22 תשובות
יהודי, אני ככה וכולם מחשיבים אותי כיהודי
על פי היהדות הולכים לפי האמא ולכן יהודי
שואל השאלה:
הוא מחשיב את עצמו כמתבולל זה נכון?
אנונימית
גם יהודי וגם נוצרי
יהודי
יהודי.
יהודי
הולכים לפי האמא יהודי
חצי חצי
על פי ההלכה היהודית - יהודי
על פי התנ"ך שזה מה שתופס מבחינתי - לא יהודי.
מורא, למה אתה עושה ניגדד בין ההלכה לבין התנ"ך? ההלכה - זה קיום של התורה בפועל, מה שנקרא "למעשה".
מורא, אזה פסוק בדיוק אומר שאם האבא (בלי קשר לאמא) יהודי- אז הבן הוא יהודי?
עוד משהו: נאמר על התורה "לא בשמים היא" (דברים ל, יב). זה אומר זה את ההלכה קובעים פה בארץ ולא הקב"ה בשנים (בבא מציעא נט עמוד ב). זה לא אומר שלרבנים מותר לחלוק על הפסוקים המפורשים, ממש לא, אבל אם יהיה להם איזה לימוד (על פי הכללים אשר קיבלנו מסיני) מפסוקים - אז גם אם הקב"ה ישלח את בת קול מהשמים - "אין אנו משגיחין בבת קול" (בבא מציעא נט עמוד ב). אליהו הנביא (זכור לטוב!) השיב לרבני נשתן שהקב"ה חייך מתי שאמרו את זה ואמר "נצחוני בני, נצחוני בני". מלמד טוב את הסוגיא על "תנורו של עכנאי". שי זה מוסר גדול וכלל חשוב בפסיקה ההלכתית.
בן תערובת
אנונימית
יהודי
לפי היהדות הוא יהודי ולפי הנצרות הוא נוצרי
מורא, מה קשור משיח בן דוד? בתוך עם ישראל היחוס וודאי הולך על פי האבא: "אִישׁ רֹאשׁ לְבֵית אֲבֹתָיו הוּא" (במדבר א, ד). השבט של האדם נקבע על פי האבא שלו.

אבל אם אחד מהצדדים לא יהודי - אז הכל נקבע על פי האמא.
משיח זה לא עניין של שבט רק. מדברים על הרוחניות של האדם. הוא יהיה המשיח. והוא נקרא - משיח בן דוד.
יהודי.
אין דבר כזה חצי חצי: או שאתה יהודי או שאתה לא יהודי.
תוצאה - הפסוק לא אומר שאמא יהודיה ילד יהודי אלא תומך בזה שהאבא יהודי הילד יהודי. מן הסתם לאלוהים לא יהיה אכפת אם רבנים החליטו משהו כאשר הוא אומר בפירוש משהו אחר.
תוצאה - כבר נתתי לך את הדוגמא של משיח "בן" דויד.
אם מה שאתה היית אומר זה נכון זה היה משיח "בן" בת שבע.