6 תשובות
חלב זה אכן נושא שיחה מרתק ביותר
חלב מפוסטר הוא ללא ספק הנושא האהוב עלי
נכון החלב ליטר וחצי? אז הפס האדום בצד שרשום עליו אריזת נוחות הוא בדיוק החצי ליטר הנוסף
שואל השאלה:
חלב בא במגע בצורה טובה עם המון מוצרים, ויוצר טעם ערב לחך
שואל השאלה:
אדם הוא אדם , העובדה הזאת גרמה לי לחייך ;)
חלב הוא משאב מעניין.
בחלב כבשים יש הרבה יותר מוצקים מבחלב פרה - מחלב כבשים אפשר להפיק בממוצע בערך פי שניים גבינה מאשר מחלב פרה, לפחות ממה שידוע לי (לצערי עדיין לא השגתי חלב כבשים) אבל כבשה מניבה לרוב בסביבות ליטר חלב ביום, תפוקה אפסית לעומת זו של פרה ביום.

מחלב שנרכש בסופרים אי אפשר להכין שמנת - שמנת משיגים כאשר משאירים חלב טרי "לנוח" ולאחר זמן מה מתגבשת שכבה שומנית ברומו של החלב - השמנת.
החלב המגיע לצרכנים הוא חלב מהומגן, הוא עבר תהליך שמפרק את מולקולות השומן שבו וגרמו לכך שהן לא "יצופו".
רוב החלב הוא גם מפוסטר בפיסטור על, שמחסל את כל הבקטריות בחלב, משנה את כל המולקולות ופוגע בערכים התזונתיים. בניגוד לפסטור רגיל, שלא משנה את מבנה המולקולות בחלב ופחות אפקטיבי בחיסול בקטריות.