10 תשובות
כן במים קרים ובלי לחפוף
כן אבל אסור לחפוף שיער כדי לא לסחוט אותו בטעות. (אסור לסחוט מים בשבת)
כן, אבל בגלל שאסור לסחוט צריך לא לחפוף וגם להיזהר כשמתנגבים
ההלכה זה הדבר הכי מפגר בעולם הזה, כל פעם אני בשוק מכמה שזה חסר היגיון
אנונימית
אנונימית, יש ל''ט מלאכות
לפי מה שהבנתי הן נקבעו כאסורות כדי ליחד את שבת, שאנשים לא יעשו בה דברים של חול ויוכלו לנוח
המלאכות נקבעו לפי מה שעשו במשכן, אז /:
לפי מה שהבנתי הן נקבעו כאסורות כדי ליחד את שבת, שאנשים לא יעשו בה דברים של חול ויוכלו לנוח
המלאכות נקבעו לפי מה שעשו במשכן, אז /:
כן כי לנגב את עצמך ולחתוך נייר טואלט זה כל כך מתיש
אנונימית
כן, גזרת הבלנים בטלה (קרבן נתנאל על הרא"ש שבת ב, ק)
אם המים חמים בערב שבת ואין חשש שהמים יתחממו יותר אם יוציאו מהם מים, לכאורה מותר להתקלח גם עם מים חמים. מראית עין וכו - לא נהוג.
אסור לחפוף, (אלא אם נמצאים עם הראש בתוך מים ואז כשחופפים ישר בתוך הכיור או משהו, הסחיטה לא נחשבת) ואסור לסחוט את השיער (מותר ליצור מעין "טורבן", המים לא נסחטים אלא נספגים ישירות במגבת).
בכל אופן, כל ההיתרים האלה נוהגים בדרכ ביום טוב, ולא בשבת.
אסור לחפוף, (אלא אם נמצאים עם הראש בתוך מים ואז כשחופפים ישר בתוך הכיור או משהו, הסחיטה לא נחשבת) ואסור לסחוט את השיער (מותר ליצור מעין "טורבן", המים לא נסחטים אלא נספגים ישירות במגבת).
בכל אופן, כל ההיתרים האלה נוהגים בדרכ ביום טוב, ולא בשבת.
geekygeek, יש שני דינים בשבת: מנוחה זכר ליציאת מצרים, ושביתה זכר למעשה בראשית. מלאכות המשכן מקבילות לבריאת העולם כמבואר במדרש, וכעין שה' שבת ממלאכות מעשה שמים וארץ אנו שובתים ממלאכות המשכן, יוצא שהשביתה מהמלאכות היא מדין זכר למעשה בראשית ולא למען מנוחה.
קיי, טוב לדעת, אני מניח
באותו הנושא: