50 תשובות
שואל השאלה:
אבל כל המטבח עצמו לא כשר, זה אומר שגם הציפס לא כשר למרות שזה כולה תפוח אדמה מטוגן בשמן^
אבל כל המטבח עצמו לא כשר, זה אומר שגם הציפס לא כשר למרות שזה כולה תפוח אדמה מטוגן בשמן^
אנונימית
מה הבעיה? היא שומרת כשרות אז היא הזמינה משהו כשר, לא הבנתי מה הבעיה...
גם אני נגיד אם אני יאכל במקדונלדס אני יזמין רק צ'יפס כי אני לא אוכלת לאכשר, אם אוכלים במטבח לא כשר אפשר לאכול שם אבל פשוט לא משהו בשרי, וחלק מהאנשים גם לא משהו חלבי.
על מה המינוסים? זה נכון.
גם אני נגיד אם אני יאכל במקדונלדס אני יזמין רק צ'יפס כי אני לא אוכלת לאכשר, אם אוכלים במטבח לא כשר אפשר לאכול שם אבל פשוט לא משהו בשרי, וחלק מהאנשים גם לא משהו חלבי.
על מה המינוסים? זה נכון.
מסכימה איתך, זה לא נחשב כשר בגלל שהמטבח לא כשר.
אם זה מסעדה עם בשר וחלב ביחד, אז זה ממש אסור.
אבל עם חלבית/בשרית שפשוט בלי כשרות, אז ברור שעדיף שלא, אבל זה צ'יפס זה לא ביג דיל.
אבל עם חלבית/בשרית שפשוט בלי כשרות, אז ברור שעדיף שלא, אבל זה צ'יפס זה לא ביג דיל.
לא זה לא.
זה שהיא שומרת כשרות לא אומר שהיא מהמגזימים.
הזמינה ציפס, לגיטימי לגמרי.
נתפסת עליה חזק, שתעשה מה שהיא רוצה אל תיכנסי לאנשים לצלחת.
זה שהיא שומרת כשרות לא אומר שהיא מהמגזימים.
הזמינה ציפס, לגיטימי לגמרי.
נתפסת עליה חזק, שתעשה מה שהיא רוצה אל תיכנסי לאנשים לצלחת.
די
אנונימית
שואל השאלה:
זו הייתה מסעדה של בשר וחלב ביחד, בגלל זה אני לא מבינה את כל הקטע של "להזמין רק ציפס"
ממש טימטום בעיניי
זו הייתה מסעדה של בשר וחלב ביחד, בגלל זה אני לא מבינה את כל הקטע של "להזמין רק ציפס"
ממש טימטום בעיניי
אנונימית
את צודקת שזה נחשב לא כשר אבל אני מבינה אותה התכלס מה יכול להיות לא כשר בציפס? אני אישית לא הייצי מזמינה אבל מבינה אותה
אז מה את רוצה שהיא תעשה? תאכל לא כשר?
היא אכלה את מה שבעיניה היה נראה לנכון. עוד מעט תגידי שאם היא שומרת כשרות אז היא לא יכולה לשבת במקומות שהם לא כשרים. כאילו....
היא אכלה את מה שבעיניה היה נראה לנכון. עוד מעט תגידי שאם היא שומרת כשרות אז היא לא יכולה לשבת במקומות שהם לא כשרים. כאילו....
שואל השאלה:
מה שעיצבן אותי שמלפני שבועיים היא אכלה איתנו ציזבורגר ופתאום היא שומרת כשרות
מוזר נכון?
מה שעיצבן אותי שמלפני שבועיים היא אכלה איתנו ציזבורגר ופתאום היא שומרת כשרות
מוזר נכון?
אנונימית
זה כבר משהו אחר. אם היא התחילה לאכול כשר לא מזמן, מן הסתם שזה יהיה הדרגתי.
זה כבר עיניין אחר, כנראה היא לא סגורה על עצמה או משהו. לכי תדעי.
נכון.
יש כל מיני סיבות שהציפס יכול להיות לא כשר- אולי לא הופרשו תרומות ומעשרות, אולי זה טוגן בשמן שטוגן בו משהו לא כשר אחר, הכלים לא כשרים וכו'
לצערי יש כאלה שלא מודעים לזה
יש כל מיני סיבות שהציפס יכול להיות לא כשר- אולי לא הופרשו תרומות ומעשרות, אולי זה טוגן בשמן שטוגן בו משהו לא כשר אחר, הכלים לא כשרים וכו'
לצערי יש כאלה שלא מודעים לזה
לא הבנתי מה כואב לך?
אנונימית
מה יש לך זכותה לאכול ציפס גם אם הוא במסעדה לא כשרה
את באמת סופרת את חברה שלך על טיפות שמן?
יש הרבה שומרי כשרות שאוכלים גם במסעדות לא כשרות אז אני חא מבינה מה כואב לך
את באמת סופרת את חברה שלך על טיפות שמן?
יש הרבה שומרי כשרות שאוכלים גם במסעדות לא כשרות אז אני חא מבינה מה כואב לך
אז הם לא באמת שומרי כשרות
אז היא שומרת כשרות אבל לא מגזימה עם זה... ואוכלת אוכל כשר.
וטבעוני שיזמין צ'יפס במסעדת בשר? אז הוא אוכל לא טבעוני כי המקום לא טבעוני ומכינים שם בצורה לא טבעונית?
וטבעוני שיזמין צ'יפס במסעדת בשר? אז הוא אוכל לא טבעוני כי המקום לא טבעוני ומכינים שם בצורה לא טבעונית?
אנונימית
זה לא שהיא שומרת כשרות אבל לא מגזימה עם זה.
היא לא אוכלת כשר. נקודה.
היא לא אוכלת כשר. נקודה.
ומה זה מעצבן אותך שתעשה מה שבאלה
אנונימית
מסכימה איתך זה לא כשר בגלל המטבח אבל זה מה שהיא בחרה
אנונימית
היא פשוט לא שומרת כשרות חזק, היא לא תאכל שם בשר אבל היא יכולה להזמין תוספת כי זה כאילו לא הבשר וחוץ מזה מה אכפת לך שתעשה מה שטוב לה ומה שהיא מאמינה בו
מלכתחילה הייתן צריכות להתחשב, לכבד אותה ולא ללכת למסעדה לא כשרה. זה נכון שהצ'יפס לא כשר. אך לא אמור להפריע לך שהיא הזמינה...מה היא הייתה מזמינה, שתייה? כולכן יושבות ואוכלות, היא גם רצתה להיות חלק.
מה אכפת לך?
מה היא תעשה תבהה בכן אוכלות?
יש כאלה שממש שומרים ויש כאלה שפחות, כמוני.
תגידו לי אתם לא טסים לחול וקונים ואוכלים שם אוכל ממסעדות לא כשרות?
אם אני בחול אני קונה מאכלים חלביים או פרווה (אורז, קינוחים...)
מה הבעיה בזה?
מה אכפת לך מה היא מזמינה.
את אוכלת לא כשר והיא אוכלת ציפס שכשר מבחינתה.
מה היא תעשה תבהה בכן אוכלות?
יש כאלה שממש שומרים ויש כאלה שפחות, כמוני.
תגידו לי אתם לא טסים לחול וקונים ואוכלים שם אוכל ממסעדות לא כשרות?
אם אני בחול אני קונה מאכלים חלביים או פרווה (אורז, קינוחים...)
מה הבעיה בזה?
מה אכפת לך מה היא מזמינה.
את אוכלת לא כשר והיא אוכלת ציפס שכשר מבחינתה.
"מה שעיצבן אותי שמלפני שבועיים היא אכלה איתנו ציזבורגר ופתאום היא שומרת כשרות
מוזר נכון?"
את המוזרה היחידה פה.
זכותה לאכול מה שבא לה ולעשות מה שבא לה עם החיים שלה.
אנשים משתנים, היא בחרה להתחיל בדרך אחרת.
זכותה.
תאכלי מה שבא לך ותפסיקי להיכנס לצלחות של אחרים.
גם אני החלטתי ביום אחד בהיר להפוך לצמחונית, יום לפני זה אכלתי בשר ואז ראיתי סרטונים של התעשייה ומיד החלטתי שאני לא נוגעת יותר בבשר.
מוזר נכון?"
את המוזרה היחידה פה.
זכותה לאכול מה שבא לה ולעשות מה שבא לה עם החיים שלה.
אנשים משתנים, היא בחרה להתחיל בדרך אחרת.
זכותה.
תאכלי מה שבא לך ותפסיקי להיכנס לצלחות של אחרים.
גם אני החלטתי ביום אחד בהיר להפוך לצמחונית, יום לפני זה אכלתי בשר ואז ראיתי סרטונים של התעשייה ומיד החלטתי שאני לא נוגעת יותר בבשר.
שואל השאלה:
לכל הגיבורים פה שרושמים לי "להפסיק להיכנס לצלחות של אחרים" זה ממש לא מעניין אותי מה היא אוכלת ומה היא שותה ומצידי שתיחנק, אני רק אומרת שזה לא הגיוני בשיט ששבוע אחד היא אוכלת ציזבורגר מלא בגבינה ואתמול היא מתחילה להביא לנו נאומים על כשרות, זו צביעות לדעתי.
לכל הגיבורים פה שרושמים לי "להפסיק להיכנס לצלחות של אחרים" זה ממש לא מעניין אותי מה היא אוכלת ומה היא שותה ומצידי שתיחנק, אני רק אומרת שזה לא הגיוני בשיט ששבוע אחד היא אוכלת ציזבורגר מלא בגבינה ואתמול היא מתחילה להביא לנו נאומים על כשרות, זו צביעות לדעתי.
אנונימית
^זה טימטום
אבל הקטע עם להיחנק את באמת חברה שלה?
אבל הקטע עם להיחנק את באמת חברה שלה?
"מצידי שתיחנק" לא אמרת שאתן חברות? גם זו צביעות.
שואל השאלה:
זה לצורך הדוגמא, אוי אנשי סטיפס לא יודעים לצחוק אוף
זה לצורך הדוגמא, אוי אנשי סטיפס לא יודעים לצחוק אוף
אנונימית
שמעי אני לא אגיד ואפילו לא אכתוב בצחוק דבר כזה על חברים שלי...
אני לא חושבת שאת באמת חברה שלה
את מדברת עלייה ממש מגעיל
את מדברת עלייה ממש מגעיל
מה הקשר?
אנונימית
מה מצחיק בזה?
מה קרה לך? אני רואה שהתמרמרת...
זה כן הגיוני.
תוך שבוע היא יכולה לבחור בדרך אחרת בחיים, אנשים משתנים.
^^מה הקשר עכשיו?
מה קרה לך? אני רואה שהתמרמרת...
זה כן הגיוני.
תוך שבוע היא יכולה לבחור בדרך אחרת בחיים, אנשים משתנים.
^^מה הקשר עכשיו?
שואל השאלה:
"אשרייה"
זה רק מקרה אחד מתוך אלף שהיא עושה, אבל זה לא כזה משנה לכם, רק רציתי לדעת אם זה הגיוני, כי לדעתי זה לא!
שוב אני אומרת- כל המטבח שלהם לא כשר כי יש שם בשר וחלב.
"אשרייה"
זה רק מקרה אחד מתוך אלף שהיא עושה, אבל זה לא כזה משנה לכם, רק רציתי לדעת אם זה הגיוני, כי לדעתי זה לא!
שוב אני אומרת- כל המטבח שלהם לא כשר כי יש שם בשר וחלב.
אנונימית
זה שאין למסעדה תעודות כשרות לא אומר שבהכרח מערבבים בשר וחלב או בשר חזיר ודברים כאלו פשוט אין תעודה
שואל השאלה:
אוקיי שתאכל רק ציפס, לא הבנתי למה היא התחילה לנאום ולהטיף לנו "תאכלו כשר, זו דרך התורה, זה טוב וזה יותר בריא מלא כשר" שהיא בעצמה מלפני שבוע דפקה ציזבורגר, באמת שאני הגיונית אבל הדבר הזה אתמול הטריף אותי.
אוקיי שתאכל רק ציפס, לא הבנתי למה היא התחילה לנאום ולהטיף לנו "תאכלו כשר, זו דרך התורה, זה טוב וזה יותר בריא מלא כשר" שהיא בעצמה מלפני שבוע דפקה ציזבורגר, באמת שאני הגיונית אבל הדבר הזה אתמול הטריף אותי.
אנונימית
זה כבר מפגר היא לא אמורה להיכנס לכם לצלחת ולומר לכם לאכול כשר
אז תגידי לה " למה את אומרת לנו לאכול כשר בזמן שאת אכלת ציזבורגר ? "
kimchi- זה לא בהכרח אבל זה סביר שזה יקרה
וגם אם אין ערבוב יש עוד הלכות בכשרות. כשרות זה לא רק הפרדה בין בשר לחלב ואי אכילת חזיר.
וגם אם אין ערבוב יש עוד הלכות בכשרות. כשרות זה לא רק הפרדה בין בשר לחלב ואי אכילת חזיר.
נכון אבל לרוב זה רק מה שאנשים שלא מחמירים יתייחסו אליו אני לא יודעת איפה הם אכלו ומה הולך במטבח אבל אני אישית עובדת במקום כזה אז זה אפשרי שיקרה
"המסעדה לא כשרה אז היא הזמינה משהו כשר"
רמת האינטליגנציה פה מצערת.
אם המסעדה לא כשרה אז כל האוכל הכלים, הסירים הצלחות והציפסר לא מוכשרים .
אין כל חוכמה בכך שהבחורה הזמינה ציפס בטענה שזה כשר במסעדה לא כשרה.
טיפשי והטענה עוד יותר
אם כל כך היה אכפת לה מהכשרות היא הייתה קמה והולכת למקום אחר.
שואלת השאלה לא נכנסה לאף אחד לצלחת אל תצאו מכלל שליטה, ואל תצאו ממסגרת ההשכלה שלכם בכך שאתם תוקפים מנסים להיות חכמים וכותבים דברים לא קשורים למצב.
תשמרו על עצמכם רגועים אה?
אם מאמינים מאמינים עד הסוף לא ממצאים חוקים משל עצמכם ועוד מטיפים לאחרים.
כל אחד פה חושב שהוא אלוהים .
לגיטימי שתעלה לה השאלה לראש זה הריי כל כך חסר הגיון עד כדיי כך שזה מצחיק.
ואין דבר כזה "לא בהכרח מערבבים בשר חלב או אוכלים חזיר, יש סיבה לכך שלמסעדה אין תעודת כשרות .
כל מסעדה תעדיף להחזיק בתעודת כשרות כי החוסר בה מוריד מהמסעדה את המוניטין.
אז אם לא התקבלה תעודת כשרות למסעדה כנראה שהמקום באמת לא מוכשר ולא סתם לא התחשק להם לממן את התעודה שתומכת בפרנסה שלהם.
קצת פורפורציות.
רמת האינטליגנציה פה מצערת.
אם המסעדה לא כשרה אז כל האוכל הכלים, הסירים הצלחות והציפסר לא מוכשרים .
אין כל חוכמה בכך שהבחורה הזמינה ציפס בטענה שזה כשר במסעדה לא כשרה.
טיפשי והטענה עוד יותר
אם כל כך היה אכפת לה מהכשרות היא הייתה קמה והולכת למקום אחר.
שואלת השאלה לא נכנסה לאף אחד לצלחת אל תצאו מכלל שליטה, ואל תצאו ממסגרת ההשכלה שלכם בכך שאתם תוקפים מנסים להיות חכמים וכותבים דברים לא קשורים למצב.
תשמרו על עצמכם רגועים אה?
אם מאמינים מאמינים עד הסוף לא ממצאים חוקים משל עצמכם ועוד מטיפים לאחרים.
כל אחד פה חושב שהוא אלוהים .
לגיטימי שתעלה לה השאלה לראש זה הריי כל כך חסר הגיון עד כדיי כך שזה מצחיק.
ואין דבר כזה "לא בהכרח מערבבים בשר חלב או אוכלים חזיר, יש סיבה לכך שלמסעדה אין תעודת כשרות .
כל מסעדה תעדיף להחזיק בתעודת כשרות כי החוסר בה מוריד מהמסעדה את המוניטין.
אז אם לא התקבלה תעודת כשרות למסעדה כנראה שהמקום באמת לא מוכשר ולא סתם לא התחשק להם לממן את התעודה שתומכת בפרנסה שלהם.
קצת פורפורציות.
את מתנשאת עליה יותר מידי
אנונימית
זה לא עניין של החמרה... הלכה בסיסית.
החמרה זה נגיד לאכול רק בדץ או לא לאכול אבקת חלב נוכרי למשל
דברים כמו תרומות ומעשרות, שחיטה כשרה ומליחה זה חובה
החמרה זה נגיד לאכול רק בדץ או לא לאכול אבקת חלב נוכרי למשל
דברים כמו תרומות ומעשרות, שחיטה כשרה ומליחה זה חובה
שואל השאלה:
אני באמת לא מבינה אותכם!
גם אם נכנסתי לה לצלחת וגם אם לא
זה הגיוני שפתאום היא נהיתה צדיקה והחליטה לנאום על אוכל כשר בזמן שהיא יוצאת איתנו למסעדה לא כשרה?
אני באמת לא מבינה אותכם!
גם אם נכנסתי לה לצלחת וגם אם לא
זה הגיוני שפתאום היא נהיתה צדיקה והחליטה לנאום על אוכל כשר בזמן שהיא יוצאת איתנו למסעדה לא כשרה?
אנונימית
כן קצת. אבל יותר מטומטם זה למה הלכתן למסעדה לא כשרה שיש לכן חברה שלא אוכלת כשר? לדעתי זה לא מכבד בכלל.
אנונימית
אם זה היה כזה מפריע לה היא יכלה לבקש שתתחשבו בה ותלכו למסעדה כשרה אבל עדיין לא צריך לתפוס אותה על הדברים האלו אבל היא לא צריכה לעשות לכם הרצאות על כשרות
שואל השאלה:
כי אני אומרת לכם שמלפני שבוע היא אכלה איתנו ציזבורגר!
ואז שפתאום באנו לשם והסתכלנו בתפריט היא התחילה לחפור על הכשרות והדת!
אם היינו יודעות שהיא התחילה לשמור כשרות היינו הולכות לאכול במסעדה בשרית כשרה!
כי אני אומרת לכם שמלפני שבוע היא אכלה איתנו ציזבורגר!
ואז שפתאום באנו לשם והסתכלנו בתפריט היא התחילה לחפור על הכשרות והדת!
אם היינו יודעות שהיא התחילה לשמור כשרות היינו הולכות לאכול במסעדה בשרית כשרה!
אנונימית
שואל השאלה:
לילי800
אני הייתי בסיטואציה אני עד עכשיו חופרת לכולם פה שזאת אחת מהחברות שלי שיצאנו אתמול, זו לא סתם מישהי.
לילי800
אני הייתי בסיטואציה אני עד עכשיו חופרת לכולם פה שזאת אחת מהחברות שלי שיצאנו אתמול, זו לא סתם מישהי.
אנונימית
גם בחול צריך לשמור על כשרות. יש פה ושם מסעדות ובתי חבד ויש חברות שמספקות אוכל כשר.
כשרות היא לא מצווה התלויה בארץ.
כשרות היא לא מצווה התלויה בארץ.
היא צודקת
גם הצ'יפס לא כשר
גם הצ'יפס לא כשר
לילי מה זה לערב את כל סטיפס?
הבחורה שואלת שאלה מה זה לערב?
לא נאה או מחרפן אותך תמנעי מלענות עלייה.
אף אחד לא ביקש לשמוע את הדעה הפרטית והביקרתותי שלך כלפיי שואלת השאלה .
אם הייתה לך תשובה לשאלה היא הייתה מתקבלת בברכה.
אכפת לה, זה לא עניינך למה אכפת לה או למה היא מתעסקת בזה, את פה נטו לענות על השאלה לא לחנך אותה או להגיד לה במה להתעסק ובמה לא .
תוציא את עצבים שלך במקום אחר את אף אחד לא מעניין אם זה מחרפן אותך או לא
תשארי רגועה כל עוד את עונה על שאלה הזאת.
בחיים הפרטיים שלך תתמררי ותטיפי כמה שאת רוצה לא פה .
הבחורה שואלת שאלה מה זה לערב?
לא נאה או מחרפן אותך תמנעי מלענות עלייה.
אף אחד לא ביקש לשמוע את הדעה הפרטית והביקרתותי שלך כלפיי שואלת השאלה .
אם הייתה לך תשובה לשאלה היא הייתה מתקבלת בברכה.
אכפת לה, זה לא עניינך למה אכפת לה או למה היא מתעסקת בזה, את פה נטו לענות על השאלה לא לחנך אותה או להגיד לה במה להתעסק ובמה לא .
תוציא את עצבים שלך במקום אחר את אף אחד לא מעניין אם זה מחרפן אותך או לא
תשארי רגועה כל עוד את עונה על שאלה הזאת.
בחיים הפרטיים שלך תתמררי ותטיפי כמה שאת רוצה לא פה .