13 תשובות
שיטות לימוד מיושנות, פשוט לעשות העתק הדבק בלי חידושים.
לא מלמדים חומר שדרוש לדעת באמת לעתיד.
אותו סגנון לימוד לבערך 30 תלמידים שלכל אחד יש צרכים אחרים ויכול להיות שעם סגנון לימוד שונה, ילד כושל יהיה גאון.

קביעת רמה של תלמיד לפי מספר כאילו אנחנו בשר בסופר.
מלמדים דברים שלא באמת יעזרו לי בחיים
והעונשים ממש מיושנים ולא משפיעים ותכלס אחרי זה התלמידים חוזרים בדיוק על אותו דבר שהם קיבלו עליו עונש
1. המקצועות, בבתי ספר מלמדים מקצועות שאולי תורמים לידע, אבל בפועל הם לא עוזרים לנו, הייתי שמחה שישלבו חומר כזה של ידע עם דברים כמו איך לנהל חשבון בנק, או על איך לכתוב קורות חיים לדוגמא.
2. תנך, תנך הוא מקצוע בעיניי מיותר, אבל יש כאלו שבעיניהם לא, הייתי עושה את תנך שיעור בחירה ולא חובה
3. קבוצות לימוד- כולנו רגילים לכיתה א כיתה ב וכך הלאה, אבל למה מלמדים בבית ספר לפי קבוצות גיל ולא לפי רמת קושי לדוגמה?
4. מבחנים- המבחנים לא עוזרים לידע וללימוד בשום צורה, פשוט בודקים כמה זמן אתה יכול לשבת וללמוד משהו שלא מעניין אותך, לא משקפים את הידע שלך, ואחרי זה שוכחים חצי מהחומר.
תעודות- התעודות מיותרות, לא הכרחיות בשום צורה, איפה בתעודה מציינים אותך על איך שאתה תורם לשיעור וכמה אתה שותף? הכל זה מבחנים ועבודות, ששוב, לא באמת משקפים את הידע שלך, חוץ מזה שאני לא חושבת שצריך להעריך ילד במספרים.
יש כל כך הרבה. אחת מהן היא שפשןט מעמיסים על הילדים חומר, ללמוד כמו תוכי. לא מסבירים להם איך ללמוד, למה ללמוד ולמה זה חשוב. לא מלמדים אותם לגייס לעצמם אישיות, לא מלצדים אותם לעמוד על שלהם, לא מלמדים אותם להתווכח או להתעצבן ובקיצור, לא מלמדים אותם להיות בן אדם.
שגורמים לתלמידים לקרוס תחת לחץ ועומס ואז לא מבינים למה "נגמר להם הכוח"
השגרה -
כל יום אותו הדבר בדיוק, אחרי חודשיים או שלושה במקרה הטוב זה נמאס ורק מחכים לחופש אפשר להוסיף למידה בדרכים מגוונות או לבנות שיעורים מעניינים, כי לבוא כל יום לבית ספר ולעשות בדיוק איתו הדבר זה מתיש.

המבחנים -
מה שמבחנים באמת כושים זה למדוד כמה תלמידים יכולים לזכור אחרי 5 ימים של שינון ותחת לחץ. בתור מישהי שיש לה חרדת מבחנים (מאובחנת) אני יכולה להגיד שאני יודעת את החומר, וברגע שאני רואה את המבחן יש לי שחור בעיניים ואני לא זוכרת כלום, כדי לשמור על ציונים מעל 80 (מה שאני חייבת בגלל המגמה) אני חייבת ללמוד שבועיים מראש ולחזור על כל נושא לפחות 5 פעמים כדי להימנע מבלאקאאוט.

עבודות לחופש -
החופש קיים מסיבה, הוא קיים כדי שתלמידים יקחו רגע לנוח מהשגרה המעייפת של הלימודים ויהיה להם זמן מסויים לעשות מה שבאלהם, ואז כשנותנים שיעורי בית זה הדבר הכי מזלזל בעולם, כאילו אומרים לך אני יודע שזה חופש אבל לא איכפת לי אז הנה שיעורים.

הלוח זמנים -
מבחנים ועבודות זה מלחיץ, אין מה לעשות. כשמצרפים לזה מערכת שעות עמוסה, מה שקורה בתיכון ואפילו במגמות מיוחדת בחטיבה, ושיעורי בית, זה מרגיש כאילו אין זמן לנשום, ואפשר למצוא את עצמך במצב של 5 שעות שינה בלילה.
זה מעייף וגורם ללחץ נפשי ואז המורים תוהים למה התלמידים כלכך לחוצים.
בעיקרון..הכל.
אני הייתי רוצה שיבטלו את כל הקטע הזה של מבחנים כי זה לא באמת יעזור לנו בעתיד סתם לקרוע תתחת ובסוף לא יצט לנו מזה כלום בעתיד אני הייצי מעדיפה שילמדו אותנו איך לנהל חשבון בנק ודברים כאלה... שיראו לנו את העולם האמיתי שלנו...
שלומדים דברים שלא באמת צריך
אני דווקא חושבת שצריך ללמוד את הדברים האלה ש"לא יעזרו לנו בחיים", אבל זה כבר דיון אחר. אם תשקללו יחד את כל השעות מא-יב שאנחנו לומדים אנגלית למשל, זה ככ הרבה שעות ביחס לכמה שאנחנו יודעים בסוף זה פשוט לא הגיוני שמטרת הביתספר היא ללמד. יש אנשים באוניברסיטה שאמנם הם גדולים יותר אבל הם לומדים בשנה אחת מה שאנחנו לא ב12. זה מה שמוגזם ומעצבן לדעתי.
המבחנים.
התוכן שלא יעזור בחיים.
יש חוסר מאוד גדול בתמיכה, הכלה והבנה נפשית של תלמידים- במיוחד אלו שנמצאים בעת המצוקה. מלא פעמים שוכחים המון ילדים מאחור. מעבר לזה, שיטת החינוך היא לא חכמה פה. לעולם לא אבין (בתור ילדה של 5 יחל בהכל) למה יש דבר כזה- יחידות לימוד. שכולם ילמדו באותה רמה ומי שזקוק לעזרה יקבל אותה. ככה עושים ברוב העולם ואין סיבה שפה כם לא. זה סתם מוריד מהערך בצורה סתמית.