16 תשובות
תחיית המתים, היא הגאולה הנצחית המקורית ביהדות. הרעיון של גן עדן וגיהנום כמקומות אליהם מגיעה הנשמה לחיי נצח, הוא רעיון נוצרי ולא יהודי. הרעיון הוכנס ליהדות רק כמה מאות שנים לאחר מכן, ונמצא בהלכה בלבד. בתנ"ך המילים לא מוזכרות אפילו, אין את המילה גיהנום, וגן עדן, הוא אותו גן ארצי שאלוהים נטע ב...עדן. השכר והעונש בתנ"ך, הם חיים ארוכים או קצרים כאן בעולם הזה (כיבוד הורים יזכה באריכות ימים. איוב לאחר שעבר את המבחנים קיבל כאן בעולם הזה פי 7 ממה שהיה לו. על חטאו, שילם משה באי כניסה לישראל, ולא בחיי נצח באש הגיהנום. יש עוד המון דוגמאות). וגם תחיית המתים קיימת בתנ"ך, וכאמור היא הגאולה האולטימטיבית, שלאחריה לא יהיה מוות יותר. טוב, ברור שזה רעיון מגוחך בדיוק כמו כל השאר, אבל מעניין לבחון דרכו את האמונה ההזויה של יהודים בחיי נצח בגן עדן או גיהנום. קודם כל נתחיל מעניין הנשמה שעוברת גלגולים - אם עברה גלגולים, כיצד מספר גופות יקומו לתחייה, כשאותה נשמה אכלסה אותן בעבר? מי יאכלס אותה כרגע? מעבר לכך, מדוע שנשמה שכבר עברה את מבחני העולם החומרי הזה, והגיעה לגן עדן לנחלת הנצח, מדוע שהיא תרצה לחזור לעולם הגשמי והמוגבל שלנו? אין שום סיבה לכך, ואין שום סיבה שיהודי מאמין, יאמין שהרעיון הזה קיים.
שואל השאלה:
אז למה כל הדתיים כאן אומרים שיש רוחות?
אנונימית
דיברו על זה במתים המהלכים. מרשל אמר שישו אמר את זה, ומרשל חשב שזה משהו טוב, אבל הוא לא ציפה שזה יהיה משהו נוראי כמו זומבים. מה שאני אומר זה שישו התכוון לזומבים או משהו כשהוא אמר את זה, ושהם לא באמת יחזרו להיות בני אדם נורמלים
הם גם אומרים שיש אלוהים :) אבל ברצינות, אז מה אם הם אומרים? יש מי שאומר שהעולם שטוח, ויש מי שאומר שניתן לבצע טיפולי המרה בגייז. לא כל מה שאומרים נכון, וצריך לבדוק את הדברים. אין רוחות, אין נשמות, אין פיות ואין חדי קרן.
בעיקרון לא יכוךים להיות רוחות בארץ ישראל כי דוד המלך גירש את כולם. אז כאילו יש רק בחו"ל. וואו אני לא מאמין כמה למדתי משיעורי תנ"ך
לא כולם יקומו בתחיית המתים, יש כאלה שלא (לדוגמא מי שמלווה בריבית לא יקום בתחית המתים: "בַּנֶּשֶׁךְ נָתַן וְתַרְבִּית לָקַח וָחָי? - לֹא יִחְיֶה" (יחקזאל יח, יג)).
כתוב שרבים יקומו, משמע לא כולם וגם מאלה שיקומו - יהיה כאלה שיתבזו:
"וְרַבִּים מִיְּשֵׁנֵי אַדְמַת עָפָר יָקִיצוּ: אֵלֶּה לְחַיֵּי עוֹלָם, וְאֵלֶּה לַחֲרָפוֹת לְדִרְאוֹן עוֹלָם" (דניאל יב, ב).

מצודת דוד

"ורבים" - על כי לא יעמדו בתחיה כ"א מהישרים לזה אמר ורבים ולא כולם

"מישני וגו' יקיצו" - הרבה מן המתים יעמדו בתחיה ובדרך שאלה אמר לשון שינה והקצה

"אלה" - מהם יקיצו לחיי עולם ר"ל לחיות חיי נעימים עד עולם והם הצדיקים שבהם

"ואלה" - ומהם יקיצו לסבול חרפה ובזיון מתמיד עד עולם והם הרשעים שבהם
לא כולם קמים. אלוקים עושה דין וחשבון מי יחזור ומי לא
רודף האמת, כרגיל אתה מעוות את הכל. בוודאי שיש חיי נצח על פי היהדות. אביא רק מספר פסוקים על זה: "וְיָשֹׁב הֶעָפָר עַל הָאָרֶץ, כְּשֶׁהָיָה; וְהָרוּחַ תָּשׁוּב, אֶל הָאֱלֹהִים אֲשֶׁר נְתָנָהּ" (קהלת יב ,ז). עוד ראיה ששאול המלך (עליו השלום) העלה שת שמואל הנביא (עליו השלום) באוב: "וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל אֶל שָׁאוּל, לָמָּה הִרְגַּזְתַּנִי לְהַעֲלוֹת אֹתִי?" (שמואל א, פרק כח, טו). אפשר אפילו להביא ראיה מהתורה: בתורה יש עיברות שיש עליהן כרת, זה אומר שיש נשמה: "הִכָּרֵת תִּכָּרֵת הַנֶּפֶשׁ הַהִוא" (במדבר טו, לא). אפשר להביא עוד ראיות.

לגבי "שכר" בעולם הזה - זה לא שכר, אלו פיורת - הכוונה תוספת. מי שמקבל את כל השכר בעולם הזה - זה רק רשעים. כמובן, שיש עבירות שמצקרים את החיים של האדם.

לגבי משה רבנו (עליו השלום): באמת שהגזמת. מה רצתי שהוא יהיה בגינהום לנצח רק בגלל טעות אחת אשר עשה? (בניגוד למרלגים והעם אשר האמינו להם). בגל שהוא היה צדיק - הוא נעש בעולם הזה - לא נכנזס לארץ ישראל ולא נדיון לגינהום, חלילה.


לגבי שילוב האמונה בתחיית המתים יחד עם האמונה גלגול נשמות זה באמת שאלה טובה, מודה. זה לא אומר שאין עליה תשובות: יש אומרים שהגוף האחרון (שכן המעשים האחרונים נעשו באותו גוף) יקום לתחיה, וישי אומרים בכוף שאותה נשצה תיקנה הכי הרבה ויש אומרים שכל הגופים יקומו עם חלקים שונים של אותה נשמה, העניין מורכב בשביל להבין אותו.


לגבי למה שהנשמה שהגיע לגן עדן צריכה לקום בתחיית המתים: בניגוד למה שאמרת - יש לכך סיבה. כאשר האדם ההי בתוך הגוף - הגוף שלו טרח די הרבה בשביל לקיים את המצוות, וכלם הגוף מגיע לו לקבל שכר על העמל, ולכן הוא קם לתחייה בשביל לקבל שכר על העמל המצוות.
"הם גם אומרים שיש אלוקים :)"
- למה אתה מציג את זה כאילו יש משהו הזוי באמירה הזאת, כאשר אין יותר הזוי מלהגיד את ההפך? לא מתבייש? אכן, "הפוסל במומו פוסל" (קידושין ע עמוד ב).

"יש מי שאומר שהעולם שטוח"
- אז מה? אז יש אנשים שאומרים דברים מוזרים (כמו אלה שמכיחשים את העבודה שלעולם יש בורא). זה אומר שבגלל זה כל מה שהדתתים אומרים (הם הם ביקאים בדת) - זה "לא נכון"? (ובפרט שהם אצורים לדעת את הצורה הכדורית של כדור הארץ על פי התלמוד הירושלמי, במסכת עבודה זרה, פרק ג, הלכה א. גם זוהר הקדוש, פרשת ויקרא י ע"א מוזכר שהישוב הוא כדור).

"ויש מי שאומר שניתן לבצע טיפולי המרה בגייז"
-יש אנשים שעברו את זה והצליח להם.

" לא כל מה שאומרים נכון, וצריך לבדוק "
-מסכים איתך במשפט הזה, אבל השאלה מי אומר ועל סמך מה.


"אין רוחות, אין נשמות,"
-שקר, יש.


" אין פיות"
-באמת שאין

"ואין חדי קרן"
האדם הראשון נקריב פר שהייתה לו קרן אחד: " דא"ר יהודה שור שהקריב אדם הראשון קרן אחת היתה לו במצחו שנאמר (תהילים סט) ותיטב לה' משור פר מקרין מפריס" (שבת כח ע"ב, עבודה זרה ח ע"א, חולין ס ע"א).
""ויש מי שאומר שניתן לבצע טיפולי המרה בגייז" - יש אנשים שעברו את זה והצליח להם." - וממך אנחנו אמורים ללמוד על המציאות, אהה?
ממני?! אתה זה שמטיף כאן, לא אני. אתה מפרסם שאלות למה אנשים כאלה מתנהגים ככה, ולמה אחרים מתנהגים ככה. אתה מפרסם פה בקופי פייסט את חמשת העקרונות שלך, למרות שהופרכו על ידי משתמשים רבים, בדיונים רבים. אתה זה שמטיף לאלימות, ומסית כנגד מי שאינו מאמין ("אינו ראוי לתואר אדם", זוכר?), אז כן, אתה מנסה ללמד אותנו על המציאות. אני עונה על שאלות, מגיב לתשובות, מנהל שיחות, אתר חברתי אתה יודע. לפעמים ויכוחים, לפעמים הסכמות, לפעמים טועים, לפעמים צודקים. שיתוף ידע, דעות ורעיונות. יהיה לרבים מה לומר על הסגנון שלי, אבל אף אחד לא יכול לומר שאני מטיף, או מסית כנגד אחרים. אני גם לא כותב שאלה של חצי משפט, רק כדי שתאפשר לי אח"כ לכתוב נאומי הטפה ושנאה בהמשך. אני פשוט איך לומר, לא אתה.
מטרת התגובות שלך - היא ללעוג לדת ולהוציא עליה לעז.זה לא נקרא "דיון".
אני באמת מנסה ללדד את האנשים על מציאות, אבל זה זכותי. זה לא אומר שאני הוא מקור לאותם דברים. ברוך ה', זכיתי (במדיה מסוימות) להכיר את התרוה הקדושה, את ההכוחות לאיתותה ובנ\מה היא דוגלת. ראיתי שבפה העניכן הוא לקוי אצל הרבה אנשים, גם כאלה שקרואים לעצמם "מאמינים" או "דתיים, החלטתי לתקן את זה. זכותי, לא?
בוודאי שזכותך, מי טען אחרת? רק טענתי שאתה רוצה ללמד אותנו, ושהתוכן טיפשי (שוב אזכיר, לא אעצור עד שתתנצל בפני כלל משתמשי סטיפס - "אתאיסט אינו ראוי לתואר אדם"). למשל, ניסית להגן כאן על רפי פרץ ואמירתו החשוכה והמסוכנת. אין לך מושג בנושא, וכל מה שאתה חושב על הנושא שגוי. אבל הגנת על האמירה, ואף טענת שיש טיפולים מוצלחים שכאלו. הבוקר כבר ראינו שפרץ הוציא התנצלות על דבריו, וטען שהטיפולים ידועים כמסוכנים ומגבירי התאבדות. פלט שטות, והתנצל. מה אתה תגיד?
ללעוג לאמונות זו לא מטרתי בתגובות, אבל אני מודה שסגנון הכתיבה שלי כן לועג לאמונות. אבל לכל האמונות, אין לי משהו מיוחד דווקא עם האמונה היהודית המיושנת, אלא עם כל האמונות. אין בעיה עם זה לטעמי, אתה יכול ללעוג למה שבא לך. אבל כשאתה גם מנסה לשכנע שהלעג הוא אמת, אתה צריך לספק הסברים. אני לועג למי שחושב שהעולם שטוח, אבל מספק הסברים מדוע זה ראוי לגיחוך, ובהחלט קיים דיון. אתה נמצא פה במעמד צד אחד - להטיף את הרעל שלך, ולא לקבל שום דבר מאף אחד. אני בהחלט קיבלתי פה טיעונים שנגדו את דעתי, שוחחנו עליהם והגענו למסקנה. כשאני טועה, ומבין זאת, אני מודה ומתקדם (כולנו בורים במשהו. כולנו חושבים משהו שבעצם הוא שגוי. כל העניין הוא למצוא דברים כגון אלו, ולנסות להבין את האמת). אתה אפילו לא מנסה. אם טענתי כאן משהו שהוסבר כשגוי, לא תמצא את הטיעון שוב בשאלה אחרת. זה ההבדל בין להשתתף בדיונים לבין להטיף, לא הסגנון. הסגנון שלי מגעיל? אז אל תהיה חבר שלי, אבל אין קשר לתוכן.
רודף האמת, חאו דווקא ממני. פשוט צריך לחקור בצורה אובייקטיבית.
נ.ב. למה שנלמד ממך על המציאות?