6 תשובות
אפיקורוס של תקופת הרמבם זה לא אפיקורוס של היום
ככה שהכל בסדר
מה זה אכפת לי כופר או לא
לא רוצה לחיות בידיעה שהרגתי מישהו
הייתי עושה את זה בעלילות
*לו הייתי הולך בכול אחרי פסיקת הרמב"ם, אבל אני לא.
^זה לא נספג אליו מהמוסלמים אלא מהתלמוד (בבלי ע"ז כו).
ע"ז הוא לא פרק, בהפניה לתלמוד הבבלי כותבים את שם המסכת ואת מספר הדף, ע"ז אלו ראשי תיבות "עבודה זרה". הקיצור זהו דין ידוע "מורידין ולא מעלין".
הרמב"ם למד דינים מהתושב"ע היהודית ולא ממקבילתה המוסלמית.
יסלח לי מר, אבל אתה ממש מעוות את הכתוב שם בפשט הסוגיה. אפילו הייתי דרשן חסידי לא הייתי מפליג כך בדרש המקורות.