113 תשובות
אתה הרגע ניסית להצדיק את העובדה שאלוהים תמך ואף קידם מוות של הומואים, ושיש יותר מ 10 פתגמים ממה שאני זוכר שתומכים במילותיו של ה' להרוג הומואים. ואז אתה אומר שאין חך בעיה עם הומואים, נחמד
אחי הרוב פה באתר אתאיסטים שמאלנים להטבים
אין טעם להסביר להם
אין טעם להסביר להם
אנונימי
שואל השאלה:
תקרא הכל^^
תקרא הכל^^
זה שאתה מקבל זה לא אומר שכל הדת מקבלת.
יש הרבה אנשים שאינם מקבלים ועושים כמו"עונש מוות" לנפש בכך שהם מקללים את את האדם.
אני מאמינה בה' אני לא חושבת אבל שיש לו זכות לקחת מי שממרה את פי התורה.סהכ הוא נתן לנו בחירה.
וגם היום,אף אחד לא יודע בוודאות על קיום אלוהים.
אין הוכחות חד משמעיות,תנסה לריב עם איש לא מאמין,והוא ייתן לך מליון סיבות ללמה אין אלוהים.
יש הרבה אנשים שאינם מקבלים ועושים כמו"עונש מוות" לנפש בכך שהם מקללים את את האדם.
אני מאמינה בה' אני לא חושבת אבל שיש לו זכות לקחת מי שממרה את פי התורה.סהכ הוא נתן לנו בחירה.
וגם היום,אף אחד לא יודע בוודאות על קיום אלוהים.
אין הוכחות חד משמעיות,תנסה לריב עם איש לא מאמין,והוא ייתן לך מליון סיבות ללמה אין אלוהים.
שואל השאלה:
ה' החליט שלא בא לו שיעשו ככה
לא יודע למה
הוא קורא למי שיש לו נטיות הפוכות להתאפק
כמו שבמקרים מסויימים קורא גם לסטרייטים
רק שים לב
ההרג הוא רק אם הוא עושה את זה בידיעה שה'קיים ,ויש סנהדרין ונבואה
והוא בעצם מורד במי שנתן לו את חייו
ה' החליט שלא בא לו שיעשו ככה
לא יודע למה
הוא קורא למי שיש לו נטיות הפוכות להתאפק
כמו שבמקרים מסויימים קורא גם לסטרייטים
רק שים לב
ההרג הוא רק אם הוא עושה את זה בידיעה שה'קיים ,ויש סנהדרין ונבואה
והוא בעצם מורד במי שנתן לו את חייו
לא הבנתי את השאלה , אתה תומך אבל מודע שבדת זה אסור ובכל זאת שואל למה אנשים נרתעים או מדברים בצורה מסויימת על הדת?
אם זה היה הפוך , והומואים ולסביות היה הנורמה ואני הייתי נמשכת לגבר במקום לאישה ובדת העונש על זה הוא מוות והייתי נחשבת לחוטאת .. גם אני לא בדיוק הייתי מתחברת לדת בצורה הגיונית...
אם זה היה הפוך , והומואים ולסביות היה הנורמה ואני הייתי נמשכת לגבר במקום לאישה ובדת העונש על זה הוא מוות והייתי נחשבת לחוטאת .. גם אני לא בדיוק הייתי מתחברת לדת בצורה הגיונית...
אנונימית
שואל השאלה:
והנה אני לא^^
על מה אתה לא מסכים?
והנה אני לא^^
על מה אתה לא מסכים?
שואל השאלה:
תקראי שוב^^
-_-
תקראי שוב^^
-_-
אני לא חושבת שאפשר לשלוט בזה. ואני לא חושבת שטיפולי המרה עוזרים.
מי שלא מאמין בה,ומתאהב בגבר וההפך נניח באישה.
הוא לא מאמין בתורה נכון?אז מה הבעיה שלו להתאהב?או להיות איתו?
חמה אסור לא?
למה על זה לקחת חיי אדם?
מי שלא מאמין בה,ומתאהב בגבר וההפך נניח באישה.
הוא לא מאמין בתורה נכון?אז מה הבעיה שלו להתאהב?או להיות איתו?
חמה אסור לא?
למה על זה לקחת חיי אדם?
שואל השאלה:
ושוב
הומואים בוחרים לממש את נטייתם המינית...
הדת מבקשת מהם לוותר עליה, נכון
אבל
בדת גם אסור משכב של סטרייטים בצורות מסויימות
ושוב
הומואים בוחרים לממש את נטייתם המינית...
הדת מבקשת מהם לוותר עליה, נכון
אבל
בדת גם אסור משכב של סטרייטים בצורות מסויימות
שואל השאלה:
טיפולי המרה לא עוזרים
אבל גם לא חייבים לעשות משכב זכר
כמו שלא חייבים לשכב עם אישה בנידה-שגם כאן יש דין מוות(כרת,זה שונה מעט ,אבל התכלס הוא מוות,יש מי שאומר שזה יותר חמור מעונש מוות רגיל)
סבבה
אני בסהכ לא רוצה שישמיצו אותי ו/או את הדת שלי
טיפולי המרה לא עוזרים
אבל גם לא חייבים לעשות משכב זכר
כמו שלא חייבים לשכב עם אישה בנידה-שגם כאן יש דין מוות(כרת,זה שונה מעט ,אבל התכלס הוא מוות,יש מי שאומר שזה יותר חמור מעונש מוות רגיל)
סבבה
אני בסהכ לא רוצה שישמיצו אותי ו/או את הדת שלי
אבל סינסי זה לא נכון. אני אדם מאמין שומר, והדת לא מאפשר הומוסקסואליות. היא לא שונאת את הבן אדם , אבל מבינה שחייבים להתמודד עם החטא ולא מקבלת אותו. זה באמת האמת.
שואל השאלה:
אלוהים נתן לבנאדפ חיים
זכותו גם לקחת
אלוהים נתן לבנאדפ חיים
זכותו גם לקחת
תקשיב אני מאמינה , ובכל זאת אני לא מסכימה עם הכל .. לפעמים בתורה יש אפליה גם עם נשים וגם לקהילה ולעוד הרבה נושאים שאני לא אכנס לזה אבל כן ... הדת לא כולה כתובה כמו איזה ספר של דיסני עם סוף שמח .. זה או שהולכים לפי חוקים או שיש עונש . סקילה באבנים,מוות,....
כמובן שהכל תלוי בחטא
כמובן שהכל תלוי בחטא
אנונימית
שואל השאלה:
נכון
אבל היא לא
"חשוכה" או "פרימיטיבית" בגלל זה
היא בסהכ מבקשת מהם להתאפק
ונכון להיום היא אפילו לא מדברת על עונש מוות ...
נכון
אבל היא לא
"חשוכה" או "פרימיטיבית" בגלל זה
היא בסהכ מבקשת מהם להתאפק
ונכון להיום היא אפילו לא מדברת על עונש מוות ...
שואל השאלה:
נכון...
החיים זה לא דיסני
אבל הדת לא שונאת הומואים בגלל איך שנולדו
היא שונאת מעשים מסויימים...
נכון...
החיים זה לא דיסני
אבל הדת לא שונאת הומואים בגלל איך שנולדו
היא שונאת מעשים מסויימים...
אני מסכים עם רוב מה שנכתב.
אתה לא יכול להגיד לבן אדם לוותר על משהו כזה משמעותי בחייו ... אז הוא לא ימצא אהבה אף פעם וישאר לבד לנצח כי זה מה שנקבע?
זה לא ציפייה ריאליסטית . נכון גם סטרייטים אמורים להתאפק אבל עד לחתונה .. ואז כן קורה ..במקרה של הקהילה לפי מה שאתה אומר זה ויתור לתמיד. למה ? למה שמישהו ירצה להתכחש לעצמו
זה לא ציפייה ריאליסטית . נכון גם סטרייטים אמורים להתאפק אבל עד לחתונה .. ואז כן קורה ..במקרה של הקהילה לפי מה שאתה אומר זה ויתור לתמיד. למה ? למה שמישהו ירצה להתכחש לעצמו
אנונימית
אף אחד לא משמיץ אותך לאף אחד אין זכות לערער על דעתך שלך.
כרגע אנו דנים.
לגבי לשכב עם אישה בנידה,גם נשואים(כאילו זוג שהתחתנו נראלי זה ככה) לא דתיים עושים את זה.
אני חושבת שזה פשוט כמו מסורת כזאת שנדבקה וצמחה עם השנים לאו דווקא קשור לדת.
לגבי הקהילה,אני חושבת שזה קיבל תאוצה מטורפת עם השנים וכולם נפתחו לזה ולכן חושבים שזה בסדר .
שוב,ךא כולם גם מאמינים בתורה כדי ללכת על פיה ועל פי חוקיה.
כרגע אנו דנים.
לגבי לשכב עם אישה בנידה,גם נשואים(כאילו זוג שהתחתנו נראלי זה ככה) לא דתיים עושים את זה.
אני חושבת שזה פשוט כמו מסורת כזאת שנדבקה וצמחה עם השנים לאו דווקא קשור לדת.
לגבי הקהילה,אני חושבת שזה קיבל תאוצה מטורפת עם השנים וכולם נפתחו לזה ולכן חושבים שזה בסדר .
שוב,ךא כולם גם מאמינים בתורה כדי ללכת על פיה ועל פי חוקיה.
הרב ריסקין וניר שטרן לא סוברים שיש איסור משכב זכר על הומוסקסואלים.^^
שואל השאלה:
א.
כמו שאני התאהבתי בבנין,גם הומו יוכל להתאהב הבנות
ב.
תשאלי את אלוהים
בכל אופן
הדת לא שונאת הומואים בגלל נטייתם המינית
אלא את המעשה...
א.
כמו שאני התאהבתי בבנין,גם הומו יוכל להתאהב הבנות
ב.
תשאלי את אלוהים
בכל אופן
הדת לא שונאת הומואים בגלל נטייתם המינית
אלא את המעשה...
שואל השאלה:
אישה בנידה לחכות 7 ימים אחרי הנידה?
אולי הם לא שוכבים בזמן הנידה
אבל אחרי?אני מניח שכן..
לא מאמינים
שלא ישמיצו
אישה בנידה לחכות 7 ימים אחרי הנידה?
אולי הם לא שוכבים בזמן הנידה
אבל אחרי?אני מניח שכן..
לא מאמינים
שלא ישמיצו
קודם כל המילה "חשוך" או "פרימיטיב" זה סתם מילים חסרי משמעות. כל בן אדם שומע משהו שלא מצא חן בעיניו שאולי "עתיק" אז יגיד "פרימיטיבי" כאילו זה טענה הגיונית.
אל תקח את המילים האלה ברצינות. אומרים לי את הדבר הזה כל הזמן ואתה יודע שאדם אומר כזה דבר - אין לו באמת טענה.
הדת ישנה - זה נכון, 3000 שנה קיימת. זה אומר שהיא טועה? לא.. זה שהגישה של אנשים השתנתה היום לא אומר שהם צודקים, אומר שהם יחפשו תירוצים.
אז כן - הדת אומרת שיש סדר של גבר ואישה והגבר מוביל והאישה תומכת ואם במקרה שאישה מתאימה יותר לתפקיד מסוים אז כן צריך לאפשר לה אבל אסור לשאוף לזה ולחשוב שזה בסדר.
לאישה אסור ללמוד תורה וגם ללמד כי היא יותר רגשית והיא עלולה לשנות הרבה דברים בגלל שהיא תפעיל את הרגש של ההזדהות והתנ"ך (בצדק) לא מקבל הומוסקסואליות. גבר ואישה נועדו אחד לשניה. ומה שנאסר זה כמובן לא התחושה של המשיכה לגבר. אלא המעשה משכב עצמו. זה הדת, בלי לייפייף אותה כי אין צורך אנחנו לא מחפשים להתאים את הדת לבני אדם ומה שבא להם.
אל תקח את המילים האלה ברצינות. אומרים לי את הדבר הזה כל הזמן ואתה יודע שאדם אומר כזה דבר - אין לו באמת טענה.
הדת ישנה - זה נכון, 3000 שנה קיימת. זה אומר שהיא טועה? לא.. זה שהגישה של אנשים השתנתה היום לא אומר שהם צודקים, אומר שהם יחפשו תירוצים.
אז כן - הדת אומרת שיש סדר של גבר ואישה והגבר מוביל והאישה תומכת ואם במקרה שאישה מתאימה יותר לתפקיד מסוים אז כן צריך לאפשר לה אבל אסור לשאוף לזה ולחשוב שזה בסדר.
לאישה אסור ללמוד תורה וגם ללמד כי היא יותר רגשית והיא עלולה לשנות הרבה דברים בגלל שהיא תפעיל את הרגש של ההזדהות והתנ"ך (בצדק) לא מקבל הומוסקסואליות. גבר ואישה נועדו אחד לשניה. ומה שנאסר זה כמובן לא התחושה של המשיכה לגבר. אלא המעשה משכב עצמו. זה הדת, בלי לייפייף אותה כי אין צורך אנחנו לא מחפשים להתאים את הדת לבני אדם ומה שבא להם.
^^^מיניות זה חלק גדול מהזוגיות בזמן האחרון.
הרבה זוגות עוד מקיימים את זה לפני החתונה, כפי שכתוב-התורה אסרה זאת לפני.
אז גם הומואים שוכבים,ואין מה לעשות זוהי המציאות שלנו.
ולא משנה כמה נגיד את הדעה וכמה תנסה להצדיק יהיו אנשים שיאמרו אחרת ממך ויבטלו את כל מה שאמרת
גם,מהזרם הדתי
הרבה זוגות עוד מקיימים את זה לפני החתונה, כפי שכתוב-התורה אסרה זאת לפני.
אז גם הומואים שוכבים,ואין מה לעשות זוהי המציאות שלנו.
ולא משנה כמה נגיד את הדעה וכמה תנסה להצדיק יהיו אנשים שיאמרו אחרת ממך ויבטלו את כל מה שאמרת
גם,מהזרם הדתי
תכלת - אין איסור משכב על הומוסקסואלים? זה נשמע מאוד - לא מובן. למרות שאני מניח שאתה תשאף להגיד שזה בחזקת "אינוס".
התורה לא אוסרת קיום יחסי אישות לפני החתונה^^
מורא, אני לא סובר שזה אונס. אבל אכן הם ביססו את סברתם על זה. וכך גם ליבוביץ במכתב.
מורא, אני לא סובר שזה אונס. אבל אכן הם ביססו את סברתם על זה. וכך גם ליבוביץ במכתב.
זה דיון מעניין ,
בכל מקרה לפי הדעה שלך הדת לא שונאת הומואים , היא פשוט לא מאפשרת להם ליהיות ביחד ... זה אותו דבר בערך.
להגיד למישהו להתאפק לתמיד כי זה חטא זה לא משהו ריאליסטי ממש ..זה חלק ממנו . ואני בספק שמישהו מהקהילה שנמשך לגבר ימשך גם לאישה אלא אם כן הוא בי
בכל מקרה לפי הדעה שלך הדת לא שונאת הומואים , היא פשוט לא מאפשרת להם ליהיות ביחד ... זה אותו דבר בערך.
להגיד למישהו להתאפק לתמיד כי זה חטא זה לא משהו ריאליסטי ממש ..זה חלק ממנו . ואני בספק שמישהו מהקהילה שנמשך לגבר ימשך גם לאישה אלא אם כן הוא בי
אנונימית
שואל השאלה:
אני פונה לחילונים
ונסה להסביר
לא שופט על משכב זכר
נכון
הדת לא אוהבת את זה
אז מה ?
גם אתם לא מתים על הדת..או על דתיים..
אז די
פשוט לא להשמיץ
אני פונה לחילונים
ונסה להסביר
לא שופט על משכב זכר
נכון
הדת לא אוהבת את זה
אז מה ?
גם אתם לא מתים על הדת..או על דתיים..
אז די
פשוט לא להשמיץ
שואל השאלה:
אפשר לאהוב גם בלי נטייה מינית
אפשר לאהוב גם בלי נטייה מינית
תכלת-מה ,בטח שהתורה אוסרת.
מלמדים את זה אותנו כל שיעור תנך.
מלמדים את זה אותנו כל שיעור תנך.
פתיל - התורה אוסרת זנות בארץ שזה כולל יחסי אישות לפני חתונה..
אני מזכיר לך שדוד המלך התגאה ש"אין פריצות ברחובות" בזמנו.
אני מזכיר לך שדוד המלך התגאה ש"אין פריצות ברחובות" בזמנו.
אנונימית - לאסור משהו על מישהו לא אומר לשנוא אותו.
אני יכול לאסור על הילדים שלי לעשות משהו, זה אומר שאני שונא אותם? לא. זה אומר שפשוט אסרתי את זה.
אני יכול לאסור על הילדים שלי לעשות משהו, זה אומר שאני שונא אותם? לא. זה אומר שפשוט אסרתי את זה.
שואל השאלה:
אין בעיה
תעשו מה בא לכם
לא כפת לי
אל תדמיתו תתורה
אין בעיה
תעשו מה בא לכם
לא כפת לי
אל תדמיתו תתורה
סיניסי - אבל מה אכפת לך אם משמיצים? האמונה שלך לא צריכה להתבסס על האם חילונים אוהבים את הדת.
אתה מדבר על אנשים שביום יום הם ילכו, ישתכרו, יעשנו סמים, ילכו מכות. אתה מחפש את האישור שלהם? אתה אמורל דעת שזה נכון ולהיות מה שנקרא מרוצה בחלקך.
אתה מדבר על אנשים שביום יום הם ילכו, ישתכרו, יעשנו סמים, ילכו מכות. אתה מחפש את האישור שלהם? אתה אמורל דעת שזה נכון ולהיות מה שנקרא מרוצה בחלקך.
אתה מבין שיש הבדל בין לגרום למישהו להתכחש לצד בעצמו (לפעול לפי הצד הזה) לבין להגיד לילד שלך שאסור לו לצאת בעשר בלילה או להפסיק עם הממתקים?
וכן יש חלקים בדת שאכן חשוכים , לא הכל וורוד שוב ... אבל זו דעה אישית
וכן יש חלקים בדת שאכן חשוכים , לא הכל וורוד שוב ... אבל זו דעה אישית
אנונימית
שואל השאלה:
רובם ממש לא ככה
מכיר הרבה חבר'ה חילונים
וכן
לא נעים לי שככה מדברים על הדת
רובם ממש לא ככה
מכיר הרבה חבר'ה חילונים
וכן
לא נעים לי שככה מדברים על הדת
אני לא יודע איפה דוד אמר את זה, אני משער שכוונתך לתהלים פרק קמד. אין פרץ ואין יוצאת הכוונה שאין מרידות וגרושות.
בכל אופן, זנות לא כוללת יחסי אישות ללא חתונה. ע"ע דין פילגש (היחיד שלא מסכים עם זה הוא הרמב"ם).
o k, לא משנה לי מה מלמדים בשיעור תנ"ך אלא מה התנ"ך אומר.
בכל אופן, זנות לא כוללת יחסי אישות ללא חתונה. ע"ע דין פילגש (היחיד שלא מסכים עם זה הוא הרמב"ם).
o k, לא משנה לי מה מלמדים בשיעור תנ"ך אלא מה התנ"ך אומר.
אנונימית - את קוראת לזה "חשוך" במילים אחרות את לא אוהבת את זה .
אני חושב שזה נכון וגם הגיוני כי יש גבר ואישה סתם?
עכשיו לא השוותי בין לתת לבן אדם לבטא משהו בסיסי כמו מיניות ובין ממתק. דיברתי על זה שאם אני אוסר משהו על בן אדם לא אומר שאני שונא אותו. הרבה פעמים אם זה נעשה ממקום טוב זה ממקום דווקא של אהבה של לרצות את הטוב בשבילו, בשבילי, ובשביל כולם.
כן אני יודע שלאסור מיניות זה בקשה גדולה. על פי הדת יכול להיות לזה קשר לתיקון אולי שאדם מבצע ולכן עדיין הוא מחוייב לעשות את המקסימום.
האם יכול להיות אנשים שיכולים לפרוש ממיניות לכל החיים ולהיות מאושרים? כן, תתפלאי. האם זה קשה? כן, אני יודע. בגלל זה זה נקרא תיקון.
אני חושב שזה נכון וגם הגיוני כי יש גבר ואישה סתם?
עכשיו לא השוותי בין לתת לבן אדם לבטא משהו בסיסי כמו מיניות ובין ממתק. דיברתי על זה שאם אני אוסר משהו על בן אדם לא אומר שאני שונא אותו. הרבה פעמים אם זה נעשה ממקום טוב זה ממקום דווקא של אהבה של לרצות את הטוב בשבילו, בשבילי, ובשביל כולם.
כן אני יודע שלאסור מיניות זה בקשה גדולה. על פי הדת יכול להיות לזה קשר לתיקון אולי שאדם מבצע ולכן עדיין הוא מחוייב לעשות את המקסימום.
האם יכול להיות אנשים שיכולים לפרוש ממיניות לכל החיים ולהיות מאושרים? כן, תתפלאי. האם זה קשה? כן, אני יודע. בגלל זה זה נקרא תיקון.
סיניסי - האמונה שלך אמורה להיות פנימית.
אם אנשים מדברים על הדת בכל מיני דרכים מניסיון הם בכלל לא מכירים את הדת אפילו לא 5% ממנה.
אז מאנשים כאלה תתרגש? תדע פשוט שזה מה שנכון ותיהיה חזק באמונה שלך והם יגידו מה שהם יגידו.
אם אנשים מדברים על הדת בכל מיני דרכים מניסיון הם בכלל לא מכירים את הדת אפילו לא 5% ממנה.
אז מאנשים כאלה תתרגש? תדע פשוט שזה מה שנכון ותיהיה חזק באמונה שלך והם יגידו מה שהם יגידו.
שואל השאלה:
ממ
אגב
דין פילגש זה לא סתם לשכב
אני התכוונתי סתם לשכב
אני יודע בוודאות
ואחפש לך פסוקים...
ממ
אגב
דין פילגש זה לא סתם לשכב
אני התכוונתי סתם לשכב
אני יודע בוודאות
ואחפש לך פסוקים...
שואל השאלה:
לא נעים לי שככה מדברים אליי ו/או אל הדת
לא נעים לי שככה מדברים אליי ו/או אל הדת
פתיל תכלת -"אין מרידות וגרושות" בדיוק... מרידה יכול להיות גם מה? התנהגות מינית לא בריא, אלימות, צעקות, גניבה, זלזול בהורים. כל אלו דויד מתאר שלא היו בתקופתו.
וזנות במונח הזה כולל גם יחסי אישות ולתוצאה האמת יש את הפסוק המדויק בשלוף (אני שכחתי איזה פסוק) , התנ"ך מגדיר זנות "אל תתור אחר עיניך ואחר לבבך אשר את ""זן""אחריהם". זאת אומרת להיכנע לחשקים נחשב בגדר זנות. והדוגמא שנתת מדבר על פיתרון של "מקרה חירום" בלבד.
וזנות במונח הזה כולל גם יחסי אישות ולתוצאה האמת יש את הפסוק המדויק בשלוף (אני שכחתי איזה פסוק) , התנ"ך מגדיר זנות "אל תתור אחר עיניך ואחר לבבך אשר את ""זן""אחריהם". זאת אומרת להיכנע לחשקים נחשב בגדר זנות. והדוגמא שנתת מדבר על פיתרון של "מקרה חירום" בלבד.
לא טענתי שזה סתם. זה יחס בין איש לאישה שהוא לא נישואין. האיסור על קדשה הוא על מופקרת. זה לא פתרון למקרה חירום, זה לכתחילאי לגמרי.
סיניסי אז תתחזק פנימית.
אם אתה חזק באמונה וגם בידיעה של הדת אין סיבה שאנשים מבחוץ שגם אין להם בקושי ידע על הדת יערערו אותך.
אם אתה חזק באמונה וגם בידיעה של הדת אין סיבה שאנשים מבחוץ שגם אין להם בקושי ידע על הדת יערערו אותך.
שואל השאלה:
נו
לזה התכוונתי
בכל אופן^^
נו
לזה התכוונתי
בכל אופן^^
פתיל - זה יחס של איש ואישה שהוא בתנאי שהאישה היא כזאת שכבר עוסקת במקצוע הזה ונועד רק למקרה חירום. זה לא אומר שיחסי אישות לפני חתונה עכשיו מותרים.
שואל השאלה:
הם לא מערערים
הם פוגעים
למה אתה חושב שאכפת לבנאדם אם תאמר שהוא אידיוט ,למשל?
זה פוגע!
הם לא מערערים
הם פוגעים
למה אתה חושב שאכפת לבנאדם אם תאמר שהוא אידיוט ,למשל?
זה פוגע!
מורא, אני לא מכיר את התנאים הללו וזה שזה רק למקרה חירום.
שואל השאלה:
ושאש^^
אתה תקלקל לי את הרב
אני אוהב אותו ככה(;
יאו הוא גאוןן
ושאש^^
אתה תקלקל לי את הרב
אני אוהב אותו ככה(;
יאו הוא גאוןן
זה פוגע בגלל שאתה מרשה לזה לפגוע
פתיל - בשיחה שלנו בפרטי אתה אמרת לי את זה בעצמך
לא רק בגלל הומאים ולסביות אני חושבת שהדת חשוכה בעוד מובנים . תראה אני לא בקיאה בנושא אבל גם במקרה של אונס למשל (הסבירו לי פעם) שהיו מחתנים את האישה עם האנס .. גם אם יש לזה סיבה..לא משנה לי הרבה .
ועוד מלא סיבות. אפליית האישה. הקהילה . כל האיסורים שקימיים חלק הגיוניים חלק פחות .
אני מאמינה אבל לא מסכימה עם הכל .
בכל מקרה לאנשים תמיד תיהיה דעה חלק יגידו שהדת חשוכה חלק יצאו על אתאיסטים ..לכולם יש דעה על הכל אל תיקח אישית. גם לי יש דעה , אבל אני לא נגד הדת . זו פשוט דעה אישית
ועוד מלא סיבות. אפליית האישה. הקהילה . כל האיסורים שקימיים חלק הגיוניים חלק פחות .
אני מאמינה אבל לא מסכימה עם הכל .
בכל מקרה לאנשים תמיד תיהיה דעה חלק יגידו שהדת חשוכה חלק יצאו על אתאיסטים ..לכולם יש דעה על הכל אל תיקח אישית. גם לי יש דעה , אבל אני לא נגד הדת . זו פשוט דעה אישית
אנונימית
שואל השאלה:
זה פוגע כי זה פוגע
זה פוגע כי זה פוגע
שואל השאלה:
היו נותנים לאישה הנאנסת זכות לכפות על האנס להתחתן עמה
היו נותנים לאישה הנאנסת זכות לכפות על האנס להתחתן עמה
אבל כל העניין זה שיש לך דעה על משהו שאת מודה שאין לך מושג עליו.
והנה דוגמא טובה זה עניין האונס - את לא יודעת מה התנ"ך אומר במקרה של אונס ולמה וגם אמרת בעצמך - זה גם לא משנה לך. זאת אומרת שאת גם לא רוצה לדעת את פשוט רוצה להחליט מראש שהתנ"ך טועה ואומר משהו לא בסדר.
והנה דוגמא טובה זה עניין האונס - את לא יודעת מה התנ"ך אומר במקרה של אונס ולמה וגם אמרת בעצמך - זה גם לא משנה לך. זאת אומרת שאת גם לא רוצה לדעת את פשוט רוצה להחליט מראש שהתנ"ך טועה ואומר משהו לא בסדר.
סיני, אז אל תפגע.. האמונה שלך עם עצמך.
ועוד מי שאומר את הדברים האלה זה לרוב אנשים שאתה יודע שלא מכירים את הדת בכלל. אז למה להיפגע ?
ועוד מי שאומר את הדברים האלה זה לרוב אנשים שאתה יודע שלא מכירים את הדת בכלל. אז למה להיפגע ?
שואל השאלה:
התורה מתייחסת לחלוקה אחרת בתפקידי הגבר-אישה
היא לא שוביניסטית בעיניי
היא פשוט מתייחסת לחלוקה אחרת...
זה שהיום האישה גם עושה את רוב העבודות בבית,וגם עובדת בחוץ,זו אפלייה...
התורה מתייחסת לחלוקה אחרת בתפקידי הגבר-אישה
היא לא שוביניסטית בעיניי
היא פשוט מתייחסת לחלוקה אחרת...
זה שהיום האישה גם עושה את רוב העבודות בבית,וגם עובדת בחוץ,זו אפלייה...
אנונימית^^^^^
אני גם ראיתי סרטון כזה של מלא רבנים שפשוט לא מכבדים נשים, מברכים אנסים וכדומה.
(זהו רציתי לציין לא משהו חשוב)
אני גם ראיתי סרטון כזה של מלא רבנים שפשוט לא מכבדים נשים, מברכים אנסים וכדומה.
(זהו רציתי לציין לא משהו חשוב)
אם אמרתי את זה (נראה לי שדיברנו על טבילת פנויות קידושין מ ע"א ורק ציינתי למאמר של צ' זהר) הרי אני חוזר בי. אני לא מכיר שום תנאי כזה.
שואל השאלה:
כי זה לא נעים
כי זה לא נעים
נו זה עדיין לא הופך את זה ליותר טוב...
ממש זכות ..
בכל מקרה אל תתרגש מדעות . גם לא משלי , זה לא אישית נגדך זה פשוט אי הסכמה חלקית
ממש זכות ..
בכל מקרה אל תתרגש מדעות . גם לא משלי , זה לא אישית נגדך זה פשוט אי הסכמה חלקית
אנונימית
סיני - התנ"ך לא שובניסטי בגלל שהוא אומר שאם לאישה מגיע תפקיד מסוים היא צריכה לקבל אותו. אבל היא גם מסבירה שזה לא אמור להיות ככה. זה קורה במצבי חירום כמו שברק סירב לנבואה ואז דבורה קיבלה אותו.
או שיעל בגלל שהיא אישה קיבלה את התפקיד של להרוג את סיסרא.
או שיעל בגלל שהיא אישה קיבלה את התפקיד של להרוג את סיסרא.
ok - זה אמירה מאוד כללית. אין מושג על מי את מדברת, מה הוא אמר. להלל אנס? אין כזה דבר ביהדות. אז אין לי מושג על מה את מדברת בכלל.
פתיל דיברנו על מצבי חירום והסברת לי את האפשרות הזאת במקרה חירום בהחלט, אני אעתיק את מה שכתבתי לי עוד שניה.
סינסי - בסדר. אז קוראים את העילבון שרשמו לך וממשיכים ביום שלך.
אנונימית - אין לך מושג בכלל למה התנ"ך נותן לנאנסת אפשרות לכפות על האנס חתונה. את למשל לא ידעת שהיא יכולה לבחור לסרב ואז הוא מקבל עונש מוות בגלל שהוא "רצח את הנפש שלה" נכון? על זה אני בדיוק מדבר.
שואל השאלה:
אבל זה פוגע
מה כפת לך שאני מנסה להסביר?
אבל זה פוגע
מה כפת לך שאני מנסה להסביר?
שואל השאלה:
הברסה שאנחנו פה רובנו דתיים שלא צריכים תהסבר...
הברסה שאנחנו פה רובנו דתיים שלא צריכים תהסבר...
מורא,זה סרטון של כאן 11 אם אני לא טועה שפשוט אומר מה רבנים אמרו על נשים .
אני חושבת שפשוט לקחו קטע או משפט קצר שהם אמרו ולא את התמונה הכוללת אבל מה שנאמר שם זה מזעזע באמת.
כאילו מי שאנס זה לא זרע לבטלה אז מותר לו
ואם האישה מתנגדת דינה מוות כי אסור לה.
אחרי שראיתי את הסרטון הזה רציתי לדבר עם המנהל על זה כדי לשאןל אותו מה התורה אומרת,
המנהל בתגובה לא הסכין להיפגש איתי אז אני עדיין חושבת הסרטון הזה נכון .
אני חושבת שפשוט לקחו קטע או משפט קצר שהם אמרו ולא את התמונה הכוללת אבל מה שנאמר שם זה מזעזע באמת.
כאילו מי שאנס זה לא זרע לבטלה אז מותר לו
ואם האישה מתנגדת דינה מוות כי אסור לה.
אחרי שראיתי את הסרטון הזה רציתי לדבר עם המנהל על זה כדי לשאןל אותו מה התורה אומרת,
המנהל בתגובה לא הסכין להיפגש איתי אז אני עדיין חושבת הסרטון הזה נכון .
פתיל תכלת - "
"אמר רבי אלעאי הזקן: אם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו, ילך למקום שאין מכירין אותו, וילבש שחורים ויתכסה שחורים ויעשה כמו שלבו חפץ, ואל יחלל שם שמים בפרהסיא"
16:52
12 ביולי 2019
קידושין מ.
16:53 "
"אמר רבי אלעאי הזקן: אם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו, ילך למקום שאין מכירין אותו, וילבש שחורים ויתכסה שחורים ויעשה כמו שלבו חפץ, ואל יחלל שם שמים בפרהסיא"
16:52
12 ביולי 2019
קידושין מ.
16:53 "
סיניסי - זה לא עניין שאכפת לי. אני מייעץ לך פשוט לא להיפגע.
במיוחד שאתה יודע שזה מגיע מאנשים שאין להם ידע בנושא אז על סמך מה הם בכלל אומרים את זה ולמה אז שנקח את המילים האלו ברצינות?
במיוחד שאתה יודע שזה מגיע מאנשים שאין להם ידע בנושא אז על סמך מה הם בכלל אומרים את זה ולמה אז שנקח את המילים האלו ברצינות?
שואל השאלה:
הדת מתנגדת בכל תוקף לאונס^^
ורבנים זה לא התנך
גם אני לא תופס מהם יותר מדי
הדת מתנגדת בכל תוקף לאונס^^
ורבנים זה לא התנך
גם אני לא תופס מהם יותר מדי
כן זה מדבר על פרוצה לא פילגש.
ok - זה שטויות... אני לא יודע מה בדיוק יש שם בכאן 11 (ואני גם לא מתפלא האמת, נתקלתי במספיק דוגמאות כאלה של חוסר מקצועיות של עיתונאים בנושא דת) אבל את חושבת שהתנ"ך מתיר לאנוס והאישה חייבת לציית? את רוצה את הפסוקים המדויקים שבו התנ"ך קורא לאונס "רצח" של הנפש של האישה?
שואל השאלה:
...
...
סינסי - רב זה כמו רופא. צריך לוודא שבוחרים אחד טוב. זה לא עניין שלפסול עכשיו את כל הרבנים.
פתיל - אתה בשיחה כינית את זה פילגש.
וסיניסי - יש דגש של לעשות את זה בסתר, נכון אבל עדיין בגלל שזה משהו שלא אמור לקרות (יחסי מין לפני הנישואין) זה כל כך בושה שהבן אדם צריך להסתיר את עצמו.
וסיניסי - יש דגש של לעשות את זה בסתר, נכון אבל עדיין בגלל שזה משהו שלא אמור לקרות (יחסי מין לפני הנישואין) זה כל כך בושה שהבן אדם צריך להסתיר את עצמו.
שואל השאלה:
צר לי
רב זה בן אדם
לא אלוהים...
אני פחות תופס מהם
כי הרי בקלות דוחפים להם כמה בועטות והם משנים את דעתם...
צר לי
רב זה בן אדם
לא אלוהים...
אני פחות תופס מהם
כי הרי בקלות דוחפים להם כמה בועטות והם משנים את דעתם...
אז אמרתי - רב זה כמו רופא, צריך לבחור אחד טוב ומקצועי.
מורא - היה סיפור אחד אני לא זוכרת הכל אבל האבא הציע את הבנות שלו כדי להציל אנשים
נראה לי שזה הפילגש בגבעה משהו כזה שמעתי על זה מזמן... אשמח לשמוע הסבר יותר כי אתה מבין יותר ממני
(ממש לא בקטע מתנשא סליחה אם זה נשמע כך)
נראה לי שזה הפילגש בגבעה משהו כזה שמעתי על זה מזמן... אשמח לשמוע הסבר יותר כי אתה מבין יותר ממני
(ממש לא בקטע מתנשא סליחה אם זה נשמע כך)
אנונימית
שואל השאלה:
גם אחד טוב ומקצועי
למה שלא ייקח כמה מיליונים על איזה משפטון קטנטן שבו הוא מחמיר/מקל משו?
גם אחד טוב ומקצועי
למה שלא ייקח כמה מיליונים על איזה משפטון קטנטן שבו הוא מחמיר/מקל משו?
הנה השיחה הורדתי רק קטעים לא קשורים. לא כיניתי בשום מקום פילגש כפרוצה:
--תוכל להסביר לי מה זה טבילת פנויות
-שפנויות תוכלנה לטבול לנידה
--אתה אמרת את זה בהקשר של פיתרון מיני לדתיים עם צרכים מיניים. אך זה בדיוק קשור?
-אם מישהו ייחד לעצמו פילגש והיא תוכל להיטהר מנידה הם יוכלו לקיים יחסי אישות.
--ויש כזה פסק הלכה בהקשר של אישה דתיה שמתמודדת עם צרכים מיניים?
-https://www.bmj.org.il/userfiles/akdamot/17/zohar.pdf
מאמר על פילגשות^
--אתה יכול להסביר לי את הקישור שהבאת? זה בסוג של עברית ארמית כזה וזה סוג של עברית שאני לא יודע. רק להסביר לי את העמדה של ההלכה בעניין פורקן מיני. על גבר הבנתי - מותר פילגש. על אישה פשוט מחתנים אותה נכון?
-יש 2 דעות, אחת אומרת שאפשר לקיים יחסי אישות רק עם מי שנשואה לך. והאחרת אומרת שאפשר לקיים יחסי עם פילגש, מישהי שחיה עם גבר ללא נישואים (ידועה בציבור, בלשון המשפטית של ימינו).
הדעה הראשונה תולה את זה באיסור קדשה
--אתה אומר שאפשר להתיר לאישה יהודיה להיות פילגש של גבר יהודי על מנת לספק את הצורך המיני?
לספק את הצורך המיני שלה אני מתכוון
-לא למטרת סיפוק מיני בלבד (אז קרוב לומר שזו זנות), אלא זוגיות.
--אז אישה יהודיה שאומרת שהצרכים המיניים שלה חזקים מדי מחתנים אותה עם גבר?
-אם היא רוצה להתחתן שתתחתן
אי אפשר לכפות על מישהו לשאת אותה
--שאלתי רק אם ההלכה מייעצת לבחורה שמרגישה שהמיניות אצלה גדולה מדי להתחתן בתור פיתרון או שהיא מציעה משהו אחר
-היא מציעה זאת לגבר (קידושין כט:)
--אוקיי. אז לגבר מייעצים או להתחתן או לקחת פילגש לא יהודיה (נכון?) ולאישה מייעצים להתחתן .
סבבה זה גם הגיוני בהבנה של אך סקס משפיע על כל צד זה נשמע כמו ההעצות הנכונות לכל מין בהתאם לפסיכולוגיה שלו.
-מייעצים שם להתחתן כמה שיותר מוקדם (פילגש לא שונה לנידון, העיקר שתהיה לא אישה)
"אמר רבי אלעאי הזקן: אם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו, ילך למקום שאין מכירין אותו, וילבש שחורים ויתכסה שחורים ויעשה כמו שלבו חפץ, ואל יחלל שם שמים בפרהסיא"
קידושין מ.
--רק עם גויות נכון?
-הפרוצה שתהיה שם...
בספר חסידים כתוב שמי שיודע שיצרו מתגבר עליו שיוציא ביד
גם אישה יכולה לאונן, עפ"י רוב הפוסקים
--אוקיי אבל הוא אמור ללכת לפרוצה לא יהודיה נכון? ליהודיות הרי אסור עיסוק בשום מצב.
כן זה הגיוני להוציא ביד זה הרע במיעוט למרות שעדיין רע מאוד. ואישה לא מוציא זרע לבטלה אבל עדיף לאונן מאשר לאבד שליטה למרות שהעדיפות היא כמובן שליטה עצמית אבל אם חייבים על מנת לגרום ליצר להירגע אז זה עדיף מאשר נפילה בחטא גדול יותר.
-בכל אופן הוא נחשב אנוס אם הוא לא יכול לכפוף את יצרו
זה אומר התלמוד שם אגב
--תוכל להסביר לי מה זה טבילת פנויות
-שפנויות תוכלנה לטבול לנידה
--אתה אמרת את זה בהקשר של פיתרון מיני לדתיים עם צרכים מיניים. אך זה בדיוק קשור?
-אם מישהו ייחד לעצמו פילגש והיא תוכל להיטהר מנידה הם יוכלו לקיים יחסי אישות.
--ויש כזה פסק הלכה בהקשר של אישה דתיה שמתמודדת עם צרכים מיניים?
-https://www.bmj.org.il/userfiles/akdamot/17/zohar.pdf
מאמר על פילגשות^
--אתה יכול להסביר לי את הקישור שהבאת? זה בסוג של עברית ארמית כזה וזה סוג של עברית שאני לא יודע. רק להסביר לי את העמדה של ההלכה בעניין פורקן מיני. על גבר הבנתי - מותר פילגש. על אישה פשוט מחתנים אותה נכון?
-יש 2 דעות, אחת אומרת שאפשר לקיים יחסי אישות רק עם מי שנשואה לך. והאחרת אומרת שאפשר לקיים יחסי עם פילגש, מישהי שחיה עם גבר ללא נישואים (ידועה בציבור, בלשון המשפטית של ימינו).
הדעה הראשונה תולה את זה באיסור קדשה
--אתה אומר שאפשר להתיר לאישה יהודיה להיות פילגש של גבר יהודי על מנת לספק את הצורך המיני?
לספק את הצורך המיני שלה אני מתכוון
-לא למטרת סיפוק מיני בלבד (אז קרוב לומר שזו זנות), אלא זוגיות.
--אז אישה יהודיה שאומרת שהצרכים המיניים שלה חזקים מדי מחתנים אותה עם גבר?
-אם היא רוצה להתחתן שתתחתן
אי אפשר לכפות על מישהו לשאת אותה
--שאלתי רק אם ההלכה מייעצת לבחורה שמרגישה שהמיניות אצלה גדולה מדי להתחתן בתור פיתרון או שהיא מציעה משהו אחר
-היא מציעה זאת לגבר (קידושין כט:)
--אוקיי. אז לגבר מייעצים או להתחתן או לקחת פילגש לא יהודיה (נכון?) ולאישה מייעצים להתחתן .
סבבה זה גם הגיוני בהבנה של אך סקס משפיע על כל צד זה נשמע כמו ההעצות הנכונות לכל מין בהתאם לפסיכולוגיה שלו.
-מייעצים שם להתחתן כמה שיותר מוקדם (פילגש לא שונה לנידון, העיקר שתהיה לא אישה)
"אמר רבי אלעאי הזקן: אם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו, ילך למקום שאין מכירין אותו, וילבש שחורים ויתכסה שחורים ויעשה כמו שלבו חפץ, ואל יחלל שם שמים בפרהסיא"
קידושין מ.
--רק עם גויות נכון?
-הפרוצה שתהיה שם...
בספר חסידים כתוב שמי שיודע שיצרו מתגבר עליו שיוציא ביד
גם אישה יכולה לאונן, עפ"י רוב הפוסקים
--אוקיי אבל הוא אמור ללכת לפרוצה לא יהודיה נכון? ליהודיות הרי אסור עיסוק בשום מצב.
כן זה הגיוני להוציא ביד זה הרע במיעוט למרות שעדיין רע מאוד. ואישה לא מוציא זרע לבטלה אבל עדיף לאונן מאשר לאבד שליטה למרות שהעדיפות היא כמובן שליטה עצמית אבל אם חייבים על מנת לגרום ליצר להירגע אז זה עדיף מאשר נפילה בחטא גדול יותר.
-בכל אופן הוא נחשב אנוס אם הוא לא יכול לכפוף את יצרו
זה אומר התלמוד שם אגב
שואל השאלה:
מה שמספר בתנך שמישהו עשה לא אומר שזה בסדר
ואם זה בסדר מבחינת הדת
זה לא סותר שזה לא בסדר מבחינה מוסרית
מה שמספר בתנך שמישהו עשה לא אומר שזה בסדר
ואם זה בסדר מבחינת הדת
זה לא סותר שזה לא בסדר מבחינה מוסרית
אנונימית - את מביאה כרגע סיפור שלא קשור לנושא של אונס.
את מדברת על סיפור שקרה בתנ"ך אבל זה שהוא קרה בתנ"ך אומר שהתנ"ך אומר שזה בסדר? אם בחוקי המדינה כתוב "אסור לרצוח" זה אומר שהמדינה מתירה לרצוח? אנחנו מדברים על אונס. התנ"ך מגדיר אונס כ"רצח נפש". הסיפור שאת הבאת לא מדבר על אונס.
את מדברת על סיפור שקרה בתנ"ך אבל זה שהוא קרה בתנ"ך אומר שהתנ"ך אומר שזה בסדר? אם בחוקי המדינה כתוב "אסור לרצוח" זה אומר שהמדינה מתירה לרצוח? אנחנו מדברים על אונס. התנ"ך מגדיר אונס כ"רצח נפש". הסיפור שאת הבאת לא מדבר על אונס.
סיניסי מה שאמור להיות בסדר מבחינת הדת אמור גם להיות בסדר מוסרית.. אין כזה דבר מוסר אישי לפי מה שבא לנו.
פתיל - סבבה. אבל זה לא מתיר "סטוצים". זאת אומרת יחסי מין אקראיים עם מי שבא לך מתי שבא לך איפה שבא לך .
ובכל זאת לא היה ממש עונש .. עכשיו קראתי בקצרה שוב והיה כתוב שאחרי המעשה ננקט צעד . "הוחלט לנצל את את החג בשילה , שבו מחוללות בנות העיר בכרמים.....שהרי הן נחטפו ולא ניתנו מרצון" אין ממש עונש בסיפורים בתנך
(יכול ליהיות שאני טועה אך אשמח להבין )
(יכול ליהיות שאני טועה אך אשמח להבין )
אנונימית
תני לי קישור ואני אתעמק ואסביר לך אני כרגע לא זוכר באיזה פרק זה נמצא
לא טענתי כך אף פעם. זו זנות ותועבה לפי התורה ואיסור מוסרי של שימוש באדם כאמצעי להנאה שלך.
התנ"ך לא אוסר להשתמש אחד בשני כאמצעי להנאה. יש לך מצווה שלמה על "מצוות עונה" שאם אתה לא מצליח לספק את אשתך מינית היא רשאית להתגרש ממך.
הבעיה זה כשזה יוצא מכלל שליטה ואתה מאבד שליטה על עצמך ואז פילגש - שזה מישהי קבועה ליחסי מין - זה דבר הרבה יותר מכובד מיחסי מין אקראיים.
הבעיה זה כשזה יוצא מכלל שליטה ואתה מאבד שליטה על עצמך ואז פילגש - שזה מישהי קבועה ליחסי מין - זה דבר הרבה יותר מכובד מיחסי מין אקראיים.
אנונימית - אני מתחיל להיזכר שבתנ"ך דווקא כן כתוב שאחרי זה כמעט כל השבט שבא לאנוס את מלאך ה' ובסוף אנס את שתי הבנות והרג אותם כמעט נמחק לגמרי - זאת אומרת קיבלו עונש מוות.
^סיפור לוט.
בכל אופן דוק: איסור מוסרי, לא תורני.
בכל אופן דוק: איסור מוסרי, לא תורני.
כן ואחרי שכתוב ףשכמעט כל השבט נמחק היה כתוב את המשפט על המחוללות בכרמים שיקחו לנשים בלי רצון. זה מויקיפדיה כך שאני לא יודעת עד כמה זה מדוייק אבל זה לא הסיפור היחידי שלאונס אין עונש, אמנון ותמר וכל מיני .
קשה לי אישית להתחבר לסיפורים כאלה ולהסכים שאונס זה קלון לאישה ...
שוב לא מתמצאת בחוקים ולא מבינה הכל
אולי להכל יש הסבר הגיוני .
בכל מקרה לשאלה הרבה פעמים התקשורת גם אשמה ומוציאה את הדת באור שלילי מה שגורם לאנשים לחשוב בצורה מסויימת ולהירתע מהדת
קשה לי אישית להתחבר לסיפורים כאלה ולהסכים שאונס זה קלון לאישה ...
שוב לא מתמצאת בחוקים ולא מבינה הכל
אולי להכל יש הסבר הגיוני .
בכל מקרה לשאלה הרבה פעמים התקשורת גם אשמה ומוציאה את הדת באור שלילי מה שגורם לאנשים לחשוב בצורה מסויימת ולהירתע מהדת
אנונימית
הסיפור האונס של שבט שלם? זה לוט? אתה בטוח?
לא האיסור ליחסי מין לפני נישואין הוא תורני.
"אל תתור"
"אל תלך כדרכי מצרים"
ההיתרים שאתה נתת לפילגש זה ה"מקרי חירום" . האיסור אבל הוא תורני.
לא האיסור ליחסי מין לפני נישואין הוא תורני.
"אל תתור"
"אל תלך כדרכי מצרים"
ההיתרים שאתה נתת לפילגש זה ה"מקרי חירום" . האיסור אבל הוא תורני.
אנונימית - זה העניין, שהדעה שלך על הדת נובעת מידע שאת מקבלת כנראה מחילונים.
אונס זה קלון על האישה?
את יודעת שבתנ"ך כתוב במפורש שעל אדם "אנוס" אין חטא? רוצה את הפסוק המדויק?
אונס זה קלון על האישה?
את יודעת שבתנ"ך כתוב במפורש שעל אדם "אנוס" אין חטא? רוצה את הפסוק המדויק?
אנונימית - רק ניכנסתי לקישור שלך וקיבלת את התשובה ישר בתהחלה של הקישור -
"פִילֶגֶשׁ בַגִּבְעָה הוא כינויו של אחד הסיפורים בספר שופטים (יט-כא). במוקד הסיפור איש מבני שבט לוי נקלע עם פילגשו לגבעה, עיר של בני שבט בנימין, שם נאנסת הפילגש באכזריות על ידי תושבי העיר ולאחר מכן מתה. בעקבות האירוע פרצה מלחמת אחים שבמסגרתה כמעט וחוסל שבט בנימין בידי שאר השבטים. "
המשפט המפתח - "בעקבות האירוע פרצה מלחמת אחים שבמסגרתה כמעט וחוסל שבט בנימין בידי שאר השבטים. "
"פִילֶגֶשׁ בַגִּבְעָה הוא כינויו של אחד הסיפורים בספר שופטים (יט-כא). במוקד הסיפור איש מבני שבט לוי נקלע עם פילגשו לגבעה, עיר של בני שבט בנימין, שם נאנסת הפילגש באכזריות על ידי תושבי העיר ולאחר מכן מתה. בעקבות האירוע פרצה מלחמת אחים שבמסגרתה כמעט וחוסל שבט בנימין בידי שאר השבטים. "
המשפט המפתח - "בעקבות האירוע פרצה מלחמת אחים שבמסגרתה כמעט וחוסל שבט בנימין בידי שאר השבטים. "
עוד פעם אני לא מבין על מה אתה מדבר. לא תתורו כמדומני מדבר על עבודה זרה וגם יש לזה תימוכין בחז"ל (ספרי במדבר פיס' קטז, ברכות יב:) "ויזנו אחר הבעלים".
נראה לי שכיוונת לבראשית יט: וַיִּקְרְאוּ אֶל לוֹט וַיֹּאמְרוּ לוֹ אַיֵּה הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר בָּאוּ אֵלֶיךָ הַלָּיְלָה הוֹצִיאֵם אֵלֵינוּ וְנֵדְעָה אֹתָם. ו וַיֵּצֵא אֲלֵהֶם לוֹט הַפֶּתְחָה וְהַדֶּלֶת סָגַר אַחֲרָיו. ז וַיֹּאמַר אַל נָא אַחַי תָּרֵעוּ. ח הִנֵּה נָא לִי שְׁתֵּי בָנוֹת אֲשֶׁר לֹא יָדְעוּ אִישׁ אוֹצִיאָה נָּא אֶתְהֶן אֲלֵיכֶם וַעֲשׂוּ לָהֶן כַּטּוֹב בְּעֵינֵיכֶם רַק לָאֲנָשִׁים הָאֵל אַל תַּעֲשׂוּ דָבָר כִּי עַל כֵּן בָּאוּ בְּצֵל קֹרָתִי. ט וַיֹּאמְרוּ גֶּשׁ הָלְאָה וַיֹּאמְרוּ הָאֶחָד בָּא לָגוּר וַיִּשְׁפֹּט שָׁפוֹט עַתָּה נָרַע לְךָ מֵהֶם וַיִּפְצְרוּ בָאִישׁ בְּלוֹט מְאֹד וַיִּגְּשׁוּ לִשְׁבֹּר הַדָּלֶת. י וַיִּשְׁלְחוּ הָאֲנָשִׁים אֶת יָדָם וַיָּבִיאוּ אֶת לוֹט אֲלֵיהֶם הַבָּיְתָה וְאֶת הַדֶּלֶת סָגָרוּ. יא וְאֶת הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר פֶּתַח הַבַּיִת הִכּוּ בַּסַּנְוֵרִים מִקָּטֹן וְעַד גָּדוֹל וַיִּלְאוּ לִמְצֹא הַפָּתַח
נראה לי שכיוונת לבראשית יט: וַיִּקְרְאוּ אֶל לוֹט וַיֹּאמְרוּ לוֹ אַיֵּה הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר בָּאוּ אֵלֶיךָ הַלָּיְלָה הוֹצִיאֵם אֵלֵינוּ וְנֵדְעָה אֹתָם. ו וַיֵּצֵא אֲלֵהֶם לוֹט הַפֶּתְחָה וְהַדֶּלֶת סָגַר אַחֲרָיו. ז וַיֹּאמַר אַל נָא אַחַי תָּרֵעוּ. ח הִנֵּה נָא לִי שְׁתֵּי בָנוֹת אֲשֶׁר לֹא יָדְעוּ אִישׁ אוֹצִיאָה נָּא אֶתְהֶן אֲלֵיכֶם וַעֲשׂוּ לָהֶן כַּטּוֹב בְּעֵינֵיכֶם רַק לָאֲנָשִׁים הָאֵל אַל תַּעֲשׂוּ דָבָר כִּי עַל כֵּן בָּאוּ בְּצֵל קֹרָתִי. ט וַיֹּאמְרוּ גֶּשׁ הָלְאָה וַיֹּאמְרוּ הָאֶחָד בָּא לָגוּר וַיִּשְׁפֹּט שָׁפוֹט עַתָּה נָרַע לְךָ מֵהֶם וַיִּפְצְרוּ בָאִישׁ בְּלוֹט מְאֹד וַיִּגְּשׁוּ לִשְׁבֹּר הַדָּלֶת. י וַיִּשְׁלְחוּ הָאֲנָשִׁים אֶת יָדָם וַיָּבִיאוּ אֶת לוֹט אֲלֵיהֶם הַבָּיְתָה וְאֶת הַדֶּלֶת סָגָרוּ. יא וְאֶת הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר פֶּתַח הַבַּיִת הִכּוּ בַּסַּנְוֵרִים מִקָּטֹן וְעַד גָּדוֹל וַיִּלְאוּ לִמְצֹא הַפָּתַח
פתיל תכלת. אל תתורו אתה אומר כל יום כשאתה מניח תפילין "אל תתורו אחר עיניכם ואחר לבבכם אשר אתם זנים אחריהם" . זה מצווה מפורשת לפעול משיקול דעת ולא רק רגש.
תקרא יותר למטה כתבו שהיו חסרים עוד מאתיים נשים ועוד משפט על זה שבנות העיר מחוללות בכרמים ונחטפו לא מרצון ...שוב היה אונס,עונש,ושוב לקיחת נשים .
אין באמת עונש...
האישה במעמד יותר נמוך
אין באמת עונש...
האישה במעמד יותר נמוך
אנונימית
שואל השאלה:
אבל זה מתאר מציאות
זה לא מה שאלוהים רותה
אבל זה מתאר מציאות
זה לא מה שאלוהים רותה
שואל השאלה:
מעמד האישה היה נמוך יותר
מעמד האישה היה נמוך יותר
לא מסכים עם שואל השאלה, כי אסור לתנוך במה שהתרוה אוסרת. צריך למחות בזה!
שואל השאלה:
תגדיר תומך
אני אומר שיעשו מה בא להם
תגדיר תומך
אני אומר שיעשו מה בא להם
לא אנונימית. הקישור אומר שאחרי שישראל הרגו כמעט את כל שבט בנימין בגלל האונס שהם ביצעו נשארו 600 אנשים מבנימין והיה רק 400 בתולות לחתן אותם עם בנימין והיה חסר 200 בתולות ל-200 גברים שנשארו בלי נשים להתחתן איתם.
זה לא אומר מה שאת אומרת. ואם את באה בגישה שאת רוצה להחליט מראש כל הזמן שהדת רעה ולא מעניין אותך מה באמת היא אומרת אז כל הדיון הזה מיותר.
זה לא אומר מה שאת אומרת. ואם את באה בגישה שאת רוצה להחליט מראש כל הזמן שהדת רעה ולא מעניין אותך מה באמת היא אומרת אז כל הדיון הזה מיותר.
סיניסי - מעמד האישה לגבר לא שווה.. האישה היא "עזר כנגדו". יש לאישה זכויות אבל אנחנו לא שווים. אין מה לייפות.
ואין כזה דבר שכל אחד יעשה מה שבא לו - ממתי מותר? כל ספר שופטים מתואר "ואין שופט בישראל ואיש הישר בעיניו יעשה" . זה מתואר כזמן לא טוב לישראל. הרי בשביל מה קיבלנו מצוות?
ואין כזה דבר שכל אחד יעשה מה שבא לו - ממתי מותר? כל ספר שופטים מתואר "ואין שופט בישראל ואיש הישר בעיניו יעשה" . זה מתואר כזמן לא טוב לישראל. הרי בשביל מה קיבלנו מצוות?
וכתוב שחטפו בנות בכרמים למטה בהמשך (לפי מה שכתוב . לא המצאתי) .
וחלילה לא מזלזול אני לא חושבת שהדת רעה אני לא מסכימה עם הכל בדת,נכון. אבל אכן מאמינה .
דווקא הדיון עניין אותי .אם לא, לא הייתי מציקה עם כל השאלות ,תודה על הסבלנות
וחלילה לא מזלזול אני לא חושבת שהדת רעה אני לא מסכימה עם הכל בדת,נכון. אבל אכן מאמינה .
דווקא הדיון עניין אותי .אם לא, לא הייתי מציקה עם כל השאלות ,תודה על הסבלנות
אנונימית
כשאת אומרת משהו ובביטחון יותר מדי מלא למרות שאת לא מדייקת ואז מצהירה הצהרה זה כן זילזול כי זה לא לקחת את הנושא ברצינות. הרי ציינת את עניין שחסר 200 בתולות כבעיה למרות שאין קשר. אז אך זה אמונה או כבוד?
ואת גם מאמינה אבל לא חושבת שהכל בדת נכון או טורחת לחקור אז אך זה מסתדר?
ולא מצאתי על מה שאת מדברת. את רוצה תעשי העתק הדבק לפה. מה שאני קורא זה שאנשים אנסו אישה וכל עם ישראל התאגד להעניש את בנימין על האונס.
ואת גם מאמינה אבל לא חושבת שהכל בדת נכון או טורחת לחקור אז אך זה מסתדר?
ולא מצאתי על מה שאת מדברת. את רוצה תעשי העתק הדבק לפה. מה שאני קורא זה שאנשים אנסו אישה וכל עם ישראל התאגד להעניש את בנימין על האונס.
אף פעם לא אמרתי כלום בביטחון תקרא למעלה, גם הצהרתי שאני פחות בקיאה בנושא ושאלו דעותי האישיות בלבד.
אני כן מאמינה ..וזה ביני לבין עצמי לא חייבת להוכיח את האמונה שלי, אתה יכול לפקפק אם אתה רוצה. ואני כן טורחת לחקור עובדה שאני כרגע בדיון עם מישהו שבקיא יותר ממני בנושא ומתעניינת.
זו השורה שהתכוונתי אליה - "על כן ננקט צעד שני: הוחלט לנצל את החג בשילה, שבו מחוללות בנות העיר בכרמים (ט"ו באב, על פי המסורת), כאשר בני בנימין יחטפו להם נשים מהמחוללות. כך לא תופר השבועה, שהרי הן נחטפו ולא ניתנו מרצון"
אני מצטערת אם נעלבת או קיבלת רושם מוטעה מהדיון זה היה מהיתעניינות בלבד ולא זילזול
אני כן מאמינה ..וזה ביני לבין עצמי לא חייבת להוכיח את האמונה שלי, אתה יכול לפקפק אם אתה רוצה. ואני כן טורחת לחקור עובדה שאני כרגע בדיון עם מישהו שבקיא יותר ממני בנושא ומתעניינת.
זו השורה שהתכוונתי אליה - "על כן ננקט צעד שני: הוחלט לנצל את החג בשילה, שבו מחוללות בנות העיר בכרמים (ט"ו באב, על פי המסורת), כאשר בני בנימין יחטפו להם נשים מהמחוללות. כך לא תופר השבועה, שהרי הן נחטפו ולא ניתנו מרצון"
אני מצטערת אם נעלבת או קיבלת רושם מוטעה מהדיון זה היה מהיתעניינות בלבד ולא זילזול
אנונימית
בואי תביני כאן כמה דברים -
1. את מדברת על תקופת ספר שופטים. כשלא היה מלך בישראל וכל אחד עשה מה שהוא רוצה.
2. מחוללות שזה "טו באב" לא אומר מה ש"מחולל" אומר היום אלא זה חג שבו היה משדכים בין גברים ונשים.
3. בנימין כמעט נמחק לגמרי. נשאר ממנו 600 אנשים. ל400 אנשים נמצאו זיווג אבל ל-200 עדיין היה חסר. ואם לא היו מוצאים פיתרון זה היה יכול לגרום להיעלמות של כל שבט בינימין.
אז בשביל למצוא פיתרון למצב הקשה בידיעה שהיה אסור לתת לבנימין נשים משבטים אחרים ניסו לחשוב בצורה יצירתית אך אפשר לעזור לבנימין.
בגלל ש"אונס" . זאת אומרת משהו שקורה בכפיה לא נחשב כחטא הם הנחו את שבט בנימין לחטוף 200 נשים בטו באב בלי שהנשים ידעו בשביל לא להחטיא את הנשים ושיהיה עליהן קלון ומצד שני שבנימין יוכל להמשיך לשרוד.
זאת אומרת שהשידוך לא יעשה מרצון הנשים ולא מנתינה חופשית של נשים לבנימין וככה הם יוכלו עדיין לשמור על האיסור לתת לבנימין נשים. זה לא קשור לאונס אלא זה היה למטרת חתונה וזה היה בשביל להגן על הנשים מלבצע חטא וגם מההורים שלהם וזה נעשה במקרה חירום.
1. את מדברת על תקופת ספר שופטים. כשלא היה מלך בישראל וכל אחד עשה מה שהוא רוצה.
2. מחוללות שזה "טו באב" לא אומר מה ש"מחולל" אומר היום אלא זה חג שבו היה משדכים בין גברים ונשים.
3. בנימין כמעט נמחק לגמרי. נשאר ממנו 600 אנשים. ל400 אנשים נמצאו זיווג אבל ל-200 עדיין היה חסר. ואם לא היו מוצאים פיתרון זה היה יכול לגרום להיעלמות של כל שבט בינימין.
אז בשביל למצוא פיתרון למצב הקשה בידיעה שהיה אסור לתת לבנימין נשים משבטים אחרים ניסו לחשוב בצורה יצירתית אך אפשר לעזור לבנימין.
בגלל ש"אונס" . זאת אומרת משהו שקורה בכפיה לא נחשב כחטא הם הנחו את שבט בנימין לחטוף 200 נשים בטו באב בלי שהנשים ידעו בשביל לא להחטיא את הנשים ושיהיה עליהן קלון ומצד שני שבנימין יוכל להמשיך לשרוד.
זאת אומרת שהשידוך לא יעשה מרצון הנשים ולא מנתינה חופשית של נשים לבנימין וככה הם יוכלו עדיין לשמור על האיסור לתת לבנימין נשים. זה לא קשור לאונס אלא זה היה למטרת חתונה וזה היה בשביל להגן על הנשים מלבצע חטא וגם מההורים שלהם וזה נעשה במקרה חירום.
מורא - תודה על הסבלנות
וגם לשואל השאלה
וגם לשואל השאלה
אנונימית
אלוהים יצר הומואים אלוהים ייקח אחריות עליהם ולא יהרוג אותם, יצירה שלו חבל שהוא מפקפק בעצמו
אנונימי
שואל השאלה:
ומה לגבי מי שנוסע בשבת?
הומו לא חייב לשכב עם גבר...
ברצינות
אלוהים נתן חיים
אלוהים יכול לקחת חיים
ומה לגבי מי שנוסע בשבת?
הומו לא חייב לשכב עם גבר...
ברצינות
אלוהים נתן חיים
אלוהים יכול לקחת חיים
אנונימי - אלוהים יצר לנו בעולם את החטא ואת הדרך הישרה למען המטרה שלבחור בהתאם לציפיה "וידעתם את הטוב ואת הרע ובחרתם בחיים" .
הוא יצר גם את הרצח - זה אומר שרצח זה בסדר? הוא יצר גם גניבה ועוד חשקים ויצרים - זה אומר שזה בסדר? כל העניין זה בהתאם למצב והמעשה ומהרבה מאוד שיקולים כל אדם נמצא במצב מסוים ומצופה ממנו לעשות את הדבר הנכון למען עצמו וגם למען היצירה כולה. ובהתאם לבחירה שהוא יעשה אלוהים יגיב בהתאם עם מה שצריך .
הוא יצר גם את הרצח - זה אומר שרצח זה בסדר? הוא יצר גם גניבה ועוד חשקים ויצרים - זה אומר שזה בסדר? כל העניין זה בהתאם למצב והמעשה ומהרבה מאוד שיקולים כל אדם נמצא במצב מסוים ומצופה ממנו לעשות את הדבר הנכון למען עצמו וגם למען היצירה כולה. ובהתאם לבחירה שהוא יעשה אלוהים יגיב בהתאם עם מה שצריך .