16 תשובות
"עבירות התורה" הן לא באמת עבירות, ויש הבדל גדול בין לעבור על חוקי דת לבין לא לכבד אנשים שמתו על מנת להגן עלייך ועל המשפחה שלך
אתה מתכוון למה לאכול שרימפס זה בסדר אבל לא לעמוד בצפירה זה נורא?
כי זה ככה.
כי זה ככה.
את באמת שואלת למה?
כי האנשים הללו לחמו ומתו כדי שאת תגורי פה. בבטחון. שתהיה לך מדינה.
מים אוכל קורת גג, הם הקריבו את עצמם למענך. והמעט שאת יכולה לעשות זה לכבד אותם ביום אחד עבורם.
כי האנשים הללו לחמו ומתו כדי שאת תגורי פה. בבטחון. שתהיה לך מדינה.
מים אוכל קורת גג, הם הקריבו את עצמם למענך. והמעט שאת יכולה לעשות זה לכבד אותם ביום אחד עבורם.
שואל השאלה:
suncake, דווקא עבירות התורה - הן באמת עבירות, כי לעבור עליהן - זה ללכת נגד מה שצוה מלך העולם, מה שאין כן לא לעמוד בצפירה.
מי שלא עומד בצפירה - זה לא אומר שהוא לא מכבד את הנפטרים, הוא יכול לעשות דברים שבאמת מועילים לעילוי נשמתם (קריאת פרקי תהלים, לימוד המשניות ועוד דברים).
suncake, דווקא עבירות התורה - הן באמת עבירות, כי לעבור עליהן - זה ללכת נגד מה שצוה מלך העולם, מה שאין כן לא לעמוד בצפירה.
מי שלא עומד בצפירה - זה לא אומר שהוא לא מכבד את הנפטרים, הוא יכול לעשות דברים שבאמת מועילים לעילוי נשמתם (קריאת פרקי תהלים, לימוד המשניות ועוד דברים).
אפשר לעמוד דקה ואז להתפלל לעילוי נשמתם, ככה תעשה מצווה כפולה. לא ככה?
חחח וואו אתה כל כך חסר מודעות.
כל כך קשה לך בלי תהילים דקה? תעמוד דום עם תהילים ביד. תדקלם פרק מהתנך או משהו. אף אחד לא מפריע לך. אפשר לעשות את זה גם בעמידה. אבל לא לעמוד? למה כדי לעשות דווקא? זה באמת נורא.
כל כך קשה לך בלי תהילים דקה? תעמוד דום עם תהילים ביד. תדקלם פרק מהתנך או משהו. אף אחד לא מפריע לך. אפשר לעשות את זה גם בעמידה. אבל לא לעמוד? למה כדי לעשות דווקא? זה באמת נורא.
שואל השאלה:
לא מצוה כפולה, כי אין בכלל מצוה לעמוד (אלא אם כן נמצאים בציבור - אז עומדים, כדי שלא יהי חילול ה').
נ.ב. למה שאת לא תעשי את מה שהצעת לי?
לא מצוה כפולה, כי אין בכלל מצוה לעמוד (אלא אם כן נמצאים בציבור - אז עומדים, כדי שלא יהי חילול ה').
נ.ב. למה שאת לא תעשי את מה שהצעת לי?
כי אני לא מאמינה בזה ולכן אני לא חושבת שזה יועיל במשהו.
כי התנך לא מעניין אותי. הכל סיפורים במחינתי. להאמין צריך בלב. לא לקרוא באיזה ספר ולאכול כשר ולהעמיד פני מאמין.
יש לי ערכים. אמיתיים. ואם זה מה שהתנך לימד אותך, לא להקדיש דקה לזכר אלו שמתו למענך ולמען מדינת הקודש שלך, אז צר לי לבשר לך אבל הוכחתי את טענתי.
יש לי ערכים. אמיתיים. ואם זה מה שהתנך לימד אותך, לא להקדיש דקה לזכר אלו שמתו למענך ולמען מדינת הקודש שלך, אז צר לי לבשר לך אבל הוכחתי את טענתי.
שואל השאלה:
doesfaithevenexist?, זה לא עניין של קשה. זה עניין שצריך לדעת ממה לעשות עניין ומה לא. זה לא בסדר שלעבור על חוקי התורה יראה כדבר "ליגיטימי" ו"נורמלי" ע"י החברה ולא לעמוד בצפירה - יראה בעיניהם - כמשהו "נוראי". צריך לעשות מהעיקר עיקר והטפל טפל. זה אחד מהכללים בעבודת ה' יתברך.
doesfaithevenexist?, זה לא עניין של קשה. זה עניין שצריך לדעת ממה לעשות עניין ומה לא. זה לא בסדר שלעבור על חוקי התורה יראה כדבר "ליגיטימי" ו"נורמלי" ע"י החברה ולא לעמוד בצפירה - יראה בעיניהם - כמשהו "נוראי". צריך לעשות מהעיקר עיקר והטפל טפל. זה אחד מהכללים בעבודת ה' יתברך.
אהה אז לזכור ולכבד את חללי ישראל ונפגעי פעולות האיבה זה טפל? הבנתי אותך. שוב, הוכחתי את טענתי. אתה באמת לא מודע לעצמך אה?
אבל מדובר פה באנשים אמיתיים שאיבדו את חייהם והשאירו אחריהם משפחות בלי אב, אח, דוד וכולי. למה שלא תעמוד דקה ותכבד אותם? הם היו יהודים ויותר חשוב מזה- בני אדם, בדיוק כמוך.
שואל השאלה:
doesfaithevenexist?, התורה נמסרה לנו לא כסיפורים, אלא כחוקים. "תורה" - מלשון "הוראה".
doesfaithevenexist?, התורה נמסרה לנו לא כסיפורים, אלא כחוקים. "תורה" - מלשון "הוראה".
שואל השאלה:
doesfaithevenexist?, בתגובה הקודמת את זיזלת בחוקים שה' מסר לנו שזה הרבה יותר גרוע. וזה לא קשור ללכבד (יש דרכים אחרות איך לכבד).
doesfaithevenexist?, בתגובה הקודמת את זיזלת בחוקים שה' מסר לנו שזה הרבה יותר גרוע. וזה לא קשור ללכבד (יש דרכים אחרות איך לכבד).
"תורה" מלשון "קשה לי להאמין באמת אז אני צריך משהו מוחשי כדי להוכיח לכולם עד כמה אני צדיק"
אתה בן אדם מבוגר, אני לא מבינה את שיקולי הדעת שלך - ולא רוצה להבין אותם. לא רוצה לעמוד לזכרם - אל. אל תפתח פה ריבים ותביך את הקהילה שלך, גם ככה כבר לועגים להם מספיק בגלל אנשים כמוך.
הויכוח הזה נגמר כאן.
אתה בן אדם מבוגר, אני לא מבינה את שיקולי הדעת שלך - ולא רוצה להבין אותם. לא רוצה לעמוד לזכרם - אל. אל תפתח פה ריבים ותביך את הקהילה שלך, גם ככה כבר לועגים להם מספיק בגלל אנשים כמוך.
הויכוח הזה נגמר כאן.
כי יש אנשים שהערך הזה הוטבע בהם מאד חזק, למה חייב לעמוד, למה זה לא מכבד ומבחינתם זה המינימום שאפשר לעשות, מה שלא נכון.
אנשים לא מודעים בכזו חריפות למצוות שאנו כן מודעים להן...אם הם היו מחונכים באותה מידה של חומרה על מצוות אחרות כמו שצריך ברור שהם היו מקפידים יותר על המצוות.
אבל הם לא חונכו ככה.
ולכן ההבדל.
במיוחד שקל יותר לצאת נגד מי שלא עומד, הרי זה כולה דקה, סהכ 5 דקות במקסימום לשנה ואילו שמירת מצוות דורשת הרבה הרבה יותר.
אנשים לא מודעים בכזו חריפות למצוות שאנו כן מודעים להן...אם הם היו מחונכים באותה מידה של חומרה על מצוות אחרות כמו שצריך ברור שהם היו מקפידים יותר על המצוות.
אבל הם לא חונכו ככה.
ולכן ההבדל.
במיוחד שקל יותר לצאת נגד מי שלא עומד, הרי זה כולה דקה, סהכ 5 דקות במקסימום לשנה ואילו שמירת מצוות דורשת הרבה הרבה יותר.