15 תשובות
כן, כמו כולנו (רובנו). הם לא צריכים להיות שונים.
לגמרי כן.
כל אזרח חייב לתרום למדינה בדיוק אותו דבר, לא משנה מי הוא ומה הוא. החרדים הם חלק ממדינת ישראל, לכן הם צריכים להילחם עליה בדם ו"לבזבז " שלוש שנים מחייהם בדיוק כמוני וכמוך.
כל אזרח חייב לתרום למדינה בדיוק אותו דבר, לא משנה מי הוא ומה הוא. החרדים הם חלק ממדינת ישראל, לכן הם צריכים להילחם עליה בדם ו"לבזבז " שלוש שנים מחייהם בדיוק כמוני וכמוך.
ברור שכן. הם גרים פה והמצב הביטחוני מסכן גם אותם. שילכו ויתרמו למדינה שממנת להם את הישיבות ואת האוכל, לא יזיק להם
בהילט שישרתו כמו כולם ויתרמו לקהילה
לפי דעתי לא, אני חושבת שצריכים לגייס אנשים לצבא עם מוטיבציה כאלה שבאים מהתחלה ושואפים גבוהה לא כאלה שיעשו הכל כדי לא לשרת, ברגע שאנשים עושים הכל כדי לא לשרת כבר עדיף שהם לא ישרתו כי לא תיהיה מהם שום תועלת
כן מאוד
מי שתורתו אונותו - וודאי שלא.
"ולמה לא זכה לוי בנחלת ארץ ישראל ובביזתה עם אחיו? מפני שהובדל לעבוד את ה' ולשרתו, ולהורות דרכיו הישרים ומשפטיו הצדיקים לרבים--שנאמר "יורו משפטיך ליעקוב, ותורתך לישראל" (דברים לג,י). לפיכך הובדלו מדרכי העולם--לא עורכין מלחמה כשאר ישראל, ולא נוחלין, ולא זוכין לעצמן בכוח גופן; אלא הם חיל ה', שנאמר "ברך ה' חילו" (דברים לג,יא), והוא ברוך הוא זיכה להם, שנאמר "אני חלקך ונחלתך" (במדבר יח,כ).
ולא שבט לוי בלבד, אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להיבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו לדעה את ה', והלך ישר כמו שעשהו האלוהים, ופרק מעל צווארו עול החשבונות הרבים אשר ביקשו בני האדם--הרי זה נתקדש קודש קודשים, ויהיה ה' חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים; ויזכה לו בעולם הזה דבר המספיק לו, כמו שזיכה לכוהנים וללויים. הרי דויד אומר "ה', מנת חלקי וכוסי--אתה, תומיך גורלי" (תהילים טז,ה) (משנה תורה, הלכות שמיטה ויובת, פרק יג, הלכות יב-יג).
"ולמה לא זכה לוי בנחלת ארץ ישראל ובביזתה עם אחיו? מפני שהובדל לעבוד את ה' ולשרתו, ולהורות דרכיו הישרים ומשפטיו הצדיקים לרבים--שנאמר "יורו משפטיך ליעקוב, ותורתך לישראל" (דברים לג,י). לפיכך הובדלו מדרכי העולם--לא עורכין מלחמה כשאר ישראל, ולא נוחלין, ולא זוכין לעצמן בכוח גופן; אלא הם חיל ה', שנאמר "ברך ה' חילו" (דברים לג,יא), והוא ברוך הוא זיכה להם, שנאמר "אני חלקך ונחלתך" (במדבר יח,כ).
ולא שבט לוי בלבד, אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להיבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו לדעה את ה', והלך ישר כמו שעשהו האלוהים, ופרק מעל צווארו עול החשבונות הרבים אשר ביקשו בני האדם--הרי זה נתקדש קודש קודשים, ויהיה ה' חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים; ויזכה לו בעולם הזה דבר המספיק לו, כמו שזיכה לכוהנים וללויים. הרי דויד אומר "ה', מנת חלקי וכוסי--אתה, תומיך גורלי" (תהילים טז,ה) (משנה תורה, הלכות שמיטה ויובת, פרק יג, הלכות יב-יג).
למי אכפת מהשטויות האלה ?
אתה חי פה, הצבא מגן עליך, אתה צריך לתרום את חלקך בדיוק כמו כולם, בעבודה קשה, ולא בלשבת ולקרוא ספרים ופסוקים או וואטאבר.
אתה חי פה, הצבא מגן עליך, אתה צריך לתרום את חלקך בדיוק כמו כולם, בעבודה קשה, ולא בלשבת ולקרוא ספרים ופסוקים או וואטאבר.
מי שלא ידוע: ה' יבתרך, הוא זה שקובע מה התפקיד של כל אחד. בושה למי שלא אכפת לו ממי שה' החליט וקרא לזה "שטויות". מה עם כח ההגנה של התורה שזהמה שבאמת מגן על עם ישראל ולא בכאילו, שהכל רק הצגה (חיילים בצבא9)?
לא, לקרוא מספר לא מגן עליך.
חיילים שקורעים את התחת שלהם ומסכנים את חייהם כל יום בשביל שאתה תוכל לשבת ולקרוא כשפים מהספר שלך, הם אלו שמגנים עליך, ועל כולנו.
חיילים שקורעים את התחת שלהם ומסכנים את חייהם כל יום בשביל שאתה תוכל לשבת ולקרוא כשפים מהספר שלך, הם אלו שמגנים עליך, ועל כולנו.
just lovely, איך לא? מה את כופרת?
"לומר לך מה אור מגין לעולם אף תורה מגינה לעולם" (סוטה כא עמוד א).
"תורה בין בעידנא דעסיק בה ובין בעידנא דלא עסיק בה מגנא ומצלא" (סוטה כא ע"א
).
"אם לא בריתי יומם ולילה וגו' - שמהנין לעולם ומקיימין [אותו] והוא אומר דלא מהני מידי" (רש"י על סנהדרין צט ע"ב).
"לומר לך מה אור מגין לעולם אף תורה מגינה לעולם" (סוטה כא עמוד א).
"תורה בין בעידנא דעסיק בה ובין בעידנא דלא עסיק בה מגנא ומצלא" (סוטה כא ע"א
).
"אם לא בריתי יומם ולילה וגו' - שמהנין לעולם ומקיימין [אותו] והוא אומר דלא מהני מידי" (רש"י על סנהדרין צט ע"ב).
כן אני כופרת ^
באמת אלוהים אם אלוהים מחליט על הכול למה לא עושה בום טראח כול חמאס מתים ?! חייב צבא נקודה
just lovely, אז את כופרת - דעתך לא רלוונטית. לא את מחליטה. התביישי לך!
slimesforever, את חושבת שבמצב שכרגע אנחנו ראויים לזה? אם היינו ראויים לזה - זה באמת היה קורה, הבעיה שהמצב הוא על הפנים ויש הרבה מה לתקן.