26 תשובות
נופ, זה לא נכון... במוסדות לימוד חרדיים אוסרים סמארטפןנים לא משנה אם זה בנים או בנות.
שואל השאלה:
התכוונתי לנשואים, כאילו מה שמקובל ומה שפחות, במוסדות ברור שאסור
אנונימי
אם זה אסור משום הרהור וכד' לא יכול להיות חילוק בין איש לאישה, וראיתי כמה פעמים שמבקרים חרדיות עם סמרטפון.
פתיל תכלת, מוריד?, בין היתר, כנראה שזה משם.
שטויות
בעיקרון סמארטפון מותר אבל כל הקיצוניים בשבילם זה חזיר
אני לומדת בתיכון של חבד שם מותר סמארטפון עם הגנה מסוימת בישיבות אסור
יזפדגתכלבלד, מי שאסר אותם - זה גדולי הדור. אז אם הם אסור את זה - את תחלקי עליהם ותגידי שזה "מותר"? מה זה הדבר הזה?
הרבי מחבד כל דבר תורה שהוא אמר עבר בכל כלי התקשורת והוא אמר שיש לכל דבר שתי מצבים או שמשתמשים בו לטובה או לרעה בסמארטפון אפשר להפיץ יהדות לא רק לשבת בכולל ולדאוג רק לך אלא לעוד יהודים שהתחזקו
והרבי היה והוא ללא ספק גדול הדור גם עכשיו אחרי שהוא נפטר
יזפדגתכלבלד, מי שמתסיק בזיכוי הרב ויש לו היתר לכך (כגון הרב מנון יצקח שליט"א וני שעובד אויתו בארגון) - זה משהו אחר. אבל ככה זה אמור להיות אסור.
אז בגלל זה רוב החב"דניקים שאני רואה עם סמרטפונים. אמנם אני מסופק האם כל אחד מהם משתמש בזה להפצת יהדות...
אם יש חסימה אז מותר בתורה לא כתוב שאסור
גם אם הם משתמשים והם שלחו תמונה אחת סירטון אחד זה משפיע
גם בלי חסימה לא כתוב בתורה שאסור.
^סיפורי קובי לוי
המכשירים הטמאים הרבה גם נשות ממש טובות שהיו תומכות בבעליהן האברך. בעבר אותה אישה הייתה מסורת את נשפה על לימוד תרוה של בעלה והיא הפכה לחילונית ומחללת שבת. שמעתי אפילו סיפור על סתבא בת 90 שקנו על אייפון כמתנה ליום הולדת (לא יודע מאיפה צץ הרעיון הגרוע הזה) ואותה סבתא הורידה כיסוי ראש.
"אין אפוטרופוס לעריות" (חולין יא ע"ב, כתובות יג ע"ב).
כל דבר כתוב בתרוה מפורש, אבל נאמר בה "ושמרת לעשות ככל אשר יורוך" (דברים יז, י).
אין מצווה כזו שמירת העיניים. יש איסור דרבנן על הרהור רע וראיית דברים המביאים לכך (בבלי ע"ז כ:) .
תוצאה, כבר אמרתי לך שאני סבור דקאי על בית דין הגדול שבירושלים.
ולגבי ההיא דב"ב, לא נראה שיש לדון סמרטפון כנשים שעומדות על גב הנהר.
זה גורם ערעור אבל מה הקשר אם זה עם חסימה אז אין בכלל ערעור
פתיל תכלת, מוריד?, אז לפי דעתך אין חיוב לשמוע לגדוטי הדור שבימינו? מה אם "אין לך, אלא השופט שבימיך" (ראש השנה כה עמוד ב).
מפורש בכתוב "השופט אשר יהיה בימים ההם".
יש מצווה שמירת העיניים ולכן עושים חסימות אם חסימה אין את הבעיה הזאת וככה העניין נפתר
ולנו החבדניקים הרו שמותר ואף רצוי כך לפרסם יהדות מה לא ברור עניין של הפצה לא לדאוג שאני יהיה צדיק לדאוג לכל השאר
יזפדגתכלבלד, הבעיה כאן זה לא רק שמירת העיניים, יש גם לשון הרע ורכילות, ביזוי תלמידי חכמים. ופשוט שמי שלא מוכרח לזה ונכנס לזה נקרא רשע, כמו אחד שיש לו דרך אחרת והוא עובר איפה שהנשים עומדות על כביסה, גם אם הוא עוצם את העיניים (בבא בתרא נז עמוד ב).