75 תשובות
כן
כן
לא
בחיים לא
כן
לא
כן
דוד שלי נשוי (טוב לא באמת כי הם לא יכולים להתחתן פה) למישהי נוצריה, מקבלים אותה באהבה במשפחה
דוד שלי נשוי (טוב לא באמת כי הם לא יכולים להתחתן פה) למישהי נוצריה, מקבלים אותה באהבה במשפחה
שואל השאלה:
למי שכתב כן אבל זאת התבוללות
למי שכתב כן אבל זאת התבוללות
אנונימית
לא
בחיים לא !!
גם לא נראה לי שאי פעם אני אתאהב בגוי
גם לא נראה לי שאי פעם אני אתאהב בגוי
כן
אני מניחה שאשאל אותו אם זה בסדר שייתגיר , ואם לא אתחתן בכל מקרה
אנונימית
תאמת יצא לי להתאהב במישהו נוצרי וכמעט נהינו זוג.
לא חושבת שהיינו מתחתנים כי לא הייתי רוצה שהטקס עצמו יהיה של נוצרים והקטע שגם לא היינו יכולים להתחתן בטקס של יהודים כי הוא נוצרי אז קיצר לא היינו מתחתנים אבל כן לא הייתה לי בעיה להיות איתו ולבנות איתו משפחה, זה שהוא נוצרי לא אומר שהוא לא בן אדם ואם יש לי רגשות אליו אז עוד יותר יהיה לי קשה לוותר עליו וקיצר לא אכפת לי מהדת שלו, אני רואה אותו כבן אדם אבל להתחתן זה פשוט לא יהיה אפשרי מבחינה טכנית.
לא חושבת שהיינו מתחתנים כי לא הייתי רוצה שהטקס עצמו יהיה של נוצרים והקטע שגם לא היינו יכולים להתחתן בטקס של יהודים כי הוא נוצרי אז קיצר לא היינו מתחתנים אבל כן לא הייתה לי בעיה להיות איתו ולבנות איתו משפחה, זה שהוא נוצרי לא אומר שהוא לא בן אדם ואם יש לי רגשות אליו אז עוד יותר יהיה לי קשה לוותר עליו וקיצר לא אכפת לי מהדת שלו, אני רואה אותו כבן אדם אבל להתחתן זה פשוט לא יהיה אפשרי מבחינה טכנית.
אנונימית
כן
זוגיות לכל החיים - כן. חתונה - לא, כי אני חושב שיש fuckים גדולים מאוד במוסד הנישואים בכלליות.
כאילו שאם אתחתן עם גוי היהודים ייכחדו.. כולה זוג מתבולל אחד
אנונימית
אם שנינו מאוהבים אחד בשני ומסתדרים ביחד טוב כך שנוכל לחיות ביחד לנצח אז למה שאתן לדבר שולי שכזה להפריד בינינו?! (תכלס אני אתאיסט אז זה לא כל כך משנה לי)
כן, אם אני אוהבת אותו והוא אותי אז מה הבעיה?
אנונימית
חד משמעית כן
אהבה יותר חשובה שלשמור על דת
אהבה יותר חשובה שלשמור על דת
שואלת השאלה
אני לא חושב שכדאי לך לקרוא סיפורי תנ"ך לפני השינה בכל לילה
אני לא חושב שכדאי לך לקרוא סיפורי תנ"ך לפני השינה בכל לילה
שואל השאלה:
אני לא דתייה בכלל אני פשוט חכמה כדי לדעת את זה.
אני לא דתייה בכלל אני פשוט חכמה כדי לדעת את זה.
אנונימית
כן.
לא מספיק חכמה כדי להבין שזה לא כזה קריטי אם התבוללת אלא עדיף פשוט להיות בני אדם אחד לשני ולא להסתכל על בנאדם לפי הדת שלו?
חוץ מזה אנשים החליטו שזה כזה חשוב
אבל בכנות, כל דת עברה דבר נורא בעבר
אבל בכנות, כל דת עברה דבר נורא בעבר
לא ובדיוק בגלל מה שאנונימית שנתת לה פרח רשמה - אם לאדם כן חשוב הזהות שלו והמסורת והאמונה שלו כלפי אלוהים אך אפשר לעשות כזה דבר? והרי אפשר גם למצוא בן או בת זוג יהודים אם רוצים ולשמר הכל ועדיין למצוא מישהו או מישהי שאוהב אותך אז בשביל מה? ואז יהיו חיים מסובכים לילדים והכל יסתבך ואת פוגעת בזהות שלך ולתשובה לאנונימית אחרת שרשמה כאן "בגלל זוג אחד יהודי מתבולל יכחד העם היהודי" - כן.. בגלל שזה עוד זוג ועוד זוג זה בדיוק כל העניין אז זה לא "כולה" . חוץ מזה - שאם חשוב לך הדת והזהות והאלוהים שלך אז למה זה בכלל צריך להיות תשובה לעניין הזה ?
זוגיות כזאת רק מפרקת את הזהות של כולנו, של העם שלנו וכל מי שאנחנו ולאדם שבאמת חשוב לי כל העניין הזה הוא לא יכול לעשות מה שבא לו. זה לא עובד ככה.
זוגיות כזאת רק מפרקת את הזהות של כולנו, של העם שלנו וכל מי שאנחנו ולאדם שבאמת חשוב לי כל העניין הזה הוא לא יכול לעשות מה שבא לו. זה לא עובד ככה.
מורא, שאלה קצת אישית שאת ממש לא חייב לענות עליה אבל חשוב לשאול, אי פעם התאהבת? ולמה השאלה הזאת חשובה? כי האנשים שאומרים פה כן התאהבו הם יודעים מה זה מרגיש, אם את היית יודעת או שאת כבר יודעת זה הרגשה הכי טובה שיש, למה שהדת שלו תפריע לי אם זה הבן אדם שאני רוצה לבלות איתו את שארית חיי? לדעתי אם את אוהבת מישהו זה ממש לא משנה
אנונימית
לשאלתך - כן אנונימית התאהבתי. ורוצה לשמוע משהו? התאהבתי במוסלמית, יהודיה , נוצריה, בודהיסטית . יש לנו הרבה נשים יפות ועדינות בעולם הזה. אבל יודעת מה העניין? שאת חושבת שדת זה סתם משחקים שמחליפים בשביל הכיף . זה לא. החיבור שלי לדת שלי זה עניין עם הנשמה שלי. אם אני אמכור את הנשמה שלי בשביל ריגוש אני בחיים לא יהיה מסוגל לחיות עם עצמי. אני ארגיש כמו סמרטוט בלי ערכים.
ואם תתאהב במוצריה ותאהב אותה כמו שאתה אוהב את האוויר שאתה נושם? אם אתה תרצה להיות איתה בכל שנייה וכל נשימה בלעדיה תרגיש ריקנית? גם אז? תתן למשהו כמו הדת שלה להפריע לך? אני חייבת להגיד שזאת דעה גזענית, אם כולנו היינו עושים ככה ומתחתנים רק אחד עם השני זאת תהיה אפליה! אני אישית לא גזענית הומופובית או כל דבר בסגנון, לכן אני לא אשפוט מידות של אדם לפי הדת שלו, ואם אני אוהב מישהו ככה, שום דבר לא יפריע לי (כמובן אם הוא בעניין(;) אנחנו ממש לא חייבים להסכים אבל אני אומרת ברצינות מוחלטת, זה כמו שהרבה אנשים שונאים אותנו בגלל הדת שלנו ובגלל שאנחנו "יהודים" אז למה אנחנו מצפים שלא יתייחסו אלינו ככה אם זה מה שאנחנו עושים?? אני סיימתי.
אנונימית
אם אני אבחר בבחורה אז אני לא באמת הערכתי את הערכים שלי ומי שאני והעם שלי. אם אני באמת חושב שאני מחזיק בערכים הנכונים והאמונה הנכונה זה פשוט למצוא מישהי שמחזיקה באותה ערכים אם אני רק אטרח.
אין קשר בין שנאה אלינו בגלל שאנחנו יהודים ולבין לחשוב שצריך להתחתן אחד עם השני ולערבב דתות ולהרוס לכולם את החיים כולל לזוג שמתחתן בגלל שיש בעיה לדחות סיפוקים. לשנוא את השונה בגלל שהוא שונה זה דבר אחד. שישנאו אותנו בגלל שאנחנו רוצים לשמור על התרבות שלנו את בעצם מצדיקה אז אנשים שכועסים עלינו בגלל שאנחנו רוצים להיות יהודים ואת תומכת בכעס ואלימות כולל השואה שנרצחו שם 6 מיליון יהודים בגלל שכעסו על יהודים בגלל שהם יהודים ולמקום כזה הגעת רק בשביל להצדיק התבוללות.
אין קשר בין שנאה אלינו בגלל שאנחנו יהודים ולבין לחשוב שצריך להתחתן אחד עם השני ולערבב דתות ולהרוס לכולם את החיים כולל לזוג שמתחתן בגלל שיש בעיה לדחות סיפוקים. לשנוא את השונה בגלל שהוא שונה זה דבר אחד. שישנאו אותנו בגלל שאנחנו רוצים לשמור על התרבות שלנו את בעצם מצדיקה אז אנשים שכועסים עלינו בגלל שאנחנו רוצים להיות יהודים ואת תומכת בכעס ואלימות כולל השואה שנרצחו שם 6 מיליון יהודים בגלל שכעסו על יהודים בגלל שהם יהודים ולמקום כזה הגעת רק בשביל להצדיק התבוללות.
הגזמת, לגמרי, ממקום של "אנחנו לא יותר טובים מהם אם נעשה את מה שהם עשו לנו" אתה פשוט לוקח את זה למקומות אחרים לגמרי ואם אנחנו לא נתחתן עם אנשים בגלל הדת שלהם במה אנחנו שונים מהם אם נעשה את הדבר הזה, אם אני מתאהב במישהו, ממש לא יהיה לי אכפת מאיזו דת הוא, כי זאת תפיסה שגויה, אם אתה לא שומר שבת מקיים כל מצווה צם בכיפור ומתפלל כל שבת בבית הכנסת. אל תגיד מה חטא ומה לא כי עובדה אם תשאל חרדי הוא יגיד שלהיות בטלפון בשבת זה אסור ולא שאני משווה נישואים לפלאפון ממש לא, אבל אני מסכימה עם הקלישאה של "אהבה מנצחת הכל" אתה ממש לא חייב להסכים איתי אבל מפה להאשים אותי שאני מצדיקה שנאת יהודים?!? אתה ממש לא מכיר אותי והדעות שלנו שונות אז סבבה תקבל את זה ואל תתטיח האשמות שווא באנשים שאתה לא ידוע מאיפה הם באים ומיהם, בבקשה בוא נסיים את הדיון חסר הפואנטה הזה כי לפחות נסכים שאנחנו לא מסכימים וניחלץ ממצב ה"וויכוח" הזה.
אנונימית
על מנת לשמור על העם שלנו והערכים שלו יהודי צריך להתחתן עם יהודיה. וזה אומר לא להתחתן עם אנשים מדתות אחרות. את אמרת שזה אותו דבר כמו האנשים ששנאו אותנו בגלל שאנחנו היינו מדת אחרת שזה בכלל לא דומה.
אז את אומרת שזה מוצדק שאנשים שונאים אותנו בגלל שאנחנו רוצים להתחתן בתוך עצמנו על מנת לשמור על הזהות שלנו .
אז את אומרת שזה מוצדק שאנשים שונאים אותנו בגלל שאנחנו רוצים להתחתן בתוך עצמנו על מנת לשמור על הזהות שלנו .
פשוט מאוד אם אדם מאמין באלוהים ומאמין ביהדות אין היגיון בלסטות ממנה ולשבור אותה. דבר אחד מאוד מבוסס ביהדות זה שהתבוללות זה חטא ומהרבה סיבות. אין יש לאדם סט ערכים אין טעם ללכת עם אדם עם סט ערכים שונה. לא הגיוני מכל כך הרבה סיבות . ואם את לא טורחת לשמור עליהם אז לא באמת האמנת בהם ומה שמעניין אותך זה רגשות וסקס ויצרים. אז אני אומר שיש לחיים האלה יותר מאשר להינכע רק לרגשות שלנו. יש חשיבה, ערכים, מוסר ואמונה ואם אנחנו חושבים שכל מה שחשוב זה רק הרגשות שלנו אז אנחנו לא באמת מאמינים באלוהים . מאוד פשוט .
בוא נסכים שאנחנו לא מסכימים
ונסגור את הוויכוח הזה תודה רבה.
ונסגור את הוויכוח הזה תודה רבה.
אנונימית
שואל השאלה:
אבל זאת התבוללות זה נקרא חטא. זה אסור ואתם תקחו את התוצאות הלא הכי טובות
אבל זאת התבוללות זה נקרא חטא. זה אסור ואתם תקחו את התוצאות הלא הכי טובות
אנונימית
לא אני לא סוגר דיונים ככה בצורה מרובעת.
אנחנו יכולים להסכים שלי אכפת מערכים ומסורת ובגלל זה חשוב לי לשמר אותה ולך רק אכפת מרגשות ויצרים ולא משנה לך מה ההשלכות. עם זה אני יכול לסגור כי זה באמת כנה ולא מנסה לייפות את העניין .
אנחנו יכולים להסכים שלי אכפת מערכים ומסורת ובגלל זה חשוב לי לשמר אותה ולך רק אכפת מרגשות ויצרים ולא משנה לך מה ההשלכות. עם זה אני יכול לסגור כי זה באמת כנה ולא מנסה לייפות את העניין .
אוטיסט מוריד - ערכים חשובים לפני הכל . אנחנו ילדים ? אז נצא גם עם עבריינים רוצחים אנסים ונגיד "אהבה קודמת להכל" ? אהבה זה לא הכל. זה תירוץ לא להתנהג עם סבלנות לאדם שיותר מתאים לך .
וואי הדיליי
לא רוצה לסגור את הוויכוח בצורה כזאת מרובעת? אז רק שתדע, צורת החשיבה שלך מאוד מאוד מרובעת, אנחנו כבר לא חיים במאה הקודמת-קודמת, הבנתי שאצלך הרבה יותר חשוב הדת והמסורת, סבבה לא שופטת, עובדה, אנשים מתחתנים עם רוצחים ואנסים,יגאל עמיר זאת דוגמא, וכן, אם אני אוהב מישהו, אני אתחתן איתו. סליחה באמת שלדעתי יותר חשובות הרגשות שלנו מהדת, אני לא אתחתן עם מישהו רק כי הוא יהודי! אחרת איזה מין בן אדם אני יהיה? סבבה, הבנתי יש לך צורת חשיבה מאוד שונה משלי, אני לא מכירה אותך ואתה ממש לא מכיר אותי, לא גדלנו באותו מקום, אין לנו אותם הורים, יש לנו ערכים מאוד שונים סבבה הבנו, אני רוצה לסגור את הוויכוח מהסיבה השונה שזה שאין תשובה חד משמעית למי צודק יותר, אז במקום למשוך ויכוח שיסתיים במבוי סתום, אני מעדיפה לביים אותו.בכל מקרה לא נסכים אז למה להמשיך אם זה לא מוביל אותנו לשום מקום?
אנונימית
במקום לביים לסיים
אנונימית
לאיזה בן אדם תהפכי אם תתחתני אם מישהו רק בגלל שהוא יהודי? אדם שחשוב לה לשמור על הזהות והמסורת היהודית שלה.
אדם שלא אכפת לו מהזהות ומהאישיות... אלה רק מה רשום בתעודת זהות... זה כמו שאני אתחתן עם סלבריטאי רק בגלל שהוא מפורסם אבל אני מעריצה אותו אני נדבקת אליו בלי שהיה לי אכפת מי שהוא..
אנונימית
כן
ואני מעדיפה להתחתן עם מישהו בגלל שאני אוהבת אותו
לא בגלל הדת שלו
ואני מעדיפה להתחתן עם מישהו בגלל שאני אוהבת אותו
לא בגלל הדת שלו
ברור
תגידו לא יהודים דיי להרגיש נעלים -.-
תגידו לא יהודים דיי להרגיש נעלים -.-
לא אחים מתחתנים אלא יותר רחוק.
וזה לא "לשם שמירת דם" אלא מסורת, זהות, דת.
ובהחלט אפשר למצוא מישהו שמאוהבים בו שנותן את כל היתרונות האלה.
וזה לא "לשם שמירת דם" אלא מסורת, זהות, דת.
ובהחלט אפשר למצוא מישהו שמאוהבים בו שנותן את כל היתרונות האלה.
בבקשה במשחקי הכס זאת הייתה מסורת, חלק מהדת וכמובן הזהות שלהם #טרגריאן
אנונימית
מה אכפת לי מה קורה במשחקי הכס אני מדבר על יהדות.
אהבה בין אנשים הרבה יותר חשובה מלשמר דת מסוימת
וחבל שלא מבינים את זה..
וחבל שלא מבינים את זה..
מורא, אני מבינה שלא אכפת לך ממשחקי הכס.. אבל שים לב כמה זה דומה אחד לשני.. כולנו חשובים כמה ברברי ואיכס וכל השטויות האלו אבל זה בדיוק מה שאמרת.
בקיצור, בבקשה בוא לא נמשיך את השיחה הזאת אני מרגישה שאנחנו נתקלים במבוי סתום.
בקיצור, בבקשה בוא לא נמשיך את השיחה הזאת אני מרגישה שאנחנו נתקלים במבוי סתום.
אנונימית
זה לא אותו דבר כמו הדוגמא של סליברטאי.
זה יותר כמו דוגמא של 2 ממלכות שעל מנת לחזק את הברית ביניהם מחתנים בין הילדים שלהם על מנת ליצור קשר אחיד. הממלכות זה העם שלנו והמסורת שלנו של 3500 שנה.
זה יותר כמו דוגמא של 2 ממלכות שעל מנת לחזק את הברית ביניהם מחתנים בין הילדים שלהם על מנת ליצור קשר אחיד. הממלכות זה העם שלנו והמסורת שלנו של 3500 שנה.
מה אנחנו במשחקי הכס כשאחים מתחתנים כדי לשמור על טוהר הדם גם אם הם לא מאוהבים? (עזבו אז זה שזה חולני ופסול)
אנונימית
פשוט מגעיל שכל מי שאומר כן אז עושים לו מינוסים
ממש אנשים מושפעים מהדת שזה משהו
ממש אנשים מושפעים מהדת שזה משהו
מורא, לשנינו אין את אותן התובנות בחיים וזה בסדר בוא נגמור את הריב הזה עכשיו כי אנחנו לא הולכים להסכים
אנונימית
אני לא מסכים שזה בסדר.
זה טוען כאילו כל דעה היא לגיטימית ונכונה שזה לא נכון להגיד.
זה טוען כאילו כל דעה היא לגיטימית ונכונה שזה לא נכון להגיד.
אבל כל דעה היא באמת לגיטימית ונכונה ואין לך זכות להגיד אחרת.^
אנונימית
זה לא נכון - כמו שעכשיו שעשית השוואה בין התוכנית ההיא ליהדות כשהיא לא קשורה ליהדות או לדוגמא שנתתי .
זה כן נכון.
אנונימית
לא.
הדוגמא שאת נתת זה על אח ואחות שמנסים לשמור על מעמד.
אני נתתי דוגמא לשתי אנשים בלי קשר לקרבה משפחתי שרוצים לשמור על מסורת, ערכים, , שייכות לעם.
2 דברים שונים.
הדוגמא שאת נתת זה על אח ואחות שמנסים לשמור על מעמד.
אני נתתי דוגמא לשתי אנשים בלי קשר לקרבה משפחתי שרוצים לשמור על מסורת, ערכים, , שייכות לעם.
2 דברים שונים.
מאמי אני לא אותה אנונימית .
אנונימית
מה זה משנה.
אמרת שמה שהיא אמרה כן נכון. התשובה עדיין אותה תשובה.
אמרת שמה שהיא אמרה כן נכון. התשובה עדיין אותה תשובה.
לא אני אמרתי ללכל אחד יש תפיסת עולם שונה ואתה יכול לבחור לקבל את זה ויכול לא
אנונימית
כן בטח. גם ככה הילדים נקבעים לפי דת האמא אז הם יהיו יהודים
אנונימית
זה לא משנה.
זה לא אומר שהתפיסת עולם הזה לא בריאה או לא נכונה לעומת אחרות .
זה לא אומר שהתפיסת עולם הזה לא בריאה או לא נכונה לעומת אחרות .
לא הם לא. הזהות היא לפי האבא.
לא זה לא דומה... אני לא מדבר איתך על להתחתן עם אח שלך ואני מדבר איתך על לעשות משהו בשביל לשמור על מסורת וזהות. זה הכל - אין דימיון חוץ מזה שמדברים על חתונה למען מטרה גדולה יותר אבל בזה הדימיון נגמר. מאוד פשוט זה לא מסובך.
את לא מבינה ביהדות.
היהדות הולכת לפי האמא רק אם היא נאנסה על ידי גוי.
היהדות הולכת לפי האמא רק אם היא נאנסה על ידי גוי.
חמוד, אתה כנראה לא ממש מכיר את היהדות אם אתה חושב ככה...
אנונימית
חמודה מכיר טוב מאוד.
תחקרי את ההיסטוריה של הפסיקה הזאת ותביני.
תחקרי את ההיסטוריה של הפסיקה הזאת ותביני.
במשחקי הכס הם מתחתנים עם האחים שלהם כדי לשנות על המסורת ועל הזהות שלהם, בהארי פוטר קוסמים מתחתנים עם קוסמים כדי שיהיו טהורי דם אתה עכשיו עושה בערך את אותו הדבר.... תשמע מורא, את הריבית הזה נוכל להמשיך אבל לא נשיג שום דבר.... אני מציעה שנסיים את הדיון הזה.
אנונימית
אני מסביר לך אבל שביהדות עושים את זה בשביל לשמור על המסורת.. ולא אומרים להתחתן עם אח או אחות כי זה גילוי אריות. תתחתני עם רחוק מדרגה 20 אם את רוצה העיקר שיהיה יהודי ובחור טוב ותשמר המסורת. למה אז להכניס עכשיו הארי פוטר או כל דבר אחר? מדבר איתך על מה היהדות מדברת. תדברי על היהדות
לפי היהדות זה האמא כפרה עלייך אני אותה האנונימית מההתחלה, ולפי ההנחה השגויה הזאת שלך, אתה לא מממש מבין ביהדות
אנונימית