעשה את בחירתו הוא ברא כך שהעולם לא מושלם וכולם שואפים לכך.
שואל השאלה:
שאכתוב משפט ציני?!, זה - הוצאת לעז על ה' יתברך. מוחה בך!
שאכתוב משפט ציני?!, זה - הוצאת לעז על ה' יתברך. מוחה בך!
פחח זה מה שלמדו אותנו
שואל השאלה:
שאכתוב משפט ציני?!, אז יש לך מורים לא נורמלים.
שאכתוב משפט ציני?!, אז יש לך מורים לא נורמלים.
נכון ברור אני לא נורמלית ואתה נורמלי רק בגלל הדעה שלי.. כן?! איזה חכם אתה
שואל השאלה:
לחשוב על ה' שכל רצונו זה להיטיב - זה, בהחלט - לא נורמלי
לחשוב על ה' שכל רצונו זה להיטיב - זה, בהחלט - לא נורמלי
לא הבנתי תפואנטה שלי ההודעה שלך... אם אתה יודע תתשובה ובאת רק לקטול ולהראות את חוכמתך ברבים מה היה העניין כאן?
שואל השאלה:
ציונית גאהה, כי צריך לפרסם את האמת ולהשפיל את השקר.
ציונית גאהה, כי צריך לפרסם את האמת ולהשפיל את השקר.
לפי מה שלמדתי עם אבא שלי הקב"ה נתן בחירה חופשית כדי שנוכל לבחור בטוב או ברע בעצמינו לעשות מה שאנחנו רוצים כביכול אבל שנדע שלכל מעשה יש השלכה אם נבחר ברע אז ישלזה השלכות פחות טובות על החיים אבל אם נבחר בטוב יהיה לנו טוב. לפי זה אי אפשר להעניש אותנו על משהו שלא בחרנו לעשות אותו לכן התשובה לשאלתך היא לא.
אפשר להסביר לי את השאלה?
אנונימית
האם הקב"ה יכול להעניש אותנו על מעשה לא טוב שעשינו אם לא היה בחירה חופשית
אבל תוצאה, לאלוהים היו אפשרויות אלו עולמות הוא רצה לברוא, הוא יכל לברוא אנשים שיאמינו בו, הוא יכל לברוא אנשים שלא.
הוא יכל לברוא אנשים ולהכניס לעולם רק את אלו שבעזרת הבחירה החופשית הם יאמינו בו, לפי מה שאתה אומר הוא בחר להכניס אותי בידיעה שלא אאמין בו, אז בעיה שלו.
הוא יכל לברוא אנשים ולהכניס לעולם רק את אלו שבעזרת הבחירה החופשית הם יאמינו בו, לפי מה שאתה אומר הוא בחר להכניס אותי בידיעה שלא אאמין בו, אז בעיה שלו.
שואל השאלה:
?why are we here, אלוקים לא קובע לאנשים בכח שיאמינו בו, הוא משאיר את זה לבחירת האדם על מנת לתת לו שכר על הבחירה להאמין ולקים את מצוותיו. זה נכון, שאלוקים יכול לברוא רק את אלה שיאמינו בו בעזרת הבחירה החופשית (ואלוקים יודע הכל), אבל יש לו חשבון למה הוא הביא אנשים לעולם, גם את אלה שלא מאמינים בו (בגלל הבחירה הרעה שלהם). יכול להיות שהוא יודע שיהיה מהם איזה תועלת, או בשביל לנסות את המאמינים שיראו שיש אנשים שלא מאמינים באלוקים ובכל זאת הם חיים וקיימים. לא חסר סיבות שגלויות לאלוקים.
?why are we here, אלוקים לא קובע לאנשים בכח שיאמינו בו, הוא משאיר את זה לבחירת האדם על מנת לתת לו שכר על הבחירה להאמין ולקים את מצוותיו. זה נכון, שאלוקים יכול לברוא רק את אלה שיאמינו בו בעזרת הבחירה החופשית (ואלוקים יודע הכל), אבל יש לו חשבון למה הוא הביא אנשים לעולם, גם את אלה שלא מאמינים בו (בגלל הבחירה הרעה שלהם). יכול להיות שהוא יודע שיהיה מהם איזה תועלת, או בשביל לנסות את המאמינים שיראו שיש אנשים שלא מאמינים באלוקים ובכל זאת הם חיים וקיימים. לא חסר סיבות שגלויות לאלוקים.
אם אתה יודע מה התשובה לשאלה הזה (או יותר השערה כי אף אחד לא יודע חוץ מה") למה שאלת?
אנונימית
לא טענתי שאלוהים קובע שנאמין בו, אבל הוא יודע מלפני כן מי יאמין.
זאת אומרת שכשהוא שם אותי בעולם הוא ידע שאני לא אאמין, לפני שהוא ברא את העולם הוא יכל להכניס לשם רק אנשים שהבחירה החופשית תוביל אותם ללהאמין בו, אבל הוא בחר לשים גם אנשים שלא יאמינו בו, כמוני.
הוא ידע שהבחירה החופשית שלי תוביל לזה, והוא בכל זאת שם אותי פה.
זה קצת סדיסטי מצידו, הוא יודע שאם הוא ישים אותי ולא מישהו אחר אני אלך לגיהינום - ובכל זאת שם אותי, זה האל הכי לא מוסרי שיש.
זאת אומרת שכשהוא שם אותי בעולם הוא ידע שאני לא אאמין, לפני שהוא ברא את העולם הוא יכל להכניס לשם רק אנשים שהבחירה החופשית תוביל אותם ללהאמין בו, אבל הוא בחר לשים גם אנשים שלא יאמינו בו, כמוני.
הוא ידע שהבחירה החופשית שלי תוביל לזה, והוא בכל זאת שם אותי פה.
זה קצת סדיסטי מצידו, הוא יודע שאם הוא ישים אותי ולא מישהו אחר אני אלך לגיהינום - ובכל זאת שם אותי, זה האל הכי לא מוסרי שיש.
שואל השאלה:
?why are we here, אם ה' הביא אותך לעולם (גם שהוא ידע שאתה לא תאמין בו) - זה אומר שוא יודע למה הוא עשה את זה. כנראה שתצא ממך איזה תועלת.
אז אם הבעיה היא בבחירה ברעה שלך - אז אתה הוא זה שלא "בסדר", ולא אלוקים שבכל זאת ברא אותך. מוחה בך על הוצאת לעז עליו יתברך.
?why are we here, אם ה' הביא אותך לעולם (גם שהוא ידע שאתה לא תאמין בו) - זה אומר שוא יודע למה הוא עשה את זה. כנראה שתצא ממך איזה תועלת.
אז אם הבעיה היא בבחירה ברעה שלך - אז אתה הוא זה שלא "בסדר", ולא אלוקים שבכל זאת ברא אותך. מוחה בך על הוצאת לעז עליו יתברך.
שואל השאלה:
evil morty, אני לא שונא את האנשים שלא מסכים עם דעותי, אאל אני שנוא את הכופרים וזה מצוה. איפה ראית אותי עובר על דרך ארץ ועל "ואהבת לרעך כמוך" (ויקרא יט, יח)? אלוקים וחז"ל צריכים להתבייש במי שמגן על כבודם?
לשאלה: העניין שהוא שיש אנשים שמעיזים לטעון שה' ברא את ההומואים הומואים וכן שאר שטויות. זה לא הגיוני, כי אם ה' צוה על זה - זה אומר שהבחירה היא ביד האדם.
evil morty, אני לא שונא את האנשים שלא מסכים עם דעותי, אאל אני שנוא את הכופרים וזה מצוה. איפה ראית אותי עובר על דרך ארץ ועל "ואהבת לרעך כמוך" (ויקרא יט, יח)? אלוקים וחז"ל צריכים להתבייש במי שמגן על כבודם?
לשאלה: העניין שהוא שיש אנשים שמעיזים לטעון שה' ברא את ההומואים הומואים וכן שאר שטויות. זה לא הגיוני, כי אם ה' צוה על זה - זה אומר שהבחירה היא ביד האדם.
שואל השאלה:
אתה יודע מה זה בכלל קידוש שם שמיים וחילול שם שמיים שאתה מדבר על המושגים האלה? שלא דברים שהחברה קובעת, אלא התורה. מה לעשות שדעת בעלי בתים הפוכה מדעת תורה?
"רק שאתה תהיה במקום עמוק יותר על שנאת ישראל והאדם"
- אני לא שונא את מי שבכלל ישראל, אלא את מי שיצא מכלל ישראל (דהיינו הכופרים). כיוון שזה מצוה ולא עבירה - אין סיבה שבגלל זה אני אהיה בגינהם. עוד משהו: מ שיהיה בגינהם לדורי דורות זה אפיקורוסים, בניגוד לפושעי שיראל שיצאו משם אחרי 12 חודשים (ראש השנה יז עמוד א). אתה יודע למה? כי כפירה - זה דבר הכ חמור שיש.
"אבל נניח ואלוהים ברא ילד שנולד באושוויץ וראה את הזוועות האלה - איך הוא אשם שהוא הפסיק להאמין באלוהים אחרי שאלוהים גרם לו לראות את הזוועות האלה שכל אדם היה יוצא מהם כופר?"
-לא קשור: הבחירה עדיין קיימת. בגלל שהוא לא מבין למה ה' עשה את זה - זה סותר את זה שחייב שלעולם יהיה בורא? מה זה כל אדם היה יוצא כופר? תתפלא, שיש אנשים שעמדו בנסיון...
אתה יודע מה זה בכלל קידוש שם שמיים וחילול שם שמיים שאתה מדבר על המושגים האלה? שלא דברים שהחברה קובעת, אלא התורה. מה לעשות שדעת בעלי בתים הפוכה מדעת תורה?
"רק שאתה תהיה במקום עמוק יותר על שנאת ישראל והאדם"
- אני לא שונא את מי שבכלל ישראל, אלא את מי שיצא מכלל ישראל (דהיינו הכופרים). כיוון שזה מצוה ולא עבירה - אין סיבה שבגלל זה אני אהיה בגינהם. עוד משהו: מ שיהיה בגינהם לדורי דורות זה אפיקורוסים, בניגוד לפושעי שיראל שיצאו משם אחרי 12 חודשים (ראש השנה יז עמוד א). אתה יודע למה? כי כפירה - זה דבר הכ חמור שיש.
"אבל נניח ואלוהים ברא ילד שנולד באושוויץ וראה את הזוועות האלה - איך הוא אשם שהוא הפסיק להאמין באלוהים אחרי שאלוהים גרם לו לראות את הזוועות האלה שכל אדם היה יוצא מהם כופר?"
-לא קשור: הבחירה עדיין קיימת. בגלל שהוא לא מבין למה ה' עשה את זה - זה סותר את זה שחייב שלעולם יהיה בורא? מה זה כל אדם היה יוצא כופר? תתפלא, שיש אנשים שעמדו בנסיון...
^^ לא כל אדם היה יוצא מהם כופר
בשואה היו כאלה שמתו על קידוש ה'
בשואה היו כאלה שמתו על קידוש ה'
שואל השאלה:
^מן המפורסמים, הרב אלחנן ווסרמן הי"ד ותלמידיו הי"ד.
^מן המפורסמים, הרב אלחנן ווסרמן הי"ד ותלמידיו הי"ד.
שואל השאלה:
evil morty, לחפש סיבות (ולא חסר) שגרמו לשואה. מי שידוע מה הי המצב הרוחני באירופה סמוך לשואה - לא אמור להיות לו מוזר שקרתה השואה, להפך - זה קיום הנבואה.
evil morty, לחפש סיבות (ולא חסר) שגרמו לשואה. מי שידוע מה הי המצב הרוחני באירופה סמוך לשואה - לא אמור להיות לו מוזר שקרתה השואה, להפך - זה קיום הנבואה.
kakarot
תפסיק לקלל אותי בפרטי ואולי אפסיק.
רק ילדים בגן עושים את זה :)
אתה בן 20+ ומתנהג כמו בן 11.
תוצאה
זה בתנאי שהוא בכלל הביא אותי מלכתחילה.
ואם אתה חושב שיהיה לי איזשהו תועלת וככה גם לכל האתאיסטים אז למה אתה מעדיף שכולנו נרצח?
תפסיק לקלל אותי בפרטי ואולי אפסיק.
רק ילדים בגן עושים את זה :)
אתה בן 20+ ומתנהג כמו בן 11.
תוצאה
זה בתנאי שהוא בכלל הביא אותי מלכתחילה.
ואם אתה חושב שיהיה לי איזשהו תועלת וככה גם לכל האתאיסטים אז למה אתה מעדיף שכולנו נרצח?
שואל השאלה:
?why are we here, ברור שכן אותה בחרת להיות מה שאתה.
בכל אופן, אחת התועלות (ייתכן ויש עוד) שיכולה ליהות המכופרים - זה נסיון למאמינים: לבחון אותם האם הם יחזיקו באמונה שיראו שאלה שלא מאמינים חיים וקיימים. זה לא אומר שאני לא אמור לרצות שהרע יתבער מן העולם ולא יסיתו וידיחו נגד ה'.
זה גם לא סותר: אני אוחרים עמדו בנסיון למרות שראו שאתה חי וקיים ועכשיו הם רוצים שלא יהיה אנשים כמוך בעולם. זה נראה לך סותר?
?why are we here, ברור שכן אותה בחרת להיות מה שאתה.
בכל אופן, אחת התועלות (ייתכן ויש עוד) שיכולה ליהות המכופרים - זה נסיון למאמינים: לבחון אותם האם הם יחזיקו באמונה שיראו שאלה שלא מאמינים חיים וקיימים. זה לא אומר שאני לא אמור לרצות שהרע יתבער מן העולם ולא יסיתו וידיחו נגד ה'.
זה גם לא סותר: אני אוחרים עמדו בנסיון למרות שראו שאתה חי וקיים ועכשיו הם רוצים שלא יהיה אנשים כמוך בעולם. זה נראה לך סותר?
שואל השאלה:
evil morty, אלוקים וודאי שהיוא יותר חכמה, כי היוא מקור החכמה והכל והוא זה שנתן לבני האדם את החכמה. מי שכפר באלוקים בזמן השואה - זה הבחירה רעה שלו ואלוקים ידע על כך מראש: "וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה: הִנְּךָ שֹׁכֵב עִם אֲבֹתֶיךָ; וְקָם הָעָם הַזֶּה וְזָנָה אַחֲרֵי אֱלֹהֵי נֵכַר הָאָרֶץ, אֲשֶׁר הוּא בָא שָׁמָּה בְּקִרְבּוֹ, וַעֲזָבַנִי, וְהֵפֵר אֶת בְּרִיתִי אֲשֶׁר כָּרַתִּי אִתּוֹ. וְחָרָה אַפִּי בוֹ בַיּוֹם-הַהוּא וַעֲזַבְתִּים וְהִסְתַּרְתִּי פָנַי מֵהֶם, וְהָיָה לֶאֱכֹל, וּמְצָאֻהוּ רָעוֹת רַבּוֹת, וְצָרוֹת; וְאָמַר, בַּיּוֹם הַהוּא "הֲלֹא עַל כִּי אֵין אֱלֹהַי בְּקִרְבִּי, מְצָאוּנִי הָרָעוֹת הָאֵלֶּה?". וְאָנֹכִי, הַסְתֵּר אַסְתִּיר פָּנַי בַּיּוֹם הַהוּא, עַל כָּל הָרָעָה, אֲשֶׁר עָשָׂה: כִּי פָנָה אֶל אֱלֹהִים אֲחֵרִים" (דברים לא, טז-יח). שים לא: יש נבואה מראש שיהיו אנשים שיגידו שהרעות קרו בגלל ש"אֵין אֱלֹהַי בְּקִרְבִּי", מה שמראה שמי כפר רק גרם לקיום הנבואה. מה גם שהק תמיד בון אותנו באמונה ע"י שקורים דברים עולם שאנחנו לא מבינים את הצדק שבהם (לרמו שוודאי שהכל בצדק, כי ה' יתברך לא עושה עול לאף אחד, אלא שמי מי שלא חזק באמונה עלול לחשות אחרת, חס ושלום) בשביל לראות האם אנחנו מאמינים בו באמת.
evil morty, אלוקים וודאי שהיוא יותר חכמה, כי היוא מקור החכמה והכל והוא זה שנתן לבני האדם את החכמה. מי שכפר באלוקים בזמן השואה - זה הבחירה רעה שלו ואלוקים ידע על כך מראש: "וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה: הִנְּךָ שֹׁכֵב עִם אֲבֹתֶיךָ; וְקָם הָעָם הַזֶּה וְזָנָה אַחֲרֵי אֱלֹהֵי נֵכַר הָאָרֶץ, אֲשֶׁר הוּא בָא שָׁמָּה בְּקִרְבּוֹ, וַעֲזָבַנִי, וְהֵפֵר אֶת בְּרִיתִי אֲשֶׁר כָּרַתִּי אִתּוֹ. וְחָרָה אַפִּי בוֹ בַיּוֹם-הַהוּא וַעֲזַבְתִּים וְהִסְתַּרְתִּי פָנַי מֵהֶם, וְהָיָה לֶאֱכֹל, וּמְצָאֻהוּ רָעוֹת רַבּוֹת, וְצָרוֹת; וְאָמַר, בַּיּוֹם הַהוּא "הֲלֹא עַל כִּי אֵין אֱלֹהַי בְּקִרְבִּי, מְצָאוּנִי הָרָעוֹת הָאֵלֶּה?". וְאָנֹכִי, הַסְתֵּר אַסְתִּיר פָּנַי בַּיּוֹם הַהוּא, עַל כָּל הָרָעָה, אֲשֶׁר עָשָׂה: כִּי פָנָה אֶל אֱלֹהִים אֲחֵרִים" (דברים לא, טז-יח). שים לא: יש נבואה מראש שיהיו אנשים שיגידו שהרעות קרו בגלל ש"אֵין אֱלֹהַי בְּקִרְבִּי", מה שמראה שמי כפר רק גרם לקיום הנבואה. מה גם שהק תמיד בון אותנו באמונה ע"י שקורים דברים עולם שאנחנו לא מבינים את הצדק שבהם (לרמו שוודאי שהכל בצדק, כי ה' יתברך לא עושה עול לאף אחד, אלא שמי מי שלא חזק באמונה עלול לחשות אחרת, חס ושלום) בשביל לראות האם אנחנו מאמינים בו באמת.
באותו הנושא: