12 תשובות
אממ זו קצת בעייה, תחכי ליום כיפור פשוט
יום כיפור מתיר הכל... לא הייתי דואגת אני לא מאמינה בזה יותר מדי
זה לא נחשב נדר. הלכתית נדר חל על חפץ. אין צורך להתיר את "הנדר" הזה.
זה תלוי מה היה המצב שבו זה קרה. בנוסף דברים שקורים זה לא אומר ברק עכשיו מהשמיים. זה יכול להיות דרך מצב שיקרוס בגלל השקר למשל או דברים שיקרסו בגלל החוסר יכולת לשמור על יושרה.
אין לנדר שלך משקל
1)כי זה לא נדר עתידי,שתעשי משהו
2)לפי הדברים שלך נדרת אותו מתוך קלות ראש
1)כי זה לא נדר עתידי,שתעשי משהו
2)לפי הדברים שלך נדרת אותו מתוך קלות ראש
פתיל תכלת^^
מסכת מגילה דף ז'
מדברת על הדרה של אדם מחפץ מסויים כדי שלא יחטוא מכיוון שיש ספק עבירה וכו' לא מדובר בסוגיה על נדר ולכן,נדר לא חל רק על חפץ. אלא הדרה חלה על חפץ או הנאה ממשהו מסויים.
מסכת מגילה דף ז'
מדברת על הדרה של אדם מחפץ מסויים כדי שלא יחטוא מכיוון שיש ספק עבירה וכו' לא מדובר בסוגיה על נדר ולכן,נדר לא חל רק על חפץ. אלא הדרה חלה על חפץ או הנאה ממשהו מסויים.
נדר הוא על חפצא ושבועה היא על גברא.
למשל נדרתי שלא ליהנות מחתיכת בשר האיסור הוא לא שאוכל מהחתיכה אלא שהחתיכה אסורה באכילה.
למשל נדרתי שלא ליהנות מחתיכת בשר האיסור הוא לא שאוכל מהחתיכה אלא שהחתיכה אסורה באכילה.
לא שמעתי על כך
זו סוגיה מפורשת ב-בבלי ריש נדרים.
בכל מקרה בשביל הגברת
המקור לתשובה שלי (שולחן ערוך סעיף ו')
"אין הנדר חל אלא אם היה פיו ולבו שוים, אבל אם נדר בטעות שלא היה דעתו כמו שהוציא בשפתיו, או שהרהר בלבו נדר ולא הוציא בשפתיו אין זה נדר"
המקור לתשובה שלי (שולחן ערוך סעיף ו')
"אין הנדר חל אלא אם היה פיו ולבו שוים, אבל אם נדר בטעות שלא היה דעתו כמו שהוציא בשפתיו, או שהרהר בלבו נדר ולא הוציא בשפתיו אין זה נדר"
על דבר שלא שמע אומר לא שמעתי (פרקי אבות) אני לא מכיר את הסוגיה לכן אמרתי לא שמעתי,אעיין בסוגיה
אין פה שום נדר. נדר - זה לאסור חפץ בהנאה או באכילה.