16 תשובות
אוקיי
מה
יהדות זה דת, יכול להיות גם גוי שחוזר בתשובה, לא יצמחו לו פתאום שיניים נוספות -_-
לא
616
חח מה? מי סיפר לך את השטויות האלו? מה שונה ביננו לבינם? כולה דת למען השם. אותה אבולוציה
הבנתי שמנגלה חזר לחיים ופרסם את הספר מחקר שלו על יהודים.

לשאלתך: לא.
יש לזה מקור, אבל לא בדברי תנאים או אמוראים. אין חובה להאמין בזה, אבל יש רמזים לדבר: "וּבַגּוֹיִם לֹא יִתְחַשָּׁב" (במדבר כג, ט). "לא" - בגימטריא 31, "יתחשב" - הכוונה יתחשבן. עוד רמז: "לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי" (תהלים רמז, כ), אותו רעייון: לכל גוי הקב"ה עשה לא (31). וְ
לעומת זה, על יהודה נאמר "וּלְבֶן שִׁנַּיִם, מֵחָלָב" (בראשית מט, יב). "לב" - בגימטריא 32.
^
מה, יש הוכחות מדעיות, אתה יכול ללכת לספור שיניים של גוי וזה יהיה אותו מספר אם הוא לא איבד שן או משהו
just-rudolf, אתה בדקת את השיניים של גוי?
בכל אופן, מספרים ששי אפילו רופא שיניים גוי בארה"ב שהוא סבופר את השיניים ואם הוא רואה שיש 32 שיניים - הוא לא מטפל באותו אחד, כי שהוא אנטישמי.
^
חברה שלי גויה ורשמתי לה לספור , חוץ מזה שסתם הערתי אותה יש לנו אותה כמות שיניים.
ואפשר כתבה ל"רופא" הזה?
^^ כבר מגוחך שאין נושא בעולם, שאין לך עבורו רעיון הזוי וטיפשי. מזל שאין חובה להאמין בזה, שלא כמו כל האלימות והשנאה שאתה מסביר לנו שכן מחויבים באמונה. אבל כנראה שהיינו צריכים להבין מראש, הרי "תוצאה" בגימטריה זה "רעל רב". אבל אתה יודע איפה הבעיה? שתוצאה בגימטריה זה גם "אני אוהב אותך" - כבר הציעו לך לנסות את זה במקום השנאה?
רודף האמת, הרעיון הוא לא שלי, יש על כך ספרים. אז למה להגיד שזה "טיפשות"? אמרתי שאין חובה להאמין בזה- זכי זה לא חלק מהתורה וגם לא דבר שהוא מוסכם (יש הטוענים שלגוי יש 33 שיניים, ולא 31).
תודה מצאת גימטריא לכינוי שלי!
יש ספרים גם על אסטרולוגיה, והיא טיפשית, אז מה הקשר שיש על זה ספרים? זה אתה שקורא בספר וחושב שמה שהוא קרא זו אמת, לא אני, זוכר?
מצאתי שתי גימטריות לשם שלך (אגב רוצה עוד? יש מיליון וזה בדיוק מה שמפריך את כל השטות הזאת של גימטריה, לכל מונח יש משמעות שונה לגמרי), תנסה להיצמד לחיובית מהן, כי בינתיים אתה נוהג על פי השלילית.
לא אמרתי שכל הספרים שיש בעולם שהם חכמים, אבל אם זה ספרים של רבנים אמיתיים - למה לזלזל?
גימטריה - זה לא שטות, אבל זה לא העיקר ביהדות, זה פרפרת (הכוונה "קינוח"), כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה "תְּקוּפוֹת וְגִמַטְרְיָאוֹת - פַּרְפְּרָאוֹת לַחָכְמָה" (אבות, פרק ג, משנה יח).
נראה לך שיש סתירה בין הגימטיריות? "זה לעומת זה עשה האלוקים". צריך להבין אותה נכונה.
אמרת ש"תוצאה" זה בגימטריא זה "רעל רב"? יש לזה משמעות: כי בשביל אנשים כמוך - אנשים כמוני (שמביאים דברי תורה) - הם רעל רב, שהרי אמרו רבותינו, זכרונם לברכה על התורה: ו"כל העוסק בתורה שלא לשמה נעשית לו סם המות שנאמר (דברים לב, ב) "יערף כמטר לקחי", ואין עריפה אלא הריגה שנאמר (דברים כא, ד) "וערפו שם את העגלה" (תענית ז ע"א).
לעומת זה, כיוון שיסוד של התורה - זה אהבה (כלפי מי שצריך), שהרי אמר הלל הזקן את התורה על רגל אחת זה "דעלך סני - לחברך לא תעביד" - זו היא כל התורה כולה, ואידך - פירושה הוא, זיל גמור" (שבת לא ע"א). וכן אמר רבי עקיבא "(ויקרא יט, יח) "ואהבת לרעך כמוך" - רבי עקיבה אומר זהו כלל גדול בתורה" (ירושלמי, נדרים, פרק ט, הלכה ד; בראשית רבה כד, ז).
בקיצור, הכל על פי העניין.
"בשביל אנשים כמוך - אנשים כמוני (שמביאים דברי תורה) - הם רעל רב" - איזו הפתעה אתה שוב טועה. הבעיה איתך היא לא שאתה מביא דברי תורה, עושים את זה הרבה אנשים. הבעיה איתך היא הגישה, שכוללת הסתה, שנאה ואלימות. וזה הרעל. לא חיכית אפילו שני משפטים מהטענה שלך, וכבר הראית זו בפרשנות העלובה שלך (כן, כן, יודע, לא שלך פרטית, אחרים פירשו, אבל אתה מאמץ את זה, אז מה ההבדל?) למשמעות של ואהבת לרעך כמוך - "יסוד של התורה - זה אהבה (כלפי מי שצריך)" - הקביעה שלך לגבי כלפי מי צריך, היא נוראית ועל כן אתה רק "רעל רב". כשתהיה "אני אוהב אותך" אני אעדכן אותך.
לא "פרשנות עלובה", זה מפורש באבות דרבי נתן טיז, ה. אני מאמץ את זה? למה מה, רק הם המציאו את זה, חס ושלום?! לא, זה מה שכל עם ישרא לקבילו, אלא הם פשוט כתבו את זה מזמן שהתירו לכתוב את התרוה שבעל מה משום "עת לעשות לה' הפרו תורתך".

מה זה, זה "הסתה", "שנאה", "אלימות"?
למה מי שלא ממאין בה' ובתורתו יהיה ראוי ליחס אחר?
אתה מצפה מה' יצוה לאהוב אותך ואתה לא תאמין בו ובתורתו? זה לא יקרה.