2 תשובות
הרחבת פעילות של מוניות שירות, הפעלת מוניות בתעריף נמוך, הפעלת שירות אוטובוסים באזורים שלא מפריעים למגזר החרדי
על פי התקציב לשנת 2019 ישקיע משרד התחבורה בישראל 6.8 מיליארדי ש"ח בסובסידיות לתחבורה ציבורית ועוד 7.8 מיליארדי ש"ח בקניית ציוד ובתשתיות לתחבורה ציבורית. משרד התחבורה בוחר
וקונה אוטובוסים לכל חברות האוטובוסים וקרונות וקטרים עבור רכבת ישראל.
, בעוד שעבור סלילת כבישים ב-2019 יוקצו רק 27 ההכנסות ממיסוי רכבים הם בערך 5.6 מיליארד ש"ח. כלומר חלק הניכר של הכסף שנגבה מבעלי הרכבים איננו חוזר אליהם כתשתיות, אלא מופנה לתחבורה ציבורית ולמטרות אחרות בתקציב המדינה.

מדינת ישראל משקיעה כסף רב כדי לחנך את הציבור לעזוב את הרכבים הפרטיים ולעבור לתחבורה ציבורית , אבל יש לזכור כי אוטובוסים מלאים הם רווחיים וייסעו גם אם המדינה לא תממן אותם. אוטובוסים חצי ריקים עם מנוע גדול פי חמישה עד עשרה ממנוע של רכב קטן, שנוסעים במסלולים ארוכים יותר ליעד ועוצרים הרבה, יוצרים זיהום אוויר רב, אינם רווחיים, וממשיכים לפעול רק כי "צריך לחנך את הציבור לעזוב את רכבו הפרטי".

לדעתי צריך שכל חברה תוכל לספק שירותי תחבורה ציבורית על חשבונה כעסק רגיל כאשר התערבות המדינה תתמקד באישור בטיחות הרכבים בלבד כמו שנעשה עבור כל רכב במדינת ישראל.