18 תשובות
שהוא משהו שמאוד מאמין ושהוא שונא ערבים
אידיוט. בלי קשר לאמונה שלו באלוהים, למה לשנוא מגזר שלם?
סליחה? ^
מה הקשר לאדיוט בדיוק? כי יש לו דעות שהן אחרות משלך?
מה הקשר לאדיוט בדיוק? כי יש לו דעות שהן אחרות משלך?
שכנראה הדת מאוד חשובה לו ושהוא לא מת על ערבים. זה הכל. לא דבר רע זה בטוח
כי לשנוא מגזר שלם זה מטופש.
זאת דעתך, מותר לה. זה לא הולך את זה למטופש. יש לי הרבה דברים להגיד על מי שמגן על המגזר הזה. אז פשוט שקט
אני חושבת שלשנוא כל מגזר שלם זה טיפשי.
גזעני
אני מסכים עם האמונה באלוהים וגם מבין לגמרי את השנאה כלפי הערבים לאור אך שהם מתנהגים אי אפשר להגיד שהשנאה שלו היא סתמית.
זה חילול ה' והוא פוגע בשם של אנשים במעמד שלו.
לא נכון.
שנאה של אדם שרוצה ברעתנו בתור רגש שישמש אותנו על מנת להגן על עצמנו זה לא רע. זה שונה אם זה נשאר אצל בן אדם כדרך קבע או שאפילו אם הוא ניצח אז אותו אדם מתעסק בסבל של המפסיד בתור סיבה לשמחה. האדם צריך להתרכז ולשמוח בזה שהוא ניצל האויב כמקור לשמחה .
שנאה של אדם שרוצה ברעתנו בתור רגש שישמש אותנו על מנת להגן על עצמנו זה לא רע. זה שונה אם זה נשאר אצל בן אדם כדרך קבע או שאפילו אם הוא ניצח אז אותו אדם מתעסק בסבל של המפסיד בתור סיבה לשמחה. האדם צריך להתרכז ולשמוח בזה שהוא ניצל האויב כמקור לשמחה .
יש הבדל בין לשנוא ערבים ולבין להיזהר מהם או לא לסמוך עליהם.
לרצות רע למישהו אחר זה שונה מלרצות טוב לעצמך.
לרצות רע למישהו אחר זה שונה מלרצות טוב לעצמך.
לא כשזה בזמן עימות. כשזה בזה עימות איתם כמו עכשיו אז השנאה היא מובנת כי היא נובעת מהרצון שלנו לביטחון וטוב לעצמנו בגלל שהם תוקפניים.
אני מצטערת אבל בשאלה לא צויין עימות ולא צויין שהשנאה היא עכשיו אלא כדבר כללי
מה זה משנה אם זה צוין או לא ? אנחנו יודעים שכרגע אנחנו בעימות איתם נכון? אז כנראה בגלל זה אותו בחור שונא אותם.
אם היא הייתה אומרת "אדם שמאמין באלוהים אבל שונא הינדים" אז זה היה שנאה סתמית כי מה הינדים עשו לנו או עושים עכשיו? ערבים כן עושים גם אם היא לא ציינה את זה אנחנו יודעים את זה .
אם היא הייתה אומרת "אדם שמאמין באלוהים אבל שונא הינדים" אז זה היה שנאה סתמית כי מה הינדים עשו לנו או עושים עכשיו? ערבים כן עושים גם אם היא לא ציינה את זה אנחנו יודעים את זה .
ברגע שאתה בפומבי מצהיר שאתה שונא ערבים אנשים יסתכלו עליך כגזען ומתוך זה ברגע שאתה דתי תמיד יהיה את האמירה או המחשבה שזה כל הדתיים ככה ולא בשום מובן טוב.
אם אתה מביא אדם לחשוב דבר כזה זה נחשב חילול ה' כי זה גורם לבעצם שם רע לדת.
אם אתה מביא אדם לחשוב דבר כזה זה נחשב חילול ה' כי זה גורם לבעצם שם רע לדת.
גפילטע - כל דבר שאת יכולה להגיד עלולה בפני אדם מסוים לגרום לדת להיראות רע אפילו למשל על שמירת יחסי מין אחרי חתונה אז זה אומר שיש גבול מבין כמה מתחשבים בדעה של אחר ובין שעומדים על דעתנו וזה תלוי כמובן בסיטואציה ובאנשים שבצד השני והאם המניע שלהם הוא באמת ממקום של להבין או פשוט ממקום שלנסות לעודד משהו לא מוסרי או לפגוע בנו או סתם לבקר אותנו.
הדוגמא הבסיסית של אך צריך להתייחס לאויב מובא בסיפור בני ישראל והמצרים שכאשר אלוהים הטביע את כל המצרים בני ישראל שמחו ואלוהים אמר למשה להגיד להם שלא ישמחו כי "הם גם פרי יצירתי" . ועם זאת(!) זה נאמר אחרי שאלוהים הביא על מצרים 10 מכות , ובנוסף הטביע אותם עם הסוסים שלהם בים . אז מה זה אומר? אנחנו לא אמורים לשנוא לשם שנאה סתם ולא אמורים לשמוח שאנשים גוררים אותנו למצב של מלחמה והם מפסידים. אבל למטרות של הגנה עצמית מותר לנו לרתום את הרגש הזה על מנת להיות זהירים ולהגן על עצמנו.
הדוגמא הבסיסית של אך צריך להתייחס לאויב מובא בסיפור בני ישראל והמצרים שכאשר אלוהים הטביע את כל המצרים בני ישראל שמחו ואלוהים אמר למשה להגיד להם שלא ישמחו כי "הם גם פרי יצירתי" . ועם זאת(!) זה נאמר אחרי שאלוהים הביא על מצרים 10 מכות , ובנוסף הטביע אותם עם הסוסים שלהם בים . אז מה זה אומר? אנחנו לא אמורים לשנוא לשם שנאה סתם ולא אמורים לשמוח שאנשים גוררים אותנו למצב של מלחמה והם מפסידים. אבל למטרות של הגנה עצמית מותר לנו לרתום את הרגש הזה על מנת להיות זהירים ולהגן על עצמנו.
שואל השאלה:
מה?מה זה השטויות האלה
מה חילול ה?אל תגיד דברים טיפשיים שאתה אפילו לא יודע
מה?מה זה השטויות האלה
מה חילול ה?אל תגיד דברים טיפשיים שאתה אפילו לא יודע
אנונימית
באותו הנושא: