8 תשובות
קודם כל, חינוך ילדים ע''י אלימות *מתונה*, זה לא דבר אסור מבחינת ההלכה, אלא זה נאסר טכנית בדורות האחרונים כי כיום זו לא הצורה ההגיונית, וגורר דברים הפוכים.
להפך, כתוב ''חוסך שבטו (הכאה) שונא בנו'', ז''א שאדם שמ'רחמים' לא יכה את הבן שלו כדי לחנך אותו, הוא בעצם האכזרי.
אותו דבר כאן. הקב''ה יודע מה הטוב בשבילנו, והוא רוצה שבאמת נגיע אליו. אם עשינו עבירות שמונעות מאיתנו להגיע לגן עדן, אז מרמים בלבד, הקב''ה 'מנקה' אותנו מהעבירות ע''י עונשים מסויימים, שנובעים מאותו מקור שאבא מחנך את הבן שלו.
שואל השאלה:
איך מנקהה ? לא בגהנום? אתה קצת הלכת עקיפין וכתבת נראלי כמה מילים בשגיאות כתיב היה לי קשה להבין
ממש מצטער אם כתבתי עם שגיאות, או בצורה לא מובנת.
אני קראתי עוד פעם, ומשום מה זה נראה מובן. אני אתמצת:
כמו שאבא שרוצה בטובת בנו מחנך אותו בצורה שיכולה להיראות לו לא נעימה, אבל היא לטובתו, כך הקב''ה נותן לנו 'עונשים לא נעימים' אך ורק לטובתנו. (שנוכל להיות יותר טהורים מעבירות וקרובים אליו, לדוגמא).
שואל השאלה:
אבל את זה אני יודעת
דברתי ספציפית על אלימות והדימוי של הגהנום ששם זה אלימות של ממש
מה לעשות שזה מה שאנחנו צריכים לעבור כדי לכפר על החטאים שלנו?!
אמת זו אמת, גם אם היא לא נוחה לנו...
שואל השאלה:
אז יכולת להגיד את זה מהתחלה שזה נכון, ולא ללכת סחור סחור הבנת? רציתי לשמוע את זה. ואם יש בזה ניגוד או משהו שסותר אבל אין
שואל השאלה:
אבל זה כן
כי כל מקרה לגופו אבל המקרה הזה כן קיים ברור שיש יוצא דופן
זה לא בידיוק ככה יש כף הקלע שאתה מתענה כל חטאים שעשיתה וזה מטהר ומנקה אותך בדרך לגן עדן זה קצת רשה להסביר פה תיראי סיר טונים של זה יש לך את כל התשובות שם
אנונימית