106 תשובות
שוברת מוסכמות!
על מה מינוסים??
על מה מינוסים??
שיש לה נפילה..
אנונימי
שהיא לא דתייה, כי זה נוגד את הדת שלה
שעושה מה שטוב לה.. וזה מעולה
כלום? אם נחמד לה וטוב לה, אז למה לא?
שהיא מחטיאה את הרבים ואין לה חלק לעולם הבא.
איזה מין "דתייה" זאת? זה נגד הדת....
איזה מין "דתייה" זאת? זה נגד הדת....
נמאס לי שאנשים מתערבים לאנשים אחרים בחיים רבק שכל אחד יעשה מה שבראש שלו .
אני יחשוב שהיא רגילה .
זה כמו שאני ישאל מה הייתם חושבים על מישהי שהולכת לחוף דתי עם מכנסיים קצרים במקרה זאת אני אבל זה קרה בטעות כי נכנסתי לכניסה הלא נכונה אבל אנשים לא ייחסו לזה ממש חשיבות כולם היו עסוקים בעיניים שלהם
אני יחשוב שהיא רגילה .
זה כמו שאני ישאל מה הייתם חושבים על מישהי שהולכת לחוף דתי עם מכנסיים קצרים במקרה זאת אני אבל זה קרה בטעות כי נכנסתי לכניסה הלא נכונה אבל אנשים לא ייחסו לזה ממש חשיבות כולם היו עסוקים בעיניים שלהם
עם זאת את אז על תשימי על אף אחד אני חושבת שזה לא אומר עלייך שום דבר
מישהי שעוברת על הלכה מפורשת בש"ס אומרים "כל הכבוד לה"?
מזה "טוב לה"? טוב בטוח לא יצא לה מזה, כי היא תשלם על זה ביור (למחטיאי הרבים אין חלק לעולם הבא).
חוץ מזה, מה עם רצון ה' יתברך? זה נורמלי לשבח את מיש שעובר על רצון ה' יתברך? וודאי שלא, זה איסור חנופה.
מזה "טוב לה"? טוב בטוח לא יצא לה מזה, כי היא תשלם על זה ביור (למחטיאי הרבים אין חלק לעולם הבא).
חוץ מזה, מה עם רצון ה' יתברך? זה נורמלי לשבח את מיש שעובר על רצון ה' יתברך? וודאי שלא, זה איסור חנופה.
אתם לא מבנים שזה לא משנה איך זה נראה בעיניכם?! מה שמשנה - איך זה נראה בעיני ה' יתברך, שהוא שונא זימה ורוצה שנלך בצניעות...
אליטה אנג'ל, סוף סוף, יש פה משיהי שכתבה תוגבה לעניין. בדור השזה, בעוונותינו הרבים, גברה החנופה: לא רק שלא מוחים ומוכיחים למי שעובר עבירות (גם חמורות ביותר), אלא עוד משבחים את זה, ה' ירחם. לא פלא שיש גזירות.
את הרע - צריך לגנות.
את הרע - צריך לגנות.
ואוו אולי תרגעו רגע במקום לתקוף?
עשיתם מדת משהו שלא אמור להיות ככה.
לא צריך לשנוא אף אחת ותאמין לי שהבנים שהולכים למעורב הם גם ככה חילונים וגם ככה רואים בנות 'חשופות'
אז זה לא באמת משנה.
לפי מה שאני הבנתי ממכם, כל אחת שלא עושה משהו ע"פ הדת היא לא דתייה וכופרת
שזה מחשבה מאוד שגויה וזה לא נוגד את הדת
עשיתם מדת משהו שלא אמור להיות ככה.
לא צריך לשנוא אף אחת ותאמין לי שהבנים שהולכים למעורב הם גם ככה חילונים וגם ככה רואים בנות 'חשופות'
אז זה לא באמת משנה.
לפי מה שאני הבנתי ממכם, כל אחת שלא עושה משהו ע"פ הדת היא לא דתייה וכופרת
שזה מחשבה מאוד שגויה וזה לא נוגד את הדת
וואי תרגעו היא תעשה מה שטוב לה ומה שהיא אוהבת.. זה לא הופך אותה לכופרת וכל מה שאמרתם.. תפסיקו להחליט לאנשים מה הם ומה לעשות
make it happen, על מה את מדברת? חוץ ממשתמשים בודדים (כולל אותי) אף אחד לא תקף את אותה מחטיאה. היו פה כאלה שאפילו שבחו אותה כל כך (כאילו שלעבור על רצון ה' - זה סיבה לגאווה, חס ושלום).
את החילוניים כן מותר להחטיא? הם לא מוזהרים של שמירת העיניים (לרמות שהם עוברים על זה בכל מקרה)? אני כבר לא מדבר על הדוגמא שלילית שהיא נותנת לאחרות (אם מכירים אותה מישהי שהיא "דתייה").
את החילוניים כן מותר להחטיא? הם לא מוזהרים של שמירת העיניים (לרמות שהם עוברים על זה בכל מקרה)? אני כבר לא מדבר על הדוגמא שלילית שהיא נותנת לאחרות (אם מכירים אותה מישהי שהיא "דתייה").
me❤~, מי שמחטיא את הרבים - אין לו חלק לעולם הבא כמו שאין לכופרים. (משנה תורה, הלכות תשובה, פרק ג).
מה זה משנה מה היא אוהבת? ה' לא אוהב את זה, נקדוה. סימן שזה מעשה פסול (להתרחץ בים מעורב או לעובר על כל איסור אחר).
נ.ב. אם מישהו בשילו לגנות דברים של אחרים (או אפילו לרצוח) - גם הייתם אומרים שכל אחד יעשה מה שטוב לו?
אז דעו לכם "שהמחטיא לאדם קשה לו מן ההורגו שההורגו הורגו בעוה"ז והמחטיאו מוציאו מן העוה"ז ומן העוה"ב" (רש"י על דברים כג, ט).
מה זה משנה מה היא אוהבת? ה' לא אוהב את זה, נקדוה. סימן שזה מעשה פסול (להתרחץ בים מעורב או לעובר על כל איסור אחר).
נ.ב. אם מישהו בשילו לגנות דברים של אחרים (או אפילו לרצוח) - גם הייתם אומרים שכל אחד יעשה מה שטוב לו?
אז דעו לכם "שהמחטיא לאדם קשה לו מן ההורגו שההורגו הורגו בעוה"ז והמחטיאו מוציאו מן העוה"ז ומן העוה"ב" (רש"י על דברים כג, ט).
לא מתאים לבת ישראל!
היא לא מחטיאה רבים.
היא עושה מה שטוב לה ותפסיקו לשפוט אנשים
היא עושה מה שטוב לה ותפסיקו לשפוט אנשים
זה מספיק המשתמשים הבודדים האלה, זה לא סיבה לגאווה, אוקיי?
אבל למה אתה עושה מזבוב פיל.
החילונים- גם ככה חילונים = יראו בנות חלוניות.
זה כבר הופך לרמה קיצונית, לא כל בת שעושה משהו קצת שלא לפי הדת אומר שהיא לא דתייה. אפילו אצלנו אמרו את זה בבית ספר (ואני לומדת באולפנה)
אין לך שום זכות לקבוע מי דתייה ומי לא.
אבל למה אתה עושה מזבוב פיל.
החילונים- גם ככה חילונים = יראו בנות חלוניות.
זה כבר הופך לרמה קיצונית, לא כל בת שעושה משהו קצת שלא לפי הדת אומר שהיא לא דתייה. אפילו אצלנו אמרו את זה בבית ספר (ואני לומדת באולפנה)
אין לך שום זכות לקבוע מי דתייה ומי לא.
שהיא לא כל כך דתיה
מה הבעיה?? אני דתייה הולכת לים מעורב.
אנשים שחושבים שאם אני דתייה ואני הולכת עם מכנסיים (נגיד) די לחיות באשליות .
אנשים שחושבים שאם אני דתייה ואני הולכת עם מכנסיים (נגיד) די לחיות באשליות .
כלום.. מה הבעיה בזה
lisa simpsone, את אומרת שלחרדים יש דת אחרת מאשר לדתיים? מה, לא כל היהודים אמורים לציית לש"ס (שגם מוזכר בפירוש שזה אוסר) ושולחן ערוך?
להיות תדי - זה אומר להיות כפוף לדת.
כל הכבוד לה, זכותה לעשות מה שבא לה
אין בזה שום דבר פסול
אני דתייה שהולכת לים מעורב וזו ביכלל לא בעיה כל בת ומה שהמשפחה שלה קובעת לה יש יותר מיתחזקים יש כאלה שפחות .... וזאת ביכלל לא בעיה ....
אנונימית
כל הכבוד לה. אני בעד.
אנונימי
לא דתיה
focus on me, העולם הוא לא הפקר, יש לו בעל הבית.
זה נראה לך נורמלי שהחוקים של הקב"ה יהיו כהפקר?
זה נראה לך נורמלי שהחוקים של הקב"ה יהיו כהפקר?
דתי זה מישהו שמקיים את מצוות הדת
דתי זאת לא מילה נרדפת לחפיפניק
דתי זאת לא מילה נרדפת לחפיפניק
אנונימית
אנונימית, זה לא קשור למשפחה זה קשור להלכה. אם ההלכה אוסרת את זה - מה זה משנה שהשפחה לא רוה בזה בעיה? מה שה' אסר (או אפילו חכמים) - למשפחה יש סמכות להתיר? "דברי הרב ודברי התלמיד: דברי מי שומעין?" (קידושין מב ע"ב).
אני דתיה וגם חברות שלי ואנחנו הולכות לחוף מעורב ואני הולכת גם למעורב עם המשפחה שלי ואנחנו דתיים . אין בזה שום דבר פסול. ואף אחד לא יקבע לי אם אני דתיה או לא. ועוד שההורים שלי חינכו אותי ככה וככה טוב לי.
תקפצו לי עם המינוסים..
תקפצו לי עם המינוסים..
זה לא הכי צניעות אבל גם אני ככה ואני דתי, אני משתדל ללכת מוקדם שאין אנשים יותר מידי.
אין מה לעשות, החופים הנפרדים מוזנחים בצורה זוועתית, לא משקיעים בהם ולא מנקים אותם, אז זאת האופציה היחידה
אין מה לעשות, החופים הנפרדים מוזנחים בצורה זוועתית, לא משקיעים בהם ולא מנקים אותם, אז זאת האופציה היחידה
אנונימי
מי שלא מקיים את כל מה שחובה לקיים - וודאי שמצבו עדיין לא זוהר (בלשון מעטה). אם לפחות הייתה שאיפה להתעלות ולהתקדם - היה על מה לדבר, אבל ברגע שלא אורים בעצם האיסור בעיה - זאת בעיה הכי גדולה.
מעולה, פותחת עיניים כל הכבוד לה
עריכה: כל הכבוד לכם על המינוסים, זה נותן לי תחושה טובה שנגעתי בנקודה רגישה של כולכם. תודה רבה.
תמשיכו ככה תפתחו ותעזבו את החנק שהדת.
עריכה: כל הכבוד לכם על המינוסים, זה נותן לי תחושה טובה שנגעתי בנקודה רגישה של כולכם. תודה רבה.
תמשיכו ככה תפתחו ותעזבו את החנק שהדת.
סטייה חברתית
כלום אני מכירה הרבה דתיים וכולם הולכים לים מעורב רק דוסים לא הולכים
אני דתיה ולא חרדית ואני אף פעם לא הולכת לים מעורב
אנונימית
את בטח דוסית ^
כדתי הייתי יותר יכול להבין את מי שהולכת בגלל בנים מאשר מישהי שסתם הולכת לחוף מעורב שזה יותר גרוע לטעמי
אנונימי
אני ככה, לא רואה בזה בעיה אני באה בשביל עצמי לא לבנים
מי שאומרת שהיא לא הולכת לים מעורב היא כנראה דוסית...
דתיים יכולים ללכת לים מעורב (ולעשות עוד דברים) בניגוד לדוסים
דתיים יכולים ללכת לים מעורב (ולעשות עוד דברים) בניגוד לדוסים
אנונימי
מה הקשר? גם דתיים שומרים על ההלכה
אנונימית
ההורים שלי דתיים וכל החברים שלי דתיים ואף פעם לא הלכנו לים לא מעורב
אני דתייה ואני הולכת לחוף מעורב לא בשביל שום דבר
שם יותר נוח לי ושאף אחד לא יגיד שהיא לא דתייה יש הבדל בין זה לבין להיות קיצוני וללבוש גרביים חומות ולהיכנס רק עם נשים כל אחד ברמה שלו
שם יותר נוח לי ושאף אחד לא יגיד שהיא לא דתייה יש הבדל בין זה לבין להיות קיצוני וללבוש גרביים חומות ולהיכנס רק עם נשים כל אחד ברמה שלו
אנונימית
אנונימי איך בדיוק מגדירים מישהו דתי או דוס או שמבחינתך דתי זה אחד שעושה את מה שנוח לו
אנונימי
ההלכה שאסור ללכת לים מעורב זה רק לדוסים
ההלכה שאסור ללכת לים מעורב זה לכולם. כל אחד בוחר מה לקיים ומה לא^
alex בדיוק^
אנונימי
דוס זה מישהו שהולך עם ציצית וכיפה ויש לו פאות
ודתי זה מישהו שמאמין אבל לא כל כך מקפיד והרבה יותר פתוח
ודתי זה מישהו שמאמין אבל לא כל כך מקפיד והרבה יותר פתוח
כי אנשים דתיים לא רוצים ללכת לחוף נפרד שכולם שם דוסים
לא הייתי חושבת, אני אישית כנראה בכלל לא הייתי שמה לב.
תמיד אני הולכת עם חברות שלי וכולנו פשוט מסכימות על ים מעורב.
דתיות יכולות לזרום והכל.
דוסיות לעומת זאת לא כי הן שומרות יותר...
דוסיות לעומת זאת לא כי הן שומרות יותר...
אנונימי
אין הגדרות מדוייקות לדוס ודתי.
אבא שלי מגדיר עצמו דתי אבל הוא עם ציצית וכיפה סרוגה (בלי פאות).
אבא שלי מגדיר עצמו דתי אבל הוא עם ציצית וכיפה סרוגה (בלי פאות).
alex;), זה ש"ס מפורש. מה, הדוסים חידשו פה איזה איסור שלא היה קיים? להפך, יש אנשים שמתנעירם מהלכות ועדיין קורים לעצמם "דתיים".
לא מתאים..
alex^
ממש לא יש מלא אנשים עם כיפה וציצית והם דתיים פתוחים יותר זה לא קשור ללבוש זה קשור לרמת השמירה ודקדוק י ש כאלה שפחות מדקדקים ונראלי זה עדיף על פני הקיצונים
ממש לא יש מלא אנשים עם כיפה וציצית והם דתיים פתוחים יותר זה לא קשור ללבוש זה קשור לרמת השמירה ודקדוק י ש כאלה שפחות מדקדקים ונראלי זה עדיף על פני הקיצונים
אנונימית
כל החברים שלי דתיים והם לא מקפידים על לבוש הבנות הולכות עם גופיה ושורט והבנים הולכים בלי כיפה
למי שלא יודע: "דוסוי" זה פשוט "דתי" בקריאה אשכזנית.
לא קשור לחומרות, זאת הלכה בסיסית
וזה ממש לא רק לדוסים, ההלכה היא לכל יהודי.
גרביים חומות זה כבר חומרות, יש חומרה ויש הלכה בסיסית.
וזה ממש לא רק לדוסים, ההלכה היא לכל יהודי.
גרביים חומות זה כבר חומרות, יש חומרה ויש הלכה בסיסית.
שהיא פחות דתייה
אבל שתעשה מה שבא לה
אבל שתעשה מה שבא לה
מעבר לזה, דוד שלי הוא עם כיפה וציצית ביום יום ואשתו הבנות שלו הולכות עם מכנסיים וגופיות ואין לו בעיה עם זה.
כל אחד ומה שהוא רוצה לקיים ואיפה הןא רוצה להחמיר.
כל אחד ומה שהוא רוצה לקיים ואיפה הןא רוצה להחמיר.
alex;), דתיים אמיתיים הולכים רק לחוף נפרד. לא צריך להוציע לעז על כל הדתיים בגלל עבריינים שהולכים לחוף מעורב...
אני אישית לא מבינה על מה כל הסיפור ... אז תעשי מה שבאלך חח
תוצאה^
יש גם מלא דוסים שמוציאים זרע לבטלה.
שכל אחד יחיה את החיים שלו איך שהוא רוצה אל תתערבו פשוט
יש גם מלא דוסים שמוציאים זרע לבטלה.
שכל אחד יחיה את החיים שלו איך שהוא רוצה אל תתערבו פשוט
אז ה"דוסים" האלה לא בסדר וצריכים לעשות תשובה
מה זה אומר "מחטיאה רבים"?
שישלטו בעצמם הם מספיק בוגרים
שישלטו בעצמם הם מספיק בוגרים
אנונימית
כל הדתיים פה שמנסים להפחיד אותך, מרחם עליהם שהם שרויים בחרדות כאלה - את את אל תקחי את זה קשה, כל הכבוד שאת עושה מה שטוב לך רוב ההלכות מהתורה שבעל פה ומלא דברים שאנשים שקוראים לעצמם רבנים בכלל לא קשורים למה שאלוהים אמר בתורה שבכתב; חוץ מזה שעם הזמן דברים משתנים וכל מיני דברים כבר לא רלוונטים לתקופה שלנו.
כל הכבוד שאת הולכת עם האמת שלך.
כל הכבוד שאת הולכת עם האמת שלך.
אנונימי
אני ככה לול עד עכשיו לא חשבתי שזאת בעיה
כל הרבנים הדתיים לאומיים אוסרים ים מעורב.
דוסים נכנסים עם הבגדים השחור לבן שלהם למים
מה זה ים מעורב
אנונימי
בנים ובנות? וואו אתם רציניים?
אנונימי
זה כבר טמטום מוחלט
אנונימי
כל הקטע בדתי לאומי זה שהם בוחרים מה לקיים ומה לא.
אז יש דברים שאני מקיימת ויש דברים שפחות.
אני לא מבינה מה הבעיה כאן? למה שאני אדפק ולא אלך לים מעורב שיותר קרוב לי, ושכל החברות שלי הולכות אליו.
אני גם לא שומרת נגיעה אז אני לא רואה בעיה בזה מעבר.
אז יש דברים שאני מקיימת ויש דברים שפחות.
אני לא מבינה מה הבעיה כאן? למה שאני אדפק ולא אלך לים מעורב שיותר קרוב לי, ושכל החברות שלי הולכות אליו.
אני גם לא שומרת נגיעה אז אני לא רואה בעיה בזה מעבר.
מה טמטום בזה? הגיוני שמקום שבאים אליו בלבוש ממש מינימלי יהיה צריך להיות נפרד לבנים ובנות לפי ההלכה
דתי לאומי בוחרים מה לקיים ומה לא? את רצינית?
אף רב דתי לאומי לא יגיד לך ככה...
דתי לאומי בוחרים מה לקיים ומה לא? את רצינית?
אף רב דתי לאומי לא יגיד לך ככה...
תפסיקו לכפות כפייה דתית
לא צריך להיות ממש קיצוני בעניני דת
זה זכותה להיות בים הזה
לא צריך להיות ממש קיצוני בעניני דת
זה זכותה להיות בים הזה
נהנה בננהה,ברגע שכל אחד בוחר לעצמו מה לקיים ומה לא - זה כבר לא נקרא דתי, אלא נקרא "מומר". כל קטע בעבודת ה' - זה לעשות את כל מה שהוא אומר, גם אם זה נגד היצרים שלך ועל זה השכר.
את שואלת מה בעיה פה? שעושים מהמווצ ה' הפקרות - זאת בעיה הכי חמורה שיש, כי אז עובדים את עצמם ולא את ה'. לאותם אנשים יש אור מפורש בתורה : "ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת לעשות אותם" (דברים כז, כו), זה אומר שמי שלא יקבל על עצמו לקיים את כל התורה - הוא ארור:
עתה בינה שמעה זאת, כי הוא עיקר גדול. אמת כי יש מן הצדיקים שנכשלים בחטא לפעמים, כענין שנאמר (קהלת ז, כ): "כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא", אכן כובשים את יצרם מאת פניהם, ואם יפלו בחטא פעם אחת לא ישנו לו, ונקוטו בפניהם, וחוזרים בתשובה. אך כל אשר אינו נזהר מחטא ידוע ואינו מקבל על נפשו להשמר ממנו, גם אם הוא מהעונות הקלים, אף על פי שהוא נזהר מכל העבירות שבתורה, קראוהו חכמי ישראל (חולין ד, ב) "מומר לדבר אחד", ואת פושעים נמנה, וגדול עונו מנשוא. כי אם אמור יאמר העבד לרבו: כל אשר תאמר אלי אעשה זולתי דבר אחד - כבר שבר עול אדוניו מעליו, והישר בעיניו יעשה, ועל הענין הזה נאמר (דברים כז, כו): "ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת לעשות אותם" - ביאורו, אשר לא יקבל על נפשו לקיים כל דברי התורה מראש ועד סוף, ויורה על זה "אשר לא יקים לעשות", ולא אמר "אשר לא יעשה אותם". (שערי תשובה, חלק א, סימן ו).
את שואלת מה בעיה פה? שעושים מהמווצ ה' הפקרות - זאת בעיה הכי חמורה שיש, כי אז עובדים את עצמם ולא את ה'. לאותם אנשים יש אור מפורש בתורה : "ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת לעשות אותם" (דברים כז, כו), זה אומר שמי שלא יקבל על עצמו לקיים את כל התורה - הוא ארור:
עתה בינה שמעה זאת, כי הוא עיקר גדול. אמת כי יש מן הצדיקים שנכשלים בחטא לפעמים, כענין שנאמר (קהלת ז, כ): "כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא", אכן כובשים את יצרם מאת פניהם, ואם יפלו בחטא פעם אחת לא ישנו לו, ונקוטו בפניהם, וחוזרים בתשובה. אך כל אשר אינו נזהר מחטא ידוע ואינו מקבל על נפשו להשמר ממנו, גם אם הוא מהעונות הקלים, אף על פי שהוא נזהר מכל העבירות שבתורה, קראוהו חכמי ישראל (חולין ד, ב) "מומר לדבר אחד", ואת פושעים נמנה, וגדול עונו מנשוא. כי אם אמור יאמר העבד לרבו: כל אשר תאמר אלי אעשה זולתי דבר אחד - כבר שבר עול אדוניו מעליו, והישר בעיניו יעשה, ועל הענין הזה נאמר (דברים כז, כו): "ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת לעשות אותם" - ביאורו, אשר לא יקבל על נפשו לקיים כל דברי התורה מראש ועד סוף, ויורה על זה "אשר לא יקים לעשות", ולא אמר "אשר לא יעשה אותם". (שערי תשובה, חלק א, סימן ו).
לכל אחד מותר לעשות מה שבאלו^
אז מה אני חילוני ולא קרה לי כלום
באמת שחאלס לכפות כפייה
כל אחד יעשה מה שבאלו ויאמין איך שהוא רוצה
באמת שחאלס לכפות כפייה
כל אחד יעשה מה שבאלו ויאמין איך שהוא רוצה
תוצאה -
תפסיק בבקשה עם המיסיונריות הזו ותהיה יותר סובלני לאחר. אולי אחדש לך משהו - לא כולן מאמינות בכך היקום נברא על ידי אותו אל ספציפי שאתה מאמין בו. אי אפשר לקבוע עובדה שמישהי לא צריכה לעשות משהו שהיא מוצאת לנכון כי דעתה לא חשובה אלא רק דעתה של ישות מסוימת. זו יכולה להיות דעתך אבל אתה לא יכול לנסות להשתיק פה א/נשים ולקבוע זאת כעובדה.
נכון לזמן זה, אף אחת מאיתנו לא יודעת איך בדיוק הכל נוצר, מתי וכו'. אנחנו יכולות לנסות לגשש במציאות אבל אנחנו, כבנות אדם בעלות מוח וחושים מוגבלים, לעולם לא נדע דברים שכאלה. זה כן יכול לעשות טוב לנשים מסוימות להאמין בדת ספציפית שתפקידה לספק תשובות אבל זה פחות טוב אם אותה דת הפכה למרכז חייך, השולטת בך ולאובססיה.
הנה עוד חידוש - מסיונריות והטפה מעוררות אנטי אצל א/נשים.
זה שתטיף על א', ב' ו-ג' רק ירחיק ממך א/נשים ויעורר דחייה וסלידה בקרבם. כך שאתה לא עושה את עבודתך נאמנה אם היא הפצת הדת.
נ.ב - אני מדברת בלשון נקבה בכוונה וזה כולל גם גברים.
לשאלתך -
לדעתי, זה גם בסדר גמור אם תסתובבי בחוף נודיסטים. אני מאמינה בחופש ובעצמאות המחשבה וזה מעורר הערצה שגדלת והתחנכת לתוך עולם נורא מקובע שקובע עבורך כל דבר שתעשי ואת עדיין מצליחה להפעיל שיקול דעת עצמאי, יש לך ביקורת וספקות ואת אדם בפני עצמך. לא מובן מאליו.
תהני בים(:
תפסיק בבקשה עם המיסיונריות הזו ותהיה יותר סובלני לאחר. אולי אחדש לך משהו - לא כולן מאמינות בכך היקום נברא על ידי אותו אל ספציפי שאתה מאמין בו. אי אפשר לקבוע עובדה שמישהי לא צריכה לעשות משהו שהיא מוצאת לנכון כי דעתה לא חשובה אלא רק דעתה של ישות מסוימת. זו יכולה להיות דעתך אבל אתה לא יכול לנסות להשתיק פה א/נשים ולקבוע זאת כעובדה.
נכון לזמן זה, אף אחת מאיתנו לא יודעת איך בדיוק הכל נוצר, מתי וכו'. אנחנו יכולות לנסות לגשש במציאות אבל אנחנו, כבנות אדם בעלות מוח וחושים מוגבלים, לעולם לא נדע דברים שכאלה. זה כן יכול לעשות טוב לנשים מסוימות להאמין בדת ספציפית שתפקידה לספק תשובות אבל זה פחות טוב אם אותה דת הפכה למרכז חייך, השולטת בך ולאובססיה.
הנה עוד חידוש - מסיונריות והטפה מעוררות אנטי אצל א/נשים.
זה שתטיף על א', ב' ו-ג' רק ירחיק ממך א/נשים ויעורר דחייה וסלידה בקרבם. כך שאתה לא עושה את עבודתך נאמנה אם היא הפצת הדת.
נ.ב - אני מדברת בלשון נקבה בכוונה וזה כולל גם גברים.
לשאלתך -
לדעתי, זה גם בסדר גמור אם תסתובבי בחוף נודיסטים. אני מאמינה בחופש ובעצמאות המחשבה וזה מעורר הערצה שגדלת והתחנכת לתוך עולם נורא מקובע שקובע עבורך כל דבר שתעשי ואת עדיין מצליחה להפעיל שיקול דעת עצמאי, יש לך ביקורת וספקות ואת אדם בפני עצמך. לא מובן מאליו.
תהני בים(:
אנונימית
טוב אחי תמשיך להלל את השם ותעזוב אותנו
בקטע של הגדרה כנראה שלא הייתי חושבת כלום.
כי אי אפשר להגדיר מישהי שעושה ככה וככה בתור דתיה ואם מישהי אחרת עושה פחות אז היא מסורתית.
כי אי אפשר להגדיר מישהי שעושה ככה וככה בתור דתיה ואם מישהי אחרת עושה פחות אז היא מסורתית.
ילדה שהולכת עם גופיות ומכנסיים והולכת לים מעורב עדיין יכולה להיות דתייה
אז במה היא דתיה
היא לא שומרת את מצוות הדת
היא לא שומרת את מצוות הדת
היא כן היא שומרת שבת
אנונימית, מישהי שלא מאמינה בבריאת העולם ע"י אלוקים - זה באמת שטות (וגם חוצפה וכפיות טובה!) שאין כדוגמתה (לראות את העולם בלי בורא), אבל זה לא הנושא של השאלה. השאלה היא מה נחשוב על "דתייה" שהולכת לחוף מעורב ועניתי בהתאם. אם היא חושבת שהיא דתייה (הלכה מחייבת את כל היהודים בכלי שום קשר לכך איך הם מגדיירם את עצמם) - אז היא אמורה לדעת שזה נגד רצון ה', לא קשור לדעתי האישית. וכן, קיומו של אלוקים ואמיתות תורה הקדושה - זאת עבודה לכל דבר (זה לא הווכוח פה בכלל שאלה). זכותי להתנגד למי שמחניף לעבריינים ומקל בכבוד שמים. אם לא שמת לב, רבו המגיבים עושים את ההפך - מנסים להתשיק אותי. את חושבת שזה בסדר?
ולא, אל תדברי בשם כולם. יש לנו מסורת מדוייקת על גיל העולם ועל היסטוריה שלו. (יש את הספרים "סדר עולם" ו"סדר הדורות"). אם אם לא יודעת - הדת היא בהחלט אמורה להיות מרכז חיינו, כי אנחנו באנו לעולם הזה עם מטרה מסוימת, אז צריל לעשות מהעיקר עיקר ומהטפל טפל. ברגע שלא עושים מהדת עיקר - זה הפסד רציני, כי מפסידים את המטרה שבילה הגענו לעולם הזה:
"יסוד החסידות ושורש העבודה התמימה הוא - שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו וּלְמַה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל כל ימי חייו.
והנה, מה שהורונו חז"ל הוא: שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' וליהנות מזיו שכינתו, שזהו התענוג האמיתי והעידון הגדול בכל העידונים שיכולים להימצא. ומקום העידון הזה באמת הוא העולם הבא, כי הוא הנברא בהכנה המצטרכת לדבר הזה. אך הדרך כדי להגיע אל מחוז חפצנו זה הוא זה העולם. והוא מה שאמרו ז"ל (אבות ד, ו):
"העולם הזה דומה לפרוזדור בפני העולם הבא".
והאמצעים המגיעים את האדם לתכלית הזה, הם המצוות אשר ציוונו עליהן האל יתברך שמו. ומקום עשיית המצוות הוא רק העולם הזה. על כן הושם האדם בזה העולם בתחילה, כדי שעל ידי האמצעים האלה המזדמנים לו כאן יוכל להגיע אל המקום אשר הוכן לו, שהוא העולם הבא, לרוות שם בטוב אשר קנה לו על ידי האמצעים האלה. והוא מה שאמרו ז"ל (ערובין כב, א):
"היום לעשותם, ומחר לקבל שכרם". (מסילת ישרים, פרק א).
ממליץ לך ללמדו את כל הפרק (בקישור המצורף).
ולא, אל תדברי בשם כולם. יש לנו מסורת מדוייקת על גיל העולם ועל היסטוריה שלו. (יש את הספרים "סדר עולם" ו"סדר הדורות"). אם אם לא יודעת - הדת היא בהחלט אמורה להיות מרכז חיינו, כי אנחנו באנו לעולם הזה עם מטרה מסוימת, אז צריל לעשות מהעיקר עיקר ומהטפל טפל. ברגע שלא עושים מהדת עיקר - זה הפסד רציני, כי מפסידים את המטרה שבילה הגענו לעולם הזה:
"יסוד החסידות ושורש העבודה התמימה הוא - שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו וּלְמַה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל כל ימי חייו.
והנה, מה שהורונו חז"ל הוא: שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' וליהנות מזיו שכינתו, שזהו התענוג האמיתי והעידון הגדול בכל העידונים שיכולים להימצא. ומקום העידון הזה באמת הוא העולם הבא, כי הוא הנברא בהכנה המצטרכת לדבר הזה. אך הדרך כדי להגיע אל מחוז חפצנו זה הוא זה העולם. והוא מה שאמרו ז"ל (אבות ד, ו):
"העולם הזה דומה לפרוזדור בפני העולם הבא".
והאמצעים המגיעים את האדם לתכלית הזה, הם המצוות אשר ציוונו עליהן האל יתברך שמו. ומקום עשיית המצוות הוא רק העולם הזה. על כן הושם האדם בזה העולם בתחילה, כדי שעל ידי האמצעים האלה המזדמנים לו כאן יוכל להגיע אל המקום אשר הוכן לו, שהוא העולם הבא, לרוות שם בטוב אשר קנה לו על ידי האמצעים האלה. והוא מה שאמרו ז"ל (ערובין כב, א):
"היום לעשותם, ומחר לקבל שכרם". (מסילת ישרים, פרק א).
ממליץ לך ללמדו את כל הפרק (בקישור המצורף).
יש מצוות רוחניות ויש חיצוניות ולכל אחד מה שהוא נמשך אליו יותר, בסופו של דבר בן אדם יקבל את הדין שלו הוא ולא זה שהעיר לו!
להיות קיצוני רק יגרום לריחוק ושנאה.
להיות קיצוני רק יגרום לריחוק ושנאה.
תוצאה - אין הוכחה לדבר הזה. יש ספר עתיק, כן.
ואני חושבת שגם אם קולטים משהו בחושים שלנו (לא קורה עם ה' אבל בכל זאת) יש מקום לספקות. תמיד אפשר להטיל ספק בכל דבר וצר לי על האנשים שלא מצליחים לעשות זאת.
כמו כן, א.נשים מנסות ומנסים להשתיק אותך כי אתה מרעורר אנטי. אתה לא מצליח להפיץ את הדת בקרב ההמון אלא רק להפך, אתה מרחיק עוד יותר אנשים מהדת בגלל הגישה שלך וההטפות שלך.
ואני חושבת שגם אם קולטים משהו בחושים שלנו (לא קורה עם ה' אבל בכל זאת) יש מקום לספקות. תמיד אפשר להטיל ספק בכל דבר וצר לי על האנשים שלא מצליחים לעשות זאת.
כמו כן, א.נשים מנסות ומנסים להשתיק אותך כי אתה מרעורר אנטי. אתה לא מצליח להפיץ את הדת בקרב ההמון אלא רק להפך, אתה מרחיק עוד יותר אנשים מהדת בגלל הגישה שלך וההטפות שלך.
אנונימית
מר תוצאה היקר (והקדוש) זה שבחרת לנהל את החיים שלך לפי חוקים שנכתבו באיזה ספר פנטזיה נחמד מלפני 5000 שנה זה סבבה. אני אישית מנהל את החיים שלי לפי הספר "50 גוונים של אפור" ואתה לא רוצה לדעת מה הדת שלי עושה אחי זה נוגד את כל החוקים שלך. אני אגיד את זה ככה בקצרה:
חיה! ותן! לחיות!
חיה! ותן! לחיות!
חוץ מזה שאני לא יודע איזה סמים אתה לוקח אבל תשמור לי קצת גם אני רוצה להרגיש את "התענוג שבשכינה"
רוב הבנות הדתיות שאני מכירה הולכות לים מעורב אבל לא בביקיני אלא גופייה ומכנס קצר
לא הייתי חושבת כלום, שתעשה מה שהיא רוצה
תוצאה קורא לאנשים פה כפויי טובה, קובע עובדות ומנסה להשתיק.
אנונימית
מה אני יעשה עם המידע הזה כיאלו שתעשה מה שבא לה אני לא באמת יודעת אם זה מותר או לא וזה גם לא כזה משנה לי
שתעשה מה שבאלה ...
אנונימית
כלום
שתעשה מה שהיא רוצה . לא אמור לשנות לאף אחד .
אנונימית, אם את מתווכחת עם הוכחות - (חוצפנית שכמותך!)- זאת בעיה שלך. שאומר שצריל לשנות את הגישה לאותה עבריינית שהולכת לים מעורב, בגלל שכאילו אמורים להסתפק (ממש לא אמורים, להפך - אסור להטיל בזה ספק) באמיתות התורה?! אם היא מתספקת באמיתות התורה - אז היא כופרת. בטח שלא דתייה.
עוד שאלה: הרי אפילו ממון לא מחייבים את האדם למסור על הספק, אלא אומרים "המוציא מבחרו - עליו הראיה". אז איך פה דורשים מהאדם למסור את נפשו על האמונה באמיתות התורה - אם לא שמור להיות ברור לו שדבריה - דברי אלוקים חים.
עוד שאלה: הרי אפילו ממון לא מחייבים את האדם למסור על הספק, אלא אומרים "המוציא מבחרו - עליו הראיה". אז איך פה דורשים מהאדם למסור את נפשו על האמונה באמיתות התורה - אם לא שמור להיות ברור לו שדבריה - דברי אלוקים חים.
כלום בתכלס לא כל כל הדתיים הולכים לים מופרד וחלק גדול אפילו הולך לים מעורב
daniel.16, סימן שאינם באמת דתיים. הדת לא מסכימה ללכת לחוף מעורב.
הרבה דתיות/חרדיות הולכות לים מעורב. לפעמים אין להן ברירה, לא תמיד יש בקירבה ים מופרד, כשהן שם הן בד"כ מתמקמות בצד (איפה שיש פחות אנשים), גם אני הולכת לים מעורב, יותר נוח לי. אני לא באה במטרה מסויימת, בד"כ באה מוקדם, כשאין הרבה אנשים, אני מתמקמת בצד ולכן לא רואה בזה בעיה.
אם את עושה את זה לשם למרוד ולעשות מה שבא לך זה לא טוב.
זה מניע שמגיע ממקום לרצות לפגוע במקום בו את רוצה וזה לא בריא.
אם זה היה באמת מסיבה כמו שמישהו ציין כאן שהחופים המופרדים מאוד מוזנחים אני יכול להבין וזה מניע שהבסיס שלו הוא באמת לא רגש של רצון למרוד.
המניעה והכוונה זה דבר חשוב.
זה מניע שמגיע ממקום לרצות לפגוע במקום בו את רוצה וזה לא בריא.
אם זה היה באמת מסיבה כמו שמישהו ציין כאן שהחופים המופרדים מאוד מוזנחים אני יכול להבין וזה מניע שהבסיס שלו הוא באמת לא רגש של רצון למרוד.
המניעה והכוונה זה דבר חשוב.