14 תשובות
סותרת בקטנה
כן
כן, בכמה אופנים.
כן
מיקרו אבולוציה לא, מקרו אבולוציה כן.
כן.. אבל די בקטנה
תלוי אם את מאמינה בתורה בדיוק כמו שהיא כתובה או שאת לוקחת חלק מהדברים אולי באופן מטאפורי..
אם את לוקחת את הכתוב פשוטו כמשמעו, אז כן - מוצא משותף סותר.
אם את לוקחת את הכתוב פשוטו כמשמעו, אז כן - מוצא משותף סותר.
סותרת לחלוטין. כמו שנאמר, ייתכנו פרשנויות שונות לתורה, אבל האבולוציה לא נתונה לפרשנות - יש מי שמבין אותה ויש מי שלא (למשל מי שמדבר על מיקרו ומקרו באבולוציה לא ממש מבין אותה, אין הבדל בין השניים). הסתירה העיקרית ושאף פרשנות לא תוכל ליישב, היא נושא הבריאה. תפרשו זמנים אם בא לכם לשקר לעצמכם, תפרשו שמות בעלי חיים אם בא לכם לדמיין, אבל בריאה היא בריאה, ואף זן של בעלי חיים שקיים בעולם כיום לא נברא, אלא התפתח, ועל כך מדברת האבולוציה, היא מסבירה כיצד נוצר הגיוון העצום בצורות החיים בעולם, ואת האופן שבו זה קרה. התורה מתארת בריאה, האבולוציה התפתחות. יש עוד המון כמובן, כמעט כל משפט בפרקים א וב של בראשית נמצא בסתירה לאבולוציה. אגב, שני הפרקים גם סותרים אחד את השני, אז לא צריך לחפש רחוק כדי למצוא סתירות וטעויות בתורה. היא סיפור. סיפור ישן ולא נכון.
כ ן
ובכל כך הרבה דרכים ואופנים
וממש אין לי כוח להסביר
ובכל כך הרבה דרכים ואופנים
וממש אין לי כוח להסביר
^ לא התפתחנו כתוצאה ממים, מים היו חשובים בהיווצרות שלנו. בכל מקרה, אתה נותן פרשנות שגויה למשפט, כי אתה מסלף את השפה העברית. משמעות המשפט היא - אלוהים אמר שני דברים. האחד שהמים ישרצו, והשני שעופות יעופפו על הארץ. הסתירה כאן היא בנושא העופות - הם לא היו קיימים בזמן שהדגים התפתחו במים, ולכן לא יכלו להיברא יחד.
בחלקים מסוימים... אבל התורה גם סותרת את עצמה אז לך תבין למה היא מתכוונת -_-
עקרונית כן אבל יש אנשים שמאמינים גם בתורה וגם באבולוציה (אין לי שמץ של מושג איך..)
עקרונית כן אבל יש אנשים שמאמינים גם בתורה וגם באבולוציה (אין לי שמץ של מושג איך..)
^^ אוקי תודה על ההסבר, אז בפני עצמו, המשפט אכן מעניין. באמת, התעניינתי, ונכנסתי לקרוא את החלק הזה בפרק בראשית א'. יש למשפט המשך. ובו מפורט שנבראו רק החיות ששרצו במים ("וַיִּבְרָא אֱלֹהִים, אֶת-הַתַּנִּינִם הַגְּדֹלִים; וְאֵת כָּל-נֶפֶשׁ הַחַיָּה הָרֹמֶשֶׂת אֲשֶׁר שָׁרְצוּ הַמַּיִם לְמִינֵהֶם"). כלומר, (והבנתי שאתה טוען שהאבלוציה סותרת לתורה, אני עונה בכלליות לכולם) ביום הרביעי, נבראו כל חיות הים, וכל העופות. ואם כך, ישנן סתירות נוספת - העופות התפתחו זמן רב לאחר הופעת חיות הים. חיות הים מסוג יונקים, הגיעו למים מיליוני שנים לאחר מכן, ולא היו קיימים בזמן התפתחות חיות הים מסוג דגים. וכל אלו סותרים לבריאת הצמחיה עוד קודם - הצמחיה היבשתית הופיעה הרבה לאחר הופעת החיים במים.
ובנוסף, לאחר מכן מתוארת בדיוק באותה צורה בריאת חיות היבשה - "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, תּוֹצֵא הָאָרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה לְמִינָהּ, בְּהֵמָה וָרֶמֶשׂ וְחַיְתוֹ-אֶרֶץ, לְמִינָהּ". כלומר, לטענת סיפור הבריאה, כל חיה נבראה בשטח המחיה הנוכחי שלה (ים, אוויר ויבשה), וזו סתירה לעובדה האבולוציונית, שכל החיים בעולם התפתחו מחיות ימיות.
הסתירה הכי גדולה היא בסדר הופעת היצורים-התורה טוענת שצמחי היבשה באו ראשונים וביניהם עצי הפרי, אחר כך כל נפשות הים והציפורים ולבסוף חיות היבשה. על פי המודל האבולוציוני המקובל וראיות המאובנים נפשות הים קדמו לצמחי היבשה ו'רמסים' ולאחר מכן הצמחים(אך עדיין לא עצי הפרי, הם התפתחו רק אחרי 'הגירת' בעלי החיים ליבשה) ואחריהם ה'רמסים' שעל פני האדמה(החרקים ושאר חסרי החוליות שעברו לחיים על היבשה), מאוחר יותר גם חיות בעלי חוליות החלו לעלות על פני האדמה ולאחר מכן התפתחו הציפורים ובני האדם.
כמובן שאין תפקידי להגיד לאנשים במה להאמין אבל עובדות מדעיות זה לא משהו שאפשר לטאטא או פשוט להכחיש, כל הרוצה לתרץ (כפי שאומרים הרבנים) וליישב את הסתירות האלו יותר ממוזמן.
כמובן שאין תפקידי להגיד לאנשים במה להאמין אבל עובדות מדעיות זה לא משהו שאפשר לטאטא או פשוט להכחיש, כל הרוצה לתרץ (כפי שאומרים הרבנים) וליישב את הסתירות האלו יותר ממוזמן.