7 תשובות
הראשון
שואל השאלה:
אני אפשט את זה
נניח שאתם מורים בבית ספר
יש לכם תלמיד שמביא מבחנים של מאה מאה מאה מאה
אבל מאחר לשיעורים לפעמים לא מגיע מתחצף למורה וכו
ותלמיד שתמיד מתאמץ להוציא 100 לא מאחר לשיעורים לא מתחצף וכו וכו אבל לא מגיע ל100 אף פעם בשיעורים
למי מגיע בתעודת הצטיינות
אני אפשט את זה
נניח שאתם מורים בבית ספר
יש לכם תלמיד שמביא מבחנים של מאה מאה מאה מאה
אבל מאחר לשיעורים לפעמים לא מגיע מתחצף למורה וכו
ותלמיד שתמיד מתאמץ להוציא 100 לא מאחר לשיעורים לא מתחצף וכו וכו אבל לא מגיע ל100 אף פעם בשיעורים
למי מגיע בתעודת הצטיינות
תלמיד שני
לחייל הראשון, הוא נתן את כל כולו, הוא מתאמץ ומה השני עושה - מתנהג בחוצפה.
והתלמיד השני
והתלמיד השני
לחייל הראשון ולתלמיד השני. זה ממש לא משנה מה התוצאה אם אתה לא בן אדם בדרך, ולהיות בן אדם זה להתנהג בכבוד מינימלי לפחות.
הראשון
בואו לא נתבלבל. חייל מצטיין (או כל מצטיין אחר), צריך לענות להגדרה של הצטיינות, ובהחלט יש כזאת. חייל שלא מספק תוצאות לא יכול להצטיין, בדיוק כמו חייל שאינו ממושמע (וספציפית לצבא, המשמעת חשוב יותר מבנושאים אחרים אחרים). החייל הראשון בהחלט ראוי להערכה. כנראה שנתוני הפתיחה שלו נמוכים משל אחרים, ועדיין הוא מתאמץ ומשקיע לבצע את הכל כמיטב יכולתו. אפשר לקיים איתו שיחות הערכה, ואפשר גם להבליט זאת חברתית אל מול הפלוגה, הוא בהחלט ראוי לחיזוקים. אבל הוא לא מצטיין. החייל השני פחות ראוי להערכה, לפחות עפ"י המתואר, התוצאות שלו מגיעות עקב יכולות טבעיות. זה בסדר, אבל כדי להצטיין הוא צריך לעמוד בעוד קריטריונים, כגון משמעת. אז מבין שאלו שני המועמדים, אבל הייתי מחפש מועמד אחר. הוא לא חייב להיות בעל התוצאות הטובות ביותר בפרמטר מסוים, אלא להיות בין הטובים בכל הפרמטרים. הוא צריך להיות אחד שמתאמץ לשפר את מה שהוא פחות טוב בו, תוך שמירה על האיכויות שכבר יש לו. אגב, יש עוד פרמטרים מלבד תוצאות ומשמעת, שחושבים לא פחות להצטיינות, בוודאי צבאית.
באותו הנושא: