29 תשובות
שואל השאלה:
no_name
אני מתכוונת לנשים הרפורמיות, הנדים שעושות את המצוות של הגברים (לפי היהדות..)
אנונימית
לקרוא קדיש, לשים ציצית, לברך בספירת העומר
יש נשים שסופרות ספירת העומר. אצל האשכנזים מותר לנשים
לנשים מותר לספור את ספירת העומר אך לא לברך את הברכה המלאה לזה התכוונתי
לאשכנזים מותר ^
בוודאות
לפי מה שאני יודעת אסור בכלל, ואני אשכנזיה..
אני גם אשכנזיה ואצלינו מותר
ברכת הלבנה
https://www.yeshiva.org.il/midrash/3606
מותר לאישה להניח תפילין????
מה ההו"א שלא?
מה בדיוק אתה אומר אורות?
דבריי אינם ברורים?
אני מבקש שתסביר.
אתה אמרת שאישה מותרת בהנחת תפילין.
וכל מצווה שהיא פטורה ממנה .
ודאי, זה מפורש בספרא ובתלמודים, זו סוגיה מפורסמת "נשים סומכות רשות".
ומה זה "מותרת" למה שיהיה אסור?
כי יש חלוקת תפקידים כולל חלוקת סמכות על מנת שגבר ואישה יתפקדו כגוף שלם שכל אחד אחראי בו למשהו אחר.
לכן בגלל שנשים אחראיות על הריון, ילדים ועוד גברים אחראים על דברים אחרים ועל מנת לשמור על שלמות החברה צריכים לוודא שהסדר נשאר ככה כפי שהוא.
הבאתי לך מקורות מפורשים בתושב"ע שאומרים שמותר ואתה מביא לי דרשות על טעמי המצוות. נו באמת.
אני מבקש שתסביר לי כרגע את התושבע שאתה מביא בשביל שאני אבין.
כי הרבה מהם כתובים בארמית גם ואני חדש בלמצוא מקורות כאלה באינטרנט. כמו שכרגע הסברתי לך במילים שלי למה אני אשמח שתסביר לי גם במילים שלך ממה שלמדת.
אעפ"י שסמיכה על ראש הקרבן היא מצווה על הגברים ("דבר אל בני ישראל" ולא בנות ישראל) הרשות ביד האישה לסמוך ואין כאן הוספה על מצוות התורה. וכן תפלין אעפ"י שאין האישה מצווה בהן אין מותר לה להניחן. וכן מיכל בת שאול הייתה מניחה תפילין ואשתו של יונה הייתה עולה לרגל אעפ"י שנשים פטורות מכך. וכמו כן עד היום מנהג בנות ישראל לקרוא שמע, ליטול לולב ולשמוע שופר למרות שהן פטורות.
אוקיי זה עדיין בגדר הוספה.
משהו שסתם מוסיף עליה. יש הרי את החלוקה מראש מסיבה מסוימת. זה כל העניין. ואתה צריך לזכור שהרבה דברים שנאמרים בתנ"ך שנעשו מתוארים כמשהו שהיה צריך להיעשות אחרת. שאול למשל כמו שאתה יודע הורחק מהמלוכה. אז מעשים של אנשים מסוימים בתנ"ך צריך לראות שקיבלו אישור לכך. ואוקיי עדיין אני בגדר מה שכתבתי כאן בהתחלה. שזה הוספה והחלוקה היא מסיבה מסוימת.
זה לא סתם מוסיף, "גדול המצווה ועושה ממי שאינו מצווה ועושה" מכאן שגם מי שפטור מן המצווה ועושה אותה מקבל שכר, אם מקבלים על כך שכר סימן שהדבר ראוי.
אתה עושה כאן בלבול גדול בין טעמי המצוות ובין ההלכה.
אני יודע שמדובר על פלוס בגלל הכוונה והשתדלות. אמרתי שאני מבין ומסכים.
אני כמו שאמרת בעצמך פשוט מדבר על החלוקה.
עכשיו דבריי מחוורים?
בהנחה שמחוור אצלך אומר ברור אז כן. הבנתי מה אתה מתכוון עכשיו.
לעלות חזן. להשלים מניין. חסר?
אצל הרפורמים מותר דרך אגב
מותר לאישה להניח תפילין וכל מצווה שהיא פטורה ממנה (תורת כוהנים דיבורא דנדבה א, בבלי עירובין צו, ירושלמי ברכות ב ג). אין מצווה להניח כיפה - זה אולי אסור משום לא ילבש אבל גם לא ודאי שכן אין כוונתן להתערב בגברים.