38 תשובות
כן. בהחלט כן.
כן
שואל השאלה:
אז האם כשהוא אומר שאלוהים קיים זה זלזול בי כאתאיסט? בסך הכל נאמרה דעתי.
אז האם כשהוא אומר שאלוהים קיים זה זלזול בי כאתאיסט? בסך הכל נאמרה דעתי.
אנונימי
למה שתעשה דווקא לבן אדם מאמין?
תלוי באיזה אופן אומרים את זה.
אם אתה מציב לו את זה בתור עובדה, למרות שזאת לא עובדה זה לא מכבד.
אם אומרים את זה בסגנון של "לדעתי אלוהים לא קיים", כלומר מציג לו את דעתך זה בסדר.
(אותו הדבר גם לכיוון ההפוך)
אם אתה מציב לו את זה בתור עובדה, למרות שזאת לא עובדה זה לא מכבד.
אם אומרים את זה בסגנון של "לדעתי אלוהים לא קיים", כלומר מציג לו את דעתך זה בסדר.
(אותו הדבר גם לכיוון ההפוך)
שואל השאלה:
למה לעשות דווקא? כחלק מדיון. בנוסף לזה גם להגיד שכל הדת מומצאת.
למה לעשות דווקא? כחלק מדיון. בנוסף לזה גם להגיד שכל הדת מומצאת.
אנונימי
גם בדיון צריך להתנהל בכבוד ולהגיד שהדת מומצאת זה לא מכבד
שואל השאלה:
למה? אם אני באמת חושב שהדת מומצאת, למה שלא אגיד את זה. אם הוא חושב אחרת שיראה הוכחות לזה וישנה את דעתי.
למה? אם אני באמת חושב שהדת מומצאת, למה שלא אגיד את זה. אם הוא חושב אחרת שיראה הוכחות לזה וישנה את דעתי.
אנונימי
כן אבל אמא ואבא לא לימדו אותך שלא אומרים כל מה שרוצים?
תלוי איך אתה אומר את זה ואם הוא רוצה לדבר על הנושא או לא
ממש לא, כמו שיש מישהו שמאמין שאלוהים קיים ואם הוא אומר מול מישהו שלא מאמין "אלוהים קיים" - זה בסדר, כך גם זה בסדר לגבי מישהו שמאמין שהוא לא קיים והוא אומר את האמונה שלו, למה שזה יהיה לא מכבד?
תגיד שלדעתך אלוהים לא קיים. לגיטימי לגמרי
מי שמאמין באמת (ופברט אם הוא מודע לקיומו של ה' ממש וגם מעריך את את כל מה שה' עשה לעם ישראל פברט ולו בכלל) - וודאי יפגע יראה בזה זלזול וכפיות טובה. מי שאוהב את ה' - לא יאהב את מי שלא אוהב אותו.
אם זה חוסר כבוד, תחשוב גם מצב הפוך להגיד בפני אתאיסט שאלוהים קיים זה חוסר כבוד לפי הסטנדרט אבל אתה רואה שמישהו אומר את זה?
אני לא מאמין.
אבל זה לא בדיוק חוסר כבוד זה נשמע מטומטם כי אתה צריך לתת הסבר.
אבל זה לא בדיוק חוסר כבוד זה נשמע מטומטם כי אתה צריך לתת הסבר.
gyro gyro, למי אמור להיות אכפת מחסור כבדו לכופרים? גם ככה אסור לכבד אותם ואפילו מצוה להפשיל אותם (עיינו בספרים "שערי תשובה, חלק ג, סימנים קמט-קנב; "אורחות צדיקים", שערי התושבה, עניין השבע כשר ו שער החניפות; "חפץ חיים", הלכות לשון הרע, כלל ח, סעיף ה).
מי שלא מכבד את בוראו - אין שום סיבה (ואפילו אסור) שיכבהדו אותו. כבוד ה' יתברך - למעלה מהכל.
מי שלא מכבד את בוראו - אין שום סיבה (ואפילו אסור) שיכבהדו אותו. כבוד ה' יתברך - למעלה מהכל.
זה לא חוסר כבוד להציג את עמדתך. זה כן חוסר כבוד להאמין במשהו שאין לו הוכחה, ואז לכפות על אחרים חלקים מאותה אמונה. דיבור - תקין. כפיה במעשים - לא תקין. פשוט מאוד.
כן, גם אם את לא מאמינה וזה זכותך את לא צריכה להגיד את זה מול מאמין פשוט תשעירי את זה לעצמך כמובן אם הוא שואל אותך תעני לו בכנות.
לדעתי עדיף להגיד "לדעתי אלוהים לא קיים" או "אישית, אני לא מאמין באלוהים".
אני בעצמי אתאיסטית אבל אני לא אוהבת לקבוע עובדות.אין טעם לריב עם מאמינים, שכל אחד יאמין במה שרוצה, לכן במידה ואני כן נדרשת להביע את עמדתי בנושא אני מבהירה שזאת דעתי האישית, ולא קובעת עובדה-קיים או לא קיים. גם קשה סתם לקבוע משהו מבלי לתת הוכחות/ביסוסים לטענה.
אני בעצמי אתאיסטית אבל אני לא אוהבת לקבוע עובדות.אין טעם לריב עם מאמינים, שכל אחד יאמין במה שרוצה, לכן במידה ואני כן נדרשת להביע את עמדתי בנושא אני מבהירה שזאת דעתי האישית, ולא קובעת עובדה-קיים או לא קיים. גם קשה סתם לקבוע משהו מבלי לתת הוכחות/ביסוסים לטענה.
אנונימית
^אנונימית, אני אגיש משהו על עתמי: זה מי שאומר לי שהוא לא מאמין באלוקים (עדיין כאוב, אבל פחות) - זה פחות מרגיש ממי שאומר שהוא לא קיים.
אם זה דיון על הנושא, וזה נאמר בכבוד, זה בסדר. אבל לצעוק למאמין "אלוהים לא קיים!" זה ממש לא מכבד.
bitch ana, אז מה? מי שלא מאמין באלוקים - מגיע לו שיפגעו בו. אפקירוסים - זה לא אנשים שאסור לפגוע בהם (חשון משפט, סימן רכח, סעיף א, הגה) - זה מצוה.
תוצאה למה אתה מעודד אלימות על סמך דעות ומחשבות של אנשים
כי הוא הולך לפי התנך ולפי הדת, הוא לא שונה בהרבה ממוסלמים שמוכנים לפגוע ביהודים (אני לא מנסה לפגוע, אבל ככה זה נראה, הוא אמר שזה לא רע לפגוע בהם ואפילו מצווה)
אנונימי
bitch ana, אם את לא מאמינה- אז הבעיה היא אצלך. אז אל תבואי בטענה שאומרים לך דברים פוגעים. אז זאת שפוגעת בכבוד שמים.
את מדברת איתי על האזרחות? את חשובת שזה נורמלי שיבוא מישהו ויחיליט שמותר לחלוק על מלך העולם? מי זה החצוף הזה שחושב שהוא מחליט מה מותר ומה אסור ולא מלך העולם? אותו חצפף בעצמו מחוייב להיות כפוף לאלוקים, כי הורא של כולנו, בטח שלא לתת היתר לאף אחד לכפור בו (על סמך מה? באיזה סמכות הוא יכול לפטור את האנשים ממי שחייב אלוקים - להאמין בו?). אז אם בכל זאת קיים מישהו אחד כזה - נראה לך שצריך להקשיב: לאותו אחד או לאלוקים? "דברי הרב ודברי תלמיד: דברי מי שומעים?" (קידושין מב ע"ב, סנהדרין כט ע"א).
ולא, אני לא פוגע בכל מי שדעתי שונה משלי, אני פוגע במי שמתכחש לאלוקים, שאותו אחד הואמ מורד במלכות ה' יתברך. לא עניין של דעה. עניין של מי שנאמן לה' - לא יקבל יאהב את אלה שכופרים בו.
את מדברת איתי על האזרחות? את חשובת שזה נורמלי שיבוא מישהו ויחיליט שמותר לחלוק על מלך העולם? מי זה החצוף הזה שחושב שהוא מחליט מה מותר ומה אסור ולא מלך העולם? אותו חצפף בעצמו מחוייב להיות כפוף לאלוקים, כי הורא של כולנו, בטח שלא לתת היתר לאף אחד לכפור בו (על סמך מה? באיזה סמכות הוא יכול לפטור את האנשים ממי שחייב אלוקים - להאמין בו?). אז אם בכל זאת קיים מישהו אחד כזה - נראה לך שצריך להקשיב: לאותו אחד או לאלוקים? "דברי הרב ודברי תלמיד: דברי מי שומעים?" (קידושין מב ע"ב, סנהדרין כט ע"א).
ולא, אני לא פוגע בכל מי שדעתי שונה משלי, אני פוגע במי שמתכחש לאלוקים, שאותו אחד הואמ מורד במלכות ה' יתברך. לא עניין של דעה. עניין של מי שנאמן לה' - לא יקבל יאהב את אלה שכופרים בו.
gyro gyro, כי לא מדובר פה בדעות ליגיטימיות, מדובר פה בכפירה בה' יתברך וזה לא אמור לעבור בשתיקה.
bitch ana, אני ממש לא כמו נטורי קרתא.
אז אתה אומר לי שאתה כן תפגע בי אם אכחיש את קיומו?
בוא תן לי טיעון מדעי לקיומו ולא סיפורים ולא בריאת עולם
בוא תן לי טיעון מדעי לקיומו ולא סיפורים ולא בריאת עולם
bitch ana, אם לא אכפת לך מהוראות של מלך העולם - למה שלי יהיה אכפת ממי שמחוקק חוקים נגד בורא עולם?
אני לא מתייחס לחוקים שלחולקים על הקב,ה, כי אין זכות לאף אחד לחלךוק על ה' יבתרך, כי כולנו עבדיו.
מי שמחוקק חוקים נגד אלוקים - הוא בעצמו אין לו את הזכות הזאת. מה חושב אותו חצוף שמחוקק כאלה חוקים? שהוא יותר מאלוקים שיהיה מותר לו לחלוק עליו? שידע את מקומו.
לבי פסקה האחרונה שלך: אנחנו חיים בעולמו של מלך העולם - ואם את לא מכונה לקבסל על עצמך את מרותו יתברך - איך לך זכות קיום.
אני לא מתייחס לחוקים שלחולקים על הקב,ה, כי אין זכות לאף אחד לחלךוק על ה' יבתרך, כי כולנו עבדיו.
מי שמחוקק חוקים נגד אלוקים - הוא בעצמו אין לו את הזכות הזאת. מה חושב אותו חצוף שמחוקק כאלה חוקים? שהוא יותר מאלוקים שיהיה מותר לו לחלוק עליו? שידע את מקומו.
לבי פסקה האחרונה שלך: אנחנו חיים בעולמו של מלך העולם - ואם את לא מכונה לקבסל על עצמך את מרותו יתברך - איך לך זכות קיום.
עדיין, אתה לא שונה ממני בהרבה כל עוד אתה באמת עושה את מה שאתה מתאר כ"מצוות", תתחיל לעשות את הדברים האלו ועד אז המקסימום שאחשיב אותך זה דתי לייט, אתה כל הזמן אומר שמצווה לשנוא אותנו ומצווה לפגוע בנו.. אבל כשזה מגיע אליך, אתה מפחד, נכון אולי תפנה אותי לכאלו שאמרו שבעת הזו אין טעם לפגוע בנו, אבל אם זה כך - אז תפסיק להשתמש בשטויות האלו של " זו מצווה לפגוע", אם אתה לא היית מפחד אז היית עושה את זה, אם היית מאמין במה שאתה אומר באמת אז היית עושה את זה, עד אז - אין לך זכות לדבר על מה מצווה ומה לא, קודם תפעל באמת ותנסה לרצות את האל שלך אם אתה באמת מאמין בו, ואז יהיה על מה לדבר
אנונימי
זה אני שאין איסור לפגוע בכופרים - אני התכוונתי קודם כל לאונאת דברים (כי הדיון התחיל מזה, זרקו פה טענה שבאותה מידה להגיד למי שלא מאמין שאלוקים קיים שזה פוגע בו ואמרתי שאין איסור לפגוע באנשים כאלה) ולא לפגיעה פיזית. זה בגלל שהכורפיפ אינם בכלל "עמיתך" והתרוה (ויקרא כהי, יז) אסרה לאונות בדברים רק את מי שבלל "עמיתך", שהיינו "עם שאתך בתורה ובמצוות (בבא מציעא נט עמוד א).
לגבי פגיעה פיזית (למרות שהייתה מצוה לבער את הכופרים מן העולם גם מבחינה פיזית) חזון איש כתב בימינו הדין זה לא נוהג, כי מטרת הדין היא לתקן ובימינו שיש הסתר פנים - - זה לא תיקון העולם, כי זה יראה כהשחתה ואלימות, עיין שם (יורה דעה ב, טז).
לגבי פגיעה פיזית (למרות שהייתה מצוה לבער את הכופרים מן העולם גם מבחינה פיזית) חזון איש כתב בימינו הדין זה לא נוהג, כי מטרת הדין היא לתקן ובימינו שיש הסתר פנים - - זה לא תיקון העולם, כי זה יראה כהשחתה ואלימות, עיין שם (יורה דעה ב, טז).
והאם זה תיקון לשנוא אותנו ולפגוע בנו ללא אלימות פיזית? תחשוב קצת בהיגיון ותבין שזה ההפך מתיקון
תיקון זה לגרום לאנשים להבין, כי פחד לא עוזר לאף אחד להבין
תיקון זה לגרום לאנשים להבין, כי פחד לא עוזר לאף אחד להבין
אנונימי
שמגנים את הרע - לא ירצ להתחבר אליו ולהיות כמוהם.
איך זה רע בדיוק? אם מישהו מאמין בזאוס ואז מפסיק להאמין בזאוס, הוא נהפך פתאום לרע?
חוץ מזה, גם אם אתה מחשיב אותנו לרעים, אתה לא רוצה שנתחיל להאמין? שנתחיל לקיים מצוות? אם תוכל לעשות את זה ולשנות דעות של אנשים, זה יהיה דבר טוב?
חוץ מזה, גם אם אתה מחשיב אותנו לרעים, אתה לא רוצה שנתחיל להאמין? שנתחיל לקיים מצוות? אם תוכל לעשות את זה ולשנות דעות של אנשים, זה יהיה דבר טוב?
אנונימי
לא מבין למה הכנסת לפה אלילים.
שאלת איך זה רע. ברור שמרדנות בה' - זה דבר הכי רע שיכול להיות, כי זה מקלקל את הסביבה (דוגמא שלילית) ומביא גזירות רעות לעולם.
שאלת איך זה רע. ברור שמרדנות בה' - זה דבר הכי רע שיכול להיות, כי זה מקלקל את הסביבה (דוגמא שלילית) ומביא גזירות רעות לעולם.
ואתה לא רוצה לתקן את זה?
אנונימי
bitch ana, מה זה מותר לך (חוצפנית שכמותך!).
מי את בכלל שתכפירי במלך העולם?!
למה את חושבת שאני אמור לפחד ממישהו חוץ מהקב"ה?
את זו שכדאי לך להאמין אם את לא רוצה לקבל עונש הכי גדול שקיים בעולם.
מי את בכלל שתכפירי במלך העולם?!
למה את חושבת שאני אמור לפחד ממישהו חוץ מהקב"ה?
את זו שכדאי לך להאמין אם את לא רוצה לקבל עונש הכי גדול שקיים בעולם.
באותו הנושא: