28 תשובות
זה נחשב פשוט ברית זה הדבר הבסיסי ביותר וצריך למהר ולעשות
אכן ולפי דעתי אסור לו לעשות את זה למרות שזה די הזוי כי כיאלו אני יודעת שאסור לגוי לשמור שבת
שואל השאלה:
אבל הוא לא גוי
הוא יהודי 100%
אנונימית
אמא שלו יהודיה?
שואל השאלה:
כן
אנונימית
בואי אני אסביר לך ככה אין דבר כזה שזה לא נחשב כל מצווה ומשהו שעשית והשקעת בשבילו למען ה' הוא רואה את זה. היצר הרע לפעמים אומר תראה אתה לא שומר שבת בשביל מה לשמור כיפור או בשביל מה לשמור כשרות או בשביל מה לעשות מצוות וזה לא נכון. הוא פשוט צריך לעשות ברית מילה והכל טוב זה לא שהוא לא נחשב יהודי והמעשים שלו לא נחשבים
אבא שלו יהודי? ברית זה דבר חשוב חד וחלק. הברית מילה היא חלק מהדברים שהופכים יהודי ליהודי ומכניסים את האדם לתוך העם היהודי. אלא אם יש סיבה טובה שבגללה הוא לא עשה ברית הוא חייב לעשות אחרת הוא לא חלק מהברית (בגלל זה קוראים לזה ברית מילה) .
אין קשר בין הדברים, כל מצוה היא נחשבת, למרות שברית ביננו לבין ה'. מה שכן, אן מתו אחיו מחמת מילה - אז הוא פטור מברית מילה.
תוצאה - ברית מילה זה ההסכם לברית עולם שנכרת עם אברהם - זה הדבר שהתחיל הכל. אלא מחמת בריאות או סיכון אדם מחויב בברית מילה חובה.
לא אמרתי שזה לא חובה, זאת בין המצוות הבודדות של מצוות עשה שיש כרת למי שילא יעשה אותה (מצות עשה אחרת שיש כרת למי שלא יקיים אותה - זה הקרבת קרבן פסח).
אז כן יש קשר בן הדברים - אדם שלא עבר ברית מילה מסיבה לא מוצדקת המעשים והמצוות שלו לא נחשבים כי הוא תחת כרת - שזה אומר כריתה מהעם דהיינו - לא יהודי וללא יהודים אסור לשמור מצוות של העם היהודי.
מורא, כרת - זה עונש (דווקא ליהודי, לגויים אין עונש כרת): או מיתה בקיצור שנים (בין 50 ל-60), או להיאשר בל מאמאים או רוחני (הנשמה נכרתת מאת ה' יתברך לעתיד לבוא). זה לא אומר שהוא לא יהודי ושהוא לא צריך לקיים מצוות אחרות.
שואל השאלה:
אם במדינה שהוא נולד לעשות ברית מילה היה בלתי אפשרי ומאוד מסוכן וכשהוא עלה לישראל לא נתנו לו לעשות את זה בגלל בעיות עם הרבנות זה נחשב לסיבה מוצדקת?
כי זו לא אשמתו בסופו של דבר
אנונימית
תוצאה - כרת זה "כרת נכרתת מעמך". כל הדברים שאתה מתאר הם כאלה שמוצאים את האדם מהעם בדרך כזאת או אחרת . זה כן אומר שהוא לא יהודי כי הרי הברית היא ה"חתימה" של הברית עם אלוהים. במילים אחרות אדם שלא עברת ברית כביכול לא חתם על ההסכם עם אלוהים. חל עליו דין 7 מצוות בני נוח
לפי הקצת שאת מספרת זה נשמע שבהחלט שלאותו בחור יש סיבה טובה ללמה הוא לא עשה ברית מילה (למרות שהוא עכשיו יכול כי הוא בישראל ואפשר לעשות בירת מילה דרך בית חולים תחת הרדמה).
מורא, עזוב, תלמד במסכת יבמות, פרק הערל...
עדיף שאתה תסביר תוצאה אבל בוא נעשה את זה כבר בפרטי יותר מתאים.
ה' אוהב אותך גם בלי הדברים האלו, כל עוד אתה באמת נותן את עצמך ומאמין בו באמת ומתחזק איתו קשר אישי זה אומר שהוא שלך אתה שלו.
lord karate, "רבי אלעזר בן עזריה אומר: "מאוסה היא עורלה שנתגנו בה רשעים, שנאמר "כי כל הגויים ערלים, וכל בית ישראל ערלי לב" (ירמיה ט, כה) (משנה, נדרים, פרק ג, משנה יא).
אני לא מאמינה ברבנים ובתורה שבע"פ ובמה מסביב יקירי(: אני מאמינה שה' סולח על דברים שהיו בעבר שלנו ותמיד יש לנו מקום לשינוי. אם בן אדם לא יכול לעשות משהו בנוגע לזה אז הוא לגיט לא יכול/:
lord karate, מי שלא מאמין בתורה שבעל פה - דינו כאפיקורוס גמור (משנה תורה, הלכות ממרים, פרק ג, הלכות א-ב).
מי החליט שצריך להאמין בתורה שבע"פ? אשמח אם תשלח לי הודעה בפרטי ותאיר את הידע שלי, ואולי אאיר גם את שלך.
lord karate, פשוט מאוד שקיבלנו את התורה בהר סיני - אז קיבלנו ביחד את פירושה בעל פה. הסיבה העיקרית לאמונה בתורה שבעל פה - היא מסורת (בדיוק כמו שזאת הסיבה העיקרית להאמין בתורה שבכתב), אבל לא חסר ראיות לתורה שבעל פה מתוך התורה שבכתב. כמו כן, לא ניתן להבין הרבה דברים מבלי תורה שבעל פה? ניקח את שבת: ה' צוה שלא לעשות מלאה בשבת ויש עונש של סקילה (שיש עדים והתראה) למי שיחלל את השבת. בתורה שבכתב המלרכות של שבת לא מפורטות. על סמך מה, אם לא על פי תורה שבעל פה נדע מה נקרא "מלאכה" בשבת ומה לא?
מי החליט? מי כתב אותה?
מה החליט? הקב"ה. מי כתב אותה? רבי יהודה הנשיא (רבנו הקדוש) - פשוט עד אז היה אסור לכתוב את התורה שבעל פה, אבל הוא כתב אותה משום "עת לעשות לה' הפרו תורתך" (תהלים קיט, קכו) כמבואר בגיטין ס עמוד א.
ברית מילה ופרטים עליה נמצאים כבר בתנ"ך ולא רק בתורה שבעל פה
מורא, עוד אברהם אבינו נצטוה עליה (בראשית יז). בכל אופן, התורה שבעל פה היא זאת שמוכיחה שמדובר באבר המין:
"מניין למילה שבאותו מקום? - נאמר כאן "ערלתו" (בראשית יז) ונאמר להלן "ערלתו" (ויקרא יט) מה להלן דבר שעושה פרי אף כאן דבר שעושה פרי דברי ר' יאשיה ר' נתן אומר אינו צריך הרי הוא אומר (בראשית יז) וערל זכר אשר לא ימול את בשר ערלתו מקום שניכר בין זכרות לנקבות" (שבת קח עמוד א).
אני כבר לא מדבר על הפרטים שיש רק בתורה שבעל פה, כגון פריעה ומציצה.
הרבה מהמסורות נעשו לאורך הרבה זמן כאשר יהודים התחילו לחזור בחזרה לארץ ישראל ראינו שהרבה מהם דומים בקהילות יהודיות מכל העולם ואחד מהם זה ברית מילה. בקהילות מסוימות למשל בין מזרחים לאשכנזים יש ממש שוני קטן בסיגנון של איזה אצבעות שמים את התפילין ועוד דברים שממש קטנים אבל ברית מילה היה אותו הדבר אצל כולם .