7 תשובות
ציין: אני מתנגדת/ תומכת בלה בלה בלה בשם ה(מושג בחרת)
הצג: מציגה את המושג
הסבר: מסבירה ומקשרת
נימוק מנוגד לטענתי:
ציין- נימוק שמתנגד לטענתי מבוסס על... (המושג שבחרת)
הצג- בלה בלה בלה
הסבר- בלה בלה בלה
אני חושבת אבל זה לא בטוח
הצג: מציגה את המושג
הסבר: מסבירה ומקשרת
נימוק מנוגד לטענתי:
ציין- נימוק שמתנגד לטענתי מבוסס על... (המושג שבחרת)
הצג- בלה בלה בלה
הסבר- בלה בלה בלה
אני חושבת אבל זה לא בטוח
התשובה למעלה מטעה!! ממש לא עושים ככה לא לעשות ככה תזהרי ישר יורידו לך מלא נקודות...
ככה עושים תשובת עמדה
קודם כל את כותבת אם את בעד או נגד לטקסט שהביאו לך
ואת כותבת בו את עמדתך לדוגמה(נגיד הביאו לך טקסט שקשור לזה)
דוגמה: אני בעד שנשים דתיות לא יופרדו מאוטובוסים שבהם גם גברים נוסעים בעיר בני ברק
ואז את עושה בעד ונגד
טיעון בעד נובע מהזכות לשיוויון (את מסבירה את הזכות) ואז מביאה דוגמאות מהטקסט וגם את יכולה במילים שלך
ואז את עושה
טיעון נגד נובע מחופש דת (מסבירה את הזכות) ואז מביאה דוגמאות מהטקסט ומהמילים שלך ..
ואז אחרי 2 טיעונים בעד ונגד את עושה לפי דעתך
לדוגמה
לפי דעתי נשים לא צריכות להיות מופרדות באוטובוסים בגלל שהן נשים וכולי וכולי...(הדעה שלך פשוט)
מקווה שעזרתי :)
ככה עושים תשובת עמדה
קודם כל את כותבת אם את בעד או נגד לטקסט שהביאו לך
ואת כותבת בו את עמדתך לדוגמה(נגיד הביאו לך טקסט שקשור לזה)
דוגמה: אני בעד שנשים דתיות לא יופרדו מאוטובוסים שבהם גם גברים נוסעים בעיר בני ברק
ואז את עושה בעד ונגד
טיעון בעד נובע מהזכות לשיוויון (את מסבירה את הזכות) ואז מביאה דוגמאות מהטקסט וגם את יכולה במילים שלך
ואז את עושה
טיעון נגד נובע מחופש דת (מסבירה את הזכות) ואז מביאה דוגמאות מהטקסט ומהמילים שלך ..
ואז אחרי 2 טיעונים בעד ונגד את עושה לפי דעתך
לדוגמה
לפי דעתי נשים לא צריכות להיות מופרדות באוטובוסים בגלל שהן נשים וכולי וכולי...(הדעה שלך פשוט)
מקווה שעזרתי :)
שואל השאלה:
את יכולה לעשות דוגמא רציפה של תשובת עמדה בבקשה? ( כיאלו כמו שהיית עושה בבגרות)
את יכולה לעשות דוגמא רציפה של תשובת עמדה בבקשה? ( כיאלו כמו שהיית עושה בבגרות)
אנונימית
את יכולה להכנס לבגרויות קודמות באזרחות נגיד תכנסי לחורף 2019 (שם אני ניגשתי) ותסתכלי על השאלה והתשובה של אותה עמדה
זה יעזור לך המון
זה יעזור לך המון
21. הנה זו שאלה מתוך הבגרות באזרחות מועד חורף 2019
משרד הבריאות ממליץ לחסן ילדים נגד מחלת החצבת משום שזוהי מחלה קשה ומידבקת, אך יש הורים המסרבים לחסן את ילדיהם מסיבות שונות. בשל גידול במספר החולים במחלה, הורים של כמה תלמידים דרשו לאסור על ילדים שאינם מחוסנים נגד מחלה זו להיכנס למוסדות החינוך.
יש התומכים בהטלת איסור כזה ויש המתנגדים לו.
הבע את עמדתך בעניין דרישת ההורים לאסור כניסה למוסדות החינוך. הצג שני נימוקים המתבססים על מושגים מתחום האזרחות נימוק אחד לעמדתך ונימוק אחד (אחר) לעמדה המנוגדת לשלך. בכתיבתך הקפד על הרכיבים האלה: א. טענה הצג את עמדתך באופן ברור. ב. הנמקת עמדתך הצג נימוק לעמדתך המבוסס על מושגים וידע מלימודי האזרחות.
ג. הנמקת העמדה המנוגדת הצג נימוק לעמדה המנוגדת לעמדתך, המבוסס על מושגים וידע
משרד הבריאות ממליץ לחסן ילדים נגד מחלת החצבת משום שזוהי מחלה קשה ומידבקת, אך יש הורים המסרבים לחסן את ילדיהם מסיבות שונות. בשל גידול במספר החולים במחלה, הורים של כמה תלמידים דרשו לאסור על ילדים שאינם מחוסנים נגד מחלה זו להיכנס למוסדות החינוך.
יש התומכים בהטלת איסור כזה ויש המתנגדים לו.
הבע את עמדתך בעניין דרישת ההורים לאסור כניסה למוסדות החינוך. הצג שני נימוקים המתבססים על מושגים מתחום האזרחות נימוק אחד לעמדתך ונימוק אחד (אחר) לעמדה המנוגדת לשלך. בכתיבתך הקפד על הרכיבים האלה: א. טענה הצג את עמדתך באופן ברור. ב. הנמקת עמדתך הצג נימוק לעמדתך המבוסס על מושגים וידע מלימודי האזרחות.
ג. הנמקת העמדה המנוגדת הצג נימוק לעמדה המנוגדת לעמדתך, המבוסס על מושגים וידע
וזו התשובה של אותה השאלה
העמדה שלי: אני בעד הטלת איסור כניסה למוסדות חינוך לילדים אשר אינם מחוסנים. נימוק התומך בעמדתי: מתבסס על הזכות לחיים ולביטחון. אין לפגוע בחייו ובגופו של אדם.
חובת המדינה להגן על כל בני האדם החיים בשטחה מפני פגיעה בחייהם ובגופם בידי אחרים.
במקרה שילדים לא מחוסנים ייכנסו למוסדות החינוך, הם עלולים להדביק ילדים אחרים במחלת החצבת ולכן לפגוע בצורה ישירה בזכותם לחיים. המדינה חייבת למלא את תפקידה ולמנוע מהם להיכנס למוסדות החינוך יחד עם כל הילדים.
נימוק התומך בעמדה המנוגדת: מתבסס על זכויות חברתיות-הזכות לחינוך. זכויות המוענקות על ידי המדינה על מנת להבטיח רמת חיים בסיסית. הענקת הזכויות נעשית בדרך של הקצאת משאבים ושירותים ודוגמה לכך הן הזכות לשירותי בריאות, חינוך, ביטחון סוציאלי, דיור וזכויות עובדים. היקפן של הזכויות משתנה ממדינה למדינה ותלוי במדיניות הכלכלית-חברתית שלה.
ילד שלא יוכל להיכנס למוסד לימוד, זכותו לחינוך תיפגע קשות. המדינה מחויבת להעניק שירותי חינוך לכל אזרחיה ואין למנוע מילד לקבל זכות בסיסית וחשובה זו.
העמדה שלי: אני בעד הטלת איסור כניסה למוסדות חינוך לילדים אשר אינם מחוסנים. נימוק התומך בעמדתי: מתבסס על הזכות לחיים ולביטחון. אין לפגוע בחייו ובגופו של אדם.
חובת המדינה להגן על כל בני האדם החיים בשטחה מפני פגיעה בחייהם ובגופם בידי אחרים.
במקרה שילדים לא מחוסנים ייכנסו למוסדות החינוך, הם עלולים להדביק ילדים אחרים במחלת החצבת ולכן לפגוע בצורה ישירה בזכותם לחיים. המדינה חייבת למלא את תפקידה ולמנוע מהם להיכנס למוסדות החינוך יחד עם כל הילדים.
נימוק התומך בעמדה המנוגדת: מתבסס על זכויות חברתיות-הזכות לחינוך. זכויות המוענקות על ידי המדינה על מנת להבטיח רמת חיים בסיסית. הענקת הזכויות נעשית בדרך של הקצאת משאבים ושירותים ודוגמה לכך הן הזכות לשירותי בריאות, חינוך, ביטחון סוציאלי, דיור וזכויות עובדים. היקפן של הזכויות משתנה ממדינה למדינה ותלוי במדיניות הכלכלית-חברתית שלה.
ילד שלא יוכל להיכנס למוסד לימוד, זכותו לחינוך תיפגע קשות. המדינה מחויבת להעניק שירותי חינוך לכל אזרחיה ואין למנוע מילד לקבל זכות בסיסית וחשובה זו.
כמו שאמרתי .. ככה עושים תשובה מלאה ומדוייקת של שאלת הבעת עמדה