9 תשובות
אני אודיע לך כשאגיע לשם
שואל השאלה:
אבל אין כזה דבר...
אנונימי
חבל, ציפיתי למסיבות הגייז שבגהינום
שואל השאלה:
האמת שגם אני (רק בלי הגייז כי אני סטרייט). השטן נשמע הרבה יותר גבר מאלוהים.
אנונימי
שואל השאלה:
מאיפה אתה יודע שצריך אישור כניסה? השטן עושה סלקציה? היית שם?!?!

אז אני לא מכיר באלוהים, ניצלתי:) אגיע לגן עדן והוו
אנונימי
לא
בואי נצא מנקודת הנחה שאני אתאיסטית
בואי נגיד שיש גיהינום והכל אמיתי
אם ה' קיים הדבר הכי הגיוני יהיה לשפוט בן אדם לפי אופי ולא לפי דת
שואל השאלה:
אבל אלוהים שופט לפי אמונה לא לפי אופי.
אנונימי
אלה שמיכירם את התורה ופרשו ממנה וודאי שכן:
"המינין ,והמסורות, והמשומדים, והאפיקורסים שכפרו בתורה ושכפרו בתחיית המתים, ושפירשו מדרכי צבור, ושנתנו חיתיתם בארץ חיים, ושחטאו והחטיאו את הרבים, כגון ירבעם בן נבט וחביריו - יורדין לגיהנם ונידונין בה לדורי דורות שנאמר (ישעיהו סו) "ויצאו וראו בפגרי האנשים הפושעים בי וגו'". גיהנם כלה והן אינן כלין שנאמר (תהילים מט) "וצורם לבלות שאול" (ראש השנה יז עמוד א).

תשאל מה הכופר אשם בזה שהוא כופר? כי השכל מחיב את קיומו של אלוקים, גם אם מדובר בגוי. קח את תשובתו של הרב אלחנן ווסרמן הי"ד מתוך ספרו "קובץ מאמרים ואיגרות", מאמר האמונה:
"ד. ועוד, הנה בנחי נח נצטוו על שבע מצות, וכאשר אינם מקיימין אותן בודאי יענשו ע"ז לעתיד לבא, והנה נצייר בדעתנו, בן נח, אשר כל ימיו היה שכור ורועה בעלי חיים, וכאשר יובא לבי"ד שך מעלה וידונו אותו לגיהנם על שלא קיים שבע מצות, הלא יצעק מנין היה לי לידע שאני מצווה בשבע מצות, ולכאורה טענתו צודקת מאד ובכ"ז יצא חייב בדינו, וכל הדברים האלה צריכין ביאור.
ה. אבל כאשר נתבונן בזה נמצא, כי האמונה שהקב"ה ברא את העולם היא מוכרחת לכ בן דעת, אם רק יצא מכלל שוטה, ואין צורך כלל לשום פילוסופיא להשיג את הידיעה הזאת, וז"ל חובת הלבבות בשער היחוד פרק ו': ויש בני אדם שאמרו שהעולם נהיה במקרה, מבלי בורא ח"ו. ותימא בעיני, איך תעלה בדעת מחשבה זאת, ואילו אמ ראדם בגלגל של מים, המתגלגל להשקות שדה, כי זה נתקן מבלי כוונת אומן, היינו חושבים את האומר זה לסכל ומשתגע וכו'. וידוע, כי הדברים אשר הם בלי כוונת מכוין, לא ימצאו בהם סימני חכמהץ והלא תראה אם ישפך לאדם דיו פתאום על נייר חלק, אי אפשר שיצטייר ממנו כתב מסודר, ואילו בא לפנינו כתב מסודר ואחד אומר, כי נשפך הדין על הנייר מעצמו ונעשתה צורת הכתב, היינו מכזיבים אותו, וכו' עיי"ש. ואיך אפשר לבן דעת לומר על הבריאה כולה שנעשית מאליה, אחרי שאנו רואין על כל פסיעה סימני חכמה עמוקה עד אין תכלית, וכמה חכמה נפלאה יש במבנה גו האדם ובסידור אבריו וכחותיו, כאשר יעידו על זה כל חכמי הרפואה והניתוח. ואיך אפשר לומר, על מכונה נפלאה כזאת, שנעשיית מאיליה בל יכונת עושהץ ואם יאמר אדם על מורה שעות שנעשה מעצמו, הלא למשוגע יחשב האומר כן. וכל דברים אלו נמצא במדרש: מעשה שבא מין אחד לרבי עקיבא, אמר לו המין לר"ע, מי ברא את העולם? אמר לו ר"ע: הקב"ה. אמר המין: הראני דברי ברור. אמר לו ר"ע: מי ארג את בגדך? אמר ימין: אורג. אצר לו ר"ע: הראני דבר ברור, וכלשון הזה אמר ר"ע לתלמידיו, כשם שטלית מעידה על האורג והדלת מעידה על הנגר והבית מעיד על הבנאי, כל העולם מעיד על הקב"ה שבראו, עכ"ל המדרש".
.art, וודאי שאלוקים ישפוט אותנו על מי החוקים אשר הוא צוה עלינו. מה זה השטויות האלה? למה ה' נתן לנו את החוקים - אם לא בשביל שנקיים אותם? סתם? ואם לא נקיים אותם - אז לא נקבל על זה עונש? באיזה מערכת ראית שהמלך אינו מעניש אצ מי שעובר על החוקים שלו? אז למה שאצל אלוקים זה יהיה אחרת? ובפרט שהוא גילה לנו שהוא יעניש אותנו על עבירה הכי קטנה..