31 תשובות
שואל השאלה:
אבל זה לא משכב זכר?
לא, תועבות הגויים.
לא
שואל השאלה:
אנונימי זה לא נכון.
מהתורה לגבר ואשה לא נשואים מותר
אסור
שואל השאלה:
אלקס לגבר ואשה לא נשואים מותר.
זה רק גזרה של חכמים
מומה זה רק? לחכמים יש סמכות להגדיר לנו את ההלכה וזאת ההלכה לכן גזירות חכמים הם כמו הציווים שבתורה.
מה*
לא,^^^ אם אתה דתי דבר ראשון אתה לא שוכב לפני החתונה ואם כבר אתה שוכב זה רק לצורך ילדים, (זרע לבטלה) אם אתה יודע מה זה .... אם אתה לא דתי סימן שזה לא כל כך אמור לעניין אותך.
שואל השאלה:
שוב פעם האיסור לשכב לפני חתונה זה רק מחכמים
נו אז מה אתה רוצה לשאול???
שואל השאלה:
אנונימי יש דבריל אבל שקבעו שוואלה לא מתאימים להיום
שואל השאלה:
אני שואל אם ל2 בחורות לא נשואות וגבר לא נשוי
מותר לעשות שלישייה לפי התורה לא חכמים
אסור
שואל השאלה:
יש סיבה?
כי ככה כתוב בתורה
וואלה לא, חוקות הגויים
קודם כל כמה דברים. אי אפשר להגיד בדיוק "לא מתאים להיום" כי אתה לא מוכיח שזה לא מתאים בגלל שלאדם יש קיבעון גנטי והוא לא מסוגל אחרת. הרבה פעמים זה פשוט אנשים שלא רוצים לנסות. אז אי אפשר להגיד לא מתאים ועכשיו לפתוח מתירנות מינית לבסדר.

לשכב מחוץ לנישואין עדיין אסור מכמה סיבות

1. פיקוח נפש - מחלות.
2. זה מקשה על הגבר להתחייב אם הוא מתרגל ובסוף להקים משפחה או להתחייב לעבודה
3. זה מפשיע ופוגע באישה ויקשה גם עליה לקיים זוגיות רצינית לטווח ארוך
4. איסור "אל תתור אחר לבבך"
5. "אל תעשה כדרכי מצרים" . המצרים היו נוהגים להיות מאוד מתירנים והתנ"ך מדבר שהדבר הכי חשוב הוא לשלוט על עצמנו . חשוב שיהיה סדר בשביל שהחברה תיהיה מאוזנת.

לשאלה שלך ואני מניח שאתה מתכוון לשלישיה ב"סטוץ", אסור, פשוט כי גם ככה אסור "סטוצים".
"חחח מהזה לא מתאימים להיום?" - באמת לא ברור מה הכוונה? יש ציווי על הוצאה להורג של מקיימי משכב זכר - אתה עושה זאת? סקילת אבנים למחללי שבת? מה אתה הרפורמים האלה שעושים מה בא להם?
יש המון שטויות בתורה שלא מתאימות (לא שאי פעם התאימו, רק בעינכם מדובר באיזו רמה גבוהה של מוסר, כשבעצם המוסר בתורה נחות ופרימיטיבי). אז לא ייתכן שיש עוד דברים שלא מתאימים?
לא
חתיךך:), אין דבר כזה (שמה שזגרו חכמים שלא יתאים להיום):
זכור את הכלל "שאין בית דין יכול לבטל את דברי בית דין חברו, עד שיהא גדול ממנו בחכמה ובמניין" (עדויות, פרק א, משנה ה).
להרחבת העניין עיים במשנה תורה, בלכות ממרים בפרקים ב' ויב'.
רודף האמת, קודם כל שוא השאלה התכוון לתקנות של חכמים ולא לציוים של התורה (לא שמותר להגיד דבר כזה על תקנות של חכמים).

דבר שני, בתורה אין "שטויות" (עפר לפיך!), כי אלוקים לא נתן לנו שטויות. המצוות שלהם הן תקיפות לכל הדורות, אבל יש יש תנאים בשביל לקיים דין של 4 מיתות בין דין. קודם כל צריך שתהיה סהנדרין (יהי רצון שתזחור במהרה בימינו!). זה אל שלא עושים את זה היום, כי פתאום זה נראה לנו "לא מוסרי" (מי אנחנו שנחלוק על אלוקים ונחליט מה מוסרי ומה לא נגד רצונו של אלוקים?!), אלא שיאותו ציווי יש פרטים.

אז אם אין את התנאים הנדרשים להויא להורג את מי שחיב מיתת בין דין - זה לא סיבה לאמר שיבה בתרוה מצוות שלא מתאימות. אלוקים נתן לנו את המצוות לכל הדורות: " וְהַנִּגְלֹת לָנוּ וּלְבָנֵינוּ עַד עוֹלָם לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת" (דברים כט, כח).
תוצאה תחסוך ממני את החפירות שלך. כשיהיה סנהדרין אתה כן תרצה לסקול מחללי שבת, אני שאלתי את שואל השאלה אם גם הוא.
אני חושב שהוא מדבר על סטוץ.. לא על במצב של נישואין.
מורא, זה אסור מהתורה, כפי שהבאתי מתוך הרבמ"ם למעלה.
הייתי צריך להיות יותר מדויק - הגבתי ל adam8102
אכן, "ויעש אליהו שלישיה ויהי 2 בחורות"
זנות אסורה מן התורה:
"קודם מתן תורה, היה אדם פוגע אישה בשוק--אם רצה הוא והיא--נותן לה שכרה, ובועל אותה על אם הדרך והולך לו; וזו היא הנקראת קדשה. משניתנה התורה, נאסרה הקדשה--שנאמר "לא תהיה קדשה, מבנות ישראל" (דברים כג,יח); לפיכך כל הבועל אישה לשם זנות, בלא קידושין--לוקה מן התורה, מפני שבעל קדשה" (משנה תורה, הלכות אישות, פרק א, הלכה ד).
מנדרים כ ע"ב נראה שאסור.